Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 376 van de 382 [ 9533 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379 ... 382  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het Connemara topic, deel 2!

 
Profiel   

hallo allemaal,

Langs deze weg hoop ik hier wat informatie te mogen vragen. Langzaam wil ik op zoek gaan naar een 2e pony, en na veel uitzoeken, navragen en lezen, moet dit toch een connemara worden:)
Nu heb ik zelf weinig ervaring met de aanschaf, en ben ik vooral opzoek naar meer informatie, zodat ik straks goed geinformeerd echt kan gaan kijken.
Ik ben op zoek naar een merrie/ruin, waar in ieder geval stap/draf/galop/rem en stuur, op zit. Leeftijd maakt niet heel veel uit, maar liefst tussen 4-10. Qua grootte is alles vanaf 1.40 meer dan prima, het hoeft zeker geen hele grote pony te zijn (ik ben zelf 1.60). Kleur e.d is allemaal niet heel belangrijk.
Het plan is om er (recreatief) dressuurmatig/WE mee te rijden en buitenritten te doen.
Hebben jullie (recente) ervaringen met stallen of fokkers in nederland of importeren uit het buitenland? Waar moet ik bij aanschaf bijzonder op letten (HWSD status is me bekend, maar geen fokambities, dus zolang het slechts drager is, is het voor mij goed) En waar moet ik op dit moment qua prijs aan denken voor een connemara?

Superbedankt alvast!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 13:24 



 
Profiel   

Zo weer wat beweging in het topic.

Mooie E pony, Kitobeer. Fijn met poetsen ook, helemaal geen wit.

ValvM, ik ie de vraagprijzen de pan uit rijzen voor brave D ponies. Of dit er ook voor betaald wordt........ Kleine D maakt eea betaalbaarder wellicht. Ik weet niet wat de andere vinden maar 4.000 ben je al gauw kwijt denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 16:38 



 
Profiel   

Wel ik heb vanochtend ook eens zitten zoeken op E horses. En ik had super weinig eisen gesteld maar die prijzen. Niet normaal.
En dan heb ik het over allerhande rassen he. Begint een beetje bij 4000€ tot en met richting de 9000 euro voor een normaal paardje dat niet eens spectaculair is. Zoals Elly aangeeft word dit er ook voor betaald?

Ik heb ook gekeken bij connemara's en connemara mixen maar idem dito tussen de 4000 en de 9000.
En dan zijn ze nog maar 3-4 j oud en heel basis.

Zo blij dat ik mijn toppertje 2 j geleden heb gevonden. Ik weet niet of ik wel 6000+ voor een paard zou betalen? Ik vind het behoorlijk veel geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 18:19 



 
Profiel   

[ img ]
Gisteravond Cailin weer naar DA gebracht voor inseminatie.
Ze gedraagt zich rustig maar haar ogen zeggen genoeg over hoe spannend ze het toch eigenlijk vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 07:34 



 
Profiel   

Kitobeer en EllyC, dankjewel voor je reacties!
Het is inderdaad allemaal zo duur inmiddels. Mijn tinker was een stuk goedkoper toen ik haar een paar jaar geleden kocht. Ik vind het absoluut niet erg er even voor te sparen hoor, als ik dan een goede match vind, maar denken jullie dat het bijvoorbeeld na de lockdown etc weer wat zal dalen qua prijs?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 13:00 



 
Profiel   

Ik vind pony's en paarden sowieso erg duur op het moment. En connemara 's zijn erg schaars, ik denk mede door brexit.
Of het binnenkort weer goedkoper wordt durf ik niet te zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 15:41 



 
Profiel   

Je moet maar zo denken.........

De kosten van een paard zitten hem meestal níet in de aanschaf ... :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 21:54 



 
Profiel   

Punz schreef
Je moet maar zo denken.........

De kosten van een paard zitten hem meestal níet in de aanschaf ... :')


Au....
Dit is helemaal waar. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 21:54 



 
Profiel   

Nee dat klopt dat we kosten niet in de aankoop zitten.
Maar als ik nog opnieuw moest beginnen vanaf nul.

Paard 6000
Stalling + lessen met gemak 500 per maand
Harnachement voor 4000

Dan tikt het wel erg aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 10:43 



 
Profiel   

Punz schreef
Je moet maar zo denken.........

De kosten van een paard zitten hem meestal níet in de aanschaf ... :')



Helemaal waar. Maar toch, de (extra) kosten en werk van een paard per maand zijn gelukkig voor mij haalbaar, en het spaarpotje voor de dierenarts vul ik ook elke maand trouw aan. Maar een bedrag in orde van een aanschafbedrag (+zadel etc), daar moet ik voor sparen, en net omdat ik geen haast heb hoop ik een reëel beeld te kunnen krijgen van o.a. de aanschafprijs (maar ook van ervaringen met stallen, aankoop etc).

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 13:05 



 
Profiel   

Helemaal waar, Punz!
Maar gelukkig levert het wel heeeel veel plezier op! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 13:06 



 
Profiel   

kitobeer schreef
Nee dat klopt dat we kosten niet in de aankoop zitten.
Maar als ik nog opnieuw moest beginnen vanaf nul.

Paard 6000
Stalling + lessen met gemak 500 per maand
Harnachement voor 4000

Dan tikt het wel erg aan.



Gelukkig is het behalve een dure, toch wel ook een heeele leuke hobby <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 13:08 



 
Profiel   

ValvM schreef
Gelukkig is het behalve een dure, toch wel ook een heeele leuke hobby <3


Ik zou niet zonder kunnen.
Anderzijds heb ik in 2.5j tijd 2 nieuwe ponys gekocht. Vanwege 2 ponys die ingeslapen zijn. Als ze toen zo duur waren geweest had ik wellicht momenteel geen pony kunnen aanschaffen. Al zou het stalgeld uiteraard wel snel sparen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 21:36 



 
Profiel   

ValvM de prijzen zijn op t moment echt hoog helaas. Je mag gerust eens een pb sturen met al je vragen of even zoeken op fb naar Performance Connemara Pony’s of Sanne van Doesburg

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 16:37 



 
Profiel   

Ik las op de website dat connemara dag 2021 Belgie bekend is nl. 25 september.
Wel een eind weg, voorbij Brussel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 14:03 



 
Profiel   

Hoi, ook vanuit Eindhoven is het een heel eind. Denk niet dat ik daar heen ga. Dit weekend wel onck!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 07:57 



 
Profiel   

[VN] [FOTO] Open Nederlands Connemara Kampioenschap 2021

Voor de liefhebbers, een fotoverslag van het ONCK :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 11:18 



 
Profiel   

Leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 11:52 



 
Profiel   

Het was wat mij betreft echt weer een feestje. Fijn dat je het zo geweldig hebt vastgelegd Muurp!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 23:15 



 
Profiel   

Leuk, het was echt fijn dat het toch door kon gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 21:25 



 
Profiel   

Kom weer eens even binnenvallen.

Nu blijkt dat ons springzadel niet meer zo lekker ligt op de pony moeten we op zoek naar een nieuwe.
Nu heb ik de zoekfunctie wel gebruikt maar zie door de bomen het bos niet meer.
Weet iemand een goede zadelmaker in noord Brabant? En tips voor springzadel merken geschikt voor het type bouw connemara (rond, brede schouders).

Alvast bedankt! _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 15:59 



 
Profiel   

romyvs schreef
Kom weer eens even binnenvallen.

Nu blijkt dat ons springzadel niet meer zo lekker ligt op de pony moeten we op zoek naar een nieuwe.
Nu heb ik de zoekfunctie wel gebruikt maar zie door de bomen het bos niet meer.
Weet iemand een goede zadelmaker in noord Brabant? En tips voor springzadel merken geschikt voor het type bouw connemara (rond, brede schouders).

Alvast bedankt! _/-\o_


Je zou Angela Verwijs van Chebelle Zadelmakerij kunnen proberen.

Ik heb voor mijn Connemara een Passier Eventing zadel. Ligt super en zit fantastisch

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 16:04 



 
Profiel   

lideli schreef
romyvs schreef
Kom weer eens even binnenvallen.

Nu blijkt dat ons springzadel niet meer zo lekker ligt op de pony moeten we op zoek naar een nieuwe.
Nu heb ik de zoekfunctie wel gebruikt maar zie door de bomen het bos niet meer.
Weet iemand een goede zadelmaker in noord Brabant? En tips voor springzadel merken geschikt voor het type bouw connemara (rond, brede schouders).

Alvast bedankt! _/-\o_


Je zou Angela Verwijs van Chebelle Zadelmakerij kunnen proberen.

Ik heb voor mijn Connemara een Passier Eventing zadel. Ligt super en zit fantastisch



Dankjewel voor de tip!
We hebben een zadel gevonden inmiddels (zijn nu in de testfase). Vandaag een fijn foutloos rondje gesprongen en onze dochter geeft aan dat ze hem veel fijner vind springen.

Nu op zoek naar een ander borsttuig (zijn overgestapt op bruin tuig).
Die zijn bijna net zo lastig voor een connemara te vinden als het zadel :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 17:24 



 
Profiel   

romyvs schreef
lideli schreef
quote="romyvs"]
Kom weer eens even binnenvallen.

Nu blijkt dat ons springzadel niet meer zo lekker ligt op de pony moeten we op zoek naar een nieuwe.
Nu heb ik de zoekfunctie wel gebruikt maar zie door de bomen het bos niet meer.
Weet iemand een goede zadelmaker in noord Brabant? En tips voor springzadel merken geschikt voor het type bouw connemara (rond, brede schouders).

Alvast bedankt! _/-\o_


Je zou Angela Verwijs van Chebelle Zadelmakerij kunnen proberen.

Ik heb voor mijn Connemara een Passier Eventing zadel. Ligt super en zit fantastisch



Dankjewel voor de tip!
We hebben een zadel gevonden inmiddels (zijn nu in de testfase). Vandaag een fijn foutloos rondje gesprongen en onze dochter geeft aan dat ze hem veel fijner vind springen.

Nu op zoek naar een ander borsttuig (zijn overgestapt op bruin tuig).
Die zijn bijna net zo lastig voor een connemara te vinden als het zadel :+[/quote]


Ik heb een borsttuig van Equiline. Fantastisch ding.
Die van mij heeft een bloedhekel aan elastiek in een borsttuig. Dan wordt je er vakkundig afgeworpen :+





Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 17:36 



 
Profiel   

Ik heb een borsttuig van Equiline. Fantastisch ding.
Die van mij heeft een bloedhekel aan elastiek in een borsttuig. Dan wordt je er vakkundig afgeworpen :+




[/quote]

Bedankt voor de tip!
Zal morgen eens kijken of de ruitersportzaak deze toevallig heeft.
Waar we tegenaan lopen is dat hij bij de borst vaak te strak zit (zelfs op de losse stand) en dat ie dan veel te lang is naar de singel toe, bij de andere weer net andersom.
De ene keer heeft ie maat pony en van de andere is Cob zelfs weer te klein.
En dan speelt het mee dat de pony erg gevoelig is en als iets net niet lekker zit voor hem zal hij dat laten weten ook.
Erg herkenbaar voor de meeste connemara eigenaren :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 21:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 376 van de 382 [ 9533 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379 ... 382  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen