Karakachan horse

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annahiltlady

Berichten: 148
Geregistreerd: 07-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 07:20

patjojo75 schreef:
Hoi wij hebben ook een karakachan pony
[ [url=m/bgy4qP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ook al zo’n leukerd! Herken veel uiterlijke kenmerken van mijn merrie

annahiltlady

Berichten: 148
Geregistreerd: 07-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 07:27

Bento245 schreef:
Hier ook een karakachan sinds vorig jaar :)
[ [url=m/9F6wLv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lFAjm0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vYH3gB.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw! Wat een knapperd <3 Deze is dan wel weer totaal anders dan mijn merrie!

annahiltlady

Berichten: 148
Geregistreerd: 07-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 07:31

Lirochxa schreef:
[ [url=m/wQhD5K.jpg]Afbeelding[/url] ]


Kans is echt heel groot dat dit dr vader is.. volgens mijn merrie haar boekje is haar vader dus ook bruin.. én ik vind ze echt mega weg hebben van jouw pony <3 Zo gaaf vind ik dit!

patjojo75
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 07:34

@annahitlady
Hoe oud is de jouwe? En karakter?
Echt superleuk om te zien dit

patjojo75
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-05-22

Re: Karakachan horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 07:35

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

annahiltlady

Berichten: 148
Geregistreerd: 07-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 07:35

LuffB schreef:
Toevallig train ik sinds een paar weken een karakachan. Lijkt erg op de jouwe TS qua bouw. Erg compact qua lengte, maar wel iets breder dan een sportpony. Die ik train heeft gelukkig wel een iets minder dikke buik haha. Ik zal eens kijken of ik binnenkort een foto mag maken en plaatsen van de eigenaresse.

Hoe is die van jou qua karakter?


Wat leuk! Ik moet zeggen, die van mij was geen evidentie toen ze hier toekwam :+
Boze reactie op alles van druk, en continu staken onder het zadel. Al denk ik dat dit eerder komt door haar verleden in Bulgarije, want eenmaal haar vertrouwen gewonnen gaat ze door het vuur voor mij <3

Ze is ontzettend lief en knuffelig, geniet van alle aandacht. Super slim ook en maakt geen twee keer dezelfde fout, leert snel! Maar wel een eigen willetje dat je moet respecteren

annahiltlady

Berichten: 148
Geregistreerd: 07-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 07:39

patjojo75 schreef:
@annahitlady
Hoe oud is de jouwe? En karakter?
Echt superleuk om te zien dit


Heb hierboven net een berichtje geplaatst over haar karakter! Ze is 6 jaar.

Wat gek hoeveel gelijkenissen er zijn met die van jou. Zelfs die beenstand!

patjojo75
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-05-22

Re: Karakachan horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 07:42

Haha ja ik las het net...
Die van ons is 4 jaar ook ontzettend lief en knuffelig
Leert ook snel en is heel slim...
We hebben haar net 2 weken dus zijn elkaar nog aan het leren kennen

annahiltlady

Berichten: 148
Geregistreerd: 07-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 07:55

Wat zo een topic kan doen.. *\o/*

Pony van Lirochxa is de vader van mijn merrie!
Echt heel gaaf!!

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 12:42

Mag ik vragen hoe jullie aan deze paarden komen? Is er een liefhebber in NL die ze importeert?

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:59

Ninx schreef:
Mag ik vragen hoe jullie aan deze paarden komen? Is er een liefhebber in NL die ze importeert?


Degene die ik in training heb komt binnenkort te koop.
Eigenaresse heeft hem weer van een adres vandaan, is volgens mij niet 1 specifieke naam/ handelaar die dit doet.

Ik herken vooral hoe slim ze zijn en hoe snel ze leren. Ik had hem maandag voor het eerst met bijzet gelongeerd, dinsdag voor het eerst wat meer tempo opgevangen aan de voorkant en hup, daar ging die als een sportpony de baan door haha.

Waar gebruiken jullie de pony's vooral voor?

Spaansepony
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-05-17

Re: Karakachan horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:40

Er is paar maanden geleden een vracht van dit soort ponys aangekomen bij een handelaar die deze weer onder verkocht naar andere handelaren zowel be als nl.
Ik heb er ook 3 gehad. Allemaal vriendelijke ponys met vaak papieren ingevuld in boek. Tot hoever dat klopt twijfel ik wel over want zo had ik moeder en zoon bijv staan, maar totaal andere type ponys van elkaar.

TinkerTreas

Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Karakachan horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 20:26

Die van mijn vriendin is flink getraumatiseerd. En hij heeft ook veel littekens, oa op zijn tong

Proost2410
Berichten: 5
Geregistreerd: 01-10-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 10:54

Ik heb zins een paar maanden ook een karakachan.

vendake
Berichten: 170
Geregistreerd: 24-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 18:52

Hoi !!.

Ik heb ook een karachay/ kabardin!
Dit is hun originele benaming, dus maakt het makkelijker om info te zoeken over het ras. Het is een zwaar type merrie van net 4 jaar. Ik speel al ff met het idee om er een fb groep over te starten omdat het best een speciaal ras is. Is er interesse in een groep?
Ik hoor heel graag hoe t met jullie paardjes gaat !

https://www.fondazioneslowfood.com/en/a ... rse-breed/

vendake
Berichten: 170
Geregistreerd: 24-10-17

Re: Karakachan horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 18:57

Het zijn geen erg makkelijke paarden in mijn beleving, heel slim, word niet moe, is van weinig onder de indruk. Hondstrouw aan de eigen baas ( leuk maar niet altijd). Toen ze de eerste cavaletti die ze zag ging aanvallen , dacht ik zo die is goed dood !

CodexHeleen
Berichten: 4
Geregistreerd: 30-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 15:37

Hey iedereen! Ik kwam via internet uit op deze topic. Ik ken maar weinig mensen die een Karakachan paard hebben dus speciaal hiervoor een bokt account aangemaakt! :)
Mijn Karakachan veulen heb ik vanaf zijn 6 maand van een handelaar gekocht. Hij was geboren in Bulgarije en als pasgeboren veulentje op groot transport gezet.. De moeder had een enorme trauma aan mensen en ze konden er niks mee waardoor deze al gelijk verkocht werd. Ze deden hem voor een heel lage prijs weg, ik was direct verliefd en wou hem “redden” god weet waar hij anders terecht ging komen.
Ik heb hem tot Codex gedoopt. Ondertussen is hij 1,5 jaar oud en hij meet 142 cm. Als veulen was hij precies silver d’apple van kleur, ondertussen wat warmer van kleur geworden. Ik heb met verschillende rassen ervaring maar een ras zoals die van Codex nog nooit meegemaakt! Hij is zo slim, leergierig en heel enthousiast! Ik probeer de “max 10min werken” regel elke keer toe te passen op onze trainingen maar meneertje denkt daar anders over. Hij wilt werken en bijleren. Ik maak puzzels voor hem en geef hem speelgoed waar hij hem uren met kan bezig houden, al heeft hij alles heel snel door ;)
Schriktraining is een eitje voor hem, over een zeil lopen geen probleem, alsof hij het alle dagen doet! Een grote 0 vormige ballon rond zijn hoofd, leuk! Kom maar op met jouw uitdagingen zegt hij.
Wij gaan wachten tot zijn 5 jaar om effectief te rijden aangezien hij voor maar een korte periode moedermelk heeft gehad en dus veel tekorten heeft gehad. In tussen tijd leren we alles aan alsof het een spelletje is want dat doet hij maar al te graag!
Hij ligt goed in groep en is ieders vriend, soms een beetje te onderdanig naar mijn zin :p
Hij is mijn dikke knuffel en de beste “aankoop” van mijn leven.
Laatst bijgewerkt door CodexHeleen op 30-12-22 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

CodexHeleen
Berichten: 4
Geregistreerd: 30-12-22

Re: Karakachan horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 15:38

Afbeelding

Proost2410
Berichten: 5
Geregistreerd: 01-10-22

Re: Karakachan horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 16:29

Jammer dat hij zo kort bij zijn moeder is geweest.maar gelukkig goed terecht gekomen bij jou het zijn goud eerlijke paarden. Het is jammer dat er op het internet weinig van de ouders terug te vinden is. Maar ik ben erg blij met hem

Proost2410
Berichten: 5
Geregistreerd: 01-10-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 16:50

Jammer dat hij zo kort bij zijn moeder is geweest.maar gelukkig goed terecht gekomen bij jou het zijn goud eerlijke paarden. Het is jammer dat er op het internet weinig van de ouders terug te vinden is. Maar ik ben erg blij met hem

Proost2410
Berichten: 5
Geregistreerd: 01-10-22

Re: Karakachan horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 16:52

Dames er is ook een fb pagina karakchan is veel makelijker als bokt vind ik zelf

hannelot
Berichten: 961
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 17:01

Sorry ik weet het niet! Wat ik wel weet is dat je een prachtig paard hebt <3

vendake
Berichten: 170
Geregistreerd: 24-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 19:25

Ik wil wel een fb pagina maken morgen , dan stel ik mijn draak graag voor :). Ik heb heel veel onderzoek gedaan, ze zijn allemaal van hetzelfde transport gekomen, heb ik zeer sterk het vermoeden
Laatst bijgewerkt door vendake op 30-12-22 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Karakachan horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 19:27

Hier plaatsen mag ook :+

CodexHeleen
Berichten: 4
Geregistreerd: 30-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 19:51

vendake schreef:
Ik wil wel een fb pagina maken morgen , dan stel ik mijn draak graag voor :). Ik heb heel veel onderzoek gedaan, ze zijn allemaal van hetzelfde transport gekomen, heb ik zeer sterk het vermoeden


Ik wil graag lid worden dan :D