Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 24 van de 126 [ 3130 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 126  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hét Engelse Volbloeden topic!

 
Profiel   

Wauw, ze praten ook met zoveel liefde over hem <3
Heel leuk om te zien!

kyrkelover schreef
Omdat Sire een tijdje terug hier in de groep gedeeld werd en het bijna Tingle Creek time is.

[ Video ]

https://fb.watch/9GVU_lftGl/
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 10:14 



 
Profiel   

Omdat mensen in dit topic dit wel leuk vinden om te zien denk ik:
Roi liep zijn voorlopig laatste koers op 26 december 2020.
Inmiddels is hij klasse 3 endurance startgerechtigd, heeft hij op BB niveau dressuur, springen en eventing gelopen en is hij leerpaard voor heel wat ruiters waaronder kids.

Lyndsey is iets meer dan een half jaar terug bij mij komen rijden rechtstreeks vanaf de manege. Kende niet meer als met veel te lange teugels in de rondte rijden.
Nu rijdt ze in principe mijn doorgewinterde wedstrijdpony, maar aangezien die drachtig is en uiteindelijk dus te dik wordt is ze ook op Roi begonnen.

Een tijdje terug hadden ze samen hun eerste wedstrijd. Echt bij lange na nog niet goed genoeg, want gewoon niet secuur genoeg gereden. Toch vind ik het mooi om te delen want Roi doet toch erg braaf zijn rondje met een 12 jarige beginnende ruiter op zijn rug.


Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 19:43 



 
Profiel   

https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... round-ruin

Staat weer zo'n aandoenlijk dier op MP. Het is dat ik geen stallen meer over heb (en geen geld) maar zou zo graag zien dat hij goede plek krijgt en niet op een manege beland :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 22:16 



 
Profiel   

Kyrkelover, wat goed gereden zeg door die meid. Maar jouw Roi is dan ook echt een topper!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 22:17 



 
Profiel   

Leuk kyrkelover! Leuk ook dat jou paard zo veelzijdig inzetbaar is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 22:34 



 
Profiel   

Mooi filmpje <3

Ik heb vanavond weer heerlijk op bbp gereden, het waaide gigantisch en alle paarden waren druk maar mel was gewoon heel blij weer wat te doen :D zo'n lekker stabiel dier met zulk soort dingen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 22:43 



 
Profiel   

Desi_2409 schreef
https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... round-ruin

Staat weer zo'n aandoenlijk dier op MP. Het is dat ik geen stallen meer over heb (en geen geld) maar zou zo graag zien dat hij goede plek krijgt en niet op een manege beland :(


Ik zou bij deze wel even de pezen laten nakijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 22:56 



 

Thioro schreef
Desi_2409 schreef
https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... round-ruin

Staat weer zo'n aandoenlijk dier op MP. Het is dat ik geen stallen meer over heb (en geen geld) maar zou zo graag zien dat hij goede plek krijgt en niet op een manege beland :(


Ik zou bij deze wel even de pezen laten nakijken.
Denk eerder dat ‘ie last heeft gehad van sore shins dan van een peesblessure, gezien de locatie van de pinfiring littekens. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 23:15 



 
Profiel   

Ja inderdaad soreshins. Overigens na goed keuren zou ik m zo bij mij op stal zetten. Jeetje wat een leuk dier! Ook zeker wat voor de fanatieke ruiter die graag wil crossen gezien het al over hindernissen geschoold is. Echter met die prijs en die stokmaat vrees ik er een beetje voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 07:08 



 
Profiel   

Desi_2409 schreef
Kyrkelover, wat goed gereden zeg door die meid. Maar jouw Roi is dan ook echt een topper!


Nou moet ik zeggen dat alle ev's die hier gestaan hebben eigenlijk zo makkelijk waren op 1' tje na.
Goed die was in training vanaf jongs af aan al met vlagen gestoord :+
Die ging er rustig bij liggen of gewoon rechtdoor dwars door alles heen :(:)
Stond bij mij om ook andere dingen te leren gezien hij ouder werd en toch een keer uit de sport ging. Dat zijn wel echt de uitzonderingen want doorgaans worden de moeilijke ev's niet verkocht buiten de sport, veel te riskant voor zowel paard als nieuwe ruiter.

Nu had ik een aantal jaar terug een engels volbloed hengst. 1.65m plus en die zette ik dus ook in om andere te leren met een volbloed te rijden en het meidje van 11 wat toentertijd bij mij reed mocht er ook alles mee.
Heb ik nog wel een filmpje van.


Die heb ik ook een 5 tal Bb proeven gestart en 4x 1e en 1x 2e. Geen mens die zag dat het een volbloed was, laat staan een hengst. Ja ze vonden hem allemaal wel ERG gespierd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 07:26 



 
Profiel   

Ik heb overigens nog een Engels volbloed gehad.
Een 4 jarige hengst.
Helaas in moeten laten slapen door een rare auto immuum ziekte.
Hij liep voor mij in de koers, maar echt iedereen reed er mee rond.
Gijs hier ook wel bekend op bokt heeft oa op hem geleerd volbloeden te rijden. Maar ook mijn zusje (die is echt het tegenovergestelde van mij kwa rijden) reed er volop mee buiten. Mijn broertje die bang is van paarden en een vriend van hem konden er op. Ik haalde ook allerlei kwats met hem uit.

[ img ]
[ img ]


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

[ img ]


Met mijn zusje
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 18:57 



 
Profiel   

Ik heb gisteren nog een keer les gehad van dezelfde lesgeefster van twee weken geleden. Ik ben oprecht zo blij. Na nog maar 2 lessen kan ik me nu eindelijk voorstellen dat we ooit wel een net dressuurproefje gaan kunnen rijden.

Hebben jullie nog leuke dingen gedaan met de paarden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 09:55 



 
Profiel   

Het rijden staat hier op een heel laag pitje eigenlijk.
Tijdsgebrek en zit een beetje vanalles te overwegen.
Net verhuisd sinds 2 maanden naar een nieuwe stal en ben toch niet zo opgezet met het voerbeleid. Op papier staat er weidegang met onbeperkt hooi in de winter. Door het bovengenoemde tijdgebrek kom ik niet dagelijks op stal maar heb nog geen pluk hooi in haar weide gezien. Bij mijn weten is het al winter en onbeperkt is voor mij een berg hooi waarin ze verdrinken.
Wel krijgt ze korrel, iets wat ik sowieso liever niet had maargoed, een schepje kan ook geen kwaad.
Maar als ze dus geen hooi krijgt (ze staat op een weiland van 2ha maargoed, gras voed nu niet meer) en wel korrel, dan begrijp ik beter waarom het rijden een beetje explosief is bij momenten, wat de zin om te rijden ook niet verbeterd.
Ga dadelijk naar stal en de hooikwestie eens navragen. Indien niet naar wens moet ik weer een andere stal zoeken.
Andere overpeinzing is dat ik nu misschien eindelijk eens ga bekijken wat het zou geven indien ik er een veulen mee fok. Heb altijd al het idee ergens in m'n achterhoofd gehad en ze is nu 11 dus moet niet te lang meer wachten. Geen volbloed veulen, halve warmbloed. Maar naargelang de hengsten kan er wel vol papier bij (in principe is het veulen voor mezelf maar het moet wel verkoopbaar zijn indien dat beter uitkomt).
Dus weinig rijden en veel overpeinzingen hier. Ga nu maar eerst eens een wortel geven, heel misschien longeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 10:31 



 
Profiel   

Lastig Thioro. Een goede stal vinden die op alle vlakken voldoet is zo moeilijk. Hopelijk staat de staleigenaar open voor feedback en hoef je niet weet te verhuizen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 10:43 



 
Profiel   

Hier nog rustig aan. Mijn moeder heeft/had een voorhoofdsholteontsteking door Corona ontwikkeld en ik loop krom van de rugpijn (lange leven HMS in de winter).
Rijden pakken we nu weer op. Jammer dat het zo grijs en grauw is; ik voel me daardoor altijd flink bleh.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 10:54 



 
Profiel   

Ah hier ook HMS dus ik weet precies hoe je je voelt.
Hier met Roi een beetje af en aan.
Ene week doen we wat meer dan de andere. Wel de bedoeling dat hij in de aankomende weken nog wat dressuur en springwedstrijden loopt. Vd week vooral met hem gespeeld. Geparkeerd langs mijn krukje en weg gelopen terwijl hij moest blijven staan. Achterstevoren gaan zitten, zijwaarts zitten, via een ladder opstappen.
Nouja gewoon kwats. Interesseert hem allemaal niks, blijft rustig 10min staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 14:31 



 
Profiel   

Wat leuk kyrkelover :D sterkte nog AlwaysH. Ik vind het ook dramatisch weer zo..

Het bos is na al dat water NIET te doen dus vandaag staprondje dorp gedaan. Ging heerlijk :) wel leuke oefeningen bedacht met de plassen, proberen er overheen te stappen en dan weer er juist door enzo. Beetje slalom om de witte lijnen op het fietspad. J moet iets verzinnen _O-.

Kan niet wachten tot het weer lente /zomer is en we weer echt het bos in kunnen :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 15:02 



 
Profiel   

Ach, kl*te zeg, kyrkelover.

Dank jullie beiden!

Leuk @Sintara! Fijn dat je zo dan toch lekker je hoofd leeg kan maken!!

Ik heb er voor het eerst sinds een maand oid weer op gezeten. Rustig aan, maar ging best redelijk en Nobli was braaf. Paar keer geschrokken maar niet weggeschoten, dus geen problemen met de rugpijn.

Eskimo modus:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 17:54 



 
Profiel   

AlwaysH ; jouw paard lijkt qua uitstraling echt op onze Quarter. Zie ook in andere EV's in dit topic onze Quarter terug, wat bijzonder. Maar nou zit er stiekem ook Seabiscuit in zijn afstamming - ergens ver weg :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 20:32 



 
Profiel   

Klopt, ze zijn aan de ene kant heel elegant, maar ook echt tanks met die grote ribbenkasten en dat fijne hoofdje. Heb het al vaker gehoord, haha.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 11:25 



 
Profiel   

Hij is zo mooi! :D is hij ook zo super zacht? Mel heeft het allerlekkerste knuffel vachtje nu <3

Alleen is het niet zo'n klefdoos hahaah

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 12:38 



 
Profiel   

Dankjewel, ik vind EV’s altijd zo’n lieve uitstraling hebben. Mel niet minder. <3
Houdt ze niet van knuffelen?
Nobli is echt een ruin en is dol op aandacht en spelen.

Nobli is 365 dagen per jaar super zacht inderdaad. Hij heeft het nooit koud en dus ook helemaal geen wintervacht onder z’n deken. :+ En hij glimt als een malle dus ben blij dat ‘ie niet geschoren hoeft te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 12:53 



 
Profiel   

Hier vorige week mijn EV'je nog eens voor de lol opgezadeld na 3 jaar (gezien die toch zo vrolijk rondstuiterd door de weide), maar wat mis ik het rijden met haar enorm. Zo reactief en werkwillig... Als mijn dressuurknollie daar 10% van zou overnemen dan zou ik naast een gelukkig baasje ook een gelukkige ruiter zijn :+

Ze zijn overigens ook samen op de foto geweest: Links mijn EV van 16j en rechts mijn BWP van 8j
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 12:59 



 
Profiel   

Prachtige foto zeg!! <3 Beiden lieve uitstraling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 13:00 



 
Profiel   

Heel leuke foto!

Nee mel is geen knuffelkont. Ik mag het wel hoor, maar dat is voor mij niet voor haar. Na een tijdje zie je dr dan zo kijken van jaja, is wel weer even genoeg. Toch? :)

Een kriebel her en der wordt wel gewaardeerd, zeker tijdens het rijden of aan haar litteken in de kootholte achter xd verder wacht ze gewoon tot ik klaar ben :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 14:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 24 van de 126 [ 3130 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 126  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen