nog eens, galopwissel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarinG

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Sondel Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-01 13:33

Hoi
Dit is de eerste keer dat ik hier een berichtje plaats. Ik heb een vijf jarige merrie die ik zelf heb ingereden en waar ik reining mee train. Ik heb een goede trainer waar ik heel blij mee ben. Het moeilijkste onderdeel van de reining voor mijn paardje is de galopwissel. Van nature lijkt het haar niet te kunnen schelen of ze overkruis zit of niet. Als je haar los ziet galoperen zit ze vaker overkruis dan goed, soms wisselt ze voor de lol drie, vier keer om de pas, uiteraard alleen met de voorhand. Die problemen had ik voorheen ook onder het rijden, nu dat ze sterker is geworden springt ze vrijwel altijd goed aan en is ook haar contragalop behoorlijk sterk geworden, overspringen gebeurt nog maar weinig. In het bos met veel slingerende paden gaat het weer gelijk fout, dan worden de scherpste bochten overkruis genomen als dat zo uitkomt.

Ik begin dus nu pas met galopwissels, maar daar zie je gelijk het gemak waarmee ze overspringt met de voorhand. Ik ben benieuwd of er meer hier zijn die dat probleem kennen? Ik wil vooral geen drama maken van galopwissels waardoor ze later op wedstrijden over de rooie raakt als ze het fout doet. 't Is een gevoelig typ, een New ForrestxArabier(?) D-pony. Karin