Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 120 van de 126 [ 3135 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123 ... 126  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hét Engelse Volbloeden topic!

 
Profiel   

Mkango schreef
Amerikaans racen is ook niet mijn ding inderdaad. En overigens ook niet het ding van veel mensen in racing hier in de UK. := Sowieso dat racen op dirt (wat echt een laagje 'dirt' op een harde ondergrond is, geen tapeta of polytrack of zo) is iets wat we hier maar vreemd vinden, net als het feit dat alles alleen maar linksom gaat, elke baan hetzelfde is, inderdaad het management, het medicijngebruik en ga zo maar door. "Typisch Amerikaans" zullen we maar zeggen. :')

En wat lekker, je rit met Mel! :D


Het jammere is dat deze dingen die je hier opnoemt dan als representatief gezien wordt voor de gehele rensport, ook in de UK. Wat zonde is, want ik geloof best dat het er op veel plekken gewoon ethisch naar renpaarden gekeken wordt..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-23 18:14 



 
Profiel   

Oh dat denk ik ook wel hoor. Ik denk sowieso dat heel veel mensen het gewoon goed bedoelen en goed willen, en dat het meeste leed echt met de beste bedoelingen gebeurt. 't Is alleen als geld het over gaat nemen dat het een probleem wordt.

Ik stond eerst ook vrij neutraal tegenover de Grand National (en wat de Schotse betreft had ik het dus hartstikke fout) tot ik andere dingen hoorde maar vooral las. Maar dat gaat ook om heel veel geld. Maar als je kijkt wat Mkango bijvoorbeeld vertelt over zorg voor de paarden, denk ik dat je als paard beter in Engeland nog kan wonen dan hier :) over het algemeen he :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-23 18:32 



 
Profiel   

Helemaal mee eens! Nederland is echt veelste klein voor hoe een groot en succesvol paardenland we zijn. We weten allemaal hoe een paard ideaal gehouden moet worden en toch kijken de meesten verrast op als ik deel dat mijn paard nooit in een stal staat...

Kleine update nu ik er toch ben: Dmv featherlight een fijne techniek gekregen om de medicijnen te geven, ik ben zo trots het lukt gewoon! Hoe ik een tijd terug dezelfde medicijnen met een gevecht in een stal naar binnen moest proppen en uiteindelijk het opgaf en toch maar in het voer spoot, lukt het nu om het uit het spuitje binnen 5 minuten in de mond te spuiten :D en de volgende dag gaat het steeds makkelijker in plaats van moeilijker.
Elei ziet er verder goed uit, ik ben in ieder geval tevreden voor een keer:

[ img ]
haar vacht begint te glimmen, zijn meer allemaal van voor naar achteren te tellen. Nu hopen dat ze ook van binnen herstelt en we eindelijk kunnen genieten..

Ik heb wel samen met mijn vriend besloten dat we in juni uitzicht willen op verbetering. We zijn dan namelijk een jaar aan het emmeren met dit probleem en geen dag zorgeloos kunnen genieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-23 19:29 



 
Profiel   

Heeft hij nou een playbunnie op zijn kont?!

@Avalanche ik zelf ben bijvoorbeeld weer helemaal niet tegen de Grand National, heb er zelfs paasrden voor getraind/gereden. Ik vraag mij zelfs een beetje af of het probleem hem in de race zelf zit of in de fokkerij. Enfin wel vind ik dat ze moeten blijven onderzoeken en dat het nog veiliger moet.

Roi speelt momenteel vooral voor kinderpony en jeetje wat doet hij zulke dingen toch mega braaf.
Momenteel leert hij ook weer een nieuwe 12 jarige jongen om op de baan te rijden en dat doet hij met ontzettend veel geduld, maar wel zo dat ze ook merken als ze iets fout doen.
Verkeerd afremmen na gasgeven, tja dan ga je dus op hetzelfde tempo de baan rond. Roep ik dan een ronde later van afstand dat hij moet stoppen, remt hij netjes af. Leerpunt voor volgende keer voor de jongen is dus hoe moet ik nou remmen?
Ik vind dat zo fantastisch om te zien en mee te maken.
Op onderstaande foto's kun je zo'n leermoment ook goed zien.
De ene jongen heeft nog niet door dat hij de teugels korter moet hebben de andere heeft dat wel al geleerd. Echter met beide gaat hij er niet vandoor, maar hij laat wel merken wat die ene jongen fout doet.


[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-23 22:02 



 
Profiel   

Wat super zeg! Gouden paard, werkelijk. Zo heb je er maar weinig :+:

Toch vind ik het heel interessant om iedereens mening te horen, vooral goed beargumenteerd. Het zet me aan het denken. Gek voorbeeld en totaal off-topic, maar ik ben heel conservatief opgevoed en uiteraard was ik anti-abortus. Tot iemand de feiten en cijfers voor me op een rij zette, en dat heeft me aan het denken gezet, en ik ben uiteindelijk grondig van mening veranderd.

Ook een beetje de reden dat ik hier op Bokt rondhang. Verschil van inzicht maakt het leuk imo en je leert er echt wel veel van :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-23 22:29 



 
Profiel   

Hahaha ja hadden een playbunny geschoren van de winter xD wat een leuke fotos weer

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 11:01 



 

Ze ziet er goed uit, Euridicey! Hopelijk is alles binnenkort achter de rug en kun je gewoon lekker van haar genieten! Dat je alweer een jaar aan het dokteren bent joh. -O-
Overigens niet om zuur te doen, maar wat is er met haar hak gebeurd? :oo

Roi is weer lekker bezig! :D Heerlijk paard is het toch!

We hadden vorige week een mooie regenboog bij ons op stal. Jammer dat ik m'n camera niet bij me had:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 11:44 



 
Profiel   

Echt, wat een gave foto is dat <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 11:54 



 
Profiel   

Oo heel gaaf! Die lucht <3
Mel kijkt vaak zo suf op fotos.. maar ze heeft wel mooie appeltjes nu
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 15:14 



 
Profiel   

Ja ernstig dat jaar.. hopelijk werkt deze route.. ik twijfelde nog of ik het erbij moest zetten. Wat er is gebeurt met die hak? Geen idee, trof haar eens zo aan. Is een piephak nu :/ DA erbij gehaald, maar ze loopt zuiver en heeft er gelukkig geen last van. Het is alleen heel erg lelijk...

Wat een super gave foto met die regenboog en ik ben helemaal verliefd op de appeltjes van Mel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 08:16 



 
Profiel   

Toen mel dat eerste jaar telkens haar achterbenen openhaalde had ze ook piephakken, maar dat is vanzelf weggegaan :knuffel: duurde wel driekwart jaar ongeveer, maar gaat vast bij elei ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 08:32 



 
Profiel   

Mellie is ook mooi gevuld zo <3 gaaf zeg. Ze ziet er echt goed uit <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 09:32 



 
Profiel   

Dankjewel <3 ik ben echt blij met hoe het gaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 09:47 



 
Profiel   

Sintara schreef
Toen mel dat eerste jaar telkens haar achterbenen openhaalde had ze ook piephakken, maar dat is vanzelf weggegaan :knuffel: duurde wel driekwart jaar ongeveer, maar gaat vast bij elei ook

Oh echt kan dat?! Ik ben benieuwd! Het voelt echt als een balletje vocht. DA legde de risico's van het aanprikken uit, maar die nadelen wegen echt niet op tegen de voordelen, gezien ze er geen last van heeft..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 20:16 



 
Profiel   

Ja dat kan :j het kan ook zelfs nog later wegtrekken, en het is niet perse erg. Dus rustig aan :knuffel:

Mellie was niet lekker vanavond, beetje verhoging en dan weer volgens stalgenoot koud, en stijf enzo. Had veel knuffels nodig en dat is niet haar ding normaal gesproken. Hopelijk is het gewoon even een dag een dipje

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 20:19 



 

Euridicey schreef
Sintara schreef
Toen mel dat eerste jaar telkens haar achterbenen openhaalde had ze ook piephakken, maar dat is vanzelf weggegaan :knuffel: duurde wel driekwart jaar ongeveer, maar gaat vast bij elei ook

Oh echt kan dat?! Ik ben benieuwd! Het voelt echt als een balletje vocht. DA legde de risico's van het aanprikken uit, maar die nadelen wegen echt niet op tegen de voordelen, gezien ze er geen last van heeft..
Hopelijk trekt het bij Elei ook nog weg! Ik weet niet of het wellicht kan samenhangen met het feit dat er intern e.e.a. niet helemaal lekker zit bij haar, maar zolang ze er geen last van heeft, zou ik er idd ook niet teveel mee doen. :j

Mel ziet er goed uit, Sintara! Hopelijk heeft ze niets onder de leden en is ze morgen weer gewoon de oude!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 21:02 



 
Profiel   

Ach jeej.. hopelijk vandaag weer wat beter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-23 11:08 



 
Profiel   

Thanks, ik denk dat het wel meevalt hoor, mel is er gewoon een die ontzettend laat merken hoe het met haar gaat. Komende nacht maar even een dekentje op en nog een paar dagen rustig aan en dan is ze wel weer okee denk ik... Vanochtend was ze een halve graad kouder dan normaal op de thermometer en leek nog moe, maar wel minder pips :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-23 12:27 



 
Profiel   

Nou moppie gaat sindsdien weer helemaal top. Ze staat lekker elke dag een paar uurtjes op het gras en dat doet haar altijd wel goed. Passieve fysio :j
[ img ]
Betekent wel dat ze haar krachtvoer weer belabberd eet, maar goed :') ze zit wel netjes in haar vel, is een glimworm tot en met en topfit met de buitenritten. Ik vind het ergens jammer dat ik op vakantie ga haha, maar ik kan haar zo moeilijk meenemen.

Misschien dat ik wel van de zomer een keer met een stalgenoot meega om met de trailer ergens heen te gaan en dan daar een buitenrit te maken. En als dat bevalt hoort een keertje Veluwe ook tot de mogelijkheden :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 22:44 



 
Profiel   

Super cool *\o/* Mel is wel avontuurlijk genoeg om dat leuk te vinden *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 23:18 



 

Haha, ach, zolang ze voldoende gras binnenkrijgt en er goed uit blijft zien, loopt dat wel los joh! :D

Hier zijn er voorzichtig wat plannen aan het ontstaan om van de zomer een keer naar het strand te gaan samen met een stalgenootje. Ik heb alleen nog maar een balletje opgegooid, maar de reacties waren heel positief, dus ik kijk er nu al naar uit! Is toch wel leuk als je ook je paard gewoon kunt inladen om ergens anders te gaan rijden, dan kun je idd nog meer op avontuur! 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-23 00:01 



 
Profiel   

Thanks :D ja samen met haar vriendinnetje vind ze het denk ik wel leuk :P .
Mijn stalgenoot wil ook heel graag naar het strand maar dat durf ik niet zo goed met mel haha. De laatste tijd komen we weer wat dingetjes tegen op de duinen, dingen die haar op straat niet zou boeien maar bv hele volleybal en frisbee wedstrijden, groep jongeren die naar muziek zit te luisteren etc (natuurlijk doen ze dat op het enige stuk waar mensen met paarden langs mogen). En nu is ze dus weer huppelig op het duinpad :+
Iets aan alle ruimte maakt dat ze gewoon toch vind dat ze hard móet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-23 08:05 



 
Profiel   

Update tijd!!! De medicatie is klaar en we maken langzaam stappen met het erop komen. Het heeft wel weer indruk achtergelaten, want ze is nog wat gespannen/argwaanend over de opzadelsituatie. Met Featherlight komen we wel heel ver. Ik leer er zo ontzettend veel van en begin grondwerk ook echt leuk te vinden. Dit keer doe ik het (bijna) helemaal zelf en heb ik een paar dagen terug zelf gehangen. Ze vond het spannend, maar het ging wel steeds beter.. hopelijk volgende update met een blije rijfoto. Wie weet....

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 22:55 



 
Profiel   

Wat goed joh <3 super fijn <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 23:48 



 
Profiel   

Wat fijn *\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 07:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 120 van de 126 [ 3135 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123 ... 126  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen