Wat voor ras denken jullie?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hannelot
Berichten: 969
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 12:22

Ik weet het niet... Leuke pony <3

KvH1992
Berichten: 33
Geregistreerd: 24-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-22 20:18

Maaike_Indy schreef:
In Bihor zit toevallig een geprivatiseerde stoeterij, Herghelia Fitero. Zij richten zich op het fokken van "cai grei „Linia Fitero” " , zware paarden. De stoeterij heeft geen website maar wanneer je zoekt op "Hergelia Fitero" kom je wel wat youtube filmpjes tegen. Best kans dat jouw merrie ergens familie is van deze paarden.

De dichtstbijzijnde staats stoeterij is in Bistrita Nasaud waar ze Semigreu Romanesc en Lippizaners fokken. En er zit nog een "Depozitul de armasari", een hengsten station (letterlijk vertaald hengsten magazijn :') ) in Targu Mures. Hier staan Lippizaner, Ardenner, Semigreu Romanesc, Hutul, Shagya Arabier en Calul Romanesc de Sport hengsten in de dekdienst. Ik durf niet te zeggen of je hiervoor een stamboek merrie moet hebben of dat iedere merrie welkom is. Voor zover ik kan vinden zijn deze hengsten gratis te gebruiken.


Wat een toffe informatie allemaal! Ik weet dus dat ze een veulen heeft gehad en ik ben zo benieuwd waar dit nu is gebleven. Waarschijnlijk zal ik er nooit achter komen, maar dit soort filmpjes zijn top om te zien! Ik herken veel van haar in de paarden op de filmpjes. Super bedankt!