Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desi_2409

Berichten: 898
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 22:01

Leuk zeg! en wat een prachtig paard. Hoe groot is hij, hij ziet er groot uit

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9301
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 22:21

@Desi ik denk een 1.65m
Gewoon normale maat.

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:47

Gisteren weer een heerlijke buitenrit gemaakt <3
Ik kan nu wel zeggen dat de monnikspeper heel veel uitmaakt, de verlatingsangst is voor 80% gewoon weg. Als we nu naar buiten rijden denkt ze yess lets go *\o/*. Zelfs als ik moet kijken op mn telefoon omdat ik ben verdwaald gaat ze nu gewoon grazen, eerst was dat reden voor stres en meteen terug willen.


Bizar verschil. Dus als jullie nog eens iemand horen over zo'n probleem.. Even een paar weken monnikspeper bijvoeren is een idee :P

Grecha

Berichten: 65
Geregistreerd: 30-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:38

Avalanche schreef:
Daarom heb ik teugels met clips. Kan je er zo afhalen en er ook zo weer aan maken :j


Dat wil ik ook :+ *\o/*


mrie schreef:
Ik krul de teugels om elkaar heen en zet ze met de keelriem vast, tis niet zo elegant maar een stuk handiger als je daarna gaat rijden.


Dat is bij de mijne dus gevaarlijk. daar trappen ze in als ze gaan 'stofzuigeren'.

Desi_2409

Berichten: 898
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 15:16

Ik heb een apart longeerhoofdstel, met zelfde soort bit, ideaal, geen gedoe met teugels eraf halen.

Met Gentle gaat het ook goed, kan tegenwoordig een rustig handgalopje maken buiten.. probleem is alleen dat ze dan liever de hele tijd in galop gaat ipv ook stukjes lekker draven..


Afbeelding

Draf in de bak

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 17:21

Hahaah dat had ik toen ik mel net had elke keer. Lekker stappen, wou ik aandraven oeps ik zit in een super kalm galopje. Ietsje terugnemen ennn we stappen xd
Is eigenlijk vanzelf overgegaan gelukkig.

desireeee_x

Berichten: 507
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:18

Hoi hoi,

Mag ik me hier ook melden?

Wij hebben sinds 12 mei dit jaar onze eerste Engels volbloed in bezit, de 5 Jarige Valle.

Wij hebben Valle gekocht via Yvonne en zijn onwijs blij met hem <3



Afbeelding

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:28

KL, dat is hoe een volbloed gelukkig maakt :D zulke leuke paarden zijn het voor die dingen, en ik vind ze om die reden juist ook super geschikt voor die tienermeiden :) Die hebben er op deze manier echt veel schik mee :D

Welkom Desirée!

Ik ben hier overigens illegaal, want heb een bejaarde volbloed dame in pensioen, en zwarte warmbloed waar ik dingen mee doe :j

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:29

@sintara
Denk jij dat het geven van monnikspeper Moene zou kunnen helpen met op stal staan? Nu is het zomer en dus is hij 24 uur buiten. Maar ik kijk al vooruit naar het seizoen dat de paarden weer s'nachts naar binnen gaan. Moene draait rondjes en ijsbeert in zijn stal. Het gebeurt wel dat hij tot rust komt, maar zodra er iets in de stallen gebeurt, als er iemand langs loopt of zo dan begint hij weer.
Ik vind dit niet alleen vreselijk ongezond, maar i wil het ook niet zo. Als een paard zo erg aangeeft dat hij niet binnen wil zijn dan moet ik daar wat mee. Ik onderzoek de mogelijkheden en nu komt jouw ervaring langs. Wat denk je, zou het de moeite waard zijn om uit te proberen.

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:42

Doet die zwarte van mij ook, maar dat is dan puur omdat niet alles op stal staan, die heeft er gewoon de pest aan dat de hele groep niet bij elkaar is.

Als alle paarden op stal staan is het goed. Alleen naar buiten (zolang die met de paarden in de uitloopboxen kan neuzen) is dan weer geen probleem.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9301
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 19:24

Ahh Vallie. Hij lijkt wel erg lang en slank op deze foto
Zo'n schat is het en ik ben erg blij dat hij bij jullie terecht is gekomen.

Afbeelding
Afbeelding

Hier moet ook inderdaad alles op stal staan anders vind meneer het allemaal niks.
Monnikspeper is un principe een libido remmer. Vandaar ook de naam. Monniken mochten natuurlijk eigenlijk geen sex hebben dus het kruid werd veel in die contrijen gebruikt.

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 20:42

Ik weet niet of het daarvoor helpt, naar je zou het kunnen proberen voor een maandje ofzo?

Het is idd een libido remmer, maar bij mel was de verlatingsangst altijd het ergste met de hengstigheid vandaar dat ik een reden zag om het te proberen.

Welkom desiree!

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 22:24

Sowieso ook een langgelijnd paard wel :j

Monnikspeper doet niets voor die dingen, het helpt met hormonale klachten en dan nog zeer matig, en alleen als het niet heftig is.

In dit geval lijkt met me slimmer om echt een goede analyse te maken.

Dus eerst gaan loggen wanneer je de stress symptomen ziet.
Kan het ook zijn dat hij niet gestrest wordt van de stal zelf maar met iets wat hij associeert met de stal?

Als het echt de stal is, naar voeding gaan kijken. Krijgt hij alle vitaminen en mineralen binnen? Een brokje kan een huge impact hebben, en je paard juist rustiger maken omdat hij dan geen tekort meer heeft.

Als dat allemaal op orde is het het probleem blijft, komt de dierenarts in beeld, en zou je kunnen gaan kijken naar medicatie. Maar niet random dingen even gaan proberen. Het is vaak geen kwestie van: baat het niet schaadt het niet.
Iets wat een werking heeft, heb je of baat bij, of het is schadelijk. Baat het niet schaadt het niet geldt alleen voor dingen die totaal geen werking hebben, en die kun je net zo goed in de winkel laten staan.

Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 22:32

Welkom desiree, leuk paard!

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 08:10

Dierenarts lijkt me ietsje overdreven voor stalangst. Persoonlijk zou ik een goede instructeur zoeken :j al is dat ook makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk :o

Het ding is, als je paard ietsje minder gestrest is kan die al veel beter denken en leren. Kleine dingen kunnen dan veel uitmaken.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9301
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 10:12

Ik ben vaak dan benieuwd wat er gebeurd als je zo'n paard op een totaal andere locatie/stal zet.
Dan weet je gelijk of het door wat dan ook aan de locatie/routine ligt of iets anders

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-22 10:43

Wat knap van jullie Euridicey!!! Ze is ook wel echt leuk. Binnenkort kom ik jullie eens bezoeken hoor. <3

Welkom Desireeee! Wat een knapperd!

Mocht iemand over een tijdje een grote volbloed ruin zien staan, die braaf is allround, hoor ik het graag. Niet per sé op zoek naar een EV, maar ze worden zeker niet uitgesloten.
Tis alleen wat lastig zoeken omdat ik echt wel een grote ruin wil, haha!

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9301
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:41

@Always ik weet er eentje van zeker 1.68 te koop staan.
Is alleen niet donkervos.
Al jaren van dezelfde eigenaren en ze zoeken nu een liefdevol huis voor hem.
Zijn naam is Snowdrop

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kyrkelover op 07-07-22 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:53

Sintara schreef:
Dierenarts lijkt me ietsje overdreven voor stalangst. Persoonlijk zou ik een goede instructeur zoeken :j al is dat ook makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk :o

Het ding is, als je paard ietsje minder gestrest is kan die al veel beter denken en leren. Kleine dingen kunnen dan veel uitmaken.

Bij het stappenplan wat ik eerder beschreef, heb je een gedragsprobleem al uitgesloten ;)
Er zijn zoveel mogelijke oorzaken bij dit gedrag, dat een instructeur niet per de definitie de oplossing is.

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-22 14:19

kyrkelover schreef:
@Always ik weet er eentje van zeker 1.68 te koop staan.
Is alleen niet donkervos.
Al jaren van dezelfde eigenaren en ze zoeken nu een liefdevol huis voor hem.
Zijn naam is Snowdrop

[ [url=m/k01AEO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ddlET8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dies knap. <3
Ik zou wel graag weer een jonkie willen. :j

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 16:33

Awh die snowdrop ziet er echt uit als een schat zo <3

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 16:57

kyrkelover schreef:
Ik ben vaak dan benieuwd wat er gebeurd als je zo'n paard op een totaal andere locatie/stal zet.
Dan weet je gelijk of het door wat dan ook aan de locatie/routine ligt of iets anders


Bij de vorige eigenaar deed hij het ook, daar heeft hij vier maanden gestaan. Daarvoor weten we een jaar lang nietwat ermet hem gebeurt is. Daarvoor was hij van de eerste eigenaar en woonde jaarrond in de wei.
Hij is nu sinds februari bij mij, hij is geland. Rustig geworden, hij is veranderd in een blij maar wat nerveus paard. Stal is van begin af aan een dingetje. Ook de poetsplaats is niet zijn hobby terwijl ik buiten aan gebonden alles met hem kan doen. Hij voelt zich niet veilig met een dak boven zijn hoofd.

Avalange, Jij geeft een antwoord wat mij het gevoel geeft alsof ik een nul op paarden gebied ben. Ik heb trouwens dit antwoord van jou al in heel veel topics zien staan. Kopieer je die of zo?

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 17:53

Wat ben je weer vriendelijk :) altijd fijn.

En nee, ik kopieer niets.

De meest effectieve manier om achter de oorzaak van een probleem te komen, is om dingen te gaan uitsluiten. Pas als je alle factoren hebt onderzocht en alles uitgesloten wat het niet is, kun je erachter komen wat het wel is.
Maar random zaken gaan uitproberen is chaotisch en met een beetje pech maak je de zaken erger.

En natuurlijk gaan heel veel dingen na verloop van tijd beter, maar dat is vaker dom geluk dan een doelgerichte aanpak, en de kans is vrij groot dat je met een gestructureerde aanpak niet alleen effectiever bent, maar ook sneller, en vaak veel goedkoper uit bent ook nog.

Overigens is dat ook gewoon hoe ik in elkaar zit.

Mijn werk is engineering.
Wat betekent dat ik tegen problemen aanloop, die opgelost moeten worden. Met een complexe machine werkt het simpelweg niet om gewoon maar dingen te gaan proberen.
Ik moet weten waar het probleem zit, waarom het er zit, en hoe het kan dat het er zit. En dus moet ik met een gestructureerde aanpak komen, want ook het budget is niet eindeloos.

Mijn andere job is met paarden werken, die om wat voor reden dan ook, een probleem hebben. Dan wil ik weten wat dat probleem precies is, waarom het er is, hoe het kan dat daarmee een probleem is, en aan het eind van het liedje heb ik een aanpak waarvan ik niet hoef te gokken of het gaat werken. Dat scheelt me waanzinnig veel tijd en nog veel meer geld.

Daar kun je dan van vinden wat je wilt, je kunt er ook je voordeel mee doen :)

Ik heb heel veel geleerd door stomme blunders, en ook heel veel door naar anderen te kijken, want van je fouten kun je leren, maar van die van een ander ook, en dat heeft als voordeel dat je ze zelf niet hoeft te maken. En ik zal echt nog genoeg blunders maken in mijn leven, en op die momenten voel ik me ook een idioot.

Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 18:08

Even wat sullie spam tussendoor :D <3



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 18:10

Leuk Lauss, wat ziet ze er goed uit ook :D Die geconcentreerde blik met springen is echt geweldig :D