Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 78 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] De overstap naar western? of toch niet?

 
Profiel   

Ja! Ik heb op dit moment ook nog geen gerichte vragen hoor, is nog heel globaal vandaar dat ik zoiets leuk vind om te volgen. Ik ga in de zomer met mijn eerste western les beginnen en dan zullen we het zien of dit wat voor mij is :):)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 14:38 



 

superpony schreef
Dan zou ik je aanraden een eigen topic te openen en daar je vragen te stellen. Krijg je vast meer gerichte antwoorden. Dit topic gaat doodlopen als mensen elke keer stronteigenwijs zijn. Kan jij niks aan doen!

+

TS rijdt geen quarter en is net pas begonnen. Natuurlijk kunnen niet quarters ook leuk basic reinen, zelf ook gedaan, maar met het zogenaamde auto didactisch leren, rijdt je een paard gewoon kapot.

Pardon en pardon??
Wie ben jij precies om dat soort opmerkingen te maken over stronteigenwijs? Het topic is twee pagina's oud en niet van jou. Back off.

En waar zeg ik iets over quarters?
Als je mijn berichten niet snapt kun je mij iets vragen, niet zelf maar een foutieve slinger ergens aan geven graag. Dank je.


TS, Germie, ik rij nu even helemaal niet. Maar wie weet, over een tijdje weer.
Ik ga jouw avonturen in ieder geval volgen in dit topic! Leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 15:02 



 
Profiel   

Anoniem schreef
TS, Germie, ik rij nu even helemaal niet. Maar wie weet, over een tijdje weer.
Ik ga jouw avonturen in ieder geval volgen in dit topic! Leuk!

En je mag hier ook gewoon vragen stellen hoor. Heb ik geen problemen mee.

Maar je rijdt even niet? Heeft dat een reden? Wel een geschikt paard?

Ik ben ook nog deels zoekende of het echt wat voor mij is. En dan zit ik eigenlijk ook nog in de verkeerde hoek van het land. Maar tot nu toe zeg ik niet dat ik het niets vind, ik rij echter ook nog gewoon Engels, daar ben ik tenslotte beter in, en een springpaard moet af en toe een sprongetje maken natuurlijk. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 15:19 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Pardon en pardon??
Wie ben jij precies om dat soort opmerkingen te maken over stronteigenwijs? Het topic is twee pagina's oud en niet van jou. Back off.


Lees maar even het topic in onderstaande link dan snap je waar het stronteigenwijs over gaat; niet over jou dus! Maar over iemand die anderen lastig blijft vallen met allerlei vragen waar ze vervolgens niets op uit doet. Er zijn nu nogal wat mensen die een beetje klaar zijn met deze, stronteigenwijze, TS ;) .

[WN-TR] De overstap naar een Western zadel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 15:21 



 
Profiel   

Er wordt nu gewoon een gemene steek onder water gegeven en men kan niet mijn topic netjes houden. Ik heb een net topic geopend met een soort blog en dat wil ik graag netjes houden. Ik heb daarom ook getemd. Want dit kan niet.
Er mag netjes gereageerd worden, maar dit is niet netjes meer.

Dit is mijn verhaal, mijn verslag en mijn ervaring. Waar het eindigt weet ik niet, het kan teruggaan naar Engels, of het blijft bij western, of het wordt Engels rijden met een westernzadel. We gaan het gewoon zien. We hebben af en toe dressuurles, af en toe westernles. Het vult tot nu toe elkaar aan. En dat is eerst mijn doel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 15:33 



 
Profiel   

ElCid schreef
Anoniem schreef
Pardon en pardon??
Wie ben jij precies om dat soort opmerkingen te maken over stronteigenwijs? Het topic is twee pagina's oud en niet van jou. Back off.


Lees maar even het topic in onderstaande link dan snap je waar het stronteigenwijs over gaat; niet over jou dus! Maar over iemand die anderen lastig blijft vallen met allerlei vragen waar ze vervolgens niets op uit doet. Er zijn nu nogal wat mensen die een beetje klaar zijn met deze, stronteigenwijze, TS ;) .

[WN-TR] De overstap naar een Western zadel?


Mensen, ik snap best wat jullie bedoelen. Maar zien jullie het serieus als jullie taak op Bokt om anderen op voorhand te gaan waarschuwen? Wat een frustratie! Dit topic verloopt gewoon goed. Tot nu toe dan.

Dit geeft toch geen pas? Blijf dan weg uit de topics van Germie.

Nu verpest je dit topic. Sommige mensen willen het volgen zonder gekissebis.

Edit: ik richtte me natuurlijk niet tot Veralla, wel tot superpony en ElCid. Jullie inhoudelijke bijdragen waardeer ik wel.


Laatst bijgewerkt door Boras op 15-04-21 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 15:44 



 
Profiel   

Mijn paard heeft inmiddels door een bezoekje aan Arthurs een extra hoofdstel. Nu zijn het er eerst genoeg.
:+

Hier komt nog een bijpassend borsttuig bij, maar ik moet even tijd vinden om die de juiste kleur te geven d.m.v. olie :Y)
[ img ]

Verder ben ik bezig met een uitwerking van mijn tuig en paard voor iets met cosplay. Zoals bekend is bij sommigen fotografeer ik ook wel graag en ik ben nu aan het nadenken of ik hier nog eens wat mee kan doen. Een paard met western outfit, misschien een lasso en een ruiter. Het idee wat door mijn hoofd speelt is geen western zoals op wedstrijden gevraagd wordt, maar meer wat je soms in films ziet. Meer dan een klein idee is het nog niet. Maar het zou kunnen, omdat het paard er toch al staat. Ik heb wel eens iets gedaan met een Spaans hoofdstel. Het grootste probleem is dat ik niet zelf fotograaf en model kan zijn.
Als ik een model nodig heb, dan geef ik wel gil. Dan vind ik vast wel een vrijwilliger. Voor nu is het eerst alleen een idee. :P De juiste achtergrond moet ik ook nog over nadenken. Dat kan een bomenrij zijn ofzo. Of een zandpad in de buurt.

Dit was van een eerder idee. En nu zou zoiets dus ook als cowboy of cowgirl kunnen. En dan met wat meer actie. *D

[ img ]

[ img ]


Laatst bijgewerkt door germie op 15-04-21 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 15:49 



 
Profiel   

Ik heb ook de overstap gemaakt 3 a 4 jaar geleden met mijn Fjordje. In eerste instantie een zadel laten aanmeten alleen voor het recreatieve buitenrijden, maar het beviel zo goed dat ik me maar ben gaan verdiepen in instructeurs met Western achtergrond voor het werk in de bak.

Er is meer dan alleen de reining kant: ik houd het op trail, pleasure, horsemanship en een beetje ranch riding er bij. Wie weet kunnen we ooit nog eens een proefje starten in 1 van die onderdelen, maar daar ligt de focus niet op.
Stops en spins wil ik niet meer verlangen van mijn paardje, die dit jaar 19 wordt. Ook tot nu toe elk jaar naar de koeien geweest voor een clinic!

Ik les momenteel best fanatiek: zo'n 1 keer per 2 weken. Ik heb bij mijn huidige instructrice vooral al heel veel geleerd over mijn eigen houding, meer op gevoel rijden (en leren voelen) en mijn paardje haar lijf goed laten gebruiken. Dat gaat allemaal heel gemoedelijk. We doen ook vaak veel stapwerk, maar zijn daarbij wel echt heel technisch bezig! En ondertussen kunnen we soms al een hele behoorlijke jog laten zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 15:52 



 
Profiel   

Oh ja, ranchriding, dat lijkt me ook wel leuk, moet ik me nog in verdiepen.
Ik les 1 keer per 3 weken western nu. En dan soms tussendoor nog dressuur. Wij werken vooral aan scherpte van het paard. Gewoon been is voorwaarts, halt is halt en niet stiekem doordrammen. De patterns die ik gereden heb als training heb ik van internet geplukt en het doel is niet om ze foutloos te rijden, maar om de scherpte in het paard en mijn rijden te krijgen. Dus soms doe je maar 1 onderdeel. Het wijken in stap zonder voorwaarts te gaan is iets wat ik dus ook wel doe nu. Dat heb ik gedaan om het wijken te leren, maar deed het al jaren niet meer. En nu kan ik het dus weer oppakken.

Ik weet niet of een spin of stop nu meer belastend is dan een parcours springen. Dat doet mijn paard namelijk nog wel. Maar ik heb gewoon een instructeur die niet zo van de reining is en mij maakt het eigenlijk niet uit. Gewoon lekker rijden is het belangrijkste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 15:59 



 
Profiel   

Anoniem schreef
superpony schreef
Dan zou ik je aanraden een eigen topic te openen en daar je vragen te stellen. Krijg je vast meer gerichte antwoorden. Dit topic gaat doodlopen als mensen elke keer stronteigenwijs zijn. Kan jij niks aan doen!

+

TS rijdt geen quarter en is net pas begonnen. Natuurlijk kunnen niet quarters ook leuk basic reinen, zelf ook gedaan, maar met het zogenaamde auto didactisch leren, rijdt je een paard gewoon kapot.

Pardon en pardon??
Wie ben jij precies om dat soort opmerkingen te maken over stronteigenwijs? Het topic is twee pagina's oud en niet van jou. Back off.

En waar zeg ik iets over quarters?
Als je mijn berichten niet snapt kun je mij iets vragen, niet zelf maar een foutieve slinger ergens aan geven graag. Dank je.


TS, Germie, ik rij nu even helemaal niet. Maar wie weet, over een tijdje weer.
Ik ga jouw avonturen in ieder geval volgen in dit topic! Leuk!


Reageer zelf eens normaal. Ik heb niet bij je in de klas gezeten en laat me helemaal niks vertellen door niemand niet, zeker niet op Bokt.

Ik weet heel goed wat ik zeg, waar en tegen wie.

Dit is niet het eerste topic van TS en blijkbaar kan jij niet goed lezen. Prima, niet mijn probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 16:49 



 
Profiel   

Het borsttuig is ook klaar. Even wat olie om de juiste kleur te krijgen. :D
Ik ben benieuwd hoe het staat. Nee, het is een compleet nutteloos onderdeel van de uitrusting, maar het oog wil af en toe ook wat. En het was geen hele dure, dan had ik het niet gedaan.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 16:50 



 
Profiel   

Boras schreef
Mensen, ik snap best wat jullie bedoelen. Maar zien jullie het serieus als jullie taak op Bokt om anderen op voorhand te gaan waarschuwen? Wat een frustratie! Dit topic verloopt gewoon goed. Tot nu toe dan.

Dit geeft toch geen pas? Blijf dan weg uit de topics van Germie.

Nu verpest je dit topic. Sommige mensen willen het volgen zonder gekissebis.

Edit: ik richtte me natuurlijk niet tot Veralla, wel tot superpony en ElCid. Jullie inhoudelijke bijdragen waardeer ik wel.


Het gaat erom, dat er mensen al vele jaren western rijden. Voorheen ontzettend veel oliebol over zich heen hebben gekregen en er vele mensen met vooroordelen rondliepen. Al die oliebol hebben we steeds weer geaccepteerd en onze sport mooi, groot zien worden. Met natuurlijk de nodige nadelen en misstanden.

TS heeft in andere topics vragen gesteld en dingen laten zien. Ze heeft van ZEEEEEEER ervaren mensen op diverse!!! gebieden goede adviezen gekregen en die steeds genegeerd, weggewuifd etc.

Ze verteld ook over mensen die haar adviseren, maar het wereldje is verdomde klein en zoveel mensen met kennis en kunde lopen niet rond.

Al vele jaren wordt er gewaarschwud voor niet passende western zadels. TS kreeg meerdere, goede en gratis adviezen om te voorkomen dat ze zich laat afzetten voor een niet passend en te duur zadel, maar kiest voor toch haar eigen zin door drijven.

Prima, haar geld, haar paard, haar kont, maar ga dat niet doorgeven.

Als je foto's plaatst kan je overal kritiek krijgen. Voor een beginnend iemand is dat echt volkomen normaal. Niemand kan na 3 lesjes even goed western rijden. maar ook daar werden adviezen weer weggewuifd en wisten zelfs int ruiters niks. Mensen die vele vele jaren enorm veel hebben geinvesteerd in de beste lessen, clinics, wedstrijden, goede paarden etc.
Van een foto kan je als ervaren ruiter en lesgever heel goed dingen aflezen. En ook weer waren die adviezen gratis en kan je als beginner iets mee doen.

De andere topics zijn een beetje dood, omdat mensen nu wel doorhebben dat iemand stront eigenwijs is en er geen energie meer in willen steken.
Vervolgens denkt TS; dan begin ik weer een nieuw topic, met weer exact dezelfde verhalen. Dan reageren nieuwe, naieve mensen die totaal geen weet hebben van hoe en wat en gaan ons even hier de les lezen?

Ze heeft ook per pb heel veel goede adviezen gehad, gratis en voor niks, maar nergens iets mee gedaan.

Dus ja, dat wekt veel irritaties op. We zijn heel zuinig op de western sport, ook als je recreatief bezig bent. Juist omdat we jaren zijn afgebrand hoe slecht het allemaal wel niet was.
Maar ga gerust elkaar de hemel in zitten prijzen.

De mensen die echt western willen leren en echt serieuze interesse hebben, vinden de weg wel.

Succes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 16:58 



 
Profiel   

We kunnen dus nu van in het tuig naar voor de skis, naar springen, naar dressuur, naar bitloos, naar western.
:D

Eigenlijk best leuk wat je een dier allemaal kunt leren.

Ik was 1 van de eerste bitloze ruiters in Nederland. En nu 1 van de laatste ruiters die western gaat rijden ofzo. :+


[ img ]


Met dit doorkijkje wil ik wat met fotografie denk ik, daar zie ik wel een cowboy of cowgirl rijden:

[ img ]

Ondertussen hobbelen we lekker verder. Er zijn al zeker meer dan 3 lessen geweest, een stuk of 10 eerder. Het gaat de goede kant op, en paard en ik vinden het leuk, maar ja, dat springen blijft ook leuk. :D De temperaturen moeten eerst omhoog en er moeten wat blaadjes aan de bomen komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 17:05 



 
Profiel   

superpony schreef
Boras schreef
Mensen, ik snap best wat jullie bedoelen. Maar zien jullie het serieus als jullie taak op Bokt om anderen op voorhand te gaan waarschuwen? Wat een frustratie! Dit topic verloopt gewoon goed. Tot nu toe dan.

Dit geeft toch geen pas? Blijf dan weg uit de topics van Germie.

Nu verpest je dit topic. Sommige mensen willen het volgen zonder gekissebis.

Edit: ik richtte me natuurlijk niet tot Veralla, wel tot superpony en ElCid. Jullie inhoudelijke bijdragen waardeer ik wel.


Het gaat erom, dat er mensen al vele jaren western rijden. Voorheen ontzettend veel oliebol over zich heen hebben gekregen en er vele mensen met vooroordelen rondliepen. Al die oliebol hebben we steeds weer geaccepteerd en onze sport mooi, groot zien worden. Met natuurlijk de nodige nadelen en misstanden.

TS heeft in andere topics vragen gesteld en dingen laten zien. Ze heeft van ZEEEEEEER ervaren mensen op diverse!!! gebieden goede adviezen gekregen en die steeds genegeerd, weggewuifd etc.

Ze verteld ook over mensen die haar adviseren, maar het wereldje is verdomde klein en zoveel mensen met kennis en kunde lopen niet rond.

Al vele jaren wordt er gewaarschwud voor niet passende western zadels. TS kreeg meerdere, goede en gratis adviezen om te voorkomen dat ze zich laat afzetten voor een niet passend en te duur zadel, maar kiest voor toch haar eigen zin door drijven.

Prima, haar geld, haar paard, haar kont, maar ga dat niet doorgeven.

Als je foto's plaatst kan je overal kritiek krijgen. Voor een beginnend iemand is dat echt volkomen normaal. Niemand kan na 3 lesjes even goed western rijden. maar ook daar werden adviezen weer weggewuifd en wisten zelfs int ruiters niks. Mensen die vele vele jaren enorm veel hebben geinvesteerd in de beste lessen, clinics, wedstrijden, goede paarden etc.
Van een foto kan je als ervaren ruiter en lesgever heel goed dingen aflezen. En ook weer waren die adviezen gratis en kan je als beginner iets mee doen.

De andere topics zijn een beetje dood, omdat mensen nu wel doorhebben dat iemand stront eigenwijs is en er geen energie meer in willen steken.
Vervolgens denkt TS; dan begin ik weer een nieuw topic, met weer exact dezelfde verhalen. Dan reageren nieuwe, naieve mensen die totaal geen weet hebben van hoe en wat en gaan ons even hier de les lezen?

Ze heeft ook per pb heel veel goede adviezen gehad, gratis en voor niks, maar nergens iets mee gedaan.

Dus ja, dat wekt veel irritaties op. We zijn heel zuinig op de western sport, ook als je recreatief bezig bent. Juist omdat we jaren zijn afgebrand hoe slecht het allemaal wel niet was.
Maar ga gerust elkaar de hemel in zitten prijzen.

De mensen die echt western willen leren en echt serieuze interesse hebben, vinden de weg wel.

Succes.


*\o/* _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 17:10 



 
Profiel   

+:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 17:12 



 
Profiel   

Ik ben het niet snel met superpony eens, maar in dit geval helemaal. Ook ik heb meer dan een beetje moeite gedaan de TS van info te voorzien. De valkuilen die er zijn. En ze werden allemaal maar genegeerd. Jongens dan doe ik er ook geen moeite meer voor.

Ik heb nog 2 opmerkingen: TS heeft de zadelspin verkeerd ingemeten. Dat doe je niet op een "stilstaande" rug. Maar zoals de rug zou zijn in beweging. Dit omdat het zadel in de beweging ook goed moet passen en je zult er versteld van staan te kijken hoeveel verschil dat is. En een zadel ingemeten op een stilstaande rug zal in beweging dus ook NIET passen. Maw dit is garantie dat je vroeg of laat problemen gaat krijgen.

2e opmerking. Als je op een ouder model Freemax gaat zitten. En dit moet een hele oude geweest zijn, die haakjes aan de fenders zijn er nl allang af. Kan je hoe dan ook geen ervaring delen over dat zadel. De innovatie daarvan is de laatste jaren zo hard gegaan dat de oudere FM's niet meer te vergelijken zijn met de nieuwe.

Diegene die info willen, er zijn er echt genoeg op bokt die willen helpen (zoals ik ook) maar dan niet maar alles negeren en toch eigenwijs gaan lopen doen. Wij hebben het wiel ooit al eens uitgevonden, dat hoeft niet opnieuw. Dus neem dingen van de oude garde aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 17:47 



 
Profiel   

Voor alle duidelijkheid, de Freemax was van januari, dus geheel nieuw. Beviel verkoper ook niet. En ja, daar zaten haakjes aan de fenders om ze aan het zadel te hangen.

Daarnaast is de spin ook gewoon in beweging getest, maar dat kan ik niet op een foto laten zien.

Jammer dat zelfs een leuk topic verpest moet worden. Ik zal wel weer een nieuwe openen. Dan kan deze verwijderd worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 17:55 



 
Profiel   

Maar goed, we gaan nog een klein stukje geschiedenis doen in dit topic, hoe ik aan mijn paard gekomen ben.

Iets meer dan 16 jaar geleden ging ik op zoek naar een eigen paard. Ik had al vele paarden voor anderen ingereden, ik gaf les op de manege, ik gaf privelessen in dressuur en springen en nu was het eindelijk tijd om een eigen paard op te zoeken.

Op marktplaats stond een advertentie van een twenter uit een keurmerrie van Holland en een enter uit Lennard. Ik maakte een afspraak om de twenter te gaan bekijken. De reden was dat ik dan sneller zou kunnen beginnen met rijden. Op een decemberochtend in de stromende regen kwamen we aan.
De twenter werd direct in de wei door mij 'afgekeurd', sprak me niet aan. Dus helaas, ik had het dier niet eens van dichtbij gezien, maar het was het niet. En daar stond een nieuwsgierige enter, met een groot hoofd, dik in het vacht, en die kwam een aai van mij halen. Ondanks de iets franse stand van de benen en een niet aansprekend hoofdje had het dier iets. Oh ja, die was ook te koop zei de eigenaar. En zo kwamen we op de afstamming. Na een kopje thee en papieren bekijken had ik mijn eerste eigen paard gekocht. Een enter, een jaarling, een naarling.

Dit was de verkoopfoto van Marktplaats:
[ img ]

En een week later stond er een jaarling op stal bij mijn verzorgponies, eentje zonder chip, zonder inenting. Dat moest ik nog gaan regelen. Maar mijn eerste paard was er. Vol wormen.
Dus toen de veearts kwam om te enten meteen een wormenkuur er in en 3 weken later nog eentje. Ze had er niet van te lijden gehad. Wat was ik blij met mijn bolletje haar, een mooi merrietje met een leuk bruin kleurtje, aan alle benen wit en lekker harig.
Ik moest en zou een springpaard en dat was gelukt. :list:

In de periode er na groeide ze wel, maar niet heel snel. Ik was bang dat het een pony zou blijven, maar toen ze op 1 januari officieel 3 werd was ze 1.55m. Die 1.58m zou wel gehaald worden. Dat hebben we geweten, want een half jaar later, echt exact een half jaar later werd ze op de keuring ingemeten als 1.68m. Een grote lange slungel die er eigenlijk niet echt mooi uit zag, te iel, onbespierd. Maar nog steeds mijn trots, een mooi gezond springpaard wat met vrijspringen heel goed had laten zien dat het er wel in zit.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 18:14 



 
Profiel   

Tegen de tijd dat ze 3 was is er een dressuurzadel gezocht. Een springzadel had ik eventueel nog van een verzorgpaard. Beiden Stubbens. Het dressuurzadel was een miskoop, ondanks garantie dat het altijd aangepast kon worden door Kootstra zadelmakerij kon ik er niet op zitten. Het zweetblad was gewoon verkeerd gesneden. Ik ben er nog tot de L2 mee gekomen, maar toen ging ik over op een Kent en Masters, te breed voor mijn heupen, maar het paard liep er beter onder. Later werd een Fryso gevonden en waren we helemaal happy. Hier heb ik mijn hoogste klasseringen mee gehaald.
Met springen werd gesprongen met mijn Stubben springzadel. Maar naarmate de dressuur beter ging werd de interesse van mijn kant in het springen minder.

Mijn paard is ook voor de wagen beleerd, hier een foto van de allereerste keer voor de wagen.
[ img ]

En dit was 1 van onze eerste springwedstrijden:
[ img ]

Als er sneeuw lag werden er andere dingen gedaan:
[ img ]

Kortom, mijn paard werd veelzijdig gereden en western was totaal niet in beeld. Bitloos deden wel vanaf het begin, maar dat mocht niet op wedstrijden toen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 18:19 



 
Profiel   

Eigenlijk deed ik alles met mijn paard, van hoofdstellloos tot buitenrit tot springen, tot dressuur. Ook als ik aan mijn eigen evenwicht wilde werken kon dat op mijn paard. Diverse onzekere of beginnende ruiters hebben op haar leren springen of vertrouwen gekregen.

[ img ]

[ img ]

En opeens was de interesse in de wedstrijdsport verdwenen. Ik weet niet eens waarom. Ik had in die tijd 2 paarden, maar geen motivatie meer om elk weekend op wedstrijd te gaan. Ik had mijn paarden naar een andere stal verhuisd, ik kon daar vandaan ook gewoon op wedstrijd, maar het kwam er gewoon niet meer van. Liever reed ik thuis.

Op een gegeven moment begon ik weer met wat onderlinge wedstrijden, maar doorgezet is het toen niet.
We hebben nog een working equitation clinic gevolgd en mijn paard was beslist goed in de speedtrail. De carrocha vonden we beiden geweldig. Maar de wedstrijden zijn ver weg en duren mij gewoon te lang, dus het is er nooit van gekomen om echt te starten. Ook zijn er geen trainingslocaties in de buurt.

En toen kwam dus vorig jaar het idee om eens western te proberen. Een echte verklaring heb ik niet. Ach ja, je wordt er nooit minder van. En zo hebben we dus er nog een tak bijgepakt. Nee, ik ben geen western ruiter. Maar ik zie mezelf dus gewoon als een allround hobbyruiter die van alles probeert.

Als ik nu een nieuw paard zou moeten kopen, dan werd het geen quarter (sorry westernruiters), maar gewoon weer een springgefokte kwpn-er of een gelderse of misschien wel een tuiger. Dus helemaal overstag ben ik niet. :D Maar het is gewoon leuk om toch te kijken wat er in zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 18:25 



 

superpony schreef
Reageer zelf eens normaal. Ik heb niet bij je in de klas gezeten en laat me helemaal niks vertellen door niemand niet, zeker niet op Bokt.

Ik weet heel goed wat ik zeg, waar en tegen wie.

Dit is niet het eerste topic van TS en blijkbaar kan jij niet goed lezen. Prima, niet mijn probleem.

Even he, ik ken jou niet, ik ken TS niet. Jij begint zo lelijk te doen uit het niets. Verder gaat het goed met je?


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-04-21 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-21 09:27 



 

germie schreef
En toen kwam dus vorig jaar het idee om eens western te proberen. Een echte verklaring heb ik niet. Ach ja, je wordt er nooit minder van. En zo hebben we dus er nog een tak bijgepakt. Nee, ik ben geen western ruiter. Maar ik zie mezelf dus gewoon als een allround hobbyruiter die van alles probeert.

Als ik nu een nieuw paard zou moeten kopen, dan werd het geen quarter (sorry westernruiters), maar gewoon weer een springgefokte kwpn-er of een gelderse of misschien wel een tuiger. Dus helemaal overstag ben ik niet. :D Maar het is gewoon leuk om toch te kijken wat er in zit.


Ik haal dit stukje er even uit. En dat is toch ook gewoon waar het om gaat uiteindelijk? JIJ die JOUW hobby aan het onderzoeken, vergroten en vernieuwen bent, gewoon omdat jij dat LEUK vindt? Niet omdat, wat en hoe een ander dat leuk vindt?

Onder andere dat giftige gedrag van bepaalde kliekjes is dus een reden dat ik niet meer (in beeld) bezig ben met mijn hobby. Er zijn altijd mensen die menen de show en het wereldje te runnen. Maar het wereldje is groter dan hun wereldje en hun wereldje is mijn wereld niet. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-21 09:33 



 
Profiel   

Veralla, hier gaat het helemaal niet over. Niemand claimt hier 'de show' en 'het wereldje' te runnen.
Iedereen is de hele tijd erg netjes en beleefd geweest tegen TS, en heeft echt goede tips gegeven over alles, maar ze neemt gewoon niks aan, en weet alles beter. En daar zijn sommige mensen een beetje gefrustreerd over, omdat het tenslotte ook over de gezondheid en het welzijn van het paard gaat, en dat gaat ons toch allemaal aan het hart. :)
En zeker, en dat bedoelt Superpony, omdat 'het wereldje' al niet de beste naam heeft qua dierenwelzijn. Dus wat iedereen NIET wil is dat er nog maar eens een paard naar de wuppes gereden is omdat er een niet passend westernzadel op gegooid wordt.
Maar nu trek ik mij hier terug, zodat de mensen het topic verder kunnen volgen als ze willen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-21 09:43 



 
Profiel   

@ sevke +:)+ _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-21 09:45 



 
Profiel   

Anoniem schreef
germie schreef
En toen kwam dus vorig jaar het idee om eens western te proberen. Een echte verklaring heb ik niet. Ach ja, je wordt er nooit minder van. En zo hebben we dus er nog een tak bijgepakt. Nee, ik ben geen western ruiter. Maar ik zie mezelf dus gewoon als een allround hobbyruiter die van alles probeert.

Als ik nu een nieuw paard zou moeten kopen, dan werd het geen quarter (sorry westernruiters), maar gewoon weer een springgefokte kwpn-er of een gelderse of misschien wel een tuiger. Dus helemaal overstag ben ik niet. :D Maar het is gewoon leuk om toch te kijken wat er in zit.


Ik haal dit stukje er even uit. En dat is toch ook gewoon waar het om gaat uiteindelijk? JIJ die JOUW hobby aan het onderzoeken, vergroten en vernieuwen bent, gewoon omdat jij dat LEUK vindt? Niet omdat, wat en hoe een ander dat leuk vindt?

Onder andere dat giftige gedrag van bepaalde kliekjes is dus een reden dat ik niet meer (in beeld) bezig ben met mijn hobby. Er zijn altijd mensen die menen de show en het wereldje te runnen. Maar het wereldje is groter dan hun wereldje en hun wereldje is mijn wereld niet. ;)

Precies, maar ik ga een nieuw topic starten met mijn verhaal. Deze is al verziekt. Ik vind het gewoon niet netjes dat men mijn topic verpest.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-21 09:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 78 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen