Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
koeke

Berichten: 870
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:07

FatCat schreef:
@Saams - hier geen verzekering. Vooral omdat ik zelf wil beslissen hoe ik mijn paard behandel en niet het hele gevecht wil aangaan om iets terug te krijgen.
Hier net zo. Moet er niet aan denken om een paard met koliek verplicht te moeten laten opereren (of juist niet). Dat wil ik zelf bepalen, dat geld is dan van later zorg. In de grijze oudheid wel paarden verzekerd gehad (niet voor ziektekosten, dat was toen nog niet) en toen ook een heel gedoe gehad om een paard terug te kopen. Is uiteindelijk goed gekomen, maar wij waren er wel klaar mee. Had ondertussen ook een paardje dat in recordtempo in waarde steeg, dan is de premie niet eens meer op te hoesten :o

Scheren maak ik me niet druk om, Kleine Beer krijgt niet veel vacht en loopt nog lekker zonder deken. Scheermachine doet hem niks, maar gevallen haren zijn erg eng }>

@FelineNanet: Wat fijn dat Kiet zo goed gaat! Vind het zo knap om met zo'n veteraan nog zo te presteren.

@Marieke33 Mooie combi en prestaties met Vilana, top van het HTC! Dochter van een vriendin zit er al jaren in, die heeft er zoveel aan. Extra dingen zijn ook leuk.

@Punz Stoere hals krijgt Jou. Knapperd!

@Saams Fijn dat het bokprobleem van Beaut opgelost lijkt. Ik ben niet zo'n fan van een borsttuig, gaan meer paarden niet zo fijn mee.

@Gizeppie KB kwam via Marktplaats. Zagen de advertentie toevallig en vonden hem leuk. Niet serieus op zoek. Nou ja, wel naar keukenstoelen, maar niet naar een pony :D Maar hij mocht mee en is nog steeds leuk en lief! Is wel een kruising Connemara x NRPS.

@Koetjeboe Alweer even geleden, maar wat fijn dat Rex geen HWSD heeft. Ik zou zelf nu even het voer niet aanpassen, maar experimenteren met een (eczeem)deken. Dan weet je in ieder geval of het wel/niet SME is. Nog knutjes genoeg om te testen ;) Voer is hier heel simpel: geanalyseerd hooi/voordroog, balancer en evt. extra supplementen/luzerne op basis van analyse. Beetje pulp om de supplementen te plakken. KB krijgt wel Glucobalance als extra. Hij is een vreselijke vreetzak en jat restjes van de oude paarden als hij de kans krijgt.

@TinekeVD Wat doet Melody het super! Sneu van zijn tong, kun je je dan schuldig voelen hè. Neusriem wil ook nog weleens medeoorzaak zijn. Hier een dubbelgebroken Robart met een mini middenstukje, bevalt goed.

Ik ben nog niet heel actief op zoek naar een Connemara(kruising) erbij, maar hou wel het aanbod in de gaten. Dus suggesties zijn welkom. Voorkeur voor merrie, liever geen schimmel, correct gebouwd, goed bewegend, min. 1.50 (liever groter), 0 tot 9 jaar, hoeft niet te kunnen springen, mag ril zijn, projectje is welkom als de prijs ernaar is.

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 21:27

met deken testen wil nu niet. die moet je opdoen voor ze jeuk krijgen.

Ik heb toch ander voer besteld.


https://www.purepaardenvoeding.nl/produ ... vertering/
Een supplement met levende gisten omdat hij ook natte poep blijft houden.
Zitten ook veel mineralen in en er zit een mycotoxinenbinder in.
Ik begreep dat mycotoxinen schimmels zijn die in hooi, voer enz kan zitten.
Als ze dat binnen krijgen gaan sommige paarden schuren.

En ik stop met de pavo maar heb een zak je paard gezond en fit balancer pro besteld dat is net iets meer als een balancer.

Ik moet nog even uit zoeken in welke hoeveelheden ik het ga geven.

Morgen bij de DA de uit slag van het bloed op vragen want die wilde de voedings adviseur wel zien.
En dan hoor ik wat ik moet gaan voeren.
En ben benieuwd of zijn mest mooier word en de jeuk afneemt

Punz

Berichten: 8583
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:11

Citaat:
met deken testen wil nu niet. die moet je opdoen voor ze jeuk krijgen.


Dat klopt niet. Nu deken opdoen, betekent over een dag of vier/ vijf al minder jeuk. Eerlijk gezegd zou dat het eerste zijn wat ik zou doen.
(33 jaar ervaring gehad met eczemer)

wilma84
Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-08

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 07:30


koeke

Berichten: 870
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:03

wilma84 schreef:
Koeke: op de boktmarkt staat een 5-jarige merrie te koop. Gezien de kleur (valk) en de locatie (Zonnehoeve) zou het best wel eens een connemarakruising kunnen zijn...
https://www.bokt.nl/markt/ad/458311/5-j ... ie-te-koop
Bedankt voor de tip! Ik had dezelfde gedachte, dus contact gehad maar ouders zijn helaas onbekend.

@kitobeer Helemaal vergeten, maar wat een historisch moment. Op Sky gezeten *\o/* Ik kan helemaal volschieten als ik voor het eerst op een paard zit dat ik al van jongs af aan ken. Benieuwd naar foto's!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 12:58

hier de paarden niet in de verzekering, vroeger altijd wel en nooit gebruik van hoeven maken en toen we er op een gegeven moment gebruik van moesten maken ging alles zo tegen mijn gevoel in...dus nee nu niet meer verzekerd.

vanmorgen les gehad en een ongebroken trens ingehad, kunststof, een happy mouth apple bit welke ik ooit heel lang geleden in '93 ofzo heb gekocht.... hij liep er op zich wel lekker op alleen rijdt een ongebroken trens toch wat anders dus we gaan nu even hier mee door rijden (galop was zijn aanleuning onrustiger, maar of dat door het bit komt of doordat de achterhand er meer onder moet...)
tot de plek in zijn mond mooi genezen is en dan proberen we ook een enkel gebroken bit uit. volgende week ga ik er op malta een halen, leuk uitje naar de lokale ruitersportzaak daar :)
vandaag echt bezig geweest met voor mezelf de rust erin te houden ik wil teveel, te gehaast, drijf teveel en pony doet het braaf, maar kan het niet bijbenen. tja en dan is het moeilijk de balans te vinden om ontspannen in een niet te hoog tempo te rijden en wel de impuls en activiteit de houden, poeh! we oefenen lekker door. vandaag alleen wel gezien dat het er heel niet zo verkeerd uitziet, sanne mocht op school later beginnen en kon ze mooi nog even filmen, dus dat was reuze leuk. filmpjes plaatsen lukt mij hier niet maar toch even een paar stills lekker in de mist.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Saaams

Berichten: 13282
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:09

Beaut is vandaag omgetoverd tot heks. Zoals bekend zetten we Beaut altijd in een thema. Halloween it is! Fototopic komt volgende week.
Voorproefje :D

Afbeelding

En ze sprong gister de les weer als vanouds :D

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:10

Hier komt die dan.
De primeur en onze eerste foto erop *\o/*
Vandaag een kwartiertje aan het stappen geweest. En wat is hij braaf. Ik heb zelfs al het idee dat hij op mijn been ging reageren.
En tot mijn verbazing ging die mijn hand op zoeken. En liep die mooi aan een contact teugel.
Wat heeft hij toch een zacht mondje.

Maar hij past me wel van maat zou ik zo zelf zeggen. :D
Druk bezig met zijn wortel in zijn mond.

Afbeelding

Afbeelding


Oja die sjieke mega grote valk connemara blijkt verkocht te zijn. Mijn stalgenoot kwam ze weer tegen bij max tuitelaers eventing parcour . Hij kan erg goed springen wist de eigenaar te vertellen.

Saaams

Berichten: 13282
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:12

Ziet er goed uit! Wat een overwinning! :D

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:38

ik ben beniewd naar de rest van de foto's saams.

kito beer. wat een reus is het. hoe groot is hij.
ziet er heel ontspannen uit

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:35

Tis ook ne reus :o 1m57 Nog 1 cm en hij is pony af. Toen ik op koopjes jacht ging bij sky stonden daar 4 jonge connemara ruinen van 2 j en die waren alle 4 zo groot. Geen idee hoe het komt.
Sky was zelfs niet de grootste. Hier moeten ze toch ook al groter dan 1m 52 geweest zijn hoor.
Die waren toen met 3 aan het discussiëren ze komt voor mij. En mijn skytje die hield alles vanop een afstandje in de gaten. Die was toen al met mij bezig in zijn hoofd. Achteraf als ik de kiekjes terug keek. Zie je die 3 pony's heel de tijd kwallen en sky kijkt overal heel subtiel naar mij <3 ja ik weet het hopeloos verliefd op mijn ventje.

