Moet ik mijn eisen bijstellen? (AQHA / APHA)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Popstra
Berichten: 13755
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Moet ik mijn eisen bijstellen? (AQHA / APHA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 13:57

Budget tussen de 10 en 15 K vind ik persoonlijk nogal laag voor een 100% goed, gezonde Quarter\ Paint. Ook als deze niet in de sport lopen, gelopen hebben. Of iemand moet er wel heel graag vanaf willen omdat het wellicht gezond is maar een niet te harden k.u.t karakter heeft. Want echt niet alle zijn zo braaf!

Er is veel vraag naar 100% gezonde die ook nog eens panel (7 tegenwoordig) N/N zijn. Het aanbod is echter smal dus kosten die gezonde paarden ook best wat.
En wat boeit het als bijv een ruin op iets wel panel positief is wat hem geen kwaad doet??
En een bemerking? In welke zin van?

_Carien

Berichten: 1798
Geregistreerd: 13-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 22:06

Zijn jullie geslaagd TS? Ik schrik enorm van de prijzen. Zelfs voor dieren met geen acceptabele bemerkingen wordt de hoofdprijs gevraagd. Veulens zijn ook al onbetaalbaar en schieten al boven de 15 uit. Ik geniet nog volop van mijn quarter die al met pensioen is. Hij wordt 19 het komende jaar, dus er komt wel een tijd dat er ruimte komt voor een opvolger. Ik vrees met vrees wat dan de prijzen zijn :Y) En ik vraag me ook af of ik tegen die tijd mijn eisen moet bijstellen of zelfs over moet stappen naar een ander ras.

Kweepeer
Berichten: 15
Geregistreerd: 24-10-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-22 22:21

_Carien schreef:
Zijn jullie geslaagd TS? Ik schrik enorm van de prijzen. Zelfs voor dieren met geen acceptabele bemerkingen wordt de hoofdprijs gevraagd. Veulens zijn ook al onbetaalbaar en schieten al boven de 15 uit. Ik geniet nog volop van mijn quarter die al met pensioen is. Hij wordt 19 het komende jaar, dus er komt wel een tijd dat er ruimte komt voor een opvolger. Ik vrees met vrees wat dan de prijzen zijn :Y) En ik vraag me ook af of ik tegen die tijd mijn eisen moet bijstellen of zelfs over moet stappen naar een ander ras.



Helaas nog niet. Maar in de tussentijd hebben we 1 van onze paints in moeten laten slapen dus onze zoektocht staat even op een laag pitje.

_Carien

Berichten: 1798
Geregistreerd: 13-05-08

Re: Moet ik mijn eisen bijstellen? (AQHA / APHA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 22:22

Ach, wat verdrietig! Heel veel sterkte :knuffel:

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Re: Moet ik mijn eisen bijstellen? (AQHA / APHA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 22:41

Wat verdrietig. Heel veel sterke.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 03:27

_Carien schreef:
Zijn jullie geslaagd TS? Ik schrik enorm van de prijzen. Zelfs voor dieren met geen acceptabele bemerkingen wordt de hoofdprijs gevraagd. Veulens zijn ook al onbetaalbaar en schieten al boven de 15 uit. Ik geniet nog volop van mijn quarter die al met pensioen is. Hij wordt 19 het komende jaar, dus er komt wel een tijd dat er ruimte komt voor een opvolger. Ik vrees met vrees wat dan de prijzen zijn :Y) En ik vraag me ook af of ik tegen die tijd mijn eisen moet bijstellen of zelfs over moet stappen naar een ander ras.


Is ie noodgedwongen met pensioen? Anders zou ik hem nog oppakken. Ik rij mijn 23jr nog en we hebben zijn moeder tot haar 28e gereden. Niet in de sport of heel actief, maar wel netjes en voor de leuk.

Qua prijzen ligt het ook aan wat je zoekt en waar je gaat kijken.

Veulens boven de 15 hebben wel bepaald papier, kleurtje etc.

Sterkte TS, waardeloos altijd als je afscheid moet nemen.

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: Moet ik mijn eisen bijstellen? (AQHA / APHA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 11:41

Sterkte met het verlies van jullie paint. :knuffel:

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 18:23

sterkte met het verlies van jullie paint.

voor de rest ga ik mee met Popstra. 10-15000 is geen groot budget voor een Quarterhorse.

Een spreekwoord zegt: "gezond, goedkoop, braaf: kies er twee uit het rijtje..."

Keuringen worden doorgaans door de koper betaald. 7-panel is meestal wel gedaan, maar ook niet altijd is mijn ervaring. Er zijn ook heel wat Quarters/paints die over de zeik gereden zijn of een rotkarakter hebben. En spat/hko is een héél veel voorkomende aandoening bij dit ras.

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 12:08

In de tijd dat jullie zochten stond er bij ons een te koop die helemaal voldeed, alleen 1 jaartje ouder.
Maar, die is intussen natuurlijk verkocht (met goede keuring kosten koper). Dus ze zijn er wel.
Was alleen een lichte luchtzuiger op stal na het eten, maar nooit problemen mee gehad en gekocht door een dierenarts.
Het 100% perfecte paard vind je misschien niet voor dat budget, maar ook voor hoger budget niet. Ieder paard heeft wel 'iets', de vraag is met welk 'iets' jij kan leven en waarmee niet.

Qua keuren is het in dit budget heel normaal dat dit voor de koper is.