Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 121 van de 126 [ 3130 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124 ... 126  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hét Engelse Volbloeden topic!

 
Profiel   

We did a thing :Y) het was maar een klein hobbeltje vanuit draf maar toch haha. Sprongetje in het bos

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 21:23 



 
Profiel   

We did a thing :Y) het was maar een klein hobbeltje vanuit draf maar toch haha. Sprongetje in het bos

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 21:25 



 
Profiel   

Leuk Sintara, hier enkel houten afsluitingen in het bos, om de auto's tegen te houden, die vind ik nog net wat te hoog. In de bak durf ik dat wel, maar buiten waar ze vast zitten..
Wel leuk om voor de afwisseling te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 21:32 



 
Profiel   

Oh nee dat zou ik ook niet doen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 22:25 



 
Profiel   

Nu met de lange dagen rijden we 1-3 x per week buiten. Heb inmiddels goede hoefschoenen aangeschaft, want zijn voeten groeien zo traag, hij liep op het laatst enkel op de stralen.
Maar verder zo blij met hem, hij is zo stoer, gaat braaf voorop langs de "engste" dingen. BV een visser met een tent die er eerder nooit zat. En ik kan hem prima terugnemen na de galop. Ik laat hem alleen niet voluit gaan. Dus rustig galopje, maar ook zeker in een hoger tempo, maar ik voel dat hij nog veel harder kan, maar dat durf ik nog niet en daarvoor moet de bodem ook goed genoeg zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 19:50 



 
Profiel   

Wat fijn dat je zo geniet van hem!

En dat heb ik ook ja, zelfs met een rengalopje op het hoogste tempo van een ander paard voel ik er nog een paar versnellingen op zitten. Ze kan dan ook echt gigantisch grote passen maken waardoor ze in hun tempo nog geen eens naar 4 tact gaat :P
Maarja, door de verlatingsangst kan ze dat echt niet alleen, en eerlijk gezegd zijn de paden te slecht om zo knetterhard te gaan. Ik ben er meer dan tevreden mee met hoe het nu gaat :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 21:13 



 
Profiel   

Ik had een heel verhaal getypt omtrent mijn management en voeding, loopt bokt vast en is het weg -O-

Dan maar even kort: hoe krijgen/kregen jullie je volbloed op gewicht? Ik heb merrie in kwestie nu twee en halve maand. Het scherpste is er ondertussen van af maar heb t gevoel te blijven steken op dit punt waar ze toch net te schraal blijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 18:15 



 
Profiel   

Mijne krijgt nu onbeperkt heel schraal hooi, een halve kilo fibrebeet, halve kilo lucernebrok, 200ml olie, 50gr erwten eiwitisolaat en Pavo vital.
Met wat uurtjes paardengras :)

Toen ze nog op voordroog stond hoefde ik een stuk minder bij te voeren, als ik zelf kon kiezen zou ik vetter hooi geven dan ze nu krijgt (en meer en vetter gras)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 18:21 



 
Profiel   

Noblesse_ schreef
Ik had een heel verhaal getypt omtrent mijn management en voeding, loopt bokt vast en is het weg -O-

Dan maar even kort: hoe krijgen/kregen jullie je volbloed op gewicht? Ik heb merrie in kwestie nu twee en halve maand. Het scherpste is er ondertussen van af maar heb t gevoel te blijven steken op dit punt waar ze toch net te schraal blijft.

Een heleboel voer :') bij de EV gewoon het hele jaar SP voeren :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 18:25 



 
Profiel   

Mijne staat nu op de merriebrok, hele dag opt weiland, schep muesli en halve schep sportbrok, en snachts op stal onbeperkt hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 18:34 



 
Profiel   

Ze krijgt nu onbeperkt voordroog, ik heb sinds vorige week echt hele vette/rijke balen. Vorige waren wat armer.

Ze krijgt een schep muesli, een schep (droog gewogen) all-in soup van aveve, wat handen luzerne

Savonds hetzelfde maar dan nog een klein scheutje lijnzaadolie + 400g mijten bodybuilder

Imo al best veel… of zie ik dit verkeerd?

Rijk gras is helaas geen optie bij ons op stal -O- . Verder wel een fijne stal waar ze elke dag buiten staat met een vriendje, helaas dus op een schrale wei. Ze krijgen op de wei wel voordroog bij.
Ik neem haar dagelijks een uurtje mee om te grazen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 18:36 



 
Profiel   

Dan zou ik als ik jou was de olie ophogen, geeft niet veel extra volume maar wel lekker veel calorieën

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 18:51 



 

Heb je foto's van hoe je merrie er nu uitziet?

Equi-Jewel heeft hier echt wonderen verricht toen stal niet meer wilde voeren dan een truttig schepje elfenstof en wat Mollichaff (leuk voor cobs, niet voor een volbloed) en je hoeft er ook niet veel van te geven. Grote voordeel van Saracen vind ik dat hun voer dat speciaal ontwikkeld is voor volbloeden vrij geconcentreerd is, zodat je het niet in grote hoeveelheden hoeft te geven.

Nu is de mijne uiteraard een huisdierpaard geworden en vreet ze alles wat los en vast zit, maar veel actieve renpaarden willen geen kilo's voer naar binnen werken elke dag, dus om ze toch voldoende calorieën binnen te laten krijgen, is veel van dat voer heel geconcentreerd. :)

Equi-Jewel is wel met name voor paarden die wat schraal zijn op de bovenlijn; heb je juist meer 'cover' nodig rond hun middel of elders op het lichaam, dan zijn daar weer andere supplementen voor. Tegelijkertijd moet je je ook realiseren dat veel volbloeden gemiddeld genomen wel een hogere caloriebehoefte hebben dan veel andere rassen. Je hebt erbij die van lucht al dik worden, maar de meeste hebben toch wel aardig wat voer nodig, zeker als ze ook nog aardig wat werk verrichten. :)


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-06-23 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 19:01 



 
Profiel   

Equi-Jewel <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 19:02 



 
Profiel   

Ze is inderdaad vooral schraal op de bovenlijn. Enerzijds wil ik trainen, anderzijds wil ik dat ze daar eerst wat voller wordt voor ik intensiever aan de gang ga :+ .

Ik zoek die equi-jewel eens op!
Dank voor de adviezen

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 19:02 



 
Profiel   

Monster vindt het superlekker <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 19:04 



 
Profiel   

Even wat foto’s gezocht, ik maak dit weekend nog eens nette standfoto’s. [ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 19:09 



 
Profiel   

Waar haal je dat mkango (en wat kost t)? Het klinkt wel goed op de omschrijving..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 19:11 



 

Oooo, heb je het gekocht, Ava? :D Het bevalt duidelijk goed zo te lezen! :D

@ Noblesse_: Het is wel vrij prijzig, maar je hebt er niet veel van nodig (voor Auroch was 600gr per dag voldoende om haar te laten aankomen) en je hebt ook grote kans dat je maar één zak nodig hebt en haar daarna gewoon op je onderhoudscalorieën kunt houden. :) Maar zo vanaf de foto's denk ik dat het geen kwaad kan en je moet er ook wel een beetje rekening mee houden dat dit ook wel een stukje bouw kan zijn. Verder ziet ze er goed uit!

Ik maak maandelijks een standfoto en dit is vanaf half april toen ze wel echt flink was afgevallen t/m gisteren. Op de foto van mei, de middelste, stond ze net twee weken op Equi-Jewel en was er verder niets aan haar dieet veranderd.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

@Sintara: Waar je het in Nederland kunt krijgen, moet je even aan Ava vragen, want ik weet alleen waar je het in Engeland kunt krijgen en bij animalroyal.nl, maar misschien zijn er meer die het hebben. :P (Ik zal het ook even hier voor je navragen.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 19:16 



 
Profiel   

Welke zak moet ik dan precies hebben? Op hun website vind ik veel verschillende. En dan even zoeken waar ik het kan bestellen in Belgie/NL :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 19:20 



 

Noblesse_ schreef
Welke zak moet ik dan precies hebben? Op hun website vind ik veel verschillende. En dan even zoeken waar ik het kan bestellen in Belgie/NL :D

Deze zak is het, die je op deze pagina ziet: https://www.animalroyal.com/nl/p/5358712/equi-jewel/

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 19:20 



 
Profiel   

Ja ben benieuwd.. mellie haar voer bevalt me goed, maar als t iets minder dingen/minder duur kan is dat altijd fijn.

Edit: oh rice bran ..dat eet mel niet (meer). Ze heeft best een tijdje bodybuilder gegeten maar ze is daar helemaal op uitgekeken. Denk niet dat dat een succes wordt


Laatst bijgewerkt door Sintara op 02-06-23 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 19:22 



 

Sintara schreef
Ja ben benieuwd.. mellie haar voer bevalt me goed, maar als t iets minder dingen/minder duur kan is dat altijd fijn.
Saracen op zich zit wel een beetje bovenin de markt qua prijs, maar als je langer doet met een zak omdat je er minder van hoeft te voeren, scheelt dat uiteraard ook weer. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 19:23 



 
Profiel   

Ik zie dat het als supplement wordt omschreven. Geef ik dat dan bovenop haar muesli?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 19:24 



 

Noblesse_ schreef
Ik zie dat het als supplement wordt omschreven. Geef ik dat dan bovenop haar muesli?
Ja, het is wel echt een supplement inderdaad. :j

Zal trouwens ook nog even op je post bovenaan reageren, Sintara! Superleuk! :D Ook al is het "maar" een huppeltje, die dingen zijn toch leuk ter afwisseling!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 19:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 121 van de 126 [ 3130 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124 ... 126  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen