Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 98 van de 126 [ 3135 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 126  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hét Engelse Volbloeden topic!

 
Profiel   

Nee zonder kap doet ze weinig aan de vliegen, nou staat ze de hele middag van 12 tot 7 in kniehoog gras dus daar heeft ze er geen last van. Alleen als ze gaat dutten kiest ze de staart van een van de andere paarden en gaat daar zo met dr hoofd tussen hangen:

[ img ]


Dat gezegd hebbende zou ik wel liever hebben dat het masker goed werkte hoor. Ik ga er nog even iets aan knutselen dit weekend, hij kan toch niet meer terug...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-22 19:26 



 
Profiel   

Dan gewoon de kap af laten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-22 20:47 



 
Profiel   

Sintara, kun je die blauwe met oogdoppen niet aanpassen. Moene heeft er zo een met een rits over de keel, maar die zat dichter bij zijn snuit te los, dus heb ik heel makkelijk een naadje aangebracht in de stof. Na poging twee zat hij perfect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 18:32 



 
Profiel   

Ik heb er inderdaad een bontrandje aan gezet, of eigenlijk heeft mijn moeder dat gedaan en het stuk om de hals iets ingenomen. Sindsdien iig geen vlieggespuis meer gevangen. Ze had er wel een spriet hooi in gekregen, maar dat vond ze niet erg. [ img ]
Het is een beetje gefrummel met opdoen, maar ook dat vind ze gelukkig wel best.

Verder gaat het super goed, ze kan met de hele kudde super goed overweg, doet regelmatig haar eigen ding en ligt ook weer elke dag op haar normale tijden plat te slapen enzo. Fijn om te zien.

Ook met rijden gaat het heel leuk, ze matcht qua tempo heel fijn met het paard van die vriendin die er ook staat dus bv daar vanavond een beetje temporit gemaakt :P
De paden zijn hier beter, en kan nu makkelijker wat 'prutsen' aan haar galop. Ze heeft dus bv vanavond een stijltje in het bos gesprongen en een heel stuk in de rechter galop aan een lange teugel gelopen <3 *\o/*.

Afgelopen zaterdag had ik een stapritje gedaan op bbp met een ander paard mee. Dat andere paard was redelijk druk en mel vond het allemaal best. Dat is het grappige, als een ander paard iets heeft wordt mel juist extra steady..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-22 23:04 



 
Profiel   

Fijn dat ze het zo goed doet op haar nieuwe stal.

Wij zijn eergisteren naar het strand gegaan. Was toch ook al een aantal jaren geleden. En gezien haar huidige activiteitenlevel was het rijden zelf ook al even geleden.
Opstappen en wegrijden <3 .

Tuttebees werd wel instant hengstig toen ze de ruin van m'n vriendin zag. Die 2 zijn altijd close geweest. 3 jaar mekaar niet gezien maar er was direct herkenning.
Volgend voorjaar moet er dus met die ruin gewandeld worden, zodat mevrouw mooi in cyclus komt :') .

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-22 08:37 



 
Profiel   

Oh wat gaaf! Lijkt me heel bijzonder met eigen paard <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-22 13:49 



 
Profiel   

Mel is een beginnerspony geworden :P mijn vriend is een echte dierenvriend en had nog nooit iets met paarden gedaan, maar hij vond haar heel leuk uit de verhalen dus hup mee naar stal. Mel vond hem ook erg leuk, stond doodleuk met hem te knuffelen op een manier waar mijn moeder giga jaloers op zou zijn als ze het wist _O-.
Dus toen hij erop wou heb ik gezegd, gewoon gaan zitten niet klemmen etc. Waarschijnlijk gaat er dan niemand dood xd.

Ennn ze heeft netjes stilgestaan met opstappen, gewacht op het signaal voor stap.. Kortom de hele tijd super lief en voorzichtig met hem geweest <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-22 21:01 



 
Profiel   

Het verhaal eindigt.
Hallo allemaal, ik heb jullie geschreven over mijn val van Moene en dat ik niet wist hoe het nu verder zou gaan.
Inmiddels heb ik een paar flinke besluiten genomen. Ik bleef het gevoel houden dat mijn hobby met mij aan het ophouden was ipv andersom, ik merkte dat ik geen vertrouwen en erger nog ook geen zin meer had. Dus heb ik uiteindelijk contact opgenomen met de mevrouw die hem 13 jaar geleden gefokt heeft, het was een gok, maar zij wil Moene van me over nemen. Dus verhuist hij binnenkort terug naar Frankrijk.
Ik blijf paardloos achter voor het eerst in dertig jaar en ga zien wat er op mijn pad komt.
Ik wens jullie alle goeds en blijf genieten

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-22 22:07 



 
Profiel   

Sterkte met het besluit, maar ik denk een prima oplossing voor jullie beide. Paardrijden moet leuk zijn en vooral geen moeten en/of angst.
Voor het paard ook prima, terug naar zijn geboorteplek.

Vandaag Roi weer een 15 tal km gereden. Ben hem klaar aan het maken voor zijn volgende 60km wedstrijd.
Geweldig vind hij die buitenritten. Zeker dat hij tussendoor even lekker de benen mag strekken met ruim 55km/h.
[ img ]
[ img ]
Na het douchen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-22 22:42 



 
Profiel   

Heerlijk paard is hij toch <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-22 23:09 



 
Profiel   

Sterkte net het besluit! Wel heel dapper, beste met je paardje (en jezelf!) voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-22 07:44 



 
Profiel   

Wat fijn dat hij terug naar de fokker mag Mrie, ik denk een goed besluit voor jullie allebei. Hoe moeilijk ook..

Knappe Roi <3 ik ben gisteren ook nog lekker een rondje gegaan! Ze vindt het steeds leuker en leuker *\o/*.

Over het algemeen train ik mel nu wel minder dan voorheen, vooral omdat ze langzaamaan blijft afvallen... Er gebeurt natuurlijk ook veel: verhuisd, heel ander ruwvoer (nu hooi en gras maar wel erg stengelig en schraal), en ze is flink bezig met de rui. Ook werden eerst de hoeven een tikje kort vanwege brokkelen op de bestrating, maar dat is nu weer netjes aan het bijgroeien.

Kost natuurlijk allemaal energie. Ze is wel enorm happy, en doet in de kudde alsof ze er al jaren woont :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-22 10:36 



 
Profiel   

Hoi allemaal, het rijden met Gentle ging zo goed buiten en in de bak, dat ik haar wel een keer durfde mee te nemen naar clubles.. nou wat een blamage.. ze wat niet te rijden, alleen maar dribbelen, zijwaarts en als ik overgangen wilde rijden van halt en stap ging ze enkel achteruit... zo niet leuk..
Ik had fimpjes gezien van EV die werden opgeleid en ook met elkaar in de bak reden, dus dacht dat ze dit wel had meegemaakt...
In draf sprong ze echt door mijn hand heen om maar harder te kunnen, ze luisterde helemaal niet meer... uiteindelijk na enkel 8-tjes te hebben gedraafd na een half uur, ontspande ze...dus ik dacht ik ga in diezelfde bak priveles nemen.. nou weer hetzelfde, alleen maar in haar achteruit en bij voorwaarts rijden omhoogspringen... eraf een aan de longe, toen ging het weer goed, netjes hoofd naar beneneden ontspannen draven erweer op en weer helemaal in de stress... ik weet het niet meer .. ik ben ook wel een beetje klaar met dit paard...
iemand nog ideeen hoe dit op te lossen? van mijn instructrice moest ik haar constant omdraaien totdat ze normaal ging lopen en dat weer proberen een stukje vooruit..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-22 12:04 



 
Profiel   

Die instructrice wil dat je achterover klapt en er onder belandt of hoe moet ik dat zien?! Met een beetje pech moest je ook nog een half uur lang continu op dezelfde plek 8tjes blijven rijden totdat ze rustiger werd. Stap en halt overgangen moet je als ze in deze opgewonden staat zijn zeker het eerste half uur helemaal niet mee bezig zijn. Helaas kunnen maar weinig instructeurs hiermee om gaan. 1 vd redenen waarom ik bij de huidige paardenclub ook niet meer les, want dat ging toch nergens over. Die mensen willen veel te veel controle. Eigenlijk had ze op 3 manieren al aangegeven dat ze haar energie/spanning niet afgevloeid kreeg. Dribbelen, zijwaarts, vervolgens achteruit en door de teugel springen. Tja teugels in een bruggetje, in verlichte zit en even een 10 a 15 min lekker galopperen(nee geen rengalop, maar ook zeker geen handgalopje). Over de hoefslag een keer een volte etc. Begint ze met briesen en ontspannen dan ga je langzaam zitten brengt het tempo steeds iets meer terug tot je uiteindelijk gewoon lekker ontspannen kunt galopperen. Daarna terug naar draf, nog niet te veel kloten. Gewoon simpele oefeningen als grote volte kleine volte een 8tje. NOOIT vaker dan 2x dezelfde oefening op dezelfde plek achter elkaar. Spanning afgevloeid en aandacht bij jou. Dan ga je beginnen aan het specifiekere werk. Helemaal op het einde pak je dan wat stapoefeningen mee en overgangen in de langzame gangen. Duurt dat allemaal elke keer zo lang. Nee zeker niet, maar de eerste keer dat je zoiets gaat doen heb je daar gewoon veel meer kans op.
Het is dat je zo ver weg woont anders wilde ik best helpen. Normaal zou ik zeggen kom maar brengen dan rijdt ik haar wel buiten en in de bak ed. Je hebt een sprintertje en die zijn tamelijk explosief in hun uitingen. Lange afstand volbloeden zijn daarin over het algemeen toch nuchterder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-22 14:21 



 
Profiel   

Dank voor je reactie Kyrkelover, hier kan ik zeker wat mee, ik dacht ook misschien beter om gelijk even te galopperen, maar zij is bang dat ze hierdoor haar zin krijgt en dit niet af te leren is...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-22 14:34 



 
Profiel   

Desi_2409 schreef
Dank voor je reactie Kyrkelover, hier kan ik zeker wat mee, ik dacht ook misschien beter om gelijk even te galopperen, maar zij is bang dat ze hierdoor haar zin krijgt en dit niet af te leren is...

Dat klinkt heel erg als een instructrice die met name controle wil en met name alles op wil lossen door de rem er op te zetten.
Ik had een vriendin die zeer succesvol Z reed met haar pony. Pony was in het begin altijd heet. Zeker op wedstrijd bouwde die spanning op wat er echt eerst uit moest voor ze serieus aan de gang kon.
Die begon dus altijd met een lekkere galop waarbij ponylief regelmatig een vreugdebok deed. Mensen keken haar allemaal raar aan, want ja het gros werd met alle geweld met de kin op de borst getrokken en het liefst zo langzaam gestapt dat ze amper vooruit kwamen als ze ook maar enigsinds dachten dat de pony heet was......
Tja die bleven dus met spanning zitten waar mijn vriendin na een aantal minuten een scherp maar zeer werkbaar paard had die heel prima zijn proeven liep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-22 14:46 



 

Desi_2409 schreef
Dank voor je reactie Kyrkelover, hier kan ik zeker wat mee, ik dacht ook misschien beter om gelijk even te galopperen, maar zij is bang dat ze hierdoor haar zin krijgt en dit niet af te leren is...
Dat is zo'n ontzettend achterhaald idee imo. Er zijn momenten waarop je ze inderdaad hun zin niet moet geven, zoals wanneer ze lopen te drammen omdat ze iets te eten willen o.i.d., maar een paard dat duidelijk aangeeft stress te hebben, gaat echt niet plotseling met je aan de haal om niks als je haar die spanning laat afvloeien. En al moet je de rest van haar leven je sessies beginnen met een galopje, lekker boeiend als Gentle er blij van wordt en daarna lekker ontspant. :) Ontspanning kun je nou eenmaal niet afdwingen.

Wel balen dat ze zo onbegrepen wordt door je instructrice en het voor jullie allebei geen fijne ervaring geweest is. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-22 15:13 



 
Profiel   

Wat balen zeg, ik snap zo goed dat je ervan baalt... Mel vond het ook mega verwarrend eerst om met een ander in de bak tegelijk te rijden en werd er vrij onzeker van. Heel eerlijk gezegd heb ik haar gewoon een paar keer lekker achter het andere paard aan laten lopen tot ze zelf aangaf dat ze het aankon om een eigen pad te volgen. Mel is namelijk best dapper en eerlijk, zodra ze iets kan wil ze het 100% zeker voor me doen.

Het duurde niet lang, en als recreatieve ruiter zonder ambities ga ik niet moeilijk doen _O- .
Als dat eruit ziet als een manege beginner is dat maar lekker zo :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-22 15:21 



 
Profiel   

En al moet je de rest van haar leven je sessies beginnen met een galopje, lekker boeiend als Gentle er blij van wordt en daarna lekker ontspant. :) Ontspanning kun je nou eenmaal niet afdwingen.

Dit is naar mijn idee de spijker op zn kop. Spanning is niet af te dwingen en bij een bloederig type al helemaal niet af te vloeien door de rem er op te zetten. Het enige wat je daarmee kunt krijgen is dat ze het dus niet uiten/afvloeien maar opkroppen en dat zorgt voor levensgevaarlijke situaties.
|n zekere zin is dat in vogelvlucht waarom ik bijna een jaar geleden dus een zwaar ongeluk kreeg met
Roi. Stress, iemand hield hem vast dus hij kon niet weg, emmer plofte en daar lagen we samen.
Dit terwijl hij dus door kinderen gereden kan worden, maar meid die hem vast had is zich doodgeschrokken en vond hem daarna een moeilijk/gevaarlijk paard. Uh nee, maar dat is een stuk aanvoelen en om kunnen gaan met die bloedkikkers. Is hetzelfde als sommige mensen hier het zo overweldigend vonden om te zien hoe Roi (andere volbloeds ook, maar daar heb ik geen video van) zo heftig was net voordat hij de baan op ging. Tja de adrenaline zit dan tegen het dak en dan is het aan ons om dat in goede banen te leiden. Immers hebben we dat op dat moment ook nodig zodat ze er na ook presteren. Is dezelfde adrenaline die ervoor zorgt dat mijn ponytje van 1,35 recht omhoog gaat in de startbox van de eventing als ze daar moet wachten. Andere kant van de medaille is wel dat zij als een van de zeer weinige C pony's in Nederland een M cross uitloopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-22 15:23 



 

Mooi, en ook vrij extreem, voorbeeld daarvan is ook Blackbeard, die heeft altijd een momentje voordat hij de startboxen in gaat. Laatst kwam er een filmpje voorbij waarin hij eerst door z’n voorbenen buigt en vervolgens ineens naar voren springt. Daarna is het klaar en is hij zonder problemen te laden.

Je ziet ook dat het dier totaal geen intentie heeft om Ryan Moore uit het zadel te krijgen, dus die laat Blackbeard ook gewoon z’n gang gaan, wetende dat hij hierna gekalmeerd is.

De mijne krijgt ook gewoon een aai over d’r hals als ze spanning opbouwt. Voor haar werkt dat het beste, en het is ook niet zo dat ze nu om ieder wissewasje begint te dribbelen omdat ik dat gedrag volgens de logica van jouw instructrice beloon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-22 16:19 



 
Profiel   

Het paard/filmpje wat Mkango bedoelt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-22 16:32 



 
Profiel   

Hoe gaat het hier met iedereen? Mel is wat aan het kwakkelen met hoefzweren (waar ze niet kreupel van liep), benen zijn een dag dik geweest maar verder telkens heel vrolijk en alles geweest. Best gek. Een van de wondjes is alleen een beetje mwa mwa... Dat gesukkel soms met paarden :=

Gelukkig is het verder wel een heel vrolijk dametje

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-22 16:28 



 
Profiel   

Hier gaat ook best goed. Gentle staat op de chillpill van vitalstyle en de naf oestress, dit haalt de scherpe randjes er vanaf.
Nog niet in de les ermee gereden, maar wel alleen op buitenrit en ze was een stuk relaxer

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-22 18:46 



 
Profiel   

Wat fijn zeg *\o/* en dat met het huidige weer, is wel een goed teken

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-22 18:51 



 
Profiel   

Even terug op Gentle, wij hadden vroeger een baan 10 minuten van ons huis, en Vienna en ik stapten daarheen, en dan galopperen. Eerst hard met de teugels in een bruggetje, en daarna een handgalopje linksom en rechtsom en dan nog een keer nette galop, ook beide kanten op.

Daarna had ik een super chill paard wat heus hard werkte :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-22 19:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 98 van de 126 [ 3135 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 126  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen