Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Jong paard laten opleiden

 
Profiel   

Goedemiddag allemaal,

Na wat topics te hebben doorgelezen toch maar besloten een eigen aan te maken. Ik heb een 3 jarige quarterruin die ik graag zadel en ruitermak wil laten maken door een proffesional. Ik vind het heel belangrijk dat dit op een rustige en paardvriendelijke manier gebeurt. Ik zou graag (actief) bij het proces betrokken worden omdat ik uiteindelijk degene ben die er de hopelijk komende 20 jaar van mag gaan genieten. Daarnaast moet ook ik veel leren, dus lijkt me fijn om tegelijk les te krijgen. Ik heb niet direct een bepaalde kant die ik op wil (voorkeur ligt nu bij horsemanship / ranchriding) maar reining heeft ook mn interesse. Hebben jullie tips vwb die professional die ik zoek? Ik woon zelf in Zuid-Holland, maar ben zeker bereid voor de juiste persoon een eind te reizen.

Hij heeft ook een zadel nodig en een hoofdstel. Nu heb ik veel gelezen over het jonge paarden plan van Eurohorse. Hebben jullie hier positieve ervaringen mee? Zijn er andere die beter zijn?

Thanks alvast!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 11:43 



 
Profiel   

Bouwmeester reining Horses in Moordrecht doen zadelmak maken en je paard opleiden tot het niveau dat bij jou paard past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 11:45 



 
Profiel   

Krista Sterrenburg in Lekkerkerk!

Ik heb geen kennis over het jonge paardenplan van Eurohorse dus daarover heb ik geen mening.


Laatst bijgewerkt door Maflinger_S op 25-04-21 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 12:17 



 
Profiel   

Als je een leuk allround opgeleid paard wil die niet alleen een reining proef kan lopen, maar ook op buitenrit kan of een hek kan doen, dan neem eens contact op met daan's horses in Heemskerk.
Misschien wat verder weg, maar wel paardvriendelijk en allround.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 12:17 



 
Profiel   

Voor allround: Canisia Romani. Leuke meid, vriendelijk voor paarden. Zit wel iets verder weg. Maar zij is absoluut iemand die ik mijn jonge paard zou toevertrouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 19:12 



 
Profiel   

Dank jullie wel, zitten namen tussen die ik nog niet eerder had gehoord, dus die ga ik eens opzoeken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 20:25 



 
Profiel   

Hoe is je eigen ervaring en hoe ver wil je reizen?

Ik zou vooral de kleinere trainers bekijken. Als je wil dat je paard in alle rust opgeleid wordt, je het in vertrouwen achter kan laten, het ook braaf is met buitenritten zou ik me echt daarop richten.
Met een goede basis kan je altijd nog kiezen. Een paard heel houden en zonder trauma terug krijgen is heel belangrijk. Goed dat je betrokken wil zijn, maar maak daar echt goede afspraken over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-21 15:25 



 
Profiel   

Dank voor je reactie superpony!

Ik heb nog nooit een jong paard ingereden en heb nu regelmatig grondwerkles, wel al jaren (>15 jaar) actief in de paardenwereld incl. rijden. Ik beschouw mezelf in deze dus onervaren. Reistijd maakt me niet zoveel uit, ik heb liever dat hij verder weg staat en inderdaad in alle rust opgeleid wordt, hij heel gehouden wordt en zonder trauma terugkomt. Braaf met buitenritten is inderdaad erg belangrijk. Heb je tips vwb kleinere trainers (mag ook in PB)?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 13:35 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Voor allround: Canisia Romani. Leuke meid, vriendelijk voor paarden. Zit wel iets verder weg. Maar zij is absoluut iemand die ik mijn jonge paard zou toevertrouwen.


@ Vrijbuiter, ik weet niet waar je woont in Zuid-Holland? Ze heeft hier ook een lesroute. Ik heb mijn (niet meer zo jonge) paard samen met haar thuis zadelmak gemaakt nadat een eerdere training elders (niet daar) niet aan mijn verwachtingen voldeed. Wellicht dat je kunt beginnen met grondwerk en dan altijd nog kunt beslissen of je hem daarna wegbrengt of thuis door blijft gaan met zadelmak maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 13:41 



 
Profiel   

richting ranchriding en allround kun je terecht bij Jessy Goossens. Zij zit over de grens in Belgie in de Kempen, tegen Grobbendonk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 13:52 



 
Profiel   

trudy van der plas
https://www.facebook.com/Van-der-Plas-Q ... 464576586/

super plek, daar staan de paardjes op 1

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 14:16 



 
Profiel   

Marlies Maathuis, zit in Ederveen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 14:25 



 
Profiel   

Ik zou zeker Sarah de Weerd aanraden. Ze zit in Enter, is dus wel wat verder weg voor jou. Ze is ontzettend eerlijk tegenover je paard, heel kundig en gaat rustig te werk. Paarden komen daar ook lekker buiten. Zomers op de wei en in de winter op de paddock. Goed voerbeleid waar Sarah veel van af weet. 2 jonge paarden daar al heen gebracht (1 om te beleren en 1 als voorbereiding voor het NK in hand onderdelen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 09:42 



 
Profiel   

Eveline Esser van How to Horse leidt paarden fantastisch op! Als je praat over paardvriendelijk moet je bij haar zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 09:48 



 
Profiel   

How to horse was ook mijn eerste keuze indd. voor mijn haflinger, helaas na 2 mailtjes en weken later geen reactie mogen ontvangen...

Ik ben uitgekomen bij Naturalhorsemo, daar staat mijn 4 jarige nu een maand en het gaat, voor mijn haflinger zijn doen, heel goed. Het is heel kleinschalig en alles word netjes bijgehouden, paarden krijgen de ruimte en elke dag word er 20 minutjes tijd ingestoken, met alle geduld, met ontspanning op nummer 1, dus niet 2x een heel uur of twee in de week wat mij echt afschrikt bij de jongere paarden.
Misschien is het wat voor je. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 10:27 



 
Profiel   

Laat een pasconsult doen door een zadelpasser zodat je weet welke maat je paard heeft en welk type zadel of merk je naar opzoek moet. Wellicht heeft de zadelpasser iets tweedehands liggen en kun je dat overnemen. Je kunt er helaas niet zelf mee rijden dus het is even op de gok. Maar dan kun je iig verder met de opleiding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 10:56 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Voor allround: Canisia Romani. Leuke meid, vriendelijk voor paarden. Zit wel iets verder weg. Maar zij is absoluut iemand die ik mijn jonge paard zou toevertrouwen.


Canisia heeft mijn driejarig merrietje (nu vierjarig) ook in training gehad. Ik ben erg tevreden. Ze houdt enorm rekening met de mentale én fysieke capaciteit van het paard in kwestie. Zelf volgt zij ook diverse opleidingen, en wordt begeleid door mensen met enorm veel kennis. De paarden worden ook heel keurig gehouden. Sporthorse Dynamics heet haar pagina op Facebook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 18:34 



 
Profiel   

Hutcherson schreef
Laat een pasconsult doen door een zadelpasser zodat je weet welke maat je paard heeft en welk type zadel of merk je naar opzoek moet. Wellicht heeft de zadelpasser iets tweedehands liggen en kun je dat overnemen. Je kunt er helaas niet zelf mee rijden dus het is even op de gok. Maar dan kun je iig verder met de opleiding.


Dank je! Heb je tips vwb zadelpassers?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 10:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen