Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 296 van de 382 [ 9533 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299 ... 382  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het Connemara topic, deel 2!

 
Profiel   

Hoop dat ze snel weer helemaal opgeknapt is Saams!
Esje: geweldige foto!!
Elly:vertel eens wat meer over de nieuwste Conny! Heb ik wat gemist?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-19 21:40 



 
Profiel   

[ img ]
We hebben haar al weer 2,5 mnd maar ze had tot nu altijd met de shet en B pony gestaan.
Het is de merrie Quierzy Mount.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 07:51 



 
Profiel   

Oh, uit Belgie dus?
Leuk dier zo te zien! Uit welke ouders?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 16:36 



 
Profiel   

ja in België gefokt
Vader Caherlistrane Robbie, mvader Moy Hazi Cove

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 18:21 



 
Profiel   

Voor dat ik JJ kocht ook naar een Mount merrie gekeken in Belgie :) Was ook een leuk dier. Alleen JJ toch leuker.
Maar die van jou is mooi gefokt, uit een hengst van John Joe ONeill. Dat is wel mooi bloed!

Edit: de hengst is gefokt door John Joe, maar door hem verkocht naar Belgie. Staat idd bij de Mount fokkerij.


( waarbij John Joe overigens een fenomeen is :D Ga die man echt nooit meer vergeten)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 19:20 



 
Profiel   

In België had ze ook 1e premie en als 4 jarige bestgaande.
Ze doet t erg fijn momenteel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 22:15 



 
Profiel   

Net mijn auto gepoetst, oliepeil gecontroleerd, bandenspanning en in de was gezet. Allemaal ter voorbereiding van een weekendje Frankrijk. We gaan voor de 3e x naar de dressuurwedstrijd compiegne. Altijd zo leuk daar dat we nu langer gaan om ook de omgeving te kunnen verkennen. Zin in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 15:53 



 
Profiel   

Oh... daar ging je fb post over. Superleuk, veel plezier!!

Ondertussen genieten we hier ook wel.. :+ ;)

[ img ]

( Met JJ eerst genieten in de bak.. daarna buiten uitstappen)

En.. op een tikje hete Punzel vandaag toch gewoon zonder ongelukken kunnen galopperen.
Vandaag is ze eerst gereden door Hanneke, en daarna zelf er op. Bij Punzel is het echter wel zo dat haar bui haar bui is, dus dan maakt het niet uit of ze al een half uurtje gelopen heeft of niet. Fit en wakker blijft fit en wakker en heet..

En ze was echt op en top Punzeltje vanochtend, dus ik had al besloten dat het een stap en draf les zou worden ( omdat ze met aangalopperen best explosief kan zijn. )Maar goed. Na het stap en draf gedeelte vond Hanneke toch dat we de galop ook gingen doen. :oo

En uiteindelijk zo blij en zo trots dat we dit toch gedaan hebben. Want nee... Punz was niet makkelijk. Was bij het aanspringen in de galop zelfs uitgesproken explosief. Maar het was heel goed om dat te voelen én te merken hoe ze ging lopen op mijn reflexmatige vastpakken om vervolgens te ontspannen toen ik na een circa drie galopsprongen mijn reflexen wat onder controle had en gewoon los kon laten. Zo gaaf!!!

Voelde me daarna zo trots en stoer..

En zo ontroerd door mijn Punzeltje.
Echt... wat een moeilijk, eerlijk, ingewikkeld, vriendelijk, fantástisch dier is het toch ook.
Mán... wat léér ik van haar <3 <3

( van het explosieve aanspringen helaas geen filmpje. Hanneke begint pas met filmen op het moment waarop ik haar ondersteuning wat minder nodig heb ;) )


Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 21:53 



 
Profiel   

Leuk nieuws, we gaan officieel starten met Qizzy. Pony van buurmeisje heeft blessure en nu gaat ze op die van ons starten de komende maanden.
Wat een gedoe om voor een de pony een startkaart aan te vragen. Vader niet in de database dus maar weer per mail verzocht om die er bij te zetten. Moeder stond er wel al in, er moet dus nog een halfbroer bij de ons starten....

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-19 14:04 



 
Profiel   

Oh, dat is inderdaad erg leuk nieuws! Sneu natuurlijk voor de pony van het buurmeisje, maar wel leuk dat Qizzy gestart gaat worden!!

Maarre....

Zijn wij nu nog de enige in dit topic? -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-19 22:43 



 
Profiel   

:wave: ...dacht log weer eens in na een periode met heel weinig bokt. Wat is het hier stil geworden. :))
Geen toffe connemaranieuwtjes meer om te delen of zijn er andere kanalen gevonden? :D

Hier is er veel veranderd het afgelopen jaar. Afgelopen oktober hebben we Duiven verlaten en wonen we nu in een piepklein durp in de achterhoek. Daar hebben we een oude T-boerderij (oorsprong van +/- 400j oud) gevonden met ruim 8000m2 grond. *\%/* Incl 6-10 stallen, wei en rijbaan. Alle pony’s staan nu aan huis en wat is dat genieten. <3

Dit, samen met het behalen van het sterpredikaat, en kleine dwang van een zeker iemand...noem geen namen Marieke :') ... besloten om een poging te wagen om een nakomeling van Sky op de wereld te zetten.
Mocht het niet lukken dan is de investering :$ maar voor de leerschool geweest. Men wat een proces en dan zit er nog geen zaadje in. :=
Wilde heel graag een Ierse hengst (vraag me niet waarom 8)7 ) en via via uiteindelijk bij een Ierse hengst in Zweden terecht gekomen. Hengst zelf leeft helaas niet meer, maar middels diepvries beschikbaar. Met een goed staaltje google-translate-engels :') contact gezocht met Zweden. Ondertussen thuis verschillende lezingen gevolgd waarbij die van de kliniek echt heel fijn was voor een nono als ik op fokkerijgebied. +:)+
Met veel puzzelen, mailen en bellen alle info op een rij gekregen. %) Ook met de nodige kanttekeningen over de kans van slagen. Sky is met haar 10 jaar zonder ooit een veulen gehad te hebben niet stokoud, maar niet de beste kandidaat voor ki met ijslollyzaadjes. := Helaas de vervelende eigenschap om perse iets ambitieus te willen doen. :roll: Zeker aangezien het plan is om maar 1 veulen te fokken....plannen versus realiteit stroken wel vaker niet zeg maar... <<)

2,5 week geleden was Sky op de zaterdag hengstig gespot....en goed ook. _O-
Maandag naar de kliniek en bleek dat the b*tch het eitje al had laten floepen. >;) Te laat dus.
Overlegt met de DA en besloten haar voor de cyclus uit daar neer te zetten. Als ze hengstig toont ovuleert ze blijkbaar ook vrij snel daarna. Efficiënte dame ... niet langer de del uithangen dan strikt noodzakelijk. :')
Afgelopen maandag haar naar de kliniek gebracht. Ze zat al een mooi eindje in de cyclus. Eigenlijk zouden we vandaag terug moeten komen, maar om praktische redenen haar gelijk daar gelaten. Hopelijk wordt ze een dezer dagen geïnsemineerd en duimen we voor een veulen van haar en Linsfort Barney. :):)

Hoe is het hier met iedereen??? {:}

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-19 09:06 



 
Profiel   

He.. gezellig, weer terug hier!
Het is hier in dit topic inderdaad wisselend actief.. buien van activiteit worden afgewisseld met periodes van rust :D
Ik had natuurlijk via onze gemeenschappelijke bekende al wel gehoord dat je verhuist was en je pony's aan huis hebt staan. Heerlijk!!

Wat een plaatje van een hengst hebt je uitgekozen, met ook nog wel het eea aan beweging!! Denk dat hij inderdaad super past op jouw merrie
Gaaf hoor. Als het allemaal lukt met drachtig worden kán het niet anders dan dat daar wat moois uit komt! Ben heel, heel, heel benieuwd!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-19 09:29 



 
Profiel   

Ja echt supergaaf. Zit nu vanuit de woonkamer naar een pruilende ruin te kijken die zijn dinnetje mist. :')
Hij vindt het allemaal maar stom. Frappante is ook dat waar Sky voorheen niet vet te krijgen was met heel veel voer (zowel kracht als ruwvoer)....ze nu nog maar op een 1/3 van het krachtvoer staat en ze prachtig op gewicht is. Van de week ook weer voor het eerst gelest na een half jaar en ze is zoveel losser in haar lijf geworden. Het kon voor haar dus ook nog beter.

Zal je zien dat het een korte bockworst met een steile achterpoot, puntkont en een loederig karakter wordt.... _O- _O- _O-

Och en die gekke punzel gewoon de liefde voor het springen ontdekt. Wat ontzettend stoer joh. Jou Jou ook nog aan het werk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-19 09:46 



 
Profiel   

Yep! Jou-Jou gaat binnenkort met EK zijn ZZlicht debuut maken, nadat we vorig jaar, (na de HK waar hij zijn laatste Z2 punten scoorde) met zijn gezondheid getobt hebben ( hooi/stof allergie waarvan het een tijdje duurde voordat we dat onder controle hadden)

En ja... Punzeltje... Die doet het zo geweldig met HH. Alsof ze nooit anders gedaan heeft. En leuker nog: ik kan er tegenwoordig ook zélf op zonder te verongelukken ivm haar heetheid. Ook heel fijn!!!

En joh..
De combi die je gemaakt hebt, kán niet anders dan knap worden volgens mij!


Edit:
Niet te geloven dan: Sky
Ik weet inderdaad nog hoeveel moeite je moest doen om haar op gewicht te houden.

Meer gras nu, denk je? Of meer rust?
Beide?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-19 09:58 



 
Profiel   

Leuk een velen volgend jaar.

Gister als onderdeel van de opvoeding naar springles geweest. Ze zetten daar altijd een parcours neer en dat deed ze goed. Soms kruipt ze er nog te dicht onder maar gezien de onervarenheid van de amazone en kreeg pony ging t super.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-19 10:01 



 
Profiel   

Och arme JJ. Fijn dat hij weer de ring in mag om eindelijk de punten in het zz-l te scoren. =:)
En gewoon zelf op Ferrari punzel. Wat gebeurd er toch veel in zo’n periode.

Hoe oud is de pony Elly? Tis wel echt een knapperd. :wow:

Sky at the moment...hotel fertillity _O-
[ img ]

Denk dat ze vooral meer rust heeft aangezien ze nog nauwelijks op het gras staan. Ze werd ongemerkt toch geregeld weggestuurd bij het hooi. Groep is nu rustig en kan ze de hele dag eten. Wat de freule overigens niet doet.
En er is geen aanloop van verschillende paardeneigenaren de hele dag door...op een enkele keer visite na....of voetballende kinderen in de rijbaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-19 11:12 



 
Profiel   

Citaat
...of voetballende kinderen in de rijbaan.
:oo

Daar zou ik ook niet blij van worden!

En ja: rust kan ik me voorstellen dat dat veel doet.

En de gelegenheid om de hele dag door gewoon kleine beetjes te eten, ipv in voerbeurten toch moeten concurreren met andere eters: kan ik me voorstellen dat dat ook wat doet!



En weet je..
Sky staat in letterlij dezelfde stal ( nr 4) als waar Punz destijds even gestaan heeft :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-19 11:22 



 
Profiel   

Ik kom ook af en toe kijken hoor. Maar ben vooral aan het genieten van mijn little Paddy from culmore <3

Zo een lief paard. Ik kan het blijven zeggen. Al moet ik eerlijk bekennen volgens mij gaat hij alles behalve op een connemara gaan lijken. En denk ik dat hij eerder het model van een klein renpaardje gaat krijgen.
En dan eentje met een zalig karakter.

Voor mij was karakter van doorslag. 1 omdat ik weet dat ik zoveel vertrouwen heb bij het karakter van een connemara dat is gewoon altijd goed.
En wat ik in de beschrijvingen van de ISH paarden kan terug vinden is dat het coole paarden zijn met goede eventing capaciteiten.


En als ik op Paddy zijn karakter mag verder gaan dan staat mij heel veel moois te wachten.

Tis een +connemara wat mij betreft.


Verder is hij mooi aan het aankomen en zijn draai aan het vinden.
Voor volgende week heb ik onze eerste grondwerk lessen gepland. Omdat het leiden niet altijd even vlotjes verloopt. Hij weet het knopje ezelstand dan erg goed te vinden.

En omdat het leuk is om samen dingen zoals obstakel te ontdekken goed is voor zijn opvoeding vind ik het wel leuk om daar mee aan de gang te gaan. Maar niks in de trant van longeren of werk op de volte.
Dat vind ik zelf veel te vroeg.


Gewoon leuke dingen samen doen. En iemand die daar in mee kijkt is altijd fijn om te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-19 11:59 



 
Profiel   

Zolang ze geen gaten id bak maken vind ik het prima. :D

Sky had al onbeperkt ruwvoer, maar de rest had wel trek als ze de paddock opgingen. Madam moest dus wachten aangezien zij het pispaaltje was. Nu wordt er gegeten, getukt, gegeten, gespeeld, gegeten, burengluren, gegeten, getukt...zonder gedoetjes.

Punzel ook al eens uitlogeren geweest?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-19 12:01 



 
Profiel   

Yup, maar niet ivm met dekplannen hoor. Als jaarling verworven chipje waarvoor ze geopereerd is geweest

En dat hebben ze geweten daar... :oo :oo :oo :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-19 13:00 



 
Profiel   

pony is 7, Skymarian

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-19 14:33 



 
Profiel   

Ik lees mee en ben verder al zenuwachtig voor het ONCK waar ik een dagstartpas voor aangevraagd heb na 10 jaar niet meer op wedstrijd geweest te zijn, ik had afgesproken met mezelf dat ik dat ook nooit meer ging doen, stomme dressuur, hahaha! Komt er ineens weer een Connemara op je pad en dan ben je lekker aan het sturen en knutselen, tja, dan toch maar een keer proberen. Voor de lol.....ja uhuh,sinds ik alles aangevraagd heb lukt lollig rijden ineens niet meer. Hoe zou dat komen? Ik moet L2 starten vanwege mijn en Ilja haar eerdere klasseringen. Nou ja, we zien wel, ik doe mijn best. Heb vanochtend aan mijn vriendin waar Ilja van is gevraagd in ieder geval niet om ons te lachen :+
De witte rijbroek is vandaag binnen gekomen en een jasje ga ik proberen te lenen.
Ben blij dat de dressuur op zaterdag is, zondag lekker ontspannen in het bos. In rengalop :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-19 17:24 



 
Profiel   

haha Vala stoer hoor, je zou evt. dispensatie aan kunnen vragen om een klasse lager te starten.

Hier net met willem gesprongen omdat een kennis volgende week crossles heeft voor haar opleiding. Ik vond t dan wel zo fijn dat ze hem een paar x gereden had.

[ img ]

Qizzy ook maar rondje mee gedaan nu het er toch stond (wat een werk toch dat op en afbouwen)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-19 18:19 



 
Profiel   

Heerlijk: zo met de pony's aan de slag Elly !

Vala:
Zenuwachtig zijn hoeft echt niet!
Het ONCK is echt de meest relaxte wedstrijd van het jaar, waar het er vooral omgaat dat je gewoon echt een fijne dag hebt met je pony.
Gewoon genieten dus!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-19 19:28 



 
Profiel   

Kito jij hebt dan ook wel een hele leuke kruising gevonden. <3 Wat een stuk.

Vala...ik zeg gezellig met de zenuwen op pad en genieten. ONCK is echt een dag vol ponypret met gelijkgestemden. *\%/*

Hindernissen opbouwen is echt pokkewerk... :x
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-19 20:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 296 van de 382 [ 9533 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299 ... 382  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen