Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 35 van de 126 [ 3130 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 126  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hét Engelse Volbloeden topic!

 
Profiel   

Dat is zeker een goed doel om voor ogen te hebben! :D Als straks in april de nieuwe regels in gaan begin ik ook met springen op wedstrijd, dan mag ik ook 60cm starten ipv direct een meter haha. Doen nu alleen nog oefenparcourtjes.

wat fijn Sintara dat mel zulke goede hoeven heeft! Sullie zijn hoeven zijn ook wel oke, alleen heeftie dunne zolen en beetje gevoelig op sommige paden waar veel steentjes oid ligt. Van t voorjaar laat ik m rondom op ijzers zetten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:13 



 
Profiel   

Hallo allemaal, nou net weer terug na bezoek Eric Laarakkers van Holistische praktijk den Hoek.
Gentle zat vast in het SI-gewricht links en daardoor ook last van schoft en schouder aan de rechterkant.. En ze hebben ontdekt dat ze Lyme heeft. Dit kan bij paarden ook gedragsveranderingen geven, zie ook:
https://www.holistischdierenarts.nl/tek ... j-paarden/

Voor SI is ze direct behandeld, ze heeft ook onder een pulserende deken gestaan en Lyme krijgt ze medicatie voor..
Dus gelukkig geen enge dingen of grote afwijkingen gevonden *\o/* , moet over 6 weken op controle komen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 16:41 



 
Profiel   

Hmm ik weet niet zo goed wat ik van die diagnose moet vinden..
Hebben ze het bloed getest op Lyme?
Ik ken namelijk inmiddels over de 50 paarden die bij Laarakkers geweest zijn en die hadden allemaal Jawel Lyme en problemen in het Si.
Denk dat als je daarop zoekt hier op bokt je ook genoeg tegenkomt.

Is er een scan gemaakt, of een röntgen of net wat van het Si?

Los maken is overigens nooit verkeerd en ik ben niet tegen een andere kijk, maar dit begint gewoon heel erg op te vallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 17:13 



 
Profiel   

Echt -O-
Geen idee zal eens opzoek, paard ernaast was erg vermagerd en zag er ook slecht uit. Die had het ook.. en pony die met mij mee was, had ook lichte tekenen van besmetting van Lyme mmm... Hij zei wel dat het heel veel voorkomt bij paarden.
Hij heeft de diagnose gesteld door te meten met zo'n ding...

SI testte hij ook met dat ding maar ook gewoon met handen en zag het in haar manier van bewegen.

Na de behandeling testte hij haar weer en ik zag bijna geen gevoeligheid terwijl ze de eerste keer helemaal inkrimpte

Nou ja, ik geef het een kans, mag nu paar dagen niets en aankomend weekend maar eens kijken hoe ze loopt aan de longe

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 18:13 



 
Profiel   

Nou dat zegt al genoeg toch.

Kijk gewoon eens naar je merrie. Ze ziet er prachtig uit, buiten dat ze heet is geen vage klachten.
Beweging onder de man toen onder die springruiter was gewoon goed.

En jaarlijks of half jaarlijks losmaken is nooit een overbodige luxe natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 19:02 



 
Profiel   

Ik ga Willy toch laten nakijken op maagzweren heb ik eindelijk beslist. Ik zat er al zo lang over in dubio want de ene zegt dit en de andere zegt dat en ondertussen hebben we wel een aantal zaken geprobeerd/uitgesloten. Maar vanavond was hij zo kwaad met opzadelen dat hij mij bijna gebeten heeft... Heb maar weer afgezadeld want kan het echt niet meer aanzien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 20:26 



 
Profiel   

Dat had Gentle dan gelukkig weer niet, maar inderdaad, daar kunnen ze heel heftig op reageren, zal best zeer doen denk ik... goed dat je hebt afgezadeld..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 21:50 



 
Profiel   

Een goede keuze, denk ik.. Ik vind alleen dat vasten zo rot, zeker op een al zere maag := maarja wat moet dat moet...

Mel was vanavond helemaal happerdepeppie dat ze bekapt is ofzo. DRUKKK
Ik heb een uur gereden maar ze was echt niet moe te krijgen. Tuttel heeft in no- time weer een dijk van een conditie opgebouwd :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 22:31 



 
Profiel   

Ik behandel meestal gewoon gelijk.
Heel veel paarden hebben maagzweren dat is gewoon al veelvuldig bewezen. Van de shetlander op de hoek tot het topsport paard van de Olympiër. Zeker als ze zulke duidelijke signalen geven hoeft het voor mij niet bevestigd door een naar onderzoek. Fire staat hier nu bijv.ook op kruiden voor de maag. Natuurlijk naar mij verhuisd, weet wat zoiets met de maag doet, dus hoppa actie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 23:22 



 
Profiel   

Hij heeft ook al eens een kuur pepticure gehad + gastrocomp van Phytonics. Veearts zei, als je geen verschil ziet in de eerste week dan heeft hij ofwel geen zweren of ze zijn zo erg dat de medicatie nog niet aanslaat. Geen verschil gemerkt dus gestopt. Nu een maand later hebben we osteo en zadelpasser afgevinkt en gisteren waren de symptomen erger dan ooit. Opnieuw draaien op de poetsplek, bijten op alles, gapen, tong uitsteken (à la luchtzuigen).
Het vasten staat me ook tegen maar nu weet ik liever waar ik aan toe ben zodat we gericht kunnen behandelen. De medicatie is te duur om zonder bevestiging mee verder te doen.

Wat goed dat Mel zo blij was! En qua conditie zit je inderdaad wel goed zo lijkt het :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 07:21 



 
Profiel   

In samenspraak met de veearts gaan we nu eerst nog een week ontstekingsremmer geven om te kijken of hij aan zijn schoft (waar hij zo vast zat) of ergens anders toch met een ontsteking zou zitten. Als dat niet helpt wordt het een scopie.

Ben zo opgelucht door er gewoon al over te bellen met de veearts en dat ze mijn zorgen begreep. Gisterenavond voelde ik me echt slecht toen ik zag hoeveel pijn hij had.

Dan ga ik nu een kaarsje branden in de hoop dat de ontstekingsremmers helpen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 19:34 



 
Profiel   

Ik duim met je mee katyatje :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 19:36 



 
Profiel   

Hi iedereen! Update over mijn scheve paardje :))
Vandaag is er een osteopaat langs gekomen. Ze gaf aan dat we goed op tijd waren. Ze was verrassend soepel in haar schouders, maar wel wat stijf in haar bekken, voorste rip (rondom maag) en de hals. We vermoeden een lichte maagzweer dus we gaan over op andere voeding. Ze heeft haar helemaal los gemaakt en Foxie liet alles heel braaf toe.
Echt bizar hoe zichtbaar het verschil is na het werk wat ze doet! Niet alleen in het lichaam, maar ook de algemene expressie!

Gaan komende dagen lekker rustig aan doen, want ze zal waarschijnlijk wat spierpijn overhouden :p, lekker wandelen dus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 15:55 



 
Profiel   

Wat fijn zeg! Ook dat ze het zo goed liet doen allemaal!

Mel heeft daar echt moeite mee, vreemden mogen best een keer een aai over de hals geven ofzo maar verder >;) waarom. Vooral buik en billen zijn erg privé ofzo.

Natuurlijk moet ík JUIST billen en tussen uiers kriebelen maar dat is blijkbaar echt iets heeel anders _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 16:01 



 
Profiel   

Hahaa, zal je altijd zien he!

Foxie laat zich eigenlijk overal wel aanraken, ik mag ook de anus schoonmaken als nodig. Ze laat alleen niet snel zien als ze pijn heeft, dus als ze reageert is er ook écht iets aan de hand.

Voor de rest sukkelt ze achter ons aan of staat ze te knorren terwijl we poetsen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 16:04 



 
Profiel   

Sintara schreef
Wat fijn zeg! Ook dat ze het zo goed liet doen allemaal!

Mel heeft daar echt moeite mee, vreemden mogen best een keer een aai over de hals geven ofzo maar verder >;) waarom. Vooral buik en billen zijn erg privé ofzo.

Natuurlijk moet ík JUIST billen en tussen uiers kriebelen maar dat is blijkbaar echt iets heeel anders _O-

Madammeke ook :j die is erg op haar privacy. Behalve ik, ik mag dat. En dat is dan heerlijk <3

Emily vindt het prima, bij haar mag je alles :j ook bij de dierenarts is ze niet moeilijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 16:28 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd hoe het dit weekend gaat met Gentle, desi.

Succes met Willy, zou fijn zijn als je geen scopie hoeft te doen.

En sintara jij gaat wel lekker met mel ofniet? Fijn! :D


Ik ga vanavond nog even longeren, en sullie zn staart en benen wassen. Hopelijk houd dat varken zichzelf een beetje schoon vannacht. (Hoe heb ik ook ooit voor een schimmel kunnen kiezen :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 17:36 



 
Profiel   

Daarom wil ik dus echt nooit een schimmel :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 17:38 



 
Profiel   

Haha ik was vandaag 15 minuten bezig om Foxies sokje (ze heeft 1 wit voetje) weet wit te krijgen. Ben achteraf heel blij dat ze verder gewoon bruin is :")

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 17:50 



 
Profiel   

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik erg gelukkig ben met die zwarte :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:27 



 
Profiel   

Haha euridicey snap ik! Ik had ook liever n donkere gehad ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 19:08 



 
Profiel   

Ow jaa, ik ben ook zo blij met donkerbruin! Ik ga op het moment niet op z'n best met mel hoor, tuttel is bijna niet moe te krijgen en is na opstappen van binnen al helemaal :):) *\o/*

:')
Lente in dr bol denk ik. Morgen bosritje, hopelijk kan ze zich een beetje gedragen _O-
Gelukkig is ze ook wel snoezig
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:03 



 
Profiel   

Haha ahh lieve foto! Ik kreeg vandaag met t zonnetje ook wel even n voorjaarsgevoel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 22:45 



 
Profiel   

Ja heerlijk he :D ik ben ook echt wel toe aan mooi weer

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 08:14 



 
Profiel   

Wat een fantastische topic!! Bij toeval gevonden en ik klets heel graag mee over het prachtige EV ras :):)

Een kleine introductie van mijn draakje :=
Zijn officiële naam is Hello Bertie en papa is Kayf Tara een succesvolle hengst op de overbury farm in Engeland. Als steeplechase/ren paard was Den maar weinig succes en toen is hij uit de sport gehaald.

December 2019. Denver kwam hier net een maandje van de renbaan en was via een eventing ruiter naar Nederland gekomen.
[ img ]

Eerste keer Dr op!
[ img ]


Het afgelopen jaar kwamen er wel wat lichamelijke problemen naar boven maar na heel wat bezoekjes verder bij het SMDC, fysio behandelingen en een sloot aan onvoorwaardelijke liefde (€ :wave: )
Gaat het ondertussen echt fantastisch met hem! Hij is het echt meer dan waard en ik ben heel trots dat ik me een EV eigenaar mag noemen <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 09:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 35 van de 126 [ 3130 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 126  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen