Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 88 van de 126 [ 3135 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 126  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hét Engelse Volbloeden topic!

 
Profiel   

paljaslaura schreef
Knap hoor naar de kampioenschappen!
Volgens mij heet die Coolharbour Lady. Deze heet op papier Ourbostonrose. Moet alleen nog even een andere roepnaam voor verzinnen :+

Ja want dit is natuurlijk niet uit te spreken iedere keer :+
Rose zou top zijn geweest, ware het niet dat hij ruin is haha.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 12:41 



 
Profiel   

Vandaag ben ik met mel (helemaal alleen :):)) naar een zwemvijver gewandeld! We begonnen een tikkeltje wantrouwig, zoals je ziet:
[ img ]

Totdat ze opeens dacht f it en er vol in ging en keihard ging spetteren hahaah. Daarna wou ze naar het midden van de vijver toe, heb ik dr terug getrokken en kwam ze er met drie galop sprongen weer uit _O- gelukkig had ik een lange lijn mee (en een waterdichte foon).

Van het laatste deel geen beeld helaas haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 18:40 



 
Profiel   

Even weer een updat van mij.
Het gaat heelgoed met Moene en mij, hij blijft een gevoelig en wat nerveus paard maar we kunnen inmiddels prima door een deur.
Giester is de osteopaat geweest. Moene is bijna een half jaar hier en ik vind dat het tijd is om een beter beeld te krijgen van zijn fysiek. Ik merk bijhet recht richten dat er een heleboel niet klopt en dat dat niet met rechtrichten op te lossen is. Zijn rugwervels zitten vast 4,5 en 6 van de halswervels, de schoft zit vast de bekkenkanteling gaat niet goed, achterbenen zitten vast, de rechter beweegt binnendoor, allemaal zaken die ik verwachtte en die te verbeteren zijn. Opvallend was dat het rechter kaakgewricht niet aangeraakt mag worden. Kennenlijk heeft hij daar behoorlijk wat pijn. Hoewel de tandarts in maart nog geweest is ga ik er nog maar eens een tandarts naar laten kijken omvast te stellen of het gebit wel goed in lijn gezet is door de vorige tandarts.

De vorige eigenaar is op bezoek geweest, de achtjarige dochter rende de wei in en riep zijn naam, hij hinnikt en komt toch aanrennen... Zo mooi, doet hij bij mij nooit

Voorts nog een nieuwe uitdaging: Moen wil niet in een stal. Hj gedraagt zich als een tijger in een hokje en maar rondjes draaien. Nu staat hij tot in sept buiten, maar tegen die tijd moet er dus iets anders verzonnen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 23:10 



 
Profiel   

@Mrie problemen aan het kaakgewricht en tongbeen kan ook juist op komen spelen na een tandarts bezoek.


Voor het stal probleem. Heeft hij een mooie open, lichte box? En een maatje naast hem waar hij wellicht nu in de wei ook al veel mee optrekt?
Wellicht helpt dat dadelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 23:24 



 
Profiel   

Wat lief dat hij nog zo enthousiast was over z'n vorige eigenaren!

Ik heb de stal terug geoefend met er samen even heenlopen, kijken en dan een weer weg. Dan later er eens een rondje in lopen, weer weg.. Voer geven in de deuropening met haar snoet in de stal, en dan per keer de bak verder de stal in.. (dus helemaal los en de deur gewoon open)

Nu gaat ze wel weer, al is het met flinke tegenzin. Maar ik vind het wel nodig dat ze het kan voor het geval dat ze nog eens medisch moet (klopt keihard af) .

Verder mag ze bij mij altijd buiten paard zijn hoor <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-22 12:05 



 
Profiel   

Wel ik heb nu een half jaar geoefend met de stal, het gaat hem gewoon niet worden. Hij staat nooit alleen en heeft een stal gekregen waar hij fijn naar buiten kan kijken. Hij blijft rondjes draaien, het komt voor dat hij kalmeert en dat we hem ook liggend aantreffen, maar zodra er iets gebeurt in de stal dan komt zijn onrust terug. (er staan dertig paarden dus er gebeurt nogal eens wat.) Ik vind het zo slecht voor zijn gewrichten en zo naar dat hij zoveel onrust heeft dat ik besloten heb dat hij blijkbaar een buitenpaard is.
Overigens is hij op de poetsplaats ook onrustige en als ik hem buiten borstel totaal niet.. Gelukkig zijn er bij ons op stal heel veel mogelijkheden, dus we vinden er wel wat op.

Als het zo heet is gaan de paarden hier overdag naar binnen, hem heb ik buiten gelaten met zicht op de buren die ook buiten blijven. Dan ging hij na wat gehinnik gewoon grazen. Dan heb ik het liever in de hitte buiten dan rondjes draaiend oververhit binnen.

Was het maar zo dat de tandarts vorige week geweest was, dan had ik deze pijn daarnaar herleid maar de tandarts is inmiddels ook een half jaar geleden. dus deze pijn is geen direct gevolg.

Nou niet denken dat het kommer en kwel is hier, want dat is het helemaal niet. Hij is blij, ik ben meestal blij en we zijn duidelijk op weg naar beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-22 13:01 



 
Profiel   

Goh als hij liever buiten leeft is dat toch geen probleem?
De mijne heeft al minstens 5 jaar geen stal van binnen bekeken en is er niet minder ongelukkig om (ze kan verder wel op stal moest ik willen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-22 13:16 



 
Profiel   

Ja precies, ik zou 'm ook gewoon als buiten paard houden.
Alleen in geval van nood, en bijvoorbeeld voor de tandarts enzo vind ik het voor mijn paard nodig dat ze het kan.

Sowieso, Mel heeft in dr hele leven natuurlijk best veel op stal gestaan. Bij de handelaar heb ik haar ook beide keren uit een stal gehaald. Ze was puur dik verwend met dat het niet meer hoefde bij mij, en daarna heeft de boxrust het een stuk verergert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-22 13:30 



 
Profiel   

Als de kat van huis is..
Dit is toch puur genieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-22 15:19 



 
Profiel   

Super leuk!!

Wij hebben onze eerste springwedstrijd gehad! 1 balkje, daar kwamen we niet lekker uit. Ik ben tevreden! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-22 18:05 



 

Topper is Roi toch ook! <3

Lauss_ schreef
Super leuk!!

Wij hebben onze eerste springwedstrijd gehad! 1 balkje, daar kwamen we niet lekker uit. Ik ben tevreden! :D
Super! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-22 10:56 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je eerste lauss! Op naar vele volgende *\o/*

Stalgenootje had een mooie foto gemaakt van Mel en mij vanavond. Dat hoofdje <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-22 22:37 



 
Profiel   

Super Lauss, op naar de volgende.

Mooie foto Sintara.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-22 13:37 



 
Profiel   

Heyyyyy hier ben ik weer, na een tijdje mee-lezen :+
Sterkte Always..... Nobli was zo'n leuk paard voor jou en je mams :knuffel:

Bij ons is ondertussen ook Lookslike aka 'Lookie' hier aangekomen.
Vorige week ergens even 5 min aan de longe gehad. Paar dagen later dat nog eens herhaald. gisteren dan nogmaals, maar met zadel erop. Ze was zo chill dat ik maar gewoon ben opgestapt :D



[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 17:37 



 
Profiel   

Wat een cutie <3
Mel is hijabie geworden voor de zomer :)
[ img ]
Eigenlijk vorig jaar al gekocht maar toen niet nodig gehad.. Nu wordt het toch wel fijn denk ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 19:48 



 
Profiel   

@grecha, gek ben je nou met je bijzets aan het sturen

Echt die volbloeds lijen ook echt allerlei onzin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 23:09 



 
Profiel   

kyrkelover schreef
@grecha, gek ben je nou met je bijzets aan het sturen

Echt die volbloeds lijen ook echt allerlei onzin.


JA dat ben ik :+ :+ :+
Wat is het werkelijke verschil met teugels? Dat er 2 rubberen ringen aan zitten?
*\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 00:10 



 
Profiel   

Ohhh is dat het. Ik dacht dat je er misschien een voortuig met martingaal achtig ding aan vast kon maken _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 10:37 



 
Profiel   

Sintara schreef
Ohhh is dat het. Ik dacht dat je er misschien een voortuig met martingaal achtig ding aan vast kon maken _O-


:+ :+ :+ ...... not :9
Nee is pure luiigheid eigenlijk en het feit dat ik niet 'voorbedacht' was om er al op te gaan zitten.
Ik heb nooit de teugels aan het hoofdstel als ik longeer, dat zit vreselijk in de weg.
De bijzets hingen eraan voor de 'sier', want Lookie moet natuurlijk eerst normaal aan de longe leren lopen voordat ik zoiets überhaupt aan doe. Maargoed, ik hang ze er dan alvast aan (aan singel en zadel, dus niet aan het bit), kwestie van ook dat er al aan te hebben hangen (bij de hand te hebben) als 'le moment' daar is *\o/*

En toen besloot ik erop te kruipen en werden het dus teugels :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 10:55 



 
Profiel   

Daarom heb ik teugels met clips. Kan je er zo afhalen en er ook zo weer aan maken :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 16:14 



 
Profiel   

Ik krul de teugels om elkaar heen en zet ze met de keelriem vast, tis niet zo elegant maar een stuk handiger als je daarna gaat rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 19:22 



 
Profiel   

mrie schreef
Ik krul de teugels om elkaar heen en zet ze met de keelriem vast, tis niet zo elegant maar een stuk handiger als je daarna gaat rijden.


Doe ik ook.
En met de micklem zet ik de longeerlijn op de neus vast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 08:41 



 
Profiel   

Ik heb een halster hoofdstel, ik pak mel met het halster uit de paddock en als ik ga rijden klik ik het bit met teugels en al eraan vast. Daarom zit de neusriem op de foto hierboven zo hoog, als het bit eraan zit komt hij lager te zitten en is dan precies goed :)

Maar ik longeer eigenlijk nooit meer voor het rijden dus dat scheelt ook..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 09:15 



 
Profiel   

Ik ben weer terug uit IJsland! Het was super leuk, maar ik heb weinig tijd om alles voor te bereiden voor mijn maand in Duitsland. Elei heeft gelukkig niet stilgestaan toen ik er niet was maar...

Ze heeft wel mijn instructrice eraf gebokt tijdens de eerste keer opstappen? Ik vroeg of ze wel het juiste paard had gepakt, want dat klinkt niet iets voor haar. Alle keren daarna ging het helemaal prima en was ze het engeltje zoals ik haar ken.

Ik heb Elei deze week weer opgepakt en gisteren wilde ik het springzadel eens uit de kast halen. Zo gezegd zo gedaan. Alleen tijdens het opstappen flikte ze hetzelfde als ze bij mijn instructrice deed. Als rodeo-bambi ging ze er vandoor voordat ik mijn voet in de beugel kon stoppen. Ik besloot me maar te laten vallen. Beter "gecontroleerd" dan over de kop lijkt me dan. Maar goed.. geen idee hoe dat eigenlijk moet, dus ik viel nog steeds op m'n rug :) au. Als omaatje naar een stoel gelopen toen mijn lieve vrienden Elei moesten ophalen die de bak uit was gegaloppeerd en nu bij de paddocks stond.. We willen natuurlijk niet zo eindigen, dus ondanks de pijn en stijfheid, ging ik er wel weer op.

Tweede keer ging goed. Ze bouwt spanning op tijdens het opstijgen, maar daarna is er niks aan de hand en gaat ze uiteindelijk relaxt lopen. Iemand tips?

Ik voelde me goed en Elei ook, dus besloot ik het originele trainingsplan wel door te zetten en kijk:



Kan natuurlijk nog heel veel verbeterd worden, maar voor de eerste keer ben ik tevreden :))

Zondag vertrekken we naar Duitsland 6a7 uur rijden, mochten jullie nog tips hebben voor de rit, dan zijn die altijd welkom

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 10:59 



 
Profiel   

Ohh hoe gaaf is dit!

Deze knapperd heb ik ongeveer een jaar terug verkocht aan 2 tienermeiden.
Ik heb hem zelf ook volop gereden op de renstal waar hij meermaals gewonnen heeft.
Op veel van deze koersen heb ik hem ook begeleid.
Na de verkoop is hij nog een maandje bij mij geweest om wat dressuur en springbasis er op te zetten waarna hij uiteindelijk bij deze meiden zijn 2e carrière mocht beginnen.
Zooo gaaf om te zien wat ze allemaal met hem doen. Ze zijn direct begonnen met rijden en hij is echt in de hemel beland. Deze meiden wonen in Frankrijk dus meneer leeft letterlijk als god in Frankrijk.
Naast het springen op neckrope wordt hij ook totaal harnachement loos gereden, maar doet hij ook gewoon mee op wedstrijden.
Buitenritten maakt hij ook volop waarbij hij als een echte heer de boel op sleeptouw neemt.
Ik geniet elke keer weer ontzettend als ik foto's/ filmpjes van ze voorbij zie komen.

[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-22 21:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 88 van de 126 [ 3135 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 126  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen