Nieuw paard zoeken, geen idee welk ras!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mloez

Berichten: 1075
Geregistreerd: 03-04-06
Woonplaats: Havert, Duitsland

Nieuw paard zoeken, geen idee welk ras!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-23 18:12

Misschien een beetje rare titel maar ik zal verdere uitleg geven :j

Mijn trouwe vriend is helaas vroeger met pensioen dan we hadden gewild. Nu hij zijn oude dag zolang hij pijnvrij kan lopen lekker op de wei mag slijten mis ik het rijden toch wel. Ik wil graag op zoek naar een tweede paard, maar weet niet wat ik wil.
Mijn paarden tot nu toe zijn altijd quarters geweest. Echter vind ik de prijzen een beetje de pan uit rijzen tegenwoordig. Ook de reden waarom ik mijn huidige paard als veulen al heb gekocht, maar destijds leefde mijn merrie nog waarmee ik kon rijden.

Ik zoek een robuust type paard, minimaal 1.55 maar liever groter. Western is geen pré, omscholen kan altijd. Soepel gangwerk en cool in het koppie. Bereden, leeftijd 4-8 jaar oud en prijsklasse tot €10.000

Ik ben geen fan van bv tinkers, haflingers enz.

Wie heeft er een idee welke rassen ik me naar zou kunnen oriënteren die in mijn wensenlijstje passen?

Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Nieuw paard zoeken, geen idee welk ras!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 18:31

Ik zou je niet helemaal vast pinnen op een ras, maar gewoon eens de markt af struinen wat er allemaal te koop is.
Als je dan toch een ras wilt, denk eens aan een knapstrupper. Deze zijn vaak ook net iets barokker dan een gemiddelde KWPN-er. Enige is dat ze weinig te koop zijn in Nederland, maar als je op de internationale markt kijkt staan er leuke paarden te koop. Oh ik zie trouwens dat je in Duitsland woont, daar worden ze sowieso al meer gefokt :)

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Nieuw paard zoeken, geen idee welk ras!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 18:35

Groninger? Tuigerbloed?

Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Nieuw paard zoeken, geen idee welk ras!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 18:59

Ik las je omschrijving en dacht, Groninger past perfect! Ik weet alleen niet of je die gaat vinden in die leeftijd voor dat geld, maar ik zou het gaan proberen :)

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Nieuw paard zoeken, geen idee welk ras!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 19:21

rocky mountain horse? Al vrees ik dat die niet in deze prijsklasse zullen vallen.

pillow
Berichten: 7786
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Nieuw paard zoeken, geen idee welk ras!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 20:21

Inderdaad niet kijken naar ras, maar gewoon kijken naar iets wat je past. Er zijn veel leuke kruisingen of ander papierloze paarden.

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Nieuw paard zoeken, geen idee welk ras!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 20:28

Freiberger maar wanneer je importeert vanuit Zwitserland wordt het budget ook krap.