Western met een niet western ras

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 20:02

Ik meld me ook :) Ik heb me ingeschreven voor de In Hand Trail wedstrijd bij de Silver Ranch eind mei. Afgelopen maand een les gevolgd daar, nadat ik een paar weken terug bij de Cowgirls in Assen was gaan kijken. We hebben geen ervaring met western, wel met TREC (ik) en trail-/schrik-/obstakelparcoursen (beide). Paard is Lorenzana, een twintigjarige Dravermerrie. Na een carrière als koerspaard en daarna fokmerrie heb ik haar drie jaar terug overgenomen. We rijden niet (veel) meer, maar zien hier nog wel de uitdaging in :+

Afbeelding

Afbeelding


Kaplaars

Berichten: 1552
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 21:31

racinggirl schreef:
Hoi allemaal,
Hoe gaat het met jullie paardjes en hebben jullie nog iets leuks of wedstrijden op de planning staan?
Wij gaan naar de wedstrijd van de Cowgirls in Ermelo (Rijnstone Ranche)..

@Kaplaars lekker een lesje of clinics pakken en op youtube ook leerzame filmpjes te vinden

Heb jij misschien aanraders voor clinics of trainers rond Den Bosch?
En voor de filmpjes?

Welke onderdelen ga je doen op de wedstrijd?

racinggirl
Berichten: 1292
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:33

Kaplaars schreef:
racinggirl schreef:
Hoi allemaal,
Hoe gaat het met jullie paardjes en hebben jullie nog iets leuks of wedstrijden op de planning staan?
Wij gaan naar de wedstrijd van de Cowgirls in Ermelo (Rijnstone Ranche)..

@Kaplaars lekker een lesje of clinics pakken en op youtube ook leerzame filmpjes te vinden

Heb jij misschien aanraders voor clinics of trainers rond Den Bosch?
En voor de filmpjes?

Welke onderdelen ga je doen op de wedstrijd?


Als je op Youtube zoekt op training in hand trail of showmanship at halter komt er genoeg naar voren.

Qua trainers geen idee ff weet dat Wendy v Osch in de buurt zit maar dat is meer cowwork en reining.

Ik ga showmanship starten.

racinggirl
Berichten: 1292
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:35

WendyBZ schreef:
Ik meld me ook :) Ik heb me ingeschreven voor de In Hand Trail wedstrijd bij de Silver Ranch eind mei. Afgelopen maand een les gevolgd daar, nadat ik een paar weken terug bij de Cowgirls in Assen was gaan kijken. We hebben geen ervaring met western, wel met TREC (ik) en trail-/schrik-/obstakelparcoursen (beide). Paard is Lorenzana, een twintigjarige Dravermerrie. Na een carrière als koerspaard en daarna fokmerrie heb ik haar drie jaar terug overgenomen. We rijden niet (veel) meer, maar zien hier nog wel de uitdaging in :+

[ [url=m/qlCUyY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/P0JoLR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ Video ]


Welkom !

miranda_x

Berichten: 882
Geregistreerd: 30-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 22:19

Kaplaars schreef:
racinggirl schreef:
Hoi allemaal,
Hoe gaat het met jullie paardjes en hebben jullie nog iets leuks of wedstrijden op de planning staan?
Wij gaan naar de wedstrijd van de Cowgirls in Ermelo (Rijnstone Ranche)..

@Kaplaars lekker een lesje of clinics pakken en op youtube ook leerzame filmpjes te vinden

Heb jij misschien aanraders voor clinics of trainers rond Den Bosch?
En voor de filmpjes?

Welke onderdelen ga je doen op de wedstrijd?



Waar rondom Den Bosch sta je?
Voor mij komt Canisia Romani van Sporthorse dynamics. Ik sta vlakbij Vlijmen.