Afbeelding

Afbeelding

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:26

Wat mooi Kitobeer!!! Wat fijn dat de eerste stapjes erop zo ontspannen gaan en dat het voor jullie allebei goed voelt! Daar ga je vast een heel fijn paard aan hebben! +:)+

Staat Beaut goed die heksendiadeem Saams! Ze kijkt er ook lekker ontdeugend bij! ~~}>

Lekker bezig Tineke! En een tripje naar Malta om een bitje te kopen?! :+ Die ga ik onthouden! +:)+

Marlon heeft woensdag weer op Sky Marian mogen rijden. Wat een super leuke pony is dat toch! <3 Zowel in de omgang als onder het zadel. Susanne rijdt haar ff los en daarna is het opstappen en wegrijden. Heerlijke dier!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:54

Saams je maakt me erg nieuwschierig

Kito wat een mooie maat! Net zo groot als onze melody, maar sky toont veel groter.

Marieke goede reden he haha

Saaams

Berichten: 13282
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:58

Beaut heeft altijd een zeer slechte associatie met zonder zadel rijden vanuit haar verleden. Want dat betekent rugpijn en auw.
Maar ik ben nu 2 dagen zonder zadel gaan oefenen op de stap - ontspanning, gedragenheid in buikspieren en rugspieren en lengtebuiging. Dat kan ze echt heel fijn, ik heb wat filmpjes maar ik lijk best onrustig met mn hand, terwijl dat eigenlijk niet is in werkelijkheid want ik probeer met een ontspannen hand mee te gaan in de beweging. Daar zit dus wat werk aan.

Toch wat draf overgangen proberen te maken. Gelijk rug wegdrukken, willen zitten op dr kont. Maar toch hele fijne ontspannen stukken kunnen krijgen! Onder het zadel is ze overigens totaal niet zo.

Ze moet inderdaad wat meer op achter komen, achterbeen moet meer gaan dragen al zet ze hem er wel goed onder want ik hoorde de ijzers tegen elkaar aan kletsen :’)
Oh ja, ik zit als een poffertje. Excuuuuse me.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:18

Ik heb vanochtend eerst in de bak gereden, alle L1 oefeningen (wijken, verruiming in galop, gebroken lijn etc. ) geoefend, want debuut staat gepland. Ging niet echt flitsend, waarschijnlijk omdat ik zelf niet zo fit was en telkens moe na paar rondjes werken. -O-
Toen vanmiddag weer terug naar de manege en zonder zadel een buitenritje gemaakt. Dat doe ik niet vaak, maar ik was nu zonder zadel en besloot op het laatste moment om toch te gaan rijden. Heerlijk relaxt, wat een gouden pony is het toch!

Saaams

Berichten: 13282
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:20

Een slechte generale is een goede uitvoering esje! :D

Punz

Berichten: 8583
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:02

Saams... ik vind het zó leuk van je dat je echt van alles met Beauty doet. Echt heerlijk, daar geniet ik echt van.
En dat van die handen........man oh man... dat herken ik wel een beetje.. Doe zo mijn stinkende best om met stille handen te rijden, en al rijdend voelt dat ook best ok, maar als ik dan mezelf op een videootje zie, vind ik het altijd toch nog te onrustig ogen...

Esje: niet fit zijn en toch rijden is eeuhh..... meestal niet een heel goed idee. .. Ik trap er ook steeds weer in, maar zijn niet mijn beste rij momenten dan.. eerlijk gezegd..

Dusse... "gewoon" zorgen dat je fit bent bij je debuut, dan komt dat best goed!! :D :D

En heerlijk zeg... zo zadelloos naar buiten..... ( oohh... jeugdsentiment...)

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:32

Ik vind de foto's er heel fijn uit zien saams.

Rex en ik hebben er net een weekendje weg erop zitten.
Rex deed het heel goed. was heerlijk ontspannen en nu heeft hij lekker een weekje vrij. Afbeelding

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:46

Wat heerlijk dat je zo met Rex op stap kan!
Ik ben niet echt ziek, maar voel me nogal slap, gauw moe. Komt misschien ook door de verbouwing thuis. Of de overgang :? Afin, we prutsen rustig verder. Vanochtend was Rebel eerst tamelijk sloom , daarna had ie door dat hij goed moest opletten, alleen werd het toen rommelig. Vast omdat ik zelf romnelige hulpen gaf.... -O- pfff..valt niet mee die dressuur.

Punz

Berichten: 8583
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 22:26

Vervelend Esje: niet ziek, maar ook niet fit...
En jaaaaaa... dressuur rijden is een extreem moeilijk vak.... ( vind ik in ieder geval.)

Koetjeboe: ziet er relaxed uit!

Kitobeer; ik zie dat ik hier nog helemaal niet op jouw foto's gereageerd hebt. Op fb natuurlijk al wel, maar hier niet. Spannende ontwikkelingen hoor!! Ben zo benieuwd hoe hij zich door gaