Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 333 van de 382 [ 9533 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336 ... 382  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het Connemara topic, deel 2!

 
Profiel   

Je wilde gewoon een nieuwe, SkyMarian.
Zelf heb ik net via Duitsland een nieuw Hauptner gekocht. Scheelde best wel veel in prijs in vergelijking met NL
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 10:23 



 
Profiel   

Ik had er 2 en de nieuwste verkocht, omdat ik de oude veel fijner vond. Gelukkig de machine voor een goede prijs verkocht alsmede ook een zweetdeken. Die financieren nu het nieuwe apparaat. Wat scheelde het in duitsland op het apparaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 10:52 



 
Profiel   

@kitobeer: Ik vind jouw pony zo leuk en lees je blogs ook met veel plezier op fb.

@punz: Voedselweigeren is een leuk trucje om aan te leren, heb zelf aangeleerd om weg te kijken voor beloning. Wat een heerlijk filmpje van het crossen, hoop dat Mallow dat ooit ook leuk gaat vinden, momenteel wil hij alle hindernissen eerst nog even bekijken voordat hij eroverheen springt ;)

@saaams: Fijn dat je een diagnose en behandelplan hebt. Hoop voor jullie dat jullie ‘snel’ weer lekker aan de slag mogen gaan.

@skymarian: Haha, mooi scheermodel!! Moet je hierbij nou wel of geen deken op ;)

Hier gaat het allemaal z’n gangetje, Mallow heeft een nieuw zadel, een MacRider. Gisteren is hij weer helemaal losgemaakt, dus komende dagen moet hij even aan de longe en aanstaande zaterdag gaan we weer op wedstrijd. Wil tot eind van het jaar onderlinge wedstrijden rijden voor de ervaring en dan vanaf volgend jaar gaan starten.

Van het weekend waren de paardjes lekker vrolijk :’)


Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 13:13 



 
Profiel   

Die zijn zeker lekker fris. :D

Firo had wel een deken op. Al was het maar omdat hij er anders enorm voor loel liep. :+
Inmiddels het scheren af kunnen maken.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 18:21 



 
Profiel   

Ik heb nu 275 betaald voor de hauptner. In nl 350/375

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 18:23 



 
Profiel   

Leuk al die jonge pony’s al ben ik blij dat ik uit de jolige fase ben me June.
Bij mij is er een beetje trouble in paradise. Ik snap er niets van, en dacht ik leg het jullie voor, misschien hebben jullie dit ook eens meegemaakt.
Heather en June staan al 3 jaar samen, Heather de baas maar erg lief voor June. Since zondag is June de baas geworden (Heather is ook echt een volger maar wel ouder) op zich geen probleem maar nu mag Heather niets meer, niet drinken, eten, kijken naar June, of ze wordt alweer opgejaagd. Nu heb ik ze maar apart gezet met een draadje ertussen. Nagedacht wat het zou kunnen zijn, Heather heb ik voor het eerst geschoren, zou dat het zijn? Na lang denken, denk ik dat Heather ook niet zo lekker is, bokken in galop wanneer ik mijn been aanleg, niet alles gelijk op eten, schrikachtig, zou het daardoor kunnen komen?
Wat denken jullie?
Of is dat normaal dat ze wisselen van rangorde en moet het nog settelen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 17:14 



 
Profiel   

O altijd fijn als je scheerapparaat ermee kapt. Wij wilden er gisteren 2 scheren maar na een paar halen op de eerste ging het apparaat al moeilijk doen, met veel pijn en moeite is pony 1 redelijk kaal maar moet nog afgewerkt, apparaat weggebracht en hopelijk morgen weer terug. En dan zaterdag maar de afwerking en pony 2 jachtmodelletje scheren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 18:57 



 
Profiel   

Frisse paarden hier! En Firo strak geschoren!

Carol: Bij June alles hormonaal wel ok? Geen cystes of enge zaken op de eierstokken waardoor ze zo van gedrag veranderd is?

En Heather niet ok denk je?
Pff Puzzelen hoor....

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 23:09 



 
Profiel   

Frisse paarden hier! En Firo strak geschoren!

Carol: Bij June alles hormonaal wel ok? Geen cystes of enge zaken op de eierstokken waardoor ze zo van gedrag veranderd is?

En Heather niet ok denk je?
Pff Puzzelen hoor....

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 23:10 



 
Profiel   

Oeps, loop een beetje achter zie ik! Nog een vraag van een bladzijde terug qua vertrouwen; Rocks is niet zozeer het vertrouwen kwijt, meer Mies in Rocks. Hij is tijdens de training 2 x door een hindernis gesprongen met gebroken balken enzo. Dan heeft ze liever dat hij weigert als hij niet uitkomt en dat voelt hij natuurlijk. Maar op zich springt hij niet slecht, hij raakt zelden een balk. Ze gaat dan een beetje terughoudend rijden en dan is het tempo eruit. Ze moet zelf goed leren schatten, maar dat is nog niet zo gemakkelijk. Rocks is echt superstout de laatste tijd. Die beginnende jonge paardjes hier in het forum zijn engeltjes vergeleken bij hem aan de longe. De bak is nogal nat en daar houdt hij niet van en hij doet alles om er onder uit te komen. Het is dat er niemand bij was om te filmen, maar je had er slapstick van kunnen maken afgelopen zondag. Stap gaat goed, ik laat m aandraven, hij pakt het touw in zijn mond, steigert, draait om en rent keihard weg. 5 x is het hem gelukt om zich los te trekken. Rent hij terug naar z’n stal. De kettingen die de bak afsluiten waren aanvankelijk ook open, stal sluit erop aan. Toen dacht ik, ik doe ze maar dicht, keer daarop , rent hij weer naar die hoek, maakt een noodstop, want hij kan er ineens niet door, staat daar even te kijken en besluit dan maar om tussen de 2 kettingen door te stappen. Stond hij weer in de stal _/-\o_ . Maar goed, heb vol gehouden tot we beide kanten netjes alle gangen gedaan hadden. Zaten beiden lekker onder de modderspetters. Maandag met Mies gereden, zij op Pan, ik op Rocks, op het veldje, want de bak was een zwembad, nou weer ontploffingsgevaar. Echt niet leuk om op te rijden! Een bokje kan ik wel hebben. Maar steigeren en die enorme luchtsprongen vind ik maar niks. Drie winters geleden was hij ook zo, eigenlijk kan hij gewoon niet op stal staan. Bij mij thuis was de winterpaddock een stuk groter. Op zich ben ik nog tevreden met wat ze nu hebben. Ze wonen met 2 in een ruime dubbele stal en kunnen altijd op het uitloopje buiten. Dus nooit echt opgesloten. En ik geef ze iedere dag beweging.
[ img ]
Ik zou hier in de buurt niks beters weten, maar Rocks is er blijkbaar toch niet geschikt voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 23:39 



 
Profiel   

En Saaams hoop echt voor je dat het met Beaut helemaal goed komt. Zo verschrikkelijk als ze niet in orde zijn, je hebt er al zoveel voor gedaan!

Mooi geschoren SkyMarian, wel balen van het apparaat! Merken jullie nu verschil in zomervacht als je in de winter scheert. Onze instructeur zei zoiets, dat we beter alleen een deken op konden doen, omdat de vacht anders voorgoed veranderd, had ik nog nooit van gehoord eigenlijk.

En echt stoer hoor Ria en brave Punzel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 23:46 



 
Profiel   

Ai... Dat is wel heftig inderdaad. Maar misschien ook seizoens/weers gebonden?
Nu is dat wat JJ kan doen niets vergeleken met de capriolen van Rocks, maar ook JJ is in de winter echt bokkeriger, met bij fris waaiend weer gewoon ook echt explosie gevaar ( met alweer: daar is Rocks nog weer veel beter in dan JJ :+ )

Boefje is het hoor.
Was hij toch als veulen ook al wel.... Klein eigenzinnig brutaaltje :')


Edit
( en jaaaa gááf he... Punzeltje.... Echt: zit nog steeds op een roze wolk. Zo fantastisch dat we elkaar nu gaan begrijpen/ dat we dit met elkaar kunnen nu)

En nog een edit:
Ben stiekem steeds het filmpje weer aan het kijken en als een penny aan het nagenieten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 23:47 



 
Profiel   

De 2 winters thuis was het lang zo erg niet. Op zich ben ik wel blij dat hij zo fit is, want in de zomer heeft hij soms wat weinig energie, heeft snel last vd warmte, maar dit is een beetje té! Je kunt je benen niet aanleggen zonder dat er geluid uit komt. Maar ik heb van Jou inderdaad ook al redelijke boksessies gezien in je filmpjes ja, die kan er inderdaad ook wat van. Zo’n verschil tussen paarden onderling, Pandora kan ook goed bokken als ze vrij loopt, maar onder het zadel kan ik me niet eens meer herinneren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 23:56 



 
Profiel   

Inderdaad, zo veel verschil. Hoe moeilijk ik het ook gehad heb met Punzel, bokken heeft ze nooit gedaan. Dus daarin lijken de halfzusjes ook wel veel op elkaar!

En JJ is dan meestal braaf en zelfs wat aan de luie kant, die moet je echt aan het werk zetten..
Maar ooohhh... áls hij dan zijn frisse winter bui heeft :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 23:58 



 
Profiel   

En als het thuis niet zo erg was: krijgt hij nu stiekem ook niet meer voer ? Of voer je hem wel zelf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 23:59 



 
Profiel   

Nee, ik voer ze zelf, alleen nog maar 1 x per dag, i.p.v. ook nog ‘s ochtends ( krachttoer), dus dat is eigenlijk gehalveerd. Hij moest toch afvallen. Hooinetten maak ik ook zelf klaar, iemand anders hangt er ‘s ochtends wel 1 op. Enige wat zou kunnen, zijn hormonen, alle merries zijn verliefd op m ( waarschijnlijk bij gebrek aan beter, wat moeten ze met zo’n kleine) en met de ruinen vindt hij het super om ( door het hek) te spelen. Hij gaat ook heel graag terug naar de pensionstal. Ik passeer ons oude huis regelmatig, maar daar kijken ze niet eens meer naar. De kracht van een ‘ kudde’ is blijkbaar toch veel sterker dan een in mijn ogen ‘perfecte stal’, zoals ik hem had geprobeerd te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 00:08 



 
Profiel   

Birgit01 schreef
Merken jullie nu verschil in zomervacht als je in de winter scheert. Onze instructeur zei zoiets, dat we beter alleen een deken op konden doen, omdat de vacht anders voorgoed veranderd, had ik nog nooit van gehoord eigenlijk.


Scheren doet niks aan de vacht, behalve de lengte er van inkorten. Verharen gaat gewoon door en er piept straks ook weer een normale zomervacht naar voren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 00:50 



 
Profiel   

Gelukkig maar dat het haar weer aan groeit, ik heb een beetje spijt van het scheren.

Jeetje Brigit, dat hij zo ondeugend is....dat lijkt me wel heftig. Kan je geen rond afzetten waar je in longeerd?
Hier bokken ze gelukkig niet zo veel, Heather als ze het moeilijk heeft in galop, maar zij zit als een stoel dus daar merk je niet veel van en June kan wel gemeen bokken, maar dat doet ze nu gelukkig niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 09:28 



 
Profiel   

Ben zo ooit wel begonnen, met de helft vd bak afzetten, tijdens het begin vd africhting, had gehoopt dat stadium 4 jaar later al een beetje voorbij te zijn. Hoofdstel aan en bijzetten gaat natuurlijk ook wel helpen, maar gaat r meer om dat hij uit zichzelf gewoon zo’n boef is. Hij weet ook precies dat als ik de zweep pak, ik met 1 hand niet zo sterk ben en hij zijn slag kan slaan. Zonder zweep krijg ik m weer niet door de plassen, blijft hij gewoon dicht bij me. Eenmaal in zijn stal staat hij me ook gewoon schattig aan te kijken en laat zich weer rustig meenemen.

Qua scheren heb ik ook al veel gezocht op internet, maar kan niks vinden dat het de vacht voorgoed zou veranderen. Van de andere kant is dat met onze eigen lichaamsbeharing eigenlijk wel. Rocks laat ik voorlopig zo. Schijnt dat paarden frisser worden van scheren ( niet nodig) en hij zweet heel weinig. Pandora staat onder een deken, ook om haar een beetje toonbaar te houden en haar vacht daaronder is wel dunner geworden. Ook meer het grijze van haar zomervacht, terwijl de rest fluffy wit is, dus doet wel iets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 12:24 



 
Profiel   

We hebben Willem al 2x geschoren. Proberen 3e x nog even uit te stellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 12:39 



 
Profiel   

Birgit:
Scheer Rocks idd maar niet..
JJ wordt daar altijd héél blij van :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 16:04 



 
Profiel   

Dat frisse van het scheren hebben ze hier niet zo. Vind het vooral handig. :+
Hopelijk van het weekend het spul weer ah werk zetten. Beetje druk geweest en wat kou issues. Huis is zeer minimaal geïsoleerd en dus geregeld een kleine 12 graden binnen. Het opgang komen kost wat moeite zeg maar. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 23:09 



 
Profiel   

Ik vind het scheren ook erg praktisch, pony staat niet aan huis en rij door de weeks vaak ‘s avonds. Als hij dan zeiknat staat kan er geen deken op, nu is hij amper bezweet of heel snel droog

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 23:19 



 
Profiel   

Met een goed ademende deken deed ik deze er gewoon op als ze nog waren. Als ze maar op adem zijn. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 23:24 



 
Profiel   

Ze zijn hier allebei inderdaad ook geschoren hoor. JJ kunt je anders niet eerlijk aan het werk zetten: die heeft zo'n dikke vacht, dat hij met vijf minuten werk dan al behoorlijk verhit begint te raken.

Maar hij reageert er altijd wel op. Is de eerste week dan toch echt veel frisser, sterk verhoogt bok risico dan ook. Punzel reageert er minder/ niet op.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 00:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 333 van de 382 [ 9533 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336 ... 382  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen