Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 96 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welke dingen moet een paardeneigenaar hebben?

 
Profiel   

In mijn kast ligt vooral zooi. Vroeger had ik wondspray etc liggen. Maar als je het goed wil doen dan moet je dat spul na een bepaalde tijd weg gooien.

Even afkloppen maar ik heb dat spul in die 24 jaar dat ik m'n ponys nu heb mss 2x nodig gehad. Is het een acute wond dan bel ik de dierenarts, idem met koliek. En als het een klein wondje is dan rijd ik wel even snel naar de winkel. Dan weet ik zeker dat het niet over de datum is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 12:04 



 
Profiel   

capopjekop schreef
In mijn kast ligt vooral zooi. Vroeger had ik wondspray etc liggen. Maar als je het goed wil doen dan moet je dat spul na een bepaalde tijd weg gooien.

Even afkloppen maar ik heb dat spul in die 24 jaar dat ik m'n ponys nu heb mss 2x nodig gehad. Is het een acute wond dan bel ik de dierenarts, idem met koliek. En als het een klein wondje is dan rijd ik wel even snel naar de winkel. Dan weet ik zeker dat het niet over de datum is.

Daar hebben wij Vetramil voor en dat spul blijft soort van oneindig goed.
En wij hebben een stal waarbij we elkaar helpen, dus als de Vetramil op is, is er altijd wel iemand die nog wat heeft liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 12:07 



 
Profiel   

Goh, al best wat jaren paarden, 5 inmiddels. Maar merendeel heb ik niet hoor.

Colosan heb ik nooit gehad, al weet ik dat er ook dierenartsen zijn die er naar vragen.

Betadine voor wonden is best wel achterhaald trouwens. Niet doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 12:19 



 
Profiel   

Ik heb ook altijd nog hypozin erin zitten voor rotstraal. Maar wij doen de hoeven zelf, maar bvb een vijl is ook handig voor losse stukjes aan de hoeven na een rit. Colosan heeft hier ook al eens geholpen bij mijn pony met koliekklachten. Verder heb ik verschillende soorten halsters, gewone stalhalsters, luxe leren halster, touwhalsters en een kaptoom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 12:22 



 
Profiel   

hmmm toen ik mijn toen drachtige merrie kocht had ik maandenlang alleen maar een halster, touw, deken en borstels. En geen kast.
Tegenwoordig bestaat de inhoud van de kast grotendeels uit verdwaalde dingen en stro

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 12:49 



 
Profiel   

Borstels
Hoevenkrabber en spray tegen rotstraal
EHBO: unidoses steriel water en ontsmetting, steriele compressen, niet-steriele compressen, vetrap, kleine windels, brede rol gaasverband,wondzalf, mokzalf, wondspray, Eqyflogyl, enkele zakjes ontstekingsremmer, spuiten van verschillende grootte, wegwerphandschoenen, schaar, enkele propere handdoeken, grote fles water.
Extra halsters en touwen
Groot scherp mes
En verder al het gerief dat je nodig hebt om te rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 13:09 



 
Profiel   

Belangrijk vind ik een goede schaar, of scherp mes. Meeste is al wel gezegd. Schone handdoek vind ik ook altijd wel fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 14:04 



 
Profiel   

Aaah ik dacht a.d.h.v. de titel dat het over het algemeen ging. Want dan, geld.

Voor in de zadelkast vind ik een EHBO-kitje altijd handig. En een reserve halster + touw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 14:07 



 
Profiel   

Heel veel geduld, humor, creativiteit en een team van mensen die weten wat ze doen en met elkaar samenwerken, zodat problemen holistisch benaderd worden.

Oh, en een lead rope, borstels en betadine shampoo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 14:16 



 
Profiel   

Telefoonnummer van je dierenarts en hoefsmid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 14:18 



 
Profiel   

halster en halster touw ,rezerve halster en touw, Borstels, ehbo, dekens, dekjes, Rezerve kleding voor jezelf, Heel handig ook: een regenjas en een regenbroek. en nog veel meer wat ik nu niet kan bedenken

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 14:38 



 
Profiel   

Mes om pakken voordroog, hooi, stro, vlas en voer open te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 20:02 



 
Profiel   

Goed scherp zakmes in je broekzak hebben, niet zozeer in je zadelkast.
Paarden doen soms rare dingen en dan moet je niet eerst naar je zadelkast moeten lopen om je mes te pakken.

Ik heb zo'n klein Zwitsers mesje/schaartje standaard aan mijn steutelbos. Heb ik in de loop der jaren al 4 'versleten' (ook in dagelijks leven behoorlijk handig om bij je te hebben)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 22:41 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic van RPA Rassenpraat Algemeen naar PP paardenpraat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 01:26 



 
Profiel   

Rolletje vetwrap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 06:14 



 
Profiel   

EHBO kit met in ieder geval gaas en vetwrap voor nood.
Ik heb toch ook een flesje colosan in die kit :D

Een schaar en / of (zak)mes voor nood.

Reserve hoevenkrabber. Ik grijp nog al eens mis :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 06:44 



 
Profiel   

Een goed gevulde spaarpot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 08:01 



 
Profiel   

Schapenwol schreef
Een goed gevulde spaarpot.

Of je minder gek laten maken wat je allemaal moet hebben/doen.

[VSW] Wat kost een paard nu daadwerkelijk?
inspiratie.......

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 08:40 



 
Profiel   

hoofdstel, zadel, halster
extra halstertouw
borstels hoevenkrabber, schaar, mes
betadine, colosan, laurierzalf
handdoek
dekjes
regendeken,zweetdeken, dikkere outdoordeken
cap, laarzenknecht
opstapje
extra hoofdstelonderdelen voor het geval iets breekt iig teugels
equishine en elastiekjes/manenkammetje
hoefvet/teer

en dan de rest wat ook heel dringend bewaard moet worden voor het geval dat je het ooit nodig hebt. mijn kast puilt dus nogal uit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 08:46 



 
Profiel   

Colosan heeft mij 2x de dierenarts bespaard en nog véél belangrijker, mijn paard ergere koliek bespaard (jaren geleden). Topspul, al moet ik eens kijken of die inmiddels niet over de datum is 8-)!!!

Ik denk dat een paardeneigenaar vooral geld moet hebben, want iets is toch zo gekocht tegenwoordig. En paarden kosten geld :o ....

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 09:36 



 
Profiel   

Een reserve halster is ook altijd handig want die krengen breken altijd op een slecht moment _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 00:55 



 
Profiel   

Ducttape en een pot zalf. Ik zal wel een afschuwelijke paardeneigenaar zijn zonder ehbo doos, maar op het moment dat een been in het verband moet of er moet colosan in bel ik wel de dierenarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 01:14 



 
Profiel   

'Dingen', een halster is handig maar ik trek hier ieder persoonlijk mee aan de manen of ze volgen vanzelf dus die is hier al overbodig.
Mhh.. Snoep dan. In mijn geval. Okal lopen ze ook prima gesmeerd op een plak hooi en een kriebel.
Ja, geld, dat is het belangrijkste. Lessen, dierenarts, zadelpasser, tandarts, zadel, hebbe-dingentjes, zalfjes, hoefsmid, etc.
Een computer\telefoon en internet is ook handig, dingen opzoeken en te weten komen, zoals met bokt. :j

Caily; waarom geen Betadine? Ik heb hier altijd zalf en bij een wond smeer ik dat erop; waarom is dat achterhaalt? ben erg benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 03:09 



 
Profiel   

prugelpiet schreef
Ducttape en een pot zalf. Ik zal wel een afschuwelijke paardeneigenaar zijn zonder ehbo doos, maar op het moment dat een been in het verband moet of er moet colosan in bel ik wel de dierenarts.


Eens, hier komt ook een DA, maar ik vind het toch fijn om spullen bij de hand te hebben mocht je toch iets snel en functioneel kunnen inpakken tot de DA er is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 08:58 



 
Profiel   

Ik had eerder deze week een thermometer nodig. En twee weken geleden belde een stalgenoot me met met vraag "heb jij een tekentang?" Kortom: ehbo. Ik heb altijd wondzalf, koelgel, spierspray, zelfklevend verband, watjes, oogspons, thermometer, ontsmettingsmiddel, spul tegen rotstraal, ... maar bijvoorbeeld ook pleisters voor mezelf liggen.
En extra draad voor de omheining, prikpalen (stel nou dat ze even kleiner moeten staan omdat ze een been bezeerd hebben), meerdere scharen, een mesje (om vlot de touwen van hooi/stro open snijden), lampen om ook in het donker te kunnen werken, extra musketons (die had een stalgenoot gisteren nodig, ze was heel blij met mijn extra voorraad), extra touwen voor mijn halsters (daar heb ik er ook 5 van ofzo), dekens in geval van verkoudheid oid, extra sokken (stel nou dat mijn laarzen plots niet meer waterdicht zijn haha), ... Oh, en gisteren opende een stalgenoot haar nieuwe pot supplementen en daar zat geen schepje bij - ik had er nog minstens 2 reserve liggen, dus die was ook blij haha. Ik heb zelfs een extra voerbak - mijn paard heeft zich eerder deze week bezeerd en krijgt nu medicatie in poedervorm; haar normale voerbak heeft 2 gaatjes zodat het regenwater er uit kan maar nu moet er water door haar voer zodat ze de poeder er niet uit blaast dus ik was heel blij dat ik een extra voerbak had liggen :') Oh, en een emmer strooizout heb ik ook staan haha. En heel veel handschoenen :')

Ik heb vrij veel in mijn kast gepropt :') Ik ben de stalgenoot die altijd gebeld wordt als iemand iets nodig heeft en het zelf niet heeft liggen haha. Maar ik vind het zelf vooral reuze handig dat ik niet overhuis moet als ik eens iets nodig heb, of het nog moet gaan kopen/bestellen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 09:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 96 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen