Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 115 van de 126 [ 3130 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118 ... 126  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hét Engelse Volbloeden topic!

 
Profiel   

Nou, zit ik hier op te scheppen over mn koele kikker.. schrikt ze zich vandaag helemaal de blubbers van een sneeuwpop in een wei _O- opzich was het 1 seconde, achteruit springen :wow: en klaar. Ik lag in een deuk, om een sneeuwpop! _O-
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 17:32 



 
Profiel   

Ik vind dat echt hilarisch he :') ze kunnen echt van de meest zotte dingen schrikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 18:20 



 
Profiel   

Maar ik denk dat dat ook de spijker op zn kop slaat wat zo tekenend is voor de volbloed.
Ja natuurlijk kunnen ze druk zijn of schrikken of een keer nogal vreemd uit de hoek komen. Op een of andere manier geven ze wel gewoon een heel veilig/zeker gevoel. Ze kunnen van 0 tot 100, maar ook heel snel weer terug zolang je zelf chill/zelfzeker bent. Het is iets wat je zelf moet ervaren denk ik wel eens. Stiekem zijn het gewoon hele normale paarden hihi. Ik zou echt nooit niet meer anders willen.

Nou de jongen die Roi momenteel rijd had vandaag een proef om deel te nemen aan de metworstrennen.
Dit is een ren op carnavalsmaandag waar alleen jongens aan deel mogen nemen die geboren en getogen zijn in Boxmeer. Daarnaast mogen ze niet getrouwd zijn of kinderen hebben en een minimum leeftijd van 12 hebben.
Dylano is 13 en moest vandaag dus tijdens de proef laten zien dat hij een paard onder controle kon houden, voluit kon gaan en dan ook binnen een x aantal meter weer in stap kon gaan.
Hij is met vlag en wimpel en de complimenten van de keurders geslaagd. Tijd dus voor een feestje... en Roi die vond het al gauw allemaal prima.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 18:39 



 
Profiel   

Knap he :+: maar dat is he, Yvonne, ik vind volbloeden vaak op andere gebieden uitdagend dan omgang en rijden, en ze zijn wel écht een stuk nuchterder dan warmbloeden.
Misschien zijn onze paarden wel gewoon zot, dat kan ook _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 18:42 



 
Profiel   

Ah wat goed van dylano en roi! Klinkt als een hele leuke wedstrijd.

Ja ik vind mel heel makkelijk, maar heel veel mensen vinden haar toch spannend omdat ze gewoon heel scherp is

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 19:44 



 
Profiel   

Ik heb mijn EV aan mijn bijrijdster verkocht, omdat ze zo'n geweldige klik hadden samen, zij kan met Em lezen en schrijven en ik ben toch meer van de warmbloeden, dus ben hier nu écht illegaal :')

Maar dat vond ik juist altijd heerlijk. Een keer uitzuchten, paard doet mee en je bent gelijk samen alle spanning kwijt. Met Monster is dat echt niet, die kan echt dat nog best vasthouden even :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 20:00 



 

Gefeliciteerd, Yvonne! En natuurlijk Dylano, super gedaan! *\o/*

Toffe foto ook! 8-)

En wat leuk dat Emily 'haar mens' gevonden heeft, Avalanche!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 20:50 



 
Profiel   

Toch best knap, er stoer uitzien in een schildpadjes pyjama *D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 18:34 



 
Profiel   

Zooo wat een gave foto met dat rook op de achtergrond!! En sorry Sintara ook op deze foto is ie schattig :)
Helemaal eens trouwens. Vandaag mijn eerste grondwerk les ooit gehad! Al mijn kennis betreft grondwerk heb ik gaande weg via mensen, boeken en zelf doen gewoon geleerd. Fijn om wel bevestiging te krijgen dat ik het wel gewoon via de "juiste manier" deed. Elei was overigens een engel. Pakte alles mega snel op en reageerde zoals verwacht uitstekend. Komende tijd even momenten vinden om het trailer laden te oefenen, want 8 februari hebben we een nieuwe afspraak op de planning op de kliniek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 23:12 



 
Profiel   

Fijn dat je grondwerk les zo goed ging.
Let trouwens wel even op dat het waarschijnlijk weinig te maken heeft met je grondwerk dat hij de trailer niet meed op wil, maar eerder met de louter negatieve ervaring die hij de laatste tijd met de trailer associeert. Hij is als ik het goed begrepen heb de afgelopen maanden alleen de trailer op geweest om of te verhuizen of naar de kliniek toe.
Ik heb dat ook met een paard gehad en uiteindelijk stond die met name gruwelijk op de trailer te trillen. Heel sneu was dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 07:31 



 
Profiel   

Dat is ook zo, elke keer in de trailer is het of een permanente verhuizing of een gezellig tripje naar de kliniek, maar goed.. Daar kan ik weinig aan doen. en vanuit de kliniek gaan we ook naar huis!
En de manier hoe ik haar de trailer in krijg is misschien ook niet de manier. Hoe dan ook, erg stressvol :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 09:53 



 
Profiel   

Is het mogelijk om tussendoor met de trailer weg te gaan om in het bos te rijden/wandelen net wat?
En ik snap dat helemaal hoor dat je er weinig aan kan doen. Was hier toen ook zo ivm beenblessure.
Gelukkig was dat wel zo weer over na 2x ergens leuks heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 12:32 



 
Profiel   

rijden is absoluut geen optie, wandelen zou eventueel wel kunnen. Het zure is dat ik gewoon zo afhankelijk ben: trailer, auto die kan trekken én een chauffeur die kan rijden voor mij.. Bedankt voor het meedenken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 12:47 



 
Profiel   

Ah zo ik had niet in de gaten dat je geen eigen trailer/trekkende auto had. Dan is het natuurlijk nog vele malen lastiger. Ik heb het geluk dat ik dat in eigen bezit heb dus kan opladen wanneer ik wil.
Ben mij er 100% van bewust dat ik daar veel geluk mee heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 12:53 



 
Profiel   

Wat een genot zet! Ik ben nu bezig met mijn BE-rijbewijs maar wachtlijsten drama.. Je kent het wel. Ik was van plan daarna actief bezig te gaan met het trailerladen trainen, maar ik was het abonnement van mevrouw op de kliniek vergeten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 12:55 



 
Profiel   

Ik heb ook geen BE rijbewijs, maar heb een 1.5paards trailer en dan val je precies binnen de eisen.
Nu is mijn trailer wel echt aan vervanging toe, maar goed dat is niet zo raar na een 20 jaar trouwe dienst.
Oh en niet te vergeten 1000den kilometers zowel binnen als buitenland door met tich verschillende paarden.
Pony hier heeft ook weer last van haar maag. Kan ik merken aan dat ze met opgetrokken buik gaat staan, slechter eet, gaat bijten met aansingelen, na opstappen wat bescheten loopt.
Dus zo even een zak gastro brokken halen en dan is ze normaal binnen een week alweer flink opgeknapt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 13:04 



 
Profiel   

Wat vervelend voor de pony! Hopelijk werkt het snel. Zo dan is hem even laten nakijken (of vervangen) inderdaad geen slecht idee. Het hele aanhanger rijden is wel een kunst. Ik zie zo veel mensen stuntelen met het achterruit rijden. Ik wil, als ik het ga doen, het gewoon kunnen en met zekerheid doen. Zie me nu al dubbel voor banketstaaf staan, en paard wil niet in de trailer én kan er niet mee rijden :') :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 13:20 



 
Profiel   

Hahaha oefening baart kunst. Ik rijdt al 12 jaar rond met trailer er achter dus heel wat oefen kilometers gemaakt. En dan ben ik nog geen uitblinker hoor, maar kan mij aardig redden.

Uiteraard is oa de bodem etc wel al 2x vervangen en hersteld geweest en wat andere zaken ook, maar op een gegeven moment is het allemaal gewoon een beetje op. Hij wordt hier natuurlijk ook rustig 3 a 4x per week gebruikt.

Hopenlijk valt het 8feb allemaal mee en is de oplossing snel gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 13:56 



 
Profiel   

Het is wel super fijn om zelf te hebben en te kunnen denk ik. Zelf heb ik gewoon een heel klein autootje dus helaas geen optie :+
Vandaag heb ik mel weer ff gelongeerd, windkracht 5 en weet ik het maar ze was hartstikke chill :)
Ik ben er ook achter dat mel als enige niet kijkt naar 'de enge hoek', alle andere paarden zijn het eens over één van de hoeken van de bak :') gelukkig doet ze niet aan zulke onbenullige dingen hahaah

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 15:29 



 
Profiel   

>;) monster vindt die dingen helemaal niet onbenullig >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 15:34 



 
Profiel   

Avalanche schreef
>;) monster vindt die dingen helemaal niet onbenullig >;)

Monster is dan ook geen EV...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 21:03 



 
Profiel   

Arme Monster :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 21:09 



 
Profiel   

Nou mel is volop aan het verharen, gelukkig is het redelijk warm zodat ze zonder deken kan. In combinatie met onbeperkt heel arm ruwvoer (en een merrie die wat veulens heeft gehad) ziet dat er altijd zo lekker charmant uit maar niet heus :P
[ img ]

Als ze aan het werk is trekt ze hem helemaal op tot een atletisch figuurtje, dat dan weer wel :+
En ze is nog steeds mega fanatiek, afentoe even discussies over tempo maar ze begint alweer netjes te lopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 17:27 



 
Profiel   

herr_balou schreef
Avalanche schreef
>;) monster vindt die dingen helemaal niet onbenullig >;)

Monster is dan ook geen EV...

Af en toe mis ik dat wel hoor. De volbloedjes zijn een pak nuchterder dan die halvegare >;)

Hij is wel leuk hoor verder :')

stiekem is het mijn lieveling

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 18:25 



 
Profiel   

Hij is ook erg leuk <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 20:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 115 van de 126 [ 3130 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118 ... 126  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen