Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 70 van de 72 [ 1785 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Irish Draught in Nederland

 
Profiel   

De hoeveelheid haar kan inderdaad ook flink vertekenen.
De mijne is doorgaans echt doodbraaf. De veearts en hoefsmid vinden het ook altijd prettig werken. :o
Maar als er bijvoorbeeld dieren in de verte lopen kan die ook heel hysterisch doen, dan merk ik even weer dat het toch stiekem wel een bloederig dier is. Gelukkig kunnen we dat steeds makkelijker af laten vloeien. Een paar jaar geleden kon die nog flink spoken.

Hij is nu in elk geval weer blij :=
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 14:00 



 
Profiel   

Hoe gaat het met de anderen Ieren??
Het is zo stil hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-23 18:27 



 
Profiel   

Wij zijn gisteren voor de tweede keer op concours geweest! De eerste keer was vorig jaar september, dus al een hele tijd terug.

Roosje was stuiter gek met losrijden en het eerste rondje zo onder de indruk dat we niet verder kwamen dan 5, maar het tweede rondje zette ze een knopje om en ging ze er vol voor! :D Dus braaf foutloos en nog een 3e prijsje meegenomen naar huis. Vandaag heeft ze heerlijk zonder deken in het zonnetje gechillt.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-23 18:54 



 
Profiel   

Mijn Ierse merrie doet het top! Op 1 april L1 geklasseerd, inmiddels onze eerste crosslesjes gehad en komende week een trainingsweek bij Alice Naber in het vooruitzicht. Ben zó blij met en trots op mijn Birtje....

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-23 19:15 



 
Profiel   

Change3x schreef
Wij zijn gisteren voor de tweede keer op concours geweest! De eerste keer was vorig jaar september, dus al een hele tijd terug.

Roosje was stuiter gek met losrijden en het eerste rondje zo onder de indruk dat we niet verder kwamen dan 5, maar het tweede rondje zette ze een knopje om en ging ze er vol voor! :D Dus braaf foutloos en nog een 3e prijsje meegenomen naar huis. Vandaag heeft ze heerlijk zonder deken in het zonnetje gechillt.

[ [url=m/lHmbIe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/K64uRx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9WbZBL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vT36bJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Was Roosje niet het paard dat je misschien moest verkopen? Of zit ik helemaal mis?
Fijn om te zien dat ze (jullie) zo goed gaat! Ze ziet er goed uit :)

Mijn paard gaat hartstikke goed, ze wordt alweer 6 volgende maand en heb haar dan alweer 2 jaar.. Time flies!
Wedstrijden rijden zit er voorlopig niet in. Ze durfde de trailer niet meer op, ding laten keuren en bleek niet helemaal goed meer (lees; helemaal niet goed := ). Dank paard, dat je me waarschuwde! Had anders kunnen aflopen als ze er gewoon op was gaan staan..
Het rijden gaat wel heel fijn. Dus vind het wel jammer dat we nu niet op wedstrijd kunnen gaan, maar heb nu echt even geen geld over voor een trailer, we hebben ook andere dingen die gedaan moeten worden.. Dus we tuffen en lessen wat in de bak en maken regelmatig een rondje buiten. Op naar beter weer, hopelijk!

(poging bitloos, geen succes met dit hoofdstel :D ).
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-23 19:36 



 
Profiel   

@ Change3x: Wat goed dat Roosje zich het tweede rondje zo goed hersteld heeft, gefeliciteerd!
Heerlijk he, dat ze af en toe weer even lekker zonder deken kunnen chillen, kom maar gauw echt door met dat voorjaar!

@ Charmaine: Wat leuk allemaal, ook heerlijk veelzijdig bezig!

@ lies: Jeetje dat is schrikken, dat de trailer ineens niet goed meer bleek te zijn. Bijzonder dat zij dat aanvoelde en er niet meer op wilde, gelukkig!

Hier gaat het allemaal ook lekker. Laatste weken even met de barebackpad gereden, Skinny was te breed geworden voor zijn zadel :+ Zadel sinds vrijdag weer terug, vandaag een heerlijke rit buiten gemaakt.
[ img ]

Binnenkort Skinnys dochter Shayla weer oppakken met rijden. Afgelopen zomer zadelmak gemaakt en in de winter even een paar maand pauze van het rijden gegeven. Benieuwd hoe ze het straks weer op gaat pakken.
[ img ]
Het is nog steeds een grote schoothond <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-23 21:36 



 
Profiel   

Die van jullie zien er goed uit! :D

Lies, ja dat klopt! Rose heeft even te koop gestaan, maar er was eigenlijk niemand die haar een management kon bieden van geen gras maar wel dagelijks veel buiten staan (hele dagen met wel toegang tot hooi), en de kijkers die ik heb gehad waren qua rij ervaring echt te groen voor Roos. Dus ze is nog lekker bij mij! Mocht ik iemand tegen het lijf lopen die wel goed matcht, dan zou ik wel open staan voor verkoop. Maar anders mag ze lekker blijven, ‘t is echt een ontzettend lief en zachtaardig paard dus ik ben er wel gek op. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 10:22 



 
Profiel   

Hoi allemaal,

Ik lees even mee met jullie topic. Ik ben zelf op zoek naar een nieuw paard nadat ik mijn springgefokte KWPN merrie in februari helaas heb in laten slapen.. Ik ben nu rustig op zoek naar een leuke allrounder waarmee ik in de toekomst ook een oefencross of jacht mee kan rijden. Ierse paarden lijken mij ook erg leuk en geschikt. Hebben jullie tips voor adresjes waar ze (gezonde) Ierse paarden verkopen? Of weten jullie paarden die te koop staan. Ik zoek het liefst eentje die groter is dan 160, tussen 4 en 10 jaar. Normale prijsklasse..:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-23 08:52 



 
Profiel   

Rose is heel leuk Change, ik zou haar lekker houden. ;)

Skinny en die van jou, lies, zien er ook goed uit! Wat fijn ook dat ze zo braaf zijn zijn buiten.

Charmaine, ik moest even terugzoeken hoe die van jou er uit ziet, en ik zag vlekken! Zo leuk.

BeccieC, leuk, ik zag vandaag eentje voorbij komen op de jachtpaarden fb. Weet alleen niet wat jij als normale prijsklasse ziet.

Ik heb ondertussen een startpas aangevraagd en eerste wedstrijd opgegevenen. Hij staat nu nog op de zooltjes en loopt goed, moet nog even overleggen hoe nu verder. Maar dacht, als ik wil, moet ik het nu toch eens gaan doen. Met die gedachte ook meteen doorgepakt en alles geregeld, voordat ik weer ga twijfelen of we het wel kunnen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-23 22:33 



 
Profiel   

Oehhh leuk san4nie! Fijn dat hij goed gaat op de zooltjes. Wanneer staat de eerste wedstrijd op de planning? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-23 20:18 



 
Profiel   

Ja ik ben er ook zo blij mee dat het zo goed gaat weer met hem. 29 april mogen we. Het is op onze oude stal, dus hij kent de bak, ik denk dat dat in ons voordeel is wbt spanning :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-23 21:06 



 
Profiel   

Oh dat is wel fijn inderdaad, in ieder geval een bekende omgeving. Kun je hopelijk gewoon lekker ontspannen rondsturen *D

Ik heb ook de stoute schoenen aangetrokken en ons opgegeven voor een oefencross volgende maand. Zijn al een paar jaar niet op pad geweest, dus ben heel benieuwd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-23 23:06 



 
Profiel   

Sille, wanneer is jouw cross? Wel heel gaaf! Gaat vast goed komen.

Even delen; zo trots en blij!
[ img ]
[ img ]

We hadden best wat stress en spanning bij het losrijden en in de eerste proef. Maar toch fijn kunnen rijden en heel nette punten. 191,5 en 194 op ons debuut. :D
En weer zo braaf op de trailer en met alles voorbereidingen. Heerlijk dier is het toch <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 11:47 



 
Profiel   

Wauw wat een super punten san4nie! Klinkt als een geslaagd debuut! Smaakt het naar meer? *D

Wij zouden eigenlijk volgend weekend oefencross hebben, maar het is helaas afgelast... Geneuzel met natuurmaatregelen, stikstof, blablabla... Echt balen!

Vandaag wel heerlijk van het mooie weer genoten {:}
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 20:42 



 
Profiel   

Huh, wat gek! Heeft dat nou ook al invloed op paardensport evenementen. :?
Prachtig, die tulpen! Jij woont bovenin Drenthe toch?

Ja, het smaakt zeker naar meer! Zit al te kijken wanneer en waar ik ga opgeven. Ook fijn dat ik nu gewoon eindelijk met de trailer op pad kan (en durf). Dat brengt meer perspectieven. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 21:23 



 
Profiel   

Ja bizar hè, heb al van meer paardenevenementen gehoord die daardoor afgelast zijn..

Klopt, zit inderdaad in omgeving Assen, normaal hebben we hier ook nooit tulpen, dus dat was ineens een verrassing :+

Leuk man, lekker wat wedstrijden meepakken! Zelf met de trailer op pad kunnen is ook wel heel fijn ja, kun je ook wat mooie buitenrijgebieden opzoeken enzo :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 21:12 



 
Profiel   

Wat leuk Sannie! Mooie punten en nog fijner dat je vaker op pad kan gaan.
Prachtige foto Sille <3

Mijn Sjorssie is vandaag jarig *\o/*
6 jaar alweer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 21:18 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met Sjors! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 22:32 



 
Profiel   

Sille55 schreef
Ja bizar hè, heb al van meer paardenevenementen gehoord die daardoor afgelast zijn..

Klopt, zit inderdaad in omgeving Assen, normaal hebben we hier ook nooit tulpen, dus dat was ineens een verrassing :+

Leuk man, lekker wat wedstrijden meepakken! Zelf met de trailer op pad kunnen is ook wel heel fijn ja, kun je ook wat mooie buitenrijgebieden opzoeken enzo :D


Nu je het zegt heb ik het eens eerder gehoord of gelezen inderdaad, maar dacht toen dat het onzin was. Vind het wel heel erg raar.

Ja die velden zijn echt prachtig!

Kijk, jij snapt het wbt buitenrijden. Ik roep het al jaaaren, nu kunnen we echt.

lies schreef
Wat leuk Sannie! Mooie punten en nog fijner dat je vaker op pad kan gaan.
Prachtige foto Sille <3

Mijn Sjorssie is vandaag jarig *\o/*
6 jaar alweer.

Dank!
Gefeliciteerd met zijn verjaardag! Heb je ook nog een verjaardagsfoto? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 22:43 



 
Profiel   

san4nie schreef
Rose is heel leuk Change, ik zou haar lekker houden. ;)

Skinny en die van jou, lies, zien er ook goed uit! Wat fijn ook dat ze zo braaf zijn zijn buiten.

Charmaine, ik moest even terugzoeken hoe die van jou er uit ziet, en ik zag vlekken! Zo leuk.

BeccieC, leuk, ik zag vandaag eentje voorbij komen op de jachtpaarden fb. Weet alleen niet wat jij als normale prijsklasse ziet.

Ik heb ondertussen een startpas aangevraagd en eerste wedstrijd opgegevenen. Hij staat nu nog op de zooltjes en loopt goed, moet nog even overleggen hoe nu verder. Maar dacht, als ik wil, moet ik het nu toch eens gaan doen. Met die gedachte ook meteen doorgepakt en alles geregeld, voordat ik weer ga twijfelen of we het wel kunnen. :D


san4nie, heb je misschien een linkje naar die fb groep?
Langzamerhand ben ik ook opzoek naar een maatje voor het leven, ik zit nu in een Ierse fb groep, voor Ierland en de VS, is voor een eerste paard toch niet heel handig om hem/haar uit het (verre) buitenland te halen, ook met bezichtigen...

Zijn hier bokkers die hun paard uit Ierland of VS hebben gehaald? En hoe ging dat qua transport, bezichtigen, keuren en het kopen/ de zoektocht in het algemeen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 14:13 



 
Profiel   

Ik heb die van mij uit Engeland en Ierland gehaald. De merrie bij een handelaar en de schimmel bij een particuliere fokker. Ik heb ze beide via de foto/film gekocht omdat de prijs er wel naar was. Merrie is met Parker gekomen en ruin met Andrew Cahill. Beide heel fijn! Parker heeft luxere vrachtwagens, dat is wat je ook aan het prijsverschil merkt.

Mijn ruin is met een 5 stage vetting en x-rays gekomen. Heeft de verkoper geregeld en toen rapport van hun DA gekregen. Merrie met alleen klinische keuring, ook door verkoper geregeld.
Denk dat ik ze beide na ongeveer 1,5 week thuis had staan vanaf informatie winnen, keuren en transport.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 14:23 



 
Profiel   

Ik heb je een pb gestuurd Elihood. Misschien heb je er wat aan.

Mijne stond al bij een Nederlandse handelaar en kwam ik toevallig tegen. Dus kan je helaas verder niet helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 16:15 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Hallo allemaal,
Ik heb 5 jaar geleden mijn Ier verkocht. Irish draughtxconnaraxish
Een jaar of 3 geleden is hij wederom verkocht.
Wellicht dat iemand van jullie hem ooit is tegengekomen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 01:26 



 
Profiel   

Change3x schreef
Ik heb die van mij uit Engeland en Ierland gehaald. De merrie bij een handelaar en de schimmel bij een particuliere fokker. Ik heb ze beide via de foto/film gekocht omdat de prijs er wel naar was. Merrie is met Parker gekomen en ruin met Andrew Cahill. Beide heel fijn! Parker heeft luxere vrachtwagens, dat is wat je ook aan het prijsverschil merkt.

Mijn ruin is met een 5 stage vetting en x-rays gekomen. Heeft de verkoper geregeld en toen rapport van hun DA gekregen. Merrie met alleen klinische keuring, ook door verkoper geregeld.
Denk dat ik ze beide na ongeveer 1,5 week thuis had staan vanaf informatie winnen, keuren en transport.



Is dat dan wel betrouwbaar genoeg, een DA va verkopende partij? Zeker omdat je het paard nog nooit in het echt hebt gezien.
Ik heb er een dubbel gevoel bij, ene kant denk ik doen, want in Ierland/ Engeland zie ik vaak wel hele leuke paarden voorbij komen, qua ''kwaliteiten'' als type Ier maar ook qua prijs. Als ik kijk naar stallen in NL heb ik minder dat ik denk daar zou ik willen kijken..
Nadeel is alleen dat mijn familie echt geen paardenfamilie is, ouders hebben er echt geen verstand van, dan lijkt het me toch wel een opgave om een paard uit een ander land te halen..


@San4nie,heel erg bedankt, ik ga er naar kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 18:19 



 
Profiel   

Ja hoor, ik laat x-rays door mijn eigen arts bekijken en het klinische gedeelte zoveel mogelijk filmen. Als de prijs ernaar is durf ik dat wel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 18:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 70 van de 72 [ 1785 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen