Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 90 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Wat voor (koudbloed)ras zoek ik?

 
Profiel   

Nickietje schreef
Slmt9 schreef
In Belgie zit een bedrijf met freibergers en b&b. Ik wil daar in de toekomst eens een lang weekend verblijven om dan te kijken wat klikt. Wellicht voor jou ook wat.


Bij Guy en Chantal...hij haalt ze rechtstreeks uit Zwitserland en kan ze bijna niet op tijd aanslepen...de meesten verdwijnen richting Nederland. ;)

Maar je kan er inderdaad verblijven en rustig de paardjes uitkiezen om te zien of die bij je past.

Ik heb daar de mijne gekocht
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 23:47 



 

Zou je eventueel willen importeren? Dan zou je hier kunnen kijken: https://www.facebook.com/waterbeachstud Dat is de fokkerij van mijn stalhoudster en hoewel het niet mijn type paarden zijn, voldoen ze imo wel aan jouw eisen. Heel veelzijdige, brave paarden, maar wel met voldoende karakter: de ene dag rijdt m'n stalhoudster zelf dressuur met ze, dan neemt een vrijwilliger ze mee naar de galopbaan, in het weekend neemt ze ze weleens mee naar een springclinic of een jacht, om er een dag later weer een kind van een jaar of 10 op te zetten in de les. Ze is momenteel ook semi-actief op zoek naar nieuwe eigenaren voor een aantal en ik denk ook niet dat ze de hoofdprijs moeten kosten, dus dat zou de kosten van import naar Nederland wel enigszins compenseren. :)

Ze zijn half-volbloed, maar hebben absoluut niet veel nodig om op gewicht te blijven. Waar ik bij mijn eigen volbloed momenteel haar ribben kan voelen, zijn de Waterbeach fokproducten wat aan de mollige kant. :)) (En je moet van bont houden, want de hengst is homozygoot. :') Die is ook aanwezig op locatie en echt een lieverd.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 00:29 



 
Profiel   

Mocht je een Groninger zoeken, het volle zusje van mijn jongste merrie staat te koop. Te vinden op Facebook Groninger paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 08:21 



 
Profiel   

Op nummer 1 denk ik aan de groninger. Deze heb ik ook proberen te zoeken. Had er 2 gevonden maar helaas voor me neus weg gekocht. Hou er rekening mee dat dit een ras is waar je moeilijk aan komt.

Ik ben over gegaan op de barock pinto. Een hele goede keuze voor mijzelf, hij is heel fijn trainbaar en daardoor ook makkelijk verkeersmak te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 09:23 



 
Profiel   

Een Letlander zou in je plaatje passen, maar ja, zo moeilijk nog aan te komen tegenwoordig...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 09:47 



 
Profiel   

Groningers kun je het beste via via proberen te zoeken. Toevallig nu 2 bereden te koop. Dat is al vrij zeldzaam. De vader van m’n jonkie staat te koop, heeft dacht ik Z gelopen. En haar volle zusje staat te koop en is net onder het zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 10:10 



 
Profiel   

Ga 25 februari eens kijken bij de strao te Noordwelle (Schouwen-Duiveland), dan krijg je gelijk een indruk over hoe verschillend de koudbloeden kunnen zijn voor wat betreft het karakter. Meestal zijn er meer dan 100 deelnemers, voornamelijk koudbloeden. Tevens een geweldig uitje, al ligt het ook wel een beetje aan het weer.

Straô route – programma 25 februari 2023:

10.30 uur Verzamelen paarden aan de dorpsring in Noordwelle, keuring van versierde paarden.

11.30 uur Vertrek ruiters en paarden naar Strandpark de Zeeuwse kust.

12.00 uur Aankomst Strandpark de Zeeuwse kust.

12.45 uur Aankomst ruiters en paarden, Strandovergang Kijkduin. (Rampweg, Renesse)

13.00 uur Aankomst Strandpaviljoen de Haven van Renesse

13.30 uur Vertrek bij Strandpaviljoen de Haven van Renesse

14.45 uur Aankomst ruiters en paarden in Noordwelle onder begeleiding van muziek

door Nut en Uitspanning uit Zonnemaire.

15.30 uur Ringsteken te paard

16.00 uur Aanvang muziek in het dorpshuis door: “Anne en de Zeeuwse kofferband”

18.15 uur Prijsuitreiking in het dorpshuis

19.00 uur Live muziek in het dorpshuis m.m.v. zangduo “Jeelz”

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 10:14 



 
Profiel   

Heb je al wat gevonden?
Ik zou zeggen Irish Draught. Mijn ID merrie heeft alles wat je noemt (is overigens niet te koop ;) ).

Officieel geen koudbloed, maar wel heel koel in haar kop, ik zou er een beginner mee naar het bos durven sturen, toch is ze geen dooie. Ik vind haar heel intelligent, ze zou nooit op de loop gaan als ze iets eng vindt, ze wil het gewoon even goed bekijken voor ze er langs durft. Ze heeft karakter (maar is ook merrie natuurlijk :+ ), maar ze is wel werkwillig met voldoende looplust. Het is een sober ras, ik heb haar ook met een shetlander staan. Ze zijn gefokt om alles te kunnen, onder het zadel, voor de koets en voor de ploeg. Dus je zou hem/haar kunnen (laten) beleren voor de kar, maar denk niet dat je ze 'kar-klaar' kunt kopen. Denk dat dit ras ideaal voor je is.

Mijn buurvrouw is ook zo'n 1.75 en misstaat niet op haar, terwijl ze maar ongeveer 1.57 hoog is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 22:57 



 
Profiel   

lies schreef
Heb je al wat gevonden?
Ik zou zeggen Irish Draught. Mijn ID merrie heeft alles wat je noemt (is overigens niet te koop ;) ).

Officieel geen koudbloed, maar wel heel koel in haar kop, ik zou er een beginner mee naar het bos durven sturen, toch is ze geen dooie. Ik vind haar heel intelligent, ze zou nooit op de loop gaan als ze iets eng vindt, ze wil het gewoon even goed bekijken voor ze er langs durft. Ze heeft karakter (maar is ook merrie natuurlijk :+ ), maar ze is wel werkwillig met voldoende looplust. Het is een sober ras, ik heb haar ook met een shetlander staan. Ze zijn gefokt om alles te kunnen, onder het zadel, voor de koets en voor de ploeg. Dus je zou hem/haar kunnen (laten) beleren voor de kar, maar denk niet dat je ze 'kar-klaar' kunt kopen. Denk dat dit ras ideaal voor je is.

Mijn buurvrouw is ook zo'n 1.75 en misstaat niet op haar, terwijl ze maar ongeveer 1.57 hoog is.



Ik zat ook aan een Ier te denken! Ken er aantal die inderdaad alles hebben wat je noemt.

Die van een oud stal genootje heeft voorheen jachten gelopen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 23:37 



 
Profiel   

Geen koudbloed, maar een Fries omschrijft jouw wensen wel. Ik heb best wat ervaring met Friezen. Eigenlijk alle Friezen waren super koele kikkers, kon je zo mee naar buiten, lekker mee dressuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 23:44 



 
Profiel   

lies schreef
Heb je al wat gevonden?
Ik zou zeggen Irish Draught. Mijn ID merrie heeft alles wat je noemt (is overigens niet te koop ;) ).

Officieel geen koudbloed, maar wel heel koel in haar kop, ik zou er een beginner mee naar het bos durven sturen, toch is ze geen dooie. Ik vind haar heel intelligent, ze zou nooit op de loop gaan als ze iets eng vindt, ze wil het gewoon even goed bekijken voor ze er langs durft. Ze heeft karakter (maar is ook merrie natuurlijk :+ ), maar ze is wel werkwillig met voldoende looplust. Het is een sober ras, ik heb haar ook met een shetlander staan. Ze zijn gefokt om alles te kunnen, onder het zadel, voor de koets en voor de ploeg. Dus je zou hem/haar kunnen (laten) beleren voor de kar, maar denk niet dat je ze 'kar-klaar' kunt kopen. Denk dat dit ras ideaal voor je is.

Mijn buurvrouw is ook zo'n 1.75 en misstaat niet op haar, terwijl ze maar ongeveer 1.57 hoog is.

Ik blijf twijfelen haha, maar ik heb wel al een lijstje met potentiële rassen waar ik extra naar uitkijk, ik dacht dat ID eigenlijk veel groter waren, groter dan 1,60 hoeft echt niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 08:48 



 
Profiel   

Ze zijn meestal ook groter. De mijne is wat klein gebleven. De vrouw van wie ik haar kocht had later ook nog eentje van 1.54. Mijne voelt overigens wel als een echt paard en niet als een pony. Niemand schat haar op 1.57, eerder 1.65.

Pepperrr schreef
Geen koudbloed, maar een Fries omschrijft jouw wensen wel. Ik heb best wat ervaring met Friezen. Eigenlijk alle Friezen waren super koele kikkers, kon je zo mee naar buiten, lekker mee dressuren.


Friezen zijn enorme binnenvetters. Het gaat goed tot de emmer overloopt. Ik zou ze niet omschrijven als koel in hun kop. Ken/heb meerdere gekend die niet eens van het erf durven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 09:18 



 
Profiel   

Heb je al eens in de richting van een draver gedacht? Vaak niet het eerste ras waar mensen aan denken, maar wat mij betreft voldoen ze aan veel van je wensen <3

Ik heb vele verschillende dravers mogen rijden en twee eigen gehad. Ze zijn er in verschillende hoogtes en ook verschillend van karakter. Over het algemeen zijn ze heerlijk veelzijdig, altijd in voor leuke dingen en zeer nieuwsgierig aangelegd. Owja en ik ken er genoeg die sober gehouden moeten worden qua voer. Ik kan je deze Facebook link aanbevelen als je meer over de dravers wil weten https://www.facebook.com/groups/1478895 ... ?ref=share

Dit is mijn 14 jarige topper welke inmiddels dit jaar al weer 8 jaar bij mij is!
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 09:34 



 
Profiel   

Dandy200 schreef
Heb je al eens in de richting van een draver gedacht? Vaak niet het eerste ras waar mensen aan denken, maar wat mij betreft voldoen ze aan veel van je wensen <3

Ik heb vele verschillende dravers mogen rijden en twee eigen gehad. Ze zijn er in verschillende hoogtes en ook verschillend van karakter. Over het algemeen zijn ze heerlijk veelzijdig, altijd in voor leuke dingen en zeer nieuwsgierig aangelegd. Owja en ik ken er genoeg die sober gehouden moeten worden qua voer. Ik kan je deze Facebook link aanbevelen als je meer over de dravers wil weten https://www.facebook.com/groups/1478895 ... ?ref=share

Dit is mijn 14 jarige topper welke inmiddels dit jaar al weer 8 jaar bij mij is!
[ [url=m/91m6Ji.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Gc3a9G.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SYhSn0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BjVGTT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/t8NuX0.jpg]Afbeelding[/url] ]

mooi! hieraan had ik nog niet echt gedacht om eerlijk te zijn, ik dacht dat dit net best hete dieren waren aangezien ze voor het racen gebruikt worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 13:13 



 
Profiel   

Waidida schreef
mooi! hieraan had ik nog niet echt gedacht om eerlijk te zijn, ik dacht dat dit net best hete dieren waren aangezien ze voor het racen gebruikt worden?


Zoals ik al beschreef heb je echt veel verschillende karakters. Je hebt erbij die totaal niet heet zijn, ik heb er zo een. Je hebt sensibele wat hete paarden en je hebt zelfs soms "slome" ertussen zitten. Erg divers dus. Ik vind ze wel altijd heel eerlijk en dat maakt het heerlijk om met ze te werken. Als ze je snappen willen ze alles voor je doen.

Lang niet alle dravers worden ook voor de draverijen gebruikt. Ik ken er genoeg welke als 3 a 4 jarige omgeschoold worden tot rijpaard omdat ze niet geschikt zijn voor de hogere sport.

Die van mij bijvoorbeeld had geen talent, niet vanwege zijn bouw of blessures, nee hij heeft gewoon de mentaliteit niet. Veel te veel met alles om zich heen bezig, geen focus en geen winnaars mentaliteit. Die van mij heeft dus ook geen wedstrijden gelopen, maar is alleen een beetje getraind en op 4 jarige leeftijd omgeschoold.

Je hebt ook echte kampioenen die vele prijzen hebben gewonnen en daarna als rijpaard met pensioen mogen. Ook dit wil lang niet altijd zeggen dat het pensioen is wegens blessures (uitzonderingen daargelaten, maar dat is in ieder ras), maar ook vaak genoeg kunnen de paarden niet meer hoger/ beter of vind de eigenaar het genoeg geweest. Deze paarden zijn ook niet perse heet, hangt ook hier weer van de karakters en foklijnen af.

Naast de Facebook pagina welke ik al noemde kan ik ook Stal Westfriesedijk (omscholingsstal) aanbevelen. Website is niet helemaal up to date maar marktplaats wel. Edith weet heel veel over de paarden en hun achtergrond te vertellen en kan kijken welke karakters wel of niet passend zijn. De paarden worden zowel in de bak als in het bos/ strand gereden. Regelmatig mag ik er eentje mee naar het bos als mijn bijrijdster op mijn paard gaat.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-23 08:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 90 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen