Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 101 van de 126 [ 3130 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 126  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hét Engelse Volbloeden topic!

 
Profiel   

Hoe gaat het eigenlijk met de andere kneusjes in het topic? Wat had auroch ook alweer gedaan?

Mel heeft het volgende op haar bingo kaart, twee dikke achterbenen... Waarschijnlijk een virusje want bijna alle paarden in de kudde hebben het. Mel wel het meest extreem maar die heeft ook geen weerstand op dit moment. Nja gaat ook wel weer over, ga ik vanuit...

Ze stapt ze de helft slanker in 5 minuten en geen koorts
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 07:36 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Ben benieuwd hoe het gaat!

Ik hoop dat haar benen snel weer helemaal slank zijn. Dikke benen is niet fijn!

Ik lees gewoon nog mee ondanks dat ik geen TB meer heb..
<3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 08:12 



 
Profiel   

Oh Wilson, totaal over het hoofd gezien. Gefeliciteerd, wat een lieve naam.

AlwaysH <3

Nee zeker niet fijn, ook wel een beetje wisselend kreupel op rechtsachter. Dus als dat zo blijft weer eens kreupelheidsonderzoek doen.. Ik ben er wel ziek van. Wat een zorgen dat dier

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 09:33 



 
Profiel   

Ik vraag me dan af: voelt Mel zich wel goed op deze plek?
Emily heeft ook een tijdje mondjesmaat gegeten, heel zuinig, tot ik haar op een andere plek zette, waar ze 's nachts op stal stond en toen at ze beduidend meer.

Monster hetzelfde, die at ook voorzichtig toen ie net kwam, en nu eet hij als een bootwerker. Als in: het is ook nooit genoeg, en hoeveel hooi je ook geeft, na een uur is het op :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 09:46 



 
Profiel   

Bedankt allemaal! Inderdaad een dochter van Almanzor (niet dat mij verder iets zegt ).

@Sintara Ze heeft inderdaad een lieve naam, het bekt alleen niet zo lekker. Misschien toch maar een roepnaam verzinnen...

Nu een beetje zoekend om haar lekker aan te laten komen, maar zo te lezen ben ik niet de enige die daar wel eens mee stoeit..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 13:15 



 
Profiel   

wilson schreef
Bedankt allemaal! Inderdaad een dochter van Almanzor (niet dat mij verder iets zegt ).

@Sintara Ze heeft inderdaad een lieve naam, het bekt alleen niet zo lekker. Misschien toch maar een roepnaam verzinnen...

Nu een beetje zoekend om haar lekker aan te laten komen, maar zo te lezen ben ik niet de enige die daar wel eens mee stoeit..

Alma? Allllmaaaa...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 13:46 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Ik vraag me dan af: voelt Mel zich wel goed op deze plek?
Emily heeft ook een tijdje mondjesmaat gegeten, heel zuinig, tot ik haar op een andere plek zette, waar ze 's nachts op stal stond en toen at ze beduidend meer.

Monster hetzelfde, die at ook voorzichtig toen ie net kwam, en nu eet hij als een bootwerker. Als in: het is ook nooit genoeg, en hoeveel hooi je ook geeft, na een uur is het op :')

Ze heeft altijd zo gegeten, al zolang ik dr heb. Op boxrust, in de wei, maakt niks uit. Ze eet altijd als een dame. Ze graast ook niet aan 1 stuk bijvoorbeeld maar gaat even eten, dan even chillen, dan eens kijken of dr vriendin iets lekkerders heeft, bedenkt dat ze die paardenbloem die ze eerder zag nu op wil eten. Tralalalaa zeg maar.

Dat gezegd hebbende: misschien is het wel de plek dat ze nu zo kwakkelt qua gezondheid.. Maar ik hoop het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 18:51 



 
Profiel   

Heeft ze dan wel een paar uur later nog de kans om die brokjes op te eten die ze eerder heeft laten liggen?
Dat was hier bijv het probleem want ja die waren dan al dankbaar opgegeten door andere. Zo heb ik nu 3 jaarlingen bij elkaar staan en daar zie ik het al bij. Hebben obeperkt hooi en om de dag circa brok en onbeperkt gras. Nou de laagste in rang krijgt duidelijk het minste, moet er dus niet aan denken als je bijv 5+ paarden bij elkaar hebt staan. Geld net zo voor het hooi overigens.
Mijn ponymerrie is ook zo'n moeilijke eter, uuuurrrren kan ze over het voer doen. Bij haar komt het naar mijn idee door haar maag. Na het geven van gastro brokken gaat het beduidend beter. Zeker als ze meer mee op concour is geweest op onrust op stal of net wat kun je het goed merken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 07:39 



 
Profiel   

Ja ik zet haar sowieso apart voor haar bakje, ff aan de andere kant van het hek. En ik zorg ervoor dat ze niet meer dan 3 kilo/liter per keer krijgt want dat lijkt de grens ongeveer.
Die 3 liter is trouwens geen sportbrok ofzo maar voor een groot deel fibrebeet.

Stalgenootjes willen gelukkig wel helpen, ze moest nu van de da na de koliek een dubbele zandwegkuur en daarna een kilo lijnzaadbrok per dag tot de zak op is. Naast haar normale voer. Ook omdat de da haar 'schokkend mager' vond tijdens de koliek... Over dat zo mager zijn ben ik het niet eens maar ze kan die kilo er wel bij hebben hoor.

Alleen red ik dit alles echt niet in 1 bijvoer moment

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 07:49 



 
Profiel   

NEe dat is ook logisch dat dat niet gaat in 1 voermoment.
Even voor de duidelijkheid ik heb het gigantische geluk dat ik alles in eigen beheer heb.
Ik snap dan ook volledig dat dat een voorrecht is.
Ik weet natuurlijk niet hoe Mel er momenteel uit ziet. Op voorgaande foto's van voor de verhuizing vond ik haar goed uit zien. Ik zelf heb 2 accomodaties. 1 locatie met 2ha weiland en een grote schuilstal. Daar staan dus de 3 jaarlingen. Dit gaat momenteel nog goed, maar zodra de voerbehoeftes veranderen/verder uit elkaar gaan liggen is het niet handig.
Daarnaast nog een 1,5 a 2 ha met een 4 tal stallen voor 4,5 pony. (Een veulen hihi)
Daar gaan ze op sommige fijne dagen na van een 8.00 tot 20.00 de wei op. Dit is wat variabel. Is het bijv. slecht weer staan ze korter en bij een mooie zomerdag ook rustig tot 23.00 of zelfs 24/7.

Bij deze laatste stal liggen de voerbehoeftes overigens sterk uit elkaar. Zoals een pony van 30+ die enkel geweekt voer kan eten en een merrie met veulen aan de voet die veel meer brok krijgt dan de andere. Alleen de paarden die apart zijn krijgen gevoerd en anders hun portie op stal. Omdat ze daar rustig staan doet het oudje en de merrie rustig heel de nacht over hun voer. Ze weten dat het niet gestolen wordt. Tja mijn veelvraat arabier heeft de boel zo op, maar die krijgt ook maar 2 scheppen.
De volbloed is erg wisselend kwa gewicht en kan daarin ook heel snel veranderen. Staat veruit laagste in rang dus als hij buiten met de pony's staat en ik daar voer krijgt hij niks tot weinig :+
Als ik die dus 2 a 3 dagen zo voer zie ik hem al afvallen. Naast het afvallen komen dan ook allerlei kleine vage kwaaltjes naar boven. Een mindere huid, sneller koud hebben, gevoeliger met zadelen.
Volledig verklaarbaar want geen rust = te weinig eten = stress.

Het bijvoeren van lijnzaadbrok snap ik trouwens wel van de da want FIbrebeet zit heel laag in vetten iets wat toch een super bron van energie is voor paarden waardoor ze dus aankomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 08:26 



 
Profiel   

Ja, nou krijgt ze sowieso nu 150 ml lijnzaadolie :P.. (en 100g erwten isolaat)
Maar inderdaad in eigen beheer scheelt ergens veel! Op andere gebieden is het ook wel een hele klus denk ik _O-
Hier stond ze een ander paard te helpen met haar eten O:).
[ img ]
Deze is niet nuttig om dr figuur te beoordelen, maar wel erg schattig. Mel was helemaal blij met een grote winterwortel door dr prakje <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 10:34 



 
Profiel   

Nou virusje is weer klaar, beentjes mooi dun en snot weg. Ik heb haar ook niet meer zien kreupelen dus ipv ernaast te stappen heb ik er nu ff op gezeten met stappen. Heel simpel hoor maar wel fijn momentje even <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 16:31 



 
Profiel   

Wat fijn Sintara!

Nou is mijn ongeluk nu eindelijk klaar? Sinds juni sta ik er alleen maar naast met stress en zorgen. Na een keelontsteking met 6 weken rust, stond ze rechtop bij het aansingelen. De spier bij de singel is mega gevoelig en ze kruipt helemaal in elkaar als je die aanduwt.
Weer een dierenarts en toen bleek dat er vocht zat in de longen -> (oude?) borstvlies- en longontsteking.
Na 2 weken dagelijks vechten om de medicijnen erin te krijgen, hadden we gisteren weer een afspraak op de kliniek om te controleren of de situatie is verbeterd. En guess what? Aan één kant is al het vocht gewoon weg en aan de andere kant is er nog maar 1 bij 3cm aan vocht over "dit is ok" aldus de dierenarts. Ontstekingswaarden in het bloed zijn ook goed, ik wacht nog op één uitslag maar voor nu ziet het er gewoon uit alsof we verder kunnen!

Ze zit nog wel ontzettend vast in haar spieren, dus hopelijk dat een goede osteopaat bereid is om een wereldreis te maken naar mijn stal om haar te behandelen. Misschien kunnen we over een maandje of 2 er weer op???

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-22 08:10 



 
Profiel   

Oo dat klinkt voorzichtig positief euridicey!
Vindt ze het nog wel ok om geborsteld te worden? Soms kan je met een borstel al wel iets spanning uit spieren halen, zachtjes beginnen op omliggende delen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-22 08:31 



 
Profiel   

Grappig hope je dat zegt. De prognose van de dierenarts was ook "voorzichtig optimistisch" :')
Ja dat vindt ze allemaal wel best.

Iemand van jullie ervaring met Jopack Horse Dinner? Dierenarts raadde dat aan gezien ze nog schralig is. Minder dan eerst, maar nog steeds niet goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-22 08:34 



 
Profiel   

Ik vind dat nog erg laag in eiwit en zou dan eerder kiezen voor een Florian growth.
Hoger in eiwit ook laag in suiker/zetmeel. Bovendien mooi zacht product waardoor het ook voor paarden met een gevoelige maag prima kan.

Roi begint ondertussen echt meer en meer kinderpony te worden.
Momenteel loopt hij zelfs met een ruitertje rond die minder dan een half jaar manege rij ervaring heeft. Geweldig vind ik zoiets.
Hij doet dan zo ontzettend zijn best om het ruitertje te begrijpen wat hij wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-22 21:22 



 
Profiel   

Zou fijn zijn als je straks weer wat kunt euridicey! Fijn dat de dierenarts ook voorzichtig positief was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-22 09:08 



 
Profiel   

Nou vandaag zomaar een stuitersessie gahad in het bos.
Met een andere stalgenoot gegaan, en blijkbaar zag mel haar paard niet als vol paard aan ofzo want ze gedroeg zich net als wanneer ze alleen is.
Op een gegeven moment kwam er een afslag en mel raakte helemaal in paniek, steigeren, draaien, tegen bomen op dralen ze had echt geen idee meer dus ik ben eraf gesprongen en toen was ze helemaal blij verrast dat ik er was. Daarna nog een rondje gestapt en dat ging wel ok, wel erg opgelucht toen we weer richting stal gingen.
En eenmaal thuis nog in de bak gereden en dat ging heel goed.

Maarja het is toch balen. Het buiten rijden ging juist telkens zo goed, ook met een heel onzeker paard gaat het top en dan nu dit :+ *klaag modus uit en weer door*

Zondag weer met dr onzekere vriendin op stap

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 19:08 



 
Profiel   

Zonde Sintara, gelukkig kreeg je haar kalm en hopelijk ben je niet te veel stappen achteruit gegaan. :(:)

Fijn Euridicey, eindelijk iets positiefs!


Lees vooral stilletje mee, maar wil toch eigenlijk eventjes een update geven want wat zijn het toch gave paarden :D

Wij hebben twee vos broertjes (Norris Lake & Amberwood) en we zijn er zo trots op!

Amberwood is deze zomer na zijn weide vakantie naar ons gekomen voor omscholing en loopt inmiddels al netjes op L niveau dressuur en maakte gisteren zijn eerste sprong ohz!
https://www.youtube.com/watch?v=dmJsdjRqmlM
[ img ]

Norris heeft dit outdoor seizoen super gepresteerd in het 1/1.10m springen en 3'3 hunter & hunter derbies. Hij heeft zich daarmee ook gekwalificeerd voor de TB classic op de Toronto Royal Winter Fair.
We hebben hem ook omgezet naar Purina Excel HD met Visceral supplement en ineens begint hij rond te worden *\o/*
https://www.youtube.com/watch?v=Tv74vLLwMHM

[ img ]

Mijn eigen merrie heeft nooit geraced, maar met deze merrielijn hoort ze er imo wel een beetje bij.
Zij heeft dit jaar eindelijk haar mentale rust gevonden meestal iig :+ en daarmee haar ZZ-Zwaar dressuur debuut gemaakt en won brons op de springkampioenschappen in het M!
Maar het mooiste vind ik toch dat al het ijverig sportpaard gedrag verdwijnd zodra er een beginner opstijgt, ze is zo'n ster met haar 3-jarige meisje in de leadline rubriek.
Na de rubriek samen een ijsje gaan halen <3

[ img ]

[ img ]

Kan iemand trouwens een goed gewrichtsupplement aanraden?
Ik heb ze nu op Kentuck Joint Armor, maar ze eten het niet allemaal super.

Electrolyten heb ik ook nog steeds niet een oplossing voor gevonden, dus die geef ik nu via een spuit met pasta. Altijd fijn zo'n super specifieke merries :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 20:56 



 
Profiel   

Gaaf zeg <3 ze zien er goed uit. Wat zoek je in een gewrichtssupplement?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 21:51 



 
Profiel   

Graag iets met glucosamine, chondroitin en MSM als preventieve boost/support in de training (vooral voor de OTTBs die al een relatief zware carrière achter de rug hebben).

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-22 03:30 



 
Profiel   

Mag ik vragen welke springschoenen jullie gebruiken?

Ik heb al verschillende soorten springschoenen bij Valle omgehad maar van allemaal krijgt hij een soort schuurplekken aan de achterkant…

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-22 19:46 



 
Profiel   

Als ik al springschoenen aan deed, gebruikte ik die natuurlijke rubberen lelijke dingen die ze bij de dravers vaak gebruiken. Enige waar ze geen schuurplekken van kreeg en ook enige die over de takken van het ijzer kwamen (deed ze bijna 24/7 aan tegen ijzertrappen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-22 20:34 



 
Profiel   

Thioro schreef
Als ik al springschoenen aan deed, gebruikte ik die natuurlijke rubberen lelijke dingen die ze bij de dravers vaak gebruiken. Enige waar ze geen schuurplekken van kreeg en ook enige die over de takken van het ijzer kwamen (deed ze bijna 24/7 aan tegen ijzertrappen).


Deze gebruiken wij ook in de weide voor de paarden met ijzers, OTTBs zijn trouwens veel beter in ijzers verliezen dan de warmbloeden :=

Indien nodig gebruik ik springschoenen met bont voor ohz.
Ik vond wel dat de "no turn" versies eerder schuurden dan de standaard modellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-22 20:40 



 
Profiel   

Hier gebruik ik geen springschoenen.
Zorgt vaak voor meer ellende dan iets anders. Als het is ivm aantikken van voorijzers en daardoor ijzer verliezen dan hebben de ijzers te lange takken en/of te veel garnituur.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-22 20:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 101 van de 126 [ 3130 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 126  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen