Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Uitkomst van;Enquête; Hoe ziet jou ideale Westen (pension)stal er uit?

 
Profiel   

Hulp gevraagd aan de Western ruiters!

Voor enthousiaste nieuwe plannen zijn we op zoek naar jou hulp.


Er zijn de afgelopen jaren veel ontwikkelingen geweest qua zienswijzen hoe paarden nu “het beste” kunnen worden gehouden op een pensionstal, wat 10 jaar geleden nog als ideaal werd gezien voelt nu wellicht voor veel ruiters als een compromis.
Je paard in een eigen box of toch een groepsstal, of wellicht 24 uur op de wei? En dan een “paddock paradise” opzet met schuilstal of toch de box met (beperkt) weidegang? Of misschien wel een tussen variant?
En wat te denken van het voerbeleid? of de rij- en trainingsfaciliteiten?

We zouden heel graag willen weten hoe jouw ideale stalling voor je Western paard eruit ziet!

Zou je ons willen helpen met het invullen van onderstaande enquête ?

Link naar de enquête;
https://www.enquetesmaken.com/s/6bd76a9

Enorm bedankt alvast!
——————————————————————————

Bekijk de uitkomst in de laatste post.
Iedereen enorm bedankt voor de medewerking!


Laatst bijgewerkt door mentjuh op 10-01-23 21:16, in het totaal 2 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 15:06 



 
Profiel   

Ik heb hem ingevuld. Ben geen western ruiter maar als de stal goed is zou ik ook wel op een western stal willen staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 15:20 



 
Profiel   

Ingevuld!

Heb in de enquête vooral de minimaal 8 uur buitengang in de winter benadrukt, in een groep met ruwvoer. Dat is in mijn omgeving bijna onmogelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 15:32 



 
Profiel   

Ingevuld

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 15:51 



 
Profiel   

Ingevuld

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 15:51 



 
Profiel   

Dankjewel voor het invullen!

troi schreef
Ingevuld!

Heb in de enquête vooral de minimaal 8 uur buitengang in de winter benadrukt, in een groep met ruwvoer. Dat is in mijn omgeving bijna onmogelijk.


Het gaat inderdaad om het hele jaar rond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 16:18 



 
Profiel   

ingevuld :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 16:27 



 
Profiel   

Ingevuld, ik sta nu op een allround stal met de perfecte verzorging en faciliteiten voor zowel paard als mijzelf. Heb alleen geen reiningbodem. Maargoed, de overige componenten wegen daar flink tegenop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 16:59 



 
Profiel   

Ik heb het ook ingevuld. Ik vind dagelijks naar buiten belangrijk en in de zomer zeker ook de 7*24 buiten en daarvan zeker ook op gras. En een goede buitenbak is belangrijk, met mogelijkheid tot springen (ik neem eigen hindernissen wel mee, mits er netjes mee omgegaan wordt).
Als je niet aan reining doet is de reiningbodem niet belangrijk. Soms is het net of western alleen maar reining is. Voor horsmanship of trail zijn pionnen en balken nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 15:29 



 
Profiel   

Dankjewel!
Je hebt helemaal gelijk. Balken, pionnen e.d. zijn Makkelijker te voorzien dan bijv. een Reining bodem.
Deze mogen zeker niet ontbreken.
Een bodem is een aardige investering. Daarom interessant om uit te zoeken in hoeverre hier behoefte aan is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 21:51 



 
Profiel   

Ik heb ze aan huis, dus geen behoefte aan een stalling, maar wel lang zoekende geweest.

Ik denk dat veel afhangt van de omgeving waar je gaat zitten en de accomodatie die je kan huren/kopen. Stel dat er 2 bakken zijn, kan je misschien 1 voorzien van reining bodem. Heb je 1 bak, moet je al een keuze gaan maken.
Bij alleen een reining bodem, zouden spring ruiters al afvallen. Maar ik zou ook selectief zijn dan met dressuur ruiters. Als je elke dag sleept, wat gewenst is, geen probleem, maar anders heb je snel een hoefslag in de bak, die ik persoonlijk vreselijk storend vond in een 20*40 bak bijvoorbeeld.

Instructie van buitenaf mogelijk is fijn, want je wil die vrijheid wel hebben.

Ik vind dat de paarden echt overal wel te weinig buiten komen en ook veel te vaak klein staan en alleen. Dus kleine weides, nog kleinere paddocks en dan vaak alleen, mede door plates.

Ik heb zelf een pp. Als je dat aanbiedt, zal de start misschien moeizaam gaan, maar is ook een kwestie van nu weinig aanbod, weinig ervaring en dan ook weinig vraag. En weer het probleem van de plates.

Goed hooi en of voordroog of de keus. Vrijheid van kiezen van hardvoer.

Ruime openingstijden.

Ruime zadelkasten die goed af te sluiten zijn. Liever nog in een goede zadelkamer die ook weer afgesloten wordt, incl camera's.

Aan bos vind ik zelf erg belangrijk. Goed ter afwisseling en fijn voor de paarden. Mensen pakken toch sneller dat rondje bos als het ernaast ligt.

Parkeer ruimte, trailer ruimte.

Het aanbod breed houden, lijk me ook belangrijk en fijn voor veel mensen. Luxe is mooi, maar alleen wedstrijd gerichte ruiters kan recreatie ruiters weer wat afschrikken, wegjagen als de verhoudingen ongelijk zijn.
Dus ook mensen met een ander ras, mensen die geen wedstrijden willen rijden, of alle takken van de sport, samen laten komen. Dat is lastig, maar kan door diversiteit aanbieden.

Meerder soorten clinics, een bak of een pad rondom met trail hindernissen, veel buiten mogelijk en ook samen. Maar met keuze vrijheid, waardoor iedereen zich welkom voelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 12:00 



 
Profiel   

Ik heb hem ingevuld, wel een mini waarmee ik western doe maar lijkt me alsnog nuttig voor je :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 18:57 



 
Profiel   

Dankjewel voor de uitgebreide antwoorden en voor de tijd die genomen worden om de enquête in te vullen.
Er komt hele waardevolle informatie uit, fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 22:10 



 

Ben benieuwd naar de plannen Amanda :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 22:48 



 
Profiel   

Ingevuld. In geval van reining is niet alleen het soort bodem belangrijk maar net zo belangrijk het formaat en het onderhoud!!!
Een reining bodem alleen heb je niks aan als deze niet op de juiste manier onderhouden wordt, en dat maakt het geheel nog een stukje duurder (dagelijks slepen met de JUÍSTE drag, 1x p€ egaliseren met lazer....)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 08:59 



 
Profiel   

Hoi!
Het heeft even geduurd, uiteindelijk is het van een enquête naar werkelijkheid gegaan!
Deze enquête heeft een grote rol gespeeld in heel het proces en de uitwerking van het project.
Het is in grote lijnen een uitkomst geworden van alle vragen/ antwoorden, dit sloot heel goed aan bij onze eigen visie.

Hiervoor willen wij iedereen enorm bedanken!

Wij zitten gevestigd in Arendonk, voorheen was deze locatie bekend als “Lone star stables” en gaat na de nodige renovaties open als Remmington’s Ranch.
Benieuwd naar de uitkomst?
Neem een kijke op de http://www.remmingtonsranch.be of volg ons op social media.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-23 21:13 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Ik heb even op de website gespiekt en het ziet er erg indrukwekkend uit! Puur uit interesse, mag ik vragen wat de prijzen oor pensionstalling zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-23 21:58 



 
Profiel   

juniper schreef
Gefeliciteerd! Ik heb even op de website gespiekt en het ziet er erg indrukwekkend uit! Puur uit interesse, mag ik vragen wat de prijzen oor pensionstalling zijn?


Dankjewel! Ik zal je even een berichtje sturen :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-23 10:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen