Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 30 van de 126 [ 3130 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 126  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hét Engelse Volbloeden topic!

 
Profiel   

Owww waarom nou weer willy...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 09:44 



 
Profiel   

Maar om ook iets positief te vertellen. Gisteren stond hij al voor de derde keer mooi stil tijdens het poetsen. Lijkt me geen toeval meer. Dit is de eerste keer dat ik zo'n duidelijk verschil merk na een osteo sessie :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 10:28 



 
Profiel   

Gentle mocht vandaag op de wei, grote wei 0.75 hectare. Vriendjes bleven op in paddock, 20 meter ervanaf. Ze heeft eerst wat rondgelopen, beetje grazen, beetje kijken, rondlopen. Heerlijk voor haar. Maar ja na nog geen half uur, waren er een paar meisjes met fluoriserende jassen met shetlanders op het pad verderop. Dat was natuurlijk onwijs spannend.. na eerst paar minuten ernaar gestaard te hebben, zette ze het toch op een lopen... in rengalop door het weiland, eerst paar ronden, toen ging ze ijsberen langs het hek en heb ik haar er maar uitgehaald... ze zat weer helemaal in haar "stofjes" en had zichzelf bezeerd...

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 19:15 



 
Profiel   

Overigens is Gentle in de omgang super braaf en rustig. Staat netjes stil met poetsen en opzadelen, maar ze is enorm snel getriggerd en wordt dan helemaal hyper..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 19:17 



 
Profiel   

Au #) wat sneu dat ze zo angstig is! Wat voor lichaamsdeel staat er op de foto? Ik heb er een minuut naar zitten staren maar geen idee wat het is :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 19:46 



 
Profiel   

de koot, net boven de achterkant van de voorvoet. Ze heeft zichzelf waarschijnlijk aangetikt.

Denk je dat het angst is Sintara? eigenlijk is ze best stoer, loopt vaak overal zo langs. Het had denk ik ook te maken met het feit dat ik met haar paddock maatje aan het oefenen was met de trailer. Want dat vind ze wel verschikkelijk, als de ander met de trailer op pad gaat en zij (met anderen) in de paddock achterblijft..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 20:57 



 
Profiel   

Hopelijk genezen sl die wondjes mooi.

Hier ook eentje die in haar jonge jaren de meeste idiote verwondingen opliep. Ik noemde haar altijd mijn brokkenpiloot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 21:48 



 
Profiel   

Ahh ik zie het nu dankje. Ik dacht eerst dat het een neus was maar klopte niet helemaal hahaah. Hopelijk is het snel netjes genezen.

Tja, wat het is kan ik zo niet beoordelen natuurlijk. Ik dacht dat alleen omdat je schreef dat het kwam door die meisjes die spannend waren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 22:19 



 
Profiel   

Desi_2409 schreef
de koot, net boven de achterkant van de voorvoet. Ze heeft zichzelf waarschijnlijk aangetikt.

Denk je dat het angst is Sintara? eigenlijk is ze best stoer, loopt vaak overal zo langs. Het had denk ik ook te maken met het feit dat ik met haar paddock maatje aan het oefenen was met de trailer. Want dat vind ze wel verschikkelijk, als de ander met de trailer op pad gaat en zij (met anderen) in de paddock achterblijft..


Maar stond ze nu alleen op die wei?

Hier gaat Roi en mijn arab trouwens ook iedere dag met een nood vaart door de wei heen. Ze staan natuurlijk noooit buiten hahha.
Heerlijk vind ik dat. Staart er op, kop in de lucht en racen maar. En dan niet 1 rondje maar rustig een kwartier lang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 23:28 



 
Profiel   

Ja mel speelt ook zo een uur per dag :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 08:20 



 
Profiel   

Ja ze stond alleen in deze wei, maar dit is dichtbij de paddocks waar de anderen staan. Zou ze allemaal wel graag op de wei hebben ipv paddock, maar we zitten hier laag en het is nog te nat... Dan hadden ze het met zijn allen helemaal omgeploegd..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 08:34 



 
Profiel   

Desi_2409 schreef
Ja ze stond alleen in deze wei, maar dit is dichtbij de paddocks waar de anderen staan. Zou ze allemaal wel graag op de wei hebben ipv paddock, maar we zitten hier laag en het is nog te nat... Dan hadden ze het met zijn allen helemaal omgeploegd..


Kun je er niet 1 vriendje bij zetten? Tenminste hier is toch de ervaring dat ze in die hoek blijven waar de andere ook zijn.

Zal trouwens binnenkort eens kijken of ik een update kan plaatsen over bovenstaand volbloedje. We zijn nu natuurlijk een week verder dus dat betekent grote sprongen gemaakt.
Inmiddels ook op buitenrit geweest waarbij we op verschillende posities gereden hebben. Achteraan gaat in stap en draf prima, in galop gaan we dan stuiteren haha :Y)
Buiten is hij zoals verwacht nog makkelijker te rijden als in de bak en kan daarbij ook heerlijk ontspannen, neusje laag en met stelling/buiging door de bochtjes.
Ook langs elkaar galopperen gaat prima en na een paar passen kan hij ook daarin lekker ontspannen.
Ik vind het oprecht een heerlijk dier. Zeer flexibel is hij wel, want opzadelen is bijv een uitdaging gezien hij zich helemaal dubbelvouwt om te proberen snoepjes te bemachtigen. Ja komt dan dus letterlijk met zijn neus tegen je hand terwijl je met het zadel bezig bent :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 09:04 



 
Profiel   

Hahaah wat een leukerd is het dan! <3 Mel kan zich heel goed in dr eentje vermaken, zolang ze de plek maar kent. Ze leeft dan ook 24/7 buiten in een groep van 8 en is bovenin rang.
Dus met een uitmestbeurt mag ze los over het terrein en daarbij komt ze altijd weer goed tot rust in dr koppie.
Al verzint ze regelmatig iets creatiefs om te doen daar. Zo heeft ze gister ontdekt hoe ze zo'n witte boot ton met rood draaideksel open krijgt, dat was wat mij betreft een wat minder groot succes. Ze heeft friemeltjes schildpadvoer eruit gegeten :'). Het eerste deel van de deksel losdraaien ging met zinvol geweld (vasthouden en hard schudden), maar verder gewoon heel zorgvuldig met de mond losdraaien en dan de deksel weg frisbeeen he.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 09:24 



 
Profiel   

In de paddock staat ze met een vriendin, en ze speelt met een andere merrie die naast haar staat.. Ze staan nu overdag ong 8 uur buiten, eigenlijk net zo lang als het licht is. Dus straks in de zomer van 7 tot 22.. en dan in de wei. Rijden gaat dan ook makkelijker. Ik werk 4 dagen en de rijbak is kleddernat, dus moet dan naar binnenbak maar daar is niet altijd de mogelijkheid om te rijden. In het weekend rijden we altijd buiten.
Dinsdag komt de paardentandarts en volgende week woensdag uitgebreid onderzoek bij Eric Laarakkers.. ben zo benieuwd of er iets uitkomt...
Misschien komt er wel helemaal niets uit.. En heeft ze inderdaad te weinig uitdaging bij mij...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 15:39 



 
Profiel   

Sintara schreef
Hahaah wat een leukerd is het dan! <3 Mel kan zich heel goed in dr eentje vermaken, zolang ze de plek maar kent. Ze leeft dan ook 24/7 buiten in een groep van 8 en is bovenin rang.
Dus met een uitmestbeurt mag ze los over het terrein en daarbij komt ze altijd weer goed tot rust in dr koppie.
Al verzint ze regelmatig iets creatiefs om te doen daar. Zo heeft ze gister ontdekt hoe ze zo'n witte boot ton met rood draaideksel open krijgt, dat was wat mij betreft een wat minder groot succes. Ze heeft friemeltjes schildpadvoer eruit gegeten :'). Het eerste deel van de deksel losdraaien ging met zinvol geweld (vasthouden en hard schudden), maar verder gewoon heel zorgvuldig met de mond losdraaien en dan de deksel weg frisbeeen he.

:') hahahahahahah vooral de frisbee _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 15:43 



 
Profiel   

Yep peerd heeft humor :D
vandaag heb ik eerst gereden en is ze weer gemasseerd.

[ img ]
Ze had meer dan genoeg energie en Mel had bedacht dat sommige dingen beter in beweging los konden worden gemaakt. Uiteindelijk was de masseur het er wel mee eens :j sowieso kreeg ze het een beetje koud van zonder deken stilstaan maar je zag ook direct verschil dus dat was wel mooi. Helaas alsnog niet aan de achterste helft van mel toegekomen, dus we gaan een ander keertje weer verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 16:14 



 
Profiel   

Sintara, volgens mij sta jij op een prachtige plek. Wat een bos op de achtergrond!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:33 



 
Profiel   

Prachtige omgeving Sintara. Daar kun je je uren in de bossen vermaken zo te zien.
Nou de update zal moeten wachten want hoe stom kon ik zijn om op buitenrit te gaan zonder ijzers.
Ik weet dat een volbloed dat zelden trekt.. nu dus op 3 benen en een hoefzweer.
Weken met zuurkool dus maar weer en hopenlijk kunnen we het er snel uitsnijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:55 



 
Profiel   

Dat bosje ben je in 20minuten stappen door hoor :D maar je kunt wel doorsteken naar volgende bossen dus eigenlijk ideaal idd. Ooit gaan wij ook zonder ander paard erbij eindeloos rondzwerven hier *\o/*

Balen hee van de hoefzweer! Is altijd zo zielig... Hopelijk komt hij er snel gewoon aan de onderkant uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:11 



 
Profiel   

Oh het ziet r echt giga uit. Kun je nagaan wat zoiets kan vertekenen.

Ja echt mega zielig. Strompelt op 3 benen dus nu een zuurkool voetje gemaakt. De paden zijn hier ook echt verschrikkelijk! Veel stenen en puin. Goed opgelet, maar een volbloed heeft nu eenmaal dunne zolen dus eigenlijk gewoon dom van mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:43 



 
Profiel   

ahh sneu idd, bij ons in het bos op sommige paadjes ook veel wortels die boven de grond komen. Daar kunnen we alleen stappen, ooit een keer gedraafd maar paard ging einde van de rit slechter lopen en had toen een zoolkneuzing..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:25 



 
Profiel   

vanmorgen de paardentandarts gehad, Gentle had super gebit. was vorig jaar nog geweest, en wel wat scherper, maar geen grote afwijkingen, geen beschadigingen of wondjes in haar mond.. dus dat is allemaal goed.
Toen ik haar kocht en het gebit liet checken, was ze hemaal plat gevijld en was er bijna geen kauwvlak over.
Heeft iemand dat vaker gehoord, bij ex-renpaarden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:59 



 
Profiel   

Niet persé bij renpaarden. Maar er zijn tandartsen die alles heel glad vijlen, met alle gevolgen van dien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:06 



 
Profiel   

Hi allemaal, sorry voor het inbreken in dit topic. Ik denk dat jullie het best mijn vraag kunnen beantwoorden.

Een kennis van mij heeft een paard op het oog, een 5-jarige EV merrie uit Ierland die 2x zonder al teveel succes geracet heeft. Het dier staat 2 maanden in Nederland, is flink mager. Meer achtergrond is er bij de handelaar niet bekend. Handelaar wil er z.s.m. vanaf. Ze wordt voor +-3200 aangeboden als rijpaard voor kinderen en minder ervaren ruiters.
De kennis is aardig gevallen voor het vriendelijke karakter van het paard en overweegt een koop, o.v.b. klinische keuring. In een proefrit liep het dier wat houterig. Haar doel is een klein beetje dressuur te rijden, af en toe een sprongetje en wat buitenritten. Qua rij-ervaring ruiter(s) hebben we het over beginnend/jarenlang niet intensief gereden. Qua huisvesting gaat het om een kleinschalige stal waar ze overdag in een paddock staan en 's avonds/'s nachts op stal.

Hebben jullie tips voor de aanschaf? Zijn er specifieke aandachtspunten waarop gelet moet worden bij een EV die van de baan komt bijvoorbeeld? Ervaringen met de import van renpaarden uit Ierland? Bijzonderheden m.b.t. recreatief rijden? Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:49 



 
Profiel   

Als het dier in zo'n slechte conditie is, zegt het proefrijden en de klinische keuring ook vrij weinig. Een kennis van mij heeft er zoeen gekocht, bleek toch wat minder makkelijk toen die zijn compleet kapotte gebit behandeld had, op conditie was gekomen en nu voor maagzweren wordt behandeld. Overigens geen kwaad dier!! Maar wel wakker en duidelijk nog wat aan het verwerken.

Aan een beginner zou ik dat project afraden.

Raceconditie is trouwens iets anders dan echt veel te mager, ik weet niet hoe hij er echt bij staat natuurlijk. Ribben zie je bij een ev eigenlijk altijd wel bijvoorbeeld :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 30 van de 126 [ 3130 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 126  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen