Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Paint horse kopen

 
Profiel   

Ik zou gaan kijken met iemand die al even in de quarters en paintjes zit. Ben bijna bang dat ik weet waar deze staat en dan zou ik sowieso niks kopen......

Maar als het beestje zelf gekeurd mag worden en je hebt het ervoor over om toch een aparte panel test te laten doen, zou ik dat zeker doen. Er wordt teveel gerommeld met papier, juist vanwege de positieve paarden..............
6600 is op dit moment voor een gezonde paint geen geld. Dus dan zou het beestje ook zo verkocht zijn, denk ik. Maar dat drijft ook de mensen tot te snel kopen, wat echt niet goed is.

Een paint zonder papier, is geen paint. Ik snap niet waarom mensen dat bij een adv zetten........Ze denken dan net even meer te vangen of een interessante tekst bij adv te hebben, maar zonder papier heb en weet je niks. Wat juist heel belangrijk is, zoals je hier al leest.

Bij een net geregistreerd paard, kan je de ouders lezen en weet je een beetje wat je koopt. Bij goede fok en een gezond dier, is dat ook iets om trots op te zijn en het levert meer geld op.
Waarom zou je een dier goedkoper verkopen zonder papier???

Wat testen betreft, denk ik dat daar ook nog wel flink gerommeld wordt met de haren. Dus zelf haren trekken en opsturen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 13:03 



 
Profiel   

Mendylexy schreef
Wel heel leuk dat jullie er zo induiken voor mij! Veel van wat jullie zeggen is voor mij alsnog abacadabra, maar goed. Het papier is in ieder geval wel duidelijk te lezen zo. Ik ga als het goed is vandaag toch even bij haar kijken, nieuwsgierig als ik ben!

En hoe was het kijken gelopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 11:55 



 
Profiel   

Helaas zit ik nu vanwege corona in quarantaine dus kan even helemaal niks....
Deze zal dus ook wel verkocht zijn tegen de tijd dat ik er weer uit mag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 21:17 



 
Profiel   

@superpony, kan je mij misschien een pb doen met degene waar je überhaupt niks zou kopen? Ik vind het echt heel erg moeilijk om een pony te vinden voor een redelijk bedrag momenteel....

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 21:18 



 
Profiel   

Mendylexy schreef
@superpony, kan je mij misschien een pb doen met degene waar je überhaupt niks zou kopen? Ik vind het echt heel erg moeilijk om een pony te vinden voor een redelijk bedrag momenteel....


Redelijk bedrag is wel de key denk ik. Alles is debiel duur momenteel..

Misschien beter nog even sparen zodat je wat meer keuze hebt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 21:28 



 
Profiel   

Nou, zeg dat wel. Ik zie echt paarden voorbij komen voor bedragen :wow:
Niet specifiek quarter of paint hoor. Andere rassen net zo goed. Jonge dieren, wel bereden, braaf, maar geen prestaties wordt zo rond de 10.000 voor gevraagd. Nu is braaf goud waard hoor, maar pfoe. Het is toch een hoop geld voor bijvoorbeeld een koudbloed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 09:11 



 
Profiel   

Maar alles omtrent ,paard, is dan ook duurder geworden met het stijgen van BTW e.d

Netjes een paardje fokken met goede ouders kost al een hoop geld voor er een veulen gezond en wel op de grond staat. Als deze ook nog eens het traject fatsoenlijke opfok, goede verzorging en later een training ofwel dat je een ongecompliceerd goed paardje hebt waarmee iedereen kan weg rijden dan mag dat toch best wat kosten!?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 11:41 



 
Profiel   

Dat zeg ik toch nergens? :roll:
Ik vind het alleen een hoop geld. Zeker voor dieren waar geen papier bij zit, kruisingen (al dan niet met koudbloed), nog niet veel ervaring hebben. Ja, dan vind ik 10.000 euro veel geld. En ja, dat wordt tegenwoordig ook voor dit soort dieren gevraagd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 11:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen