Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kyrkelover
Blogger

Berichten: 9326
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 22:46

Heel antwoord getypt is het foetsie.

Ik had dus getypt dat last van de maag met die bloedtypetjes ook helemaal niet raar is.
Zijn toch al snel binnenvetters en met alles wat er de afgelopen weken gebeurd is..
Zelf ben ik geen fan van een maagscopie vanwege het vasten en heftige impact, maar ook gezien het feit dat de behandeling hetzelfde blijft.
Hier een merrie die er heel gevoelig voor is en zodra ik haar zie veranderen zet ik haar op de gastro van Havens en de maagsap van Ewalia.
Dan is het vaak binnen een paar dagen een heel stuk beter.

Ik hoop vooral voor jullie beide dat er snel gevonden wordt wat het probleem is. Dat zou voor jullie beide erg fijn zijn.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 12:26

Ik heb gisteren op bbp weer een beetje in de bak gewerkt, ook weer wat meer draf gedaan. Ik kon alleen geen hoge kruk vinden dus ik heb lekker blond half over haar heen gehangen en zitten prutsen voor ik zat :+ . En dan is ze zó lief he. Ze zet zich een beetje schrap voor ik eraan begin en daarna kijkt ze heel geduldig tot ik zit, beweegt geen millimeter <3 echt een rots dit paard <3

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 12:54

Oh, ik was gaan vliegen denk ik :') Braaf paard hoor <3

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 13:08

Ik denk niet dat ik iets kan verzinnen om te doen op mel om te gaan vliegen _O-

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 13:41

Die volbloed kinders zijn toch wel een pak braver dan KWPN-ers he :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 13:52

Vooral veel minder eigengereid; wat jij erin stopt, krijg je ook van ze terug. Als een volbloed zich 'misdraagt' en je valt eraf, is dat 9/10 keer slechts een bijkomstigheid. Bij een warmbloed weet je dat ze het menen. :')

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 13:59

Dat vooral :') en Monster is eigenlijk best heel zoet hoor, maar eh, ja. En ze zijn gewoon veel minder nuchter. Die volbloedjes zijn echt veel koeler in 't koppie.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 14:10

Verschilt nogal. Ik heb vooral ervaring met springgefokte kwpners en die waren ook doodbraaf hoor.. ik heb van alle tijd dat ik daar reed nog geen bok gezien en ze kenden allemaal nog niks als ze kwamen.
Wel een paar keer per dat ze ongeluk ergens doorheen of overheen zijn gegaan, of bijvoorbeeld een beetje hoog tempo her en der. Maar niks echt stouts :)

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 14:49

Springgefokte dieren zijn over het algemeen idd wel braver dan de dressuurgefokte :D en dan nog lang zo braaf niet als volbloedjes, en vooral nog niet zo nuchter :')

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 14:55

Ja, mel kan wel paniekeren maar als ik erop zit is ze heel voorzichtig met me. Echt flippen doet ze alleen als ze echt tegenhouden wordt ofzo, en dat is een handleiding dingetje. Loslaten is rust, vastzetten kan drama zijn.
Ik heb geloof ik wel eens verteld hier over een dierenarts die perse met praam erop wou uitverdoven, nou mel zou zich nog eerder doodvechten dan daaraan toegeven he. Was niet normaal.. steigeren, uitslaan, gillen.
Vervolgens laat ik mel los staan, hou zelf haar been vast en de dierenarts kon zo prikken :+ dus...

Fly_high

Berichten: 3300
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 15:03

Je hebt nog springgefokt en springgefokt, die ouderwetse tank-formaat holsteiners en hannoveraners van vroeger waren zo nuchter en koel in de kop als het maar kan ;) en veel redelijk ouderwets gefokte dieren van nu zijn het nog steeds. Maar moderne types zijn inderdaad wat meer uitdagend :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 15:03

Dat flippen als je ze tegenhoudt is inderdaad heel erg volbloed-eigen. :j En dat krijg je er ook eigenlijk niet uit, zeker niet als ze gespannen raken, maar ook überhaupt het idee dat ze worden tegengehouden vinden heel veel lastig. Dat is ook één van de eerste dingen die je verteld wordt als je een lead up hebt bij de races: zodra de jockey zit, blijven lopen, wat er ook gebeurt, want zodra je stopt en je houdt het paard tegen, wordt het gevaarlijk. Als die adrenaline/spanning/enthousiasme er niet naar voren uit kan, gaat het omhoog en niet zelden achterover. :=

De mate waarin verschil uiteraard per paard; sommige kunnen er beter me omgaan dan anderen als ze stil moeten staan en er zijn erbij die altijd een beetje buzzy blijven.

Wbt braaf versus niet braaf: ik weet niet of ik het per se onder 'braaf' zou scharen, maar ik vind volbloeden (en ik vermoed springgefokte paarden inderdaad ook) vaak wel eerlijker dan dressuurpaarden. Een bok, een trap, een 'whip round' is zelden bedoeld om jou uit het zadel te krijgen, maar gewoon een uiting van frisheid, spanning, enthousiasme, you name it.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 18:01

I did a thing :') :D
Afbeelding

Anoniem

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 18:05

Hahahahaha, afschuwelijk. :') Love it!

Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 18:11

Aaah die is zo cool!! 8-) <3

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 19:09

Ik vind het zó leuk, schildpadjes voor een renpaard _O- heel fout hahaah.

Maar het is ook een goede deken, weatherbeeta 1200D en zit haar als gegoten. Dus dan mag het ;)

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 00:20

Neee!!! :')

Man man man nog iemand met zotte dekens :')

Hebben jullie geen zelfrespect? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 00:24

Moppet, Aurochs Dartmoorbuddy, heeft er eentje met flamingo's. <3 Maar ik zou dus niet kunnen leven met een onderbreking van het patroon als de deken vies wordt, of als er een scheur in komt of zo, dus Cripples heeft gewoon een effen deken (en een onderdeken met ruitjes, want dat was de goedkoopste :') ).

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 00:28

_O-

Ik heb nog een stokoude Rhino deken liggen met ruitjes, een groene :')

Maar Monster past hem niet |(

Ik vind eigenlijk wel dat Cripples ook zo'n mooie deken moet :j een met vlammen, voor haar spicy temperament :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 00:29

NEE, VETO :') :') Op dat donkerblauw zie je die smerige bagger op een gegeven moment tenminste niet meer zo erg. Goor beest. :')

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 00:34

Ze hebben ook een medium met luiaards <3 maar die krijgt mel niet, 220 grams heeft ze pas nodig als de ijstijd begint

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 00:51

Zelfs wij hebben het dit jaar gered met een 150 grams smartex :D Kinders ik ben zo gelukkig met dat ding <3 1 deken voor de hele winter :D

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 09:30

Die lijkt mij ook heel fijn, ik vond het echt balen dat mel voor geen meter in bucas past.
Maarja, op een anderhalve week na heeft ze alleen maar een 0 grams deken op gehad dus echt wisselen hoef ik ook niet meer gelukkig :)

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 11:23

Hahahaha die deken!!!
Tegenwoordig zijn al die op doelgefokte paarden zo sensibel. Die energie voor de hoog opgooiende beentjes zit ook in het hoofd :s moet je maar goed mee om kunnen gaan als ruiter, maar goed. Als ik rond kijk op stal ben ik maar blij met mijn volbloedje. Zo braaf, zo lief, kan ook flippen hoor, maar nooit zonder reden.

Ik had haar in de kliniek wat eerder de trailer uitgehaald zodat ze tot rust kon komen. Duurde 2 minuten tot ze van stokpaard naar chill achter mij aan banjeren ging. En dan hoor ik anderen die niet gewoon buiten met hun paard kunnen wandelen aan een halster..
Maar toen dierenarts lieve Elei wilde sederen voor de röntgenfoto's kreeg hij een harde nee. Dat werd drie keer steigeren tot ze maar zeiden "we proberen het zonder" :) Was overigens prima gelukt

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 16:07

Ik vind dat sensibele fijn. Het is zo chill om je paard op hele kleine hulpen te kunnen rijden, heerlijk <3