Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 32 van de 126 [ 3130 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 126  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hét Engelse Volbloeden topic!

 
Profiel   

Nou, ik ben voor de 3e keer bij de rijvereniging geweest!
We konden meteen beginnen waar we waren gebleven een paar weken geleden, hoe braaf wil je het hebben <3
Na een half uur was het hoofdje echter helemaal vol. Opeens. Ze ging zomaar met haar hoofd schudden, ging steigeren vanuit draf en kwam toen met een sprong naar voren weer naast het andere paard.
Ze ging wel door met draven maar onwijs ongelukkig en nog steeds zo onrustig met dat hoofd (ondanks het feit dat ik de teugels helemaal lang liet). Alsof ze letterlijk haar hoofd leeg wou schudden :'). Dus nog een paar minuutjes verder gegaan en toen gestopt.
Toen ik er eenmaal naast was was ze weer terug opgelucht en blij, maar duidelijk heel moe.
Terwijl het andere meisje nog heeft verder gereden heb ik de mest opgeruimd, daarna een beetje aan de hand met balkjes gespeeld... Dat was allemaal wel prima.

Toen ik dr terug zette in de paddock ging ze meteen rollen en daarna dutten :(:) Het was wel de allereerste keer dat ze zoiets heeft gedaan, maarja niks ergs en heel prima uit te zitten gelukkig..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 19:10 



 
Profiel   

[ img ]

Dit is toch weer zo sneu... ;( 10 jarige "Ierse" merrie staat erbij...
Zit geen spier meer op de bovenlijn.. kom er zoveel tegen op MP..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 19:59 



 
Profiel   

Desi_2409 schreef
Dit is toch weer zo sneu... ;( 10 jarige "Ierse" merrie staat erbij...
Zit geen spier meer op de bovenlijn.. kom er zoveel tegen op MP..

Dan kun je ze als superbraaf verkopen... Dat linkerachterbeen is volgens mij een aandachtspuntje. (Witte vlekken (littekens?) en net iets dunner dan de rest van de overigens naar het lijkt stevige benen...)
Wat een treurige doodse blik en dat bij 10-jaar jong. Hartverscheurend.

Ik ben een lurker in dit topic. Heb zelf geen pony of paard maar geniet van jullie paarden met (pony)karakters.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 20:24 



 
Profiel   

Allrounder.. zo dun en onbespierd op 10 jarige leeftijd.. armpoppie..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 20:57 



 
Profiel   

Het is vooral een onvoordelig gebouwde merrie. Een gezonken rug met aangeplakte kont. Linker achterbeen is niets mis mee, dat zie je vaker bij volbloeds door een soort overmatige productie van huidsmeer.
Rechter voorbeen wordt ik een stuk minder vrolijk van.

Wat mij overigens wel opvalt is dat je ook in dit topic ziet dat er meerdere zijn die koersconditie niet van normale tot dikke conditie kunnen onderscheiden.

Roi was bijvoorbeeld ook zeker 50kg lichter in de tijd dat hij koerste.
Om nog maar te zwijgen over het feit dat zo'n dier echt om moet schakelen van voer en voeropname.

Alle volbloeds die hier binnen komen vallen in het begin ook best wel af ondanks een emmer pulp en meerdere scheppen voer.
Kun je nagaan bij een diertje dat via een handelaar deze kant op komt. Die gaan van 6 scheppen per dag naar als ze geluk hebben 1.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 22:05 



 
Profiel   

Is dit een koersconditie dan Kyrkelover? en wat zie je aan het rechter voorbeen dan?

Ik ben echt een leek op dit gebied, maar wil graag leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 22:14 



 

Desi_2409 schreef
Is dit een koersconditie dan Kyrkelover? en wat zie je aan het rechter voorbeen dan?

Ik ben echt een leek op dit gebied, maar wil graag leren.
De pees lijkt wat onrustig, ik vind de kogels wat vol en sowieso is ze linksvoor ook 'over at the knee' en lijkt ze wat week gekoot te zijn.

Ze kan inderdaad wel toe met wat meer spieren op de bovenlijn, maar echt schokkend vind ik het niet. Voor een rijpaard wat aan de schrale kant, maar ook niet extreem. Ik vind het vooral jammer van die achterhand, want verder vind ik het een leuk dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 22:50 



 
Profiel   

Dank voor je uitleg Mkango!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 23:02 



 
Profiel   

Roi in koersconditie. ( was hier net afgespoten)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 23:35 



 
Profiel   

@Mkango: klopt wel dat milers ranker/slanker zijn zowel qua bouw als bespiering tov de sprinters.
Maar mijne is eerder een sprinttype en had ondanks verschillende aanpakken van voer en training nooit echt kilo's teveel. Die kon zichzelf altijd zo opwinden dat er geen extraatjes aan te voeren waren. Dus gezien ik alleen racers zag/reed, ging ik er vanuit dat het rasgebonden was om aan de schrale kant te blijven. En nu is ze dus op rust en zonder extraatjes toch moddervet.

RV lijkt mij ook vocht op te staan/wat bolle pees...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 23:50 



 
Profiel   

Desi_2409 schreef
Is dit een koersconditie dan Kyrkelover? en wat zie je aan het rechter voorbeen dan?

Ik ben echt een leek op dit gebied, maar wil graag leren.

Bij koersconditie zou je een paardenlijf met veel spier, geen/weinig vet en alerte blik moeten zien, niets mis mee maar ik zie geen conditie bij die merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 00:07 



 
Profiel   

Jeetje Roi lijkt wel een Hazewindhond hihi..
Gave foto!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 09:07 



 
Profiel   

Kan iemand me vertellen wat waar die voor mij voor gefokt/getraind is ? Sprint of miler?

[ img ]

er staat flat turf, dat is vlakke baan denk ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 09:13 



 

Flat turf is vlakkebaan op gras, alternatief is 'AW' voor all-weather. De jouwe is een miler. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 10:04 



 
Profiel   

kyrkelover schreef
Roi in koersconditie. ( was hier net afgespoten)
[ [url=m/VLUzm4.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een pracht foto!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 14:07 



 
Profiel   

Katyatje schreef
Welkom Singa!
Wat zijn de plannen met Cappy?


Niets concreets eigenlijk, de keren dat ik een paard kocht met één of ander doel, heb ik dat telkens moeten bijsturen omwille van het karakter en/of de gezondheid. In de eerste plaats gewoon leuke dingen doen. Beetje grondwerk, beetje pistewerk, gaan wandelen,... Van daaruit kijk ik wel verder. Tot hiertoe lijkt het alsof hij voor alles wel te vinden is. Vanmorgen voor het eerst op verplaatsing geweest voor een lesje grondwerk, hij heeft zich heel netjes gedragen zo op vreemd terrein.

Leerrijk topic voor een EV leek als ik! Ik probeer vanaf het begin bij te lezen, tussendoor. Dank je wel iedereen voor de verwelkoming

Enige wedstrijd die ik van hem kan terugvinden is deze, van 11/12/21 (wat betekent dat hij minder lang in België zou zijn dan ik dacht).

[ img ]

Mijn vriend, die in zijn jonge jaren nog EV getraind heeft, gelooft niet dat dit zijn enige wedstrijd is terwijl hij al 5 is. Is er een andere manier waarop ik kan zoeken? Ik ben trouwens best wel benieuwd waarom hij niet gefinisht is, maar ik kan niet meteen een individueel rapport zoals van Ierse wedstrijden terugvinden.

De bovenlijn van die merrie is inderdaad niet geweldig qua bouw. Wat de bespiering betreft mag ik niet veel zeggen, Cappy zijn rug is er erger aan toe -O- Ik zal eens een foto nemen, volgens mij valt dat toch niet onder de stempel koersconditie, en al zeker niet als ik de foto van Roi zie. Wat een prachtpaard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:49 



 
Profiel   

Toch kan ook die merrie met correcte training erg opknappen.

Dit is mijn vorige paard.

Hoe ze kwam:


[ img ]

Een jaar later:


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:55 



 
Profiel   

Wauw wat een knap paard Avalanche <3
En goede hoeven zo te zien

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 16:06 



 

singa schreef
Katyatje schreef
Welkom Singa!
Wat zijn de plannen met Cappy?


Niets concreets eigenlijk, de keren dat ik een paard kocht met één of ander doel, heb ik dat telkens moeten bijsturen omwille van het karakter en/of de gezondheid. In de eerste plaats gewoon leuke dingen doen. Beetje grondwerk, beetje pistewerk, gaan wandelen,... Van daaruit kijk ik wel verder. Tot hiertoe lijkt het alsof hij voor alles wel te vinden is. Vanmorgen voor het eerst op verplaatsing geweest voor een lesje grondwerk, hij heeft zich heel netjes gedragen zo op vreemd terrein.

Leerrijk topic voor een EV leek als ik! Ik probeer vanaf het begin bij te lezen, tussendoor. Dank je wel iedereen voor de verwelkoming

Enige wedstrijd die ik van hem kan terugvinden is deze, van 11/12/21 (wat betekent dat hij minder lang in België zou zijn dan ik dacht).

[ [url=m/vg2tMA.png]Afbeelding[/url] ]

Mijn vriend, die in zijn jonge jaren nog EV getraind heeft, gelooft niet dat dit zijn enige wedstrijd is terwijl hij al 5 is. Is er een andere manier waarop ik kan zoeken? Ik ben trouwens best wel benieuwd waarom hij niet gefinisht is, maar ik kan niet meteen een individueel rapport zoals van Ierse wedstrijden terugvinden.

De bovenlijn van die merrie is inderdaad niet geweldig qua bouw. Wat de bespiering betreft mag ik niet veel zeggen, Cappy zijn rug is er erger aan toe -O- Ik zal eens een foto nemen, volgens mij valt dat toch niet onder de stempel koersconditie, en al zeker niet als ik de foto van Roi zie. Wat een prachtpaard!
In de race analyses staat dat meestal ook niet, alleen wanneer het paard pulled up is. In dit geval al vrij vroeg in de race en zo te zien omdat hij niet vooruit te branden was. :P Er zijn veel redenen waarom een paard pas later start. De jouwe is sowieso al gefokt voor jumps racing, dus die starten pas later dan paarden voor de flat. Vijf jaar is wat aan de late kant, maar ook niet heel schokkend en aangezien ze hem na 1 start al uit de sport gehaald hebben, denk ik dat hij moeilijk fit te krijgen was of ook in training gewoon niet de juiste mindset had of genoeg liet zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 16:32 



 
Profiel   

Desi_2409 schreef
Wauw wat een knap paard Avalanche <3
En goede hoeven zo te zien


Dankjewel <3
Dat was geen EV trouwens. KWPN.

Wat ik er maar mee wil zeggen, is dat goed en slim trainen ontzettend veel kan doen voor het lijf. Haar rug is zelfs rechter geworden :) mensen hebben me echt gevraagd of het hetzelfde paard was.

Ja, die had echt fantastische hoeven idd. Regelmatig bekappen was alles was nodig was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 16:44 



 
Profiel   

Mkango schreef
De jouwe is sowieso al gefokt voor jumps racing


Waar vind je die informatie? :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 16:51 



 

Leuk dier, Avalanche! <3

Euridicey schreef
Mkango schreef
De jouwe is sowieso al gefokt voor jumps racing


Waar vind je die informatie? :o
Op basis van het analyseren van de stamboom kun je wel redelijk inschatten met welk doel het dier gefokt is. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 16:59 



 
Profiel   

@kyrkelover, dat zal ik nooit weten. Maar sindsdien is zijn gebit netjes bijgehouden en de vorige keer alleen licht bijgevijld, dus het is nu top.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 17:43 



 
Profiel   

Bob's Worth is helaas door een tragisch ongeluk in de wei overleden. Wat een legende als renpaard was hij om vervolgens nog jaren zoveel liefde te geven als gezinspaard.
Dit is voor mij exact waar de volbloed voor staat. De voorbeelden zijn eindeloos.

[ img ]


https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 7&sfnsn=mo

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 01:29 



 
Profiel   

Knap paard Avalanche! Inderdaad mooi opgeknapt, al vond ik ze bij aanvang ook zeker niet verkeerd. Alleen een beetje "vers uit de wei"-geplukt

Wat een bijzonder paard, die Bob's Worth. Mooi verhaal, zo zonde!

Mkango schreef
In de race analyses staat dat meestal ook niet, alleen wanneer het paard pulled up is. In dit geval al vrij vroeg in de race en zo te zien omdat hij niet vooruit te branden was. :P Er zijn veel redenen waarom een paard pas later start. De jouwe is sowieso al gefokt voor jumps racing, dus die starten pas later dan paarden voor de flat. Vijf jaar is wat aan de late kant, maar ook niet heel schokkend en aangezien ze hem na 1 start al uit de sport gehaald hebben, denk ik dat hij moeilijk fit te krijgen was of ook in training gewoon niet de juiste mindset had of genoeg liet zien.


Veel info in een kort stukje, dank je! Van die bloedlijnen ken ik echt niets, dus fijn om te weten dat hij gefokt is voor jumps racing. Springen vindt hij nog steeds heel leuk. Mijn vriend rijdt eventing, ik ga nog moeten opletten dat ik hem niet kwijt raak :) Misschien durf ik ooit met hem zelf eens een aspiranten crossje te starten, mijn ultieme droom.

Waar zie je dat hij al vrij vroeg in de race gestopt is, en dat hij niet vooruit te branden was?

Het valt me trouwens op hoe goed hij zelf zijn stress reguleert. Om hem naar de "weide" te brengen moeten we een stuk langs de paddock van onze andere paarden. Die lopen te springen en te roepen langs de draad, en hij doet gewoon zijn hoofd naar beneden en briest eens. Zo gemanierd! Onze andere paarden moeten we op zo'n momenten goed vast houden. Is dat iets wat ze leren op de renbaan? Niet perse mee vertrekken als de anderen vertrekken?

Vanmorgen snel even z'n deken eraf en foto genomen:

[ img ]

Achtervoeten zijn trouwens symmetrischer dan het op deze foto lijkt, hij staat met links wat ingegraven. Aandachtspuntjes die wij misschien over het hoofd hebben gezien zijn zeker welkom! (Hij is trouwens volledig goedgekeurd voor de sport op de benen, klinisch en röntgenlogisch). Rug en nek zijn niet op foto gezet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 32 van de 126 [ 3130 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 126  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen