Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 20:56

Ik bestel het vanuit Engeland gewoon. In NL niet te krijgen :)

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 21:19

Ik zie net dat de website die Mkango linkte van een bedrijf een paar dorpen verderop is _/-\o_
Afhaling kan zelfs op 5 minuten van m’n deur :D dan ga ik daar bestellen.

Euridicey

Berichten: 699
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 22:24

Wat handig! Ik heb paar dagen terug ook weer een standfoto gemaakt:

Afbeelding

Heel trots hoe ik haar altijd in liberty kan poetsen. Ze blijft zo lief staan <3

Ik ben heel tevreden hoe ze er nu uit ziet! Helaas gaat het trainen weer minder. Ik vertrouw het gewoon niet, het klopt niet.. Ik vrees dat er weer een bezoekje Wolvega op ons staat te wachten.. Ik ben hier zo klaar mee he :/ Ik wil niet opgeven...

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 20:42

Alweer -O- kom op Elei...

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 12:17

Wanneer je na de tandarts zo chill bent dat je baasje meteen fotos wil maken op de duinen (werkte niet zo goed als gehoopt haha. Wel enorm chill hoewel ze alleen was, maar ze stond zo ingeploft en mentaal afwezig xd)
Afbeelding
Lemme sleeeep :z :Z
Afbeelding
Gelukkig was er niet zoveel werk aan, ze heeft een redelijk goed gebitje :) na de wandeling mocht ze de wei alweer op dus al met al is het geen vreselijke dag voor haar denk ik ;)

Euridicey

Berichten: 699
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 11:20

Een paar weken geleden mijn BE rijbewijs gehaald en vandaag voor het eerst in mijn leven met de trailer achter de auto mét een paard in mijn eentje(!!) Elei naar de kliniek gebracht. Morgen is de afspraak. Ik ben heel benieuwd.. Zo klaar mee, maar toch ergens nog wat hoop... We gaan het zien..

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 20:49

Sterkte :(:)

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 08:48

Veel sterkte :(:)

Euridicey

Berichten: 699
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 21:22

Hoop was onterecht. Ze weten het gewoon niet..
This is the enddd.... :'(

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9301
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:00

Maar is er dan wel iets als ze niks kunnen vinden?

Euridicey

Berichten: 699
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 23:16

kyrkelover schreef:
Maar is er dan wel iets als ze niks kunnen vinden?


Littekenweefsel, delen die vastgeplakt zijn na de ontsteking, pijn herinnering. God knows. Maar wat er vandaag is gebeurd staat wel op mn netvlies gebrand. Da deed singel voorzichtig om en ze vliegt in de blinde paniek in het rond, glijdt uit en valt op haar zij. Man wat een zicht.

Wil niks zeggen dat er niks is. Da heeft echt wel het een en ander geconstateerd, maar dat maakt niet uit. Jullie zijn ig op de hoogte. Wat we nu gaan doen zien we wel. Ik kruip in een meelees hoekje..

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 23:57

Oh heel veel sterkte, wat vreselijk om te zien......... :(:)

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9301
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 07:00

Bittere ellende dus. Ik vroeg het omdat een paard van een kennis een paar maanden terug een ongeluk heeft gehad op buitenrit. Reageert exact hetzelfde alleen dan met opstappen. Is door de medische molen gehaald omdat ze paard zo totaal niet kennen. Alles in orde is echt trauma. Die zijn nu opnieuw bezig met het patroon verbreken.

Maar goed wat is nu de vervolgstap? Zo verkopen gaat niet en inslapen zullen ze een verder gezond dier ook niet doen. Kortom heeel veel sterkte

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 18:02

Tegen vervelend littekenweefsel en verklevingen kun je wel wat verschillende dingen doen, maar als ik je zo hoor weet ik niet of je dat nog wil :( zo heftig deze situatie...

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 22:36

Poeh, zo trots op mijn Melbells <3 een maand lang amper wat gedaan en dan loeibraaf op buitenrit. En dat op een zondag, met gedoetje bij de buren en een oneindige lading kinderen op het ruiterpad.. eentje deed met een harde brul alsof hij vermoord werd en liet zich op misschien 20 cm achter mel dr achterbenen plat op de grond vallen 8)7 mel trok daarop gelukkig alleen haar staart tussen de billen _O-

En terecht, zou niet fijn zijn als hij daarin terecht was gekomen natuurlijk

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9301
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 23:01

De renpaarden hier staan altijd heerlijk te snoezen tijdens hun pedicure. Echt genieten zoiets.

Afbeelding

De hoefsmid komt hier eigenlijk altijd in zijn eentje en werkt het lijstje af op het bord. Alle paarden van jong tot oud en van nieuwe tot paarden die er al jaren staan, kennen dit.
Iets wat ik eigenlijk op alle renstallen zie.

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 12:23

Aawhh ja mel is ook zo makkelijk met de smid. Ze staat altijd gewoon los op de parkeerplaats ofzo te bekappen, mel zet zelf haar voet op de steun etc haha

Gisteren heeft mel op de weegschaal gestaan, eerst gingen andere paarden en dan vindt ze het fantastisch om ook te gaan, nieuwsgierig als ze is :D zo schattig.
Afbeelding
Afbeelding
Grappig genoeg is ze ietsjes zwaarder dan vorig jaar, maar echt oprecht minder dik. (ok en ze had tot het wegen zowat 12u op de wei gestaan). Maar volgens mij betekent het vooral meer spiermassa :Y). Ze zit top in haar velletje

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9301
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 13:37

Mel ziet er top uit.

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 21:00

Lekker slagbad maken *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 21:02

*\o/* Cool :D

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 23:01

Jaa ze vindt het zó leuk :D Ik stond zo ver mogelijk weg en ben toch van top tot teen helemaal onder gespetterd hahaha

Anoniem

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 23:05

Heerlijk, haha! <3

Auroch heeft vandaag voor het eerst echte stapjes gezet in de Spaanse pas! *\o/* Ik ben zó trots, ze bood het ook ineens helemaal zelf aan. <3

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 23:08

Wat knap! Hoe leer je dat aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 23:13

Jambette kon ze al aan beide kanten en in theorie vraag je dus een jambette terwijl je je paard naar voren vraagt (elke kant afzonderlijk, want elke kant voor een paard eigenlijk een nieuw trucje), maar dat lukte eigenlijk niet zo goed bij haar, dus ik besteedde er eigenlijk niet héél veel aandacht aan.

Maar vandaag maakte ze een foutje: ik wilde haar buik aanraken met de zweep om haar vooruit te vragen, want ik was "gewone" dressuuroefeningen aan het doen aan de hand, maar zij dacht dat ik een jambette wilde vragen en toen ze me vervolgens de zweep tegen haar buik voelde leggen, stapte ze naar voren in de jambette. :)) Dus dat uitgebreid beloond en toen nog een paar keer gevraagd, ook aan de andere kant, en ineens zette ze dus de eerste paar stapjes richting een echte Spaanse pas. _O-

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 08:09

Haha awh zo goed.. mellies jambette is nog steeds een gebogen been, ik kan haar been dan ook kietelen met een zweep wat ik wil maar dat maakt niet uit (ik ben braaf je mag alles aaien met zwepen O:) ). Het enige wat ze verandert als ik doorvraag is dat ze dan op een gegeven moment gaat graven in plaats van optillen :+ totdat ik toch maar weer beloon voor een gebogen been optillen _O- en dan is ze het ook al wel weer zat.
Alleen als ik dan dat been zo zie in het water denk ik tut je kunt het dus wel! Ik krijg het alleen niet uitgelegd