Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 72 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat is volgens jullie de BESTE zweetdeken?

 
Profiel   

Vraagje...

Wat is voor jullie de BESTE zweetdeken met hals?
Ik zoek er één voor mijn hard werkende paardje (Quarter). Die ik nu heb is echt af..

Ik wil mijn paard niet scheren maar vind het wel fijn als hij snel droogt na mijn training in de winter.
Ik wil best een investering doen dus hoeft niet per definitie een goedkope te zijn. Als hij maar het paard snel opdroogt, warm houdt :brr: , een nek heeft en geschikt voor Quarter (breder type paard)

Iemand dè tip?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 13:54 



 
Profiel   

Ouderwetse 100 procent wollen zweetdekens

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 13:56 



 
Profiel   

oke, niet wat je wilt horen maar : De vacht zelf...... gewoon goed uitstappen en op adem stappen.
Wanneer dat voldoende is, is het dier op de huid droog en verder alleen de vacht nog nat, daar worden ze niet ziek van.
(Dit werkt alleen wel goed wanneer je paard geen deken op heeft, anders moet je wel heel erg lang wachten tot ie droog genoeg is om de deken op te doen..)

Verder idd een ouderwetse wollen deken.


Laatst bijgewerkt door ElCamino op 11-11-21 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 14:02 



 
Profiel   

Ouderwetse echte wollen zweetdeken. Zo blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 14:03 



 
Profiel   

ElCamino schreef
oke, iet wat je wilt horen maar : De vacht zelf...... gewoon goed uitstappen en op adem stappen.
Wanneer dat voldoende is, is het dier op de huid droog en verder alleen de vacht nog nat, daar worden ze niet ziek van.
(Dit werkt alleen wel goed wanneer je paard geen deken op heeft, anders moet je wel heel erg lang wachten tot ie droog genoeg is om de deken op te doen..)

Verder idd een ouderwetse wollen deken.


Dit. Uitstappen tot ze op adem zijn en het zweet koud aanvoelt. Laten rollen en zo weer de wei op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 14:18 



 
Profiel   

poes, lukt alleen niet zo goed wanneer TShaar paard binnen met een deken staat.
Mijn paard zette ik gewoon naderhand inderdaad even in paddock, rollen en dan op stal zonder deken....

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 14:24 



 
Profiel   

Manmat deken word niet zeiknat maar laat wel mooi het zweet door. Ik ga nu de dekens van back on track testen hoe nat die worden. Word vervolgd

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 14:26 



 
Profiel   

Ik ga mee met de ouderwetse wollen zweetdekens. Zodra ik kan schaf ik er ook zo een aan. Die dingen zijn zo super fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 14:37 



 

Bucas Shamrock power vind ik een hele fijne zweetdeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 14:52 



 
Profiel   

Bucas power cooler of Bucas shamrock power.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 14:56 



 
Profiel   

Zouden de bucas dekens ook op een Quarter passen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 15:36 



 
Profiel   

SemSa, vraag het me af, ze hebben vaak een andere bouw dan een gemiddeld paard....
Maar misschien kun je Arthur of Evelien eens om advies vragen voor een goede zweetdeken

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 15:39 



 
Profiel   

Dat is misschien wel een goed idee ElCamino… Evelien is van Euro Horse?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 15:47 



 
Profiel   

Cooler van Le Mieux vond ik erg prettig werken. Wel wat dun voor als het straks echt kouder wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 15:49 



 
Profiel   

Evelien is van Eurohorse ja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 15:51 



 
Profiel   

Ik scheer die van ons wel grotendeels, maar qua zweet/uitrij/instapdeken zweer ik ook al jaren bij wol. We hebben er nog wel van fleece (gewonnen :D ) maar die gebruik ik alleen als ik ermee door de regen moet. Wol droogt namelijk wel een end langzamer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 17:02 



 
Profiel   

Maar transpireert een wollen deken veel beter de het vocht naar buiten ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 17:16 



 
Profiel   

Wol staat hier op nr 1

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 17:53 



 
Profiel   

ElCamino schreef
oke, niet wat je wilt horen maar : De vacht zelf...... gewoon goed uitstappen en op adem stappen.
Wanneer dat voldoende is, is het dier op de huid droog en verder alleen de vacht nog nat, daar worden ze niet ziek van.
(Dit werkt alleen wel goed wanneer je paard geen deken op heeft, anders moet je wel heel erg lang wachten tot ie droog genoeg is om de deken op te doen..)

Verder idd een ouderwetse wollen deken.


Ja daar ben ik het mee eens. Als je paard warm is door het rijden, moet hij die warmte kwijt kunnen, de zweet deken verstoort die funktie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 17:57 



 
Profiel   

Daar ben ik het niet mee eens hoor…een goede zweet deken neemt het vocht en warmte op en filtert deze er uit...er komt dan een nat laagje op de deken te liggen...de deken eronder is ip droog..en paard droogt snel op en wordt niet te koud..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 18:29 



 
Profiel   

Horseloverl schreef
Ouderwetse 100 procent wollen zweetdekens

:j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 18:36 



 
Profiel   

SemSa schreef
Zouden de bucas dekens ook op een Quarter passen?

Mijn quarter past juist alleen Bucas. Wel de variant met zo’n ‘hoekje’ bij de hals, dus de Irish bijvoorbeeld. De Freedom past ie niet, halslijn is anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 18:36 



 
Profiel   

Rambo Dry Rug. Binnen een kwartier is mijn gewassen paard droog. De deken is van badstof, dus wel zorgen dat ze er niet mee gaan rollen in stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 19:10 



 
Profiel   

SJP ik had die bijna besteld maar in de reviews stond dat statische echt als een nadeel… dus twijfel nu erg…

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 19:15 



 
Profiel   

SemSa schreef
SJP ik had die bijna besteld maar in de reviews stond dat statische echt als een nadeel… dus twijfel nu erg…


Ik vind het zelf echt een uitkomst! De deken ligt er max 20 min op en blijft echt in nieuwstaat. Ben echt 3 keer zo snel klaar sinds ik deze heb. Dat statische heb ik geen last van. Mijn paard staat op zaagsel maar zolang hij niet gaat rollen blijft de deken netjes.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 19:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 72 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen