Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 59 van de 60 [ 1499 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

het Schwarzwalder fuchs kletstopic

 
Profiel   

Hier is Megan 25 mei bevallen van een hengstveulentje Wodan <3
Zijn vader is Wilano <3

25-05
[ img ]

28-05
[ img ]

[ img ]


31-05
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 21:07 



 
Profiel   

Wat een knapperd <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 21:13 



 
Profiel   

Oh lief! Dat wordt genieten de komende tijd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 22:10 



 
Profiel   

En wat een mooie naam Wodan! mijn dochtertje heet Signe ook een oud germaanse naam :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 12:25 



 
Profiel   

Ik was het paspoort aan het doorbladeren en kwam nog een leuke pagina tegen over een aantal jaar de stokmaat noteren, weet iemand door wie dit gedaan moet worden of waar deze pagina voor is?

Staat op bladzijde 54 van 56

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-23 07:11 



 
Profiel   

Ik kom even hier binnen wandelen met wat vragen.
Hoe bijzonder zijn de Schwarzwalders? Is er een beetje aan te komen of staan ze echt maar zelden te koop?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-23 07:12 



 
Profiel   

Hoe bijzonder ze zijn is een kwestie van wat is je smaak en hoe kijk je er naar. Als je bedoeld hoe zeldzaam ze zijn, dat zijn ze niet echt. Er zijn ondertussen weer redelijk veel. Maar te koop zijn er weinig, dus slecht aan te komen,dus duur. In Duitsland heb je meer aanbod.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-23 08:59 



 
Profiel   

Ik heb dit voorjaar eentje gekocht. In maart/april werden er niet zoveel geadverteerd. Wel veel in het zuiden van Duitsland (kleinanzugen), maar dat is vanuit mijn woonregio echt 700-800km rijden. Ik heb er eentje gekocht bij SFSN (Marja). Misschien is Zuid-Duitsland vanuit Limburg wel goed te doen.
Deze zomer valt het me op dat ik bijv op marktplaats heel veel advertenties zie van SF's. Ook in mijn directe woonregio. Ik vind ze redelijk betaalbaar, maar goedkoop zijn ze zeer zeker niet. Reken op de prijzen die je voor 'gewone' wpn-ers zou betalen.

Voor mijzelf: ik zocht een paard dat lijkt op mijn haflinger. Eigenlijk een kleine koudbloed - stokmaat 1.50m. maar daarbij ook stevig in het postuur en vooral koel in het koppie. In Haflinger-land was zo'n dier vrijwel niet meer te vinden (ze fokken tegenwoordig liever smalle sportpony's met dito karakter). En zo ben ik bij de SF terecht gekomen.

Onze Vinnie is nu 2 jaar, bijna 2,5, en hij is superleuk. Gek genoeg - hoewel hij echt een paard is, is hij heel anders dan de heetgebakerde warmbloedpaarden die ik gewend was. Vinnie schrikt helemaal niet zo gauw, laat zich ook niet zomaar opjutten en rent ook niet weg voor de eerste de beste vlieg die hem lastig valt. Daarentegen is Vinnie wel een brutaaltje. Hij wil nog wel eens wat drammen (Voorbeeld: als hij de stal in wil maar de deur zit dicht, dan beukt hij gewoon tegen de deur aan) en ik geloof maar zo dat als hij 'nee' zegt, het ook echt 'nee' is. Maar hij is nog jong, we gaan hem daar vast nog wel wat in kneden. Hij kan verrassend leuk lopen (beter dan mijn haflinger) en hij is ook zeer voorwaarts (iets te, als je het mij vraagt :D )
Mochten we weer een paard willen kopen, dan is er een dikke kans dat het wederom een SF zal worden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-23 15:18 



 
Profiel   

Ik ben trouwens in juli op vakantie geweest in Oostenrijk en Zuid-Duitsland en heb daar natuurlijk (oa) ook Hauptgestüt Marbach aangedaan.
Via hen ben ik in contact gekomen met de fokkers/eigenaren van de vader van onze Vinnie, de hengst Vinzent. We zijn daar ook op bezoek geweest en hebben daar de hengst zelf, maar ook zijn volle zuster, zijn moeder en wat andere nakomelingen uit de merrielijn mogen zien.
De fokkers van Vinnie bleken vlakbij ons hotel te wonen en we hebben zijn moeder en zijn volle broertje ook mogen begroeten!
Was heel bijzonder en leuk, ik heb een boel mogen leren over de SF maar heb ook in het bijzonder genoten van hoe vriendelijk de SF-fokkende mensen in die regio zijn. Eigenlijk toch wel heel anders dan we hier in NL gewend zijn, het was een warm bad gelijk.

Hierbij wat fotos voor jullie SF-minnende Bokkers:

Eerst twee Marbach hengsten:
Dachsbub - hele vriendelijke imposante krachtpatser. Hij pastte net niet helemaal in mijn handtas, maar anders.... :D
[ img ]

Weissenbach - de hengst met roodkleurige manen. Echt heel bijzonder om te zien!
[ img ]

Daarna door naar Vinzent - Hele mooie hengst, ik vond hem goed rijtypisch, al wordt er met hem vooral gemend (zijn fokker houdt van mennen).
[ img ]

Hieronder het volle broertje van onze Vinnie, naast de moeder van onze Vinnie:
[ img ]

Heel schattig veulen, wilde continue je aandacht hebben. Hij is trouwens te koop: https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... 4-139-7997

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-23 15:42 



 
Profiel   

M’n vriend moet voor iemand anders een SF ophalen in zuid Duitsland en laten ze nu net nog wat hebben staan, hij dacht als ik het ritje toch maak kan ik er zelf ook een meenemen, vandaar m’n vraag.

Ik ben verder onbekend met het ras.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-23 15:50 



 
Profiel   

_Tarzan in welke regio zit je? Anders is er vast iemand in je omgeving waar je even kennis kan maken met het ras..

Dees: oehh gaaf ik vind die Weissenbach echt mooi <3 lijkt een beetje op de oma van mijn merrie, die had ook wat rood/bruine manen erdoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-23 17:37 



 
Profiel   

Is dan van m’n vriend dus denk voor de verkoop. Ik hoef het alleen te verzorgen zolang het bij ons staat :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-23 17:54 



 
Profiel   

_Tarzan schreef
Is dan van m’n vriend dus denk voor de verkoop. Ik hoef het alleen te verzorgen zolang het bij ons staat :+


Ohh haha oke

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-23 21:30 



 
Profiel   

_Tarzan schreef
M’n vriend moet voor iemand anders een SF ophalen in zuid Duitsland en laten ze nu net nog wat hebben staan, hij dacht als ik het ritje toch maak kan ik er zelf ook een meenemen, vandaar m’n vraag.

Ik ben verder onbekend met het ras.


ik denk dat als je wat aansprekends hebt je ze ook zo weer kwijt bent

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-23 16:22 



 
Profiel   

We hebben wat leuks uitgezocht in ieder geval, nog even geduld hebben nu :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-23 18:45 



 
Profiel   

iemand die weet wie of wat het lijstje van de stokmaten op pagina 54 moet invullen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-23 20:09 



 
Profiel   

Maaike_Ma schreef
iemand die weet wie of wat het lijstje van de stokmaten op pagina 54 moet invullen?

Waar heb jij het over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-23 21:22 



 
Profiel   

pillow schreef
Maaike_Ma schreef
iemand die weet wie of wat het lijstje van de stokmaten op pagina 54 moet invullen?

Waar heb jij het over.


PASPOORT

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-23 07:01 



 
Profiel   

Maaike_Ma schreef
iemand die weet wie of wat het lijstje van de stokmaten op pagina 54 moet invullen?


Sorry dat heb ik niet dus kan je niet helpen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-23 09:13 



 
Profiel   

BianCatjee schreef
Maaike_Ma schreef
iemand die weet wie of wat het lijstje van de stokmaten op pagina 54 moet invullen?


Sorry dat heb ik niet dus kan je niet helpen..

Ik denk dat het bij stamboekopname of door een officiële KNHS ponymeter gedaan wordt. Zelf mag je niks in het paspoort schrijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-23 10:27 



 
Profiel   

Ik denk niet datvwr ooit iemand zal gaan kijken naar wat er daar wordt ingevuld.
Mogelijk is het van toegevoegde waarde bij stamboekopname. Dan zal het door een stamboek-meter worden ingevuld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-23 12:04 



 
Profiel   

Wij hebben onze fuchs twee x laten meten door een knhs meter en één keer door de dierenarts. Dit vanwege wedstrijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-23 12:13 



 
Profiel   

fjordwijk schreef
Wij hebben onze fuchs twee x laten meten door een knhs meter en één keer door de dierenarts. Dit vanwege wedstrijden.

Dit dus. Als ze bij de pony's lopen moeten ze tm hun 8e ieder jaar gemeten worden. En daar wordt wel degelijk naar gekeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-23 12:37 



 
Profiel   

Onze Schwarzwalder is gearriveerd <3
Wat een mooi groot, gespierd en compact veulen! Hij is van mei, van de hengst Markstein en we hebben hem Moritz genoemd :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-23 18:30 



 
Profiel   

Wat een leukerd, Tarzan!
Ben benieuwd hoe snel hij een blijverdje mag worden :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-23 18:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 59 van de 60 [ 1499 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen