Vraag!! hoe oud???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lonestar123
Berichten: 121
Geregistreerd: 02-03-06

Vraag!! hoe oud???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 10:37

Ik kom net een beetje kijken in de western.
Ben dus vanalles aan het leren. Wel erg leuk. Maar nu heb ik een vraag. Hoe oud moet je paard zijn om mee te doen aan wranwedstrijden b.v. showmanship.
Worden er ook wedstrijden gedaan met b.v. trail aan de hand of is dit alleen voor rassenshows en hoe oud mag het paard hier dan zijn.

Hoe oud beginnen met een paard voor deze onderdelen.

bedankt maar weer.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 10:51


Mieke_Cunna

Berichten: 2633
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:19

Ik denk dat als jij en je paard er klaar voor is je wel mee kunt doen.
Maar ik ben geen western deskundige dus weet niks zeker.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 09:22

In Hand Trail wordt in elk geval uitgeschreven op de wedstrijd van Peppysan, de North East Contest en is voor alle leeftijden!

www.paderyranch.nl

mychinook

Berichten: 592
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Amsterdam/gaasperdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 09:40

jeddah schreef:
In Hand Trail wordt in elk geval uitgeschreven op de wedstrijd van Peppysan, de North East Contest en is voor alle leeftijden!

www.paderyranch.nl


ik heb net op die site gekeken maar bij mij waren er veel fouten op de pagina ofzo. weet je toevallig wat je er allemaal voor nodig hebt...dat trail in hand.dat lijkt mij namelijk wel wat om ervaring op te doen(hoef ik er niet op toch ) en waar moet je lid van zijn om daar aan mee te doen?

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 10:19

Je hoeft geen lid te zijn. Ik kan je er wel heeeeeeeel veel over vertellen, want het is een super leuk onderdeel, maar kijk ook even hier: viewtopic.php?f=127&t=561621
En op de site van de DAWRA staat in de agenda weer een clinic geplaned. www.dawra.nl

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:14

Er wordt ook in hand trail uitgeschreven in De Lutte op de wedstrijd in juli. Minimum leeftijd paard = 2 jaar.

lonestar123
Berichten: 121
Geregistreerd: 02-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 14:36

bedankt voor de reakties. Dat zullen we maar eens goed gaan trainen. Plastic doet hij al pionnen ook langs smalle doorgangen enzo gaat ook al heel goed.
Longeren gaat ook al goed.

De draai om de achterhand vind hij moeilijk. En de consentratie vasthouden. Zeker als er merrie in de bak komen.

Af en toe laat hij wel zien dat hij hengst is. Zo lekker met zijn hoofd gaan schudden en omhoog willen komen.
Maar hij is vrij goed op stem te corrigeren.

Wat is nog belangrijk hem te leren voor de trail...

Misschien komen wij wel naar de lutte toe. Ik moet even kijken of ik kan vanwege werkzaamheden.

groetjes