Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 23 van de 126 [ 3130 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 126  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hét Engelse Volbloeden topic!

 
Profiel   

Willy is geen natuurtalent met dressuur MAAR vandaag ging ik rijden en er reed nog iemand anders op hetzelfde moment. Achterna nog wat staan napraten en toen zei ze plots dat ze vond dat Willy toch al mooi liep. Daar was ik stiekem toch wel heel blij mee dat iemand dat spontaan zei want het voelt nog vaak alsof we maar wat klungelen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 13:40 



 
Profiel   

Roi loopt eigenlijk zeer makkelijk in de dressuur. Maar je moet niet te veel willen doen want dan krijg je allerlei dingen die je wel (onbewust) vraagt,maar niet bedoeld.
Vandaag ging het losrijden weer geweldig, het springen zelf op wedstrijd niet. Roi vond een plankje eng en dan komt naar voren dat het meidje wat op hem zit onvoldoende ervaring en pit heeft op zo'n moment. Die heeft niet de power om bijv een keer door te drukken. (Ze is eerder wat traag van begrip hihi)

Naja morgen herkansing tijdens een dressuurwedstrijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 13:48 



 
Profiel   

Emily vond ik altijd wat sensibel. Idd in goed moeten zitten, handen op de goede plek. Maar wel braaf.
Heet in dingen spannend vinden, niet zozeer in het werk. Die zal ook niet snel bokken, of gek doen. Ze kon het wel vrij makkelijk, en had aanleg voor lateraal werk. Ik zie dat bij veel volbloeden terug ook.

Desi_2409 schreef
Maar ze is super gevoelig, moet mijn handen niet te laag, niet te wijd, been erbij maar niet teveel, op linkerhand iets linkerstelling houden en dan... neemt ze het bit aan, gebruikt ze haar rug, worden haar gangen ruimer...

Leuk toch? Zulke paarden kun je ook niet naar beneden trixen, daar leer je van rijden :j ik zou eerlijk gezegd willen dat er veel meer van zulke paarden zouden zijn. Veel te veel mensen lossen rijtechnische problemen of onkunde op met trucjes ipv te leren hoe het wel moet. Mooi, luxe paardje trouwens, leuke, chique combinatie ook, ik hou ervan.

Mijn KWPN nu is trouwens wel sensibeler en veel minder braaf ook. Die reageert op elke beweging, even iets op 1 beugel meer gewicht en ze gaat al bijna zijwaarts. Voordeel is dat je wel leert rijden met een paard als Emily en met Cleo moet je kunnen rijden want bij haar krijg je echt alles terug. Maar ik heb ook weleens mensen op Emily gezet, die dan gefrustreerd waren dat ze niet rechtuit konden :')

Had ook wel iets te maken met gebrek aan balans, maar ook echt met het rijden zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 14:35 



 

Desi_2409 schreef
Ik heb gisteren weer dressuurles gehad met Gentle. Ze heeft nog moeite met balans, maar als alles klopt, loopt ze zo lekker, echt een prachtig chique dressuurpaard..
Maar ze is super gevoelig, moet mijn handen niet te laag, niet te wijd, been erbij maar niet teveel, op linkerhand iets linkerstelling houden en dan... neemt ze het bit aan, gebruikt ze haar rug, worden haar gangen ruimer...
Hoe doen jullie paarden het in de dressuur?

[ [url=m/sFz6S7.jpg]Afbeelding[/url] ]

PS. wij maken ook regelmatig een buitenrit hoor en ze staat overdag altijd in de wei..
Dat is wat al eerder gezegd is: je merkt op zo'n paard pas hoeveel je eigenlijk doet, ook al denk je dat je met heel weinig hulpen rijdt. Ik reed vrijwel alles nageeflijk in de losrijbaan en dat was gewoon een kwestie van licht contact, handen op de schoft laten rusten en er verder niet teveel aanzitten. :j Zelfs paarden die gewend zijn om een beetje te krabbelen en hun drafpassen niet af te maken, voel je op een gegeven moment toch een stuk ruimer gaan en ook de rug netjes bollen.

Je hebt inderdaad een heel chique merrie! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 14:42 



 
Profiel   

Mkango schreef
Dat is wat al eerder gezegd is: je merkt op zo'n paard pas hoeveel je eigenlijk doet, ook al denk je dat je met heel weinig hulpen rijdt.

Klopt, mensen doen vaak veel te veel :j
Mijn persoonlijk pet peeve is elke pas been geven, probeer dat op zo'n paard en je komt op de koffie :') maar de meeste paarden accepteren het, en raken compleet afgestompt op het been.


Mkango schreef
Ik reed vrijwel alles nageeflijk in de losrijbaan en dat was gewoon een kwestie van licht contact, handen op de schoft laten rusten en er verder niet teveel aanzitten. Zelfs paarden die gewend zijn om een beetje te krabbelen en hun drafpassen niet af te maken, voel je op een gegeven moment toch een stuk ruimer gaan en ook de rug netjes bollen.

Dit!!! Gewoon zitten, een rustig en zacht contact, en paarden kunnen heus leuk gaan lopen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 15:07 



 
Profiel   

Mel heeft geen talent, maar kan het wel. Het belangrijkste daarvoor is nu toch in draf beginnen met echt laten stretchen, eigenlijk kanonnehard laten draven :+ tot ze grote ruime passen gaat maken en daarna kan je haar prima verzamelen.

Tegenwoordig hoeft dat ook maar een of twee rondjes hoor, paar keer flink naar voren vragen en weer terug en dan voel je haar zichzelf zo onder je invoegen zeg maar :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 16:37 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie leuke reacties.

Kyrkelover: succes morgen met de dressuur! jammer van het springen, maar ach daar leert ze ook weer van toch?

Springen heb ik nog nooit gedaan, mijn dochter wel, klein kruisje, maar ze wil dan erg hard gaan en vlak springen.. en als je haar na de sprong terug neemt, direct hoofd in de lucht en moeilijk terug te nemen zonder onrust. Jammer want lijk me wel leuk voor de afwisseling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 18:19 



 
Profiel   

Met los springen ging het wel beter:

[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 18:21 



 
Profiel   

EV's zijn gebruikt om springpaarden te verbeteren he :D ze kunnen het vaak heel goed :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 18:54 



 
Profiel   

Mel denkt alleen dat alle hindernissen van borstels zijn gemaakt :') haalt altijd net een paar centimeter te weinig dr achterhoeven omhoog.
Meestal valt het balkje niet eens maar echt geweldig is t niet _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 19:22 



 
Profiel   

:') :') :')

iig wel een normale techniek :') ik zie weleens dressuurpaarden springen, die doen net of een hindernis van 40 cm 2 meter hoog is :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 19:27 



 

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 19:51 



 
Profiel   

Hahahhaaha :')


Sullie vind springen echt heel erg leuk, we zijn alleen nog aan t oefenen met wanneer hij moet afzetten, de ene keer is dat veel te vroeg, de andere keer net te laat.. haha maar dat komt wel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 19:55 



 
Profiel   

_O- oh hahahaha die is echt geniaal :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 20:00 



 
Profiel   

Mbt dressuur. Nobli vindt het heel leuk, werkt graag mee en dingen zoals zijgangen/kefeningen heeft hij binnen no time door. Onze instructrice ziet wel wat in hem en denkt dat we het nog wel eens verder kunnen gaan schoppen dan we zelf nu denken.

Hij was beetje koekkoek vandaag. Vond het niet kunnen dat ‘ie bij zijn vriendje weg moest. Heb hem gelongeerd. Gillen, bokken, rennen. 8)7 _O-
Maar wel een mooie regenboog!

[ img ]
[ img ]

Tis soms echt een debiel hoor op zo’n moment. Dan ga je al piafferend over het erf. Maar eigenlijk juist zo’n makkelijk paard. Zeker met zijn leeftijd. Maar dan niet op zo’n dag als dit. Je kan alleen maar twee uitersten krijgen; alles of niks. :P soort Russische roulette :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 13:55 



 
Profiel   

Soms heb je dat. Mel werd gisteren met haar gloednieuwe eerste verzorgster ook bloedfanatiek. Zij moest de hulpen nog leren en mel snapte haar dus niet, wordt ze héél scherp van :D lekker ding.

Maarja het komt wel goed hoor denk ik, gewoon lekker oefenen en dan pakken we het rijden later er wel bij

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 14:05 



 
Profiel   

Nou de dressuur ging eigenlijk best wel goed. De enige fout die Roi gemaakt heeft is uit de linker galop vallen en daarna verkeerd opnieuw aanspringen. Daarna wel goed gecorrigeerd. Meisje is alleen heel, heel hard afgestraft op haar afwerkingsfouten. Iedere hoek of hoefslag niet geraakt of volte niet mooi rond gereden etc afgestraft met een 4. Commentaar op het protocol klopte dus,maar de punten vond ik wel heel zwaar gestraft voor een b proefje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 15:00 



 
Profiel   

Jammer is dat altijd, zo demotiverend ook. Onvoldoendes zijn soms terecht, maar een 4 is wel heel hard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 18:44 



 
Profiel   

Dat alles of niets is misschien wel een volbloed dingetje.
Rijden was weer even ingewikkeld vandaag voor mevrouw, want wind en ze kon de koeien zien en er scheen zon op het witte zeil dat er altijd al ligt. Aka, alles was reden voor drama en de betere hogeschooloefeningen. Tuttebol is 11 jaar en kan nog steeds zo'n dagen hebben :+ . Ben maar afgestapt en heb wat grondwerk gedaan.
Bij nader inzien waren de koeien dan toch niet zo eng >;) (miss drama heeft jàren met koeien samen gestaan, aanstelleritis van de hoogste plank dus).

Volgende keer beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 19:16 



 
Profiel   

Hoe gaat het met iedereen hier? Sullie en ik hebben even een dipje.. :( t lijkt echt nergens op, en doordat de lessen niet meer doorgaan hebben we ook niet echt hulp nu.. mocht er iemand tips hebben qua instructie omgeving apeldoorn/deventer hoor ik t graag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 14:59 



 
Profiel   

Oh wat jammer van het dipje :(
Helaas zit ik niet in de buurt dus ik ken er niemand..

Mel gaat echt top, ook met de verzorgster. Ze is echt goed in mensen opvoeden hahaah :Y)
Ze reageert lekker duidelijk op hulpen, dus de tweede keer al ging het veel beter. Zo leuk om te zien, ze hebben ook heel leuk samen gespeeld en s avonds wou mel dat ook wel met mij <3. Dat deed ze eigenlijk nooit meer, maar het is wel goed haar zo vrolijk te zien. Met rijden gaat ze ook heel goed, ik heb nu mijn eigen bbp en alle zijwaartse oefeningen kan ik inmiddels achter elkaar vragen zonder dat het verwarring oplevert :D .

Vrijdag gaat de verzorgster voor het eerst rijden, ben heel benieuwd! Maarja, ik heb al gezegd dat ze net als met het grondwerk er gewoon de lol van in moet zien en gewoon gaan voelen. Want ik rij mel vrijwel zonder teugelhulpen, vooral op zit en stem + wat been en ze staat daarop al net zo scherp aan de hulpen als met grondwerken.
Het is heerlijk al zeg ik t zelf, maar waarschijnlijk wel ff omschakelen als je manegepony's gewend bent :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 15:09 



 
Profiel   

Wat jammer dat je in een dipje zit Lauss. Zonder instructie kan het echt lastig zijn. Ik ben ook niet uit de buurt dus kan helaas niet helpen... Misschien kunnen jullie in afwachting van een nieuwe lesgever wat andere leuke dingen doen? Beetje grondwerken, zijkanten aan de hand, ergens buiten gaan rijden?

Bij jou gaat het wel lekker Sintara :) fijn dat je er een goed oog in hebt met de verzorgster. Klinkt alsof ze een goed(e) leerpaard/uitdaging heeft aan Mel.

Ik heb met Willy vorig weekend voor de eerste keer dressuurles gehad van Roos Dyson. Ze komt elke maand bij ons op stal en ik vind het wel leuk om lessen mee te pikken van verschillende lesgevers.
Het was helemaal anders dan mijn normale lessen maar het is echt heel goed meegevallen. Normaal gezien rij ik Willy goed op tempo en werken we niet op lang en laag omdat hij dan voorover kukelt. Van Roos moest ik een pak trager gaan en hem toch langer laten (in draf dan vooral). Ze gaf ook kleine aanwijzingen over mijn zit en houding waarmee ik direct verschil merkte in Willy zijn houding. Links is bijvoorbeeld zijn moeilijk kant in galop en daar ontspant hij nooit echt in en nu begon hij na een paar rondjes al aanleuning te zoeken. En ook in draf was zijn aanleuning in het lang en laag mooi stabiel. Heb er echt een fijn gevoel aan over gehouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 15:32 



 
Profiel   

Hier doen we rustig aan omdat mijn moeder Corona heeft. Dus een beetje een tegenslag met de omzetting van het weer, maar we gaan rustig door.

<3

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 08:33 



 
Profiel   

Fijn dat die andere aanpak goed werkte katyatje! Dat is wel leuk inderdaad om af en toe eens les van een ander mee te pakken, krijg je toch weer nieuwe inzichten van!

Beterschap met je moeder alwaysh!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 08:37 



 
Profiel   

Omdat Sire een tijdje terug hier in de groep gedeeld werd en het bijna Tingle Creek time is.



https://fb.watch/9GVU_lftGl/
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 09:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 23 van de 126 [ 3130 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 126  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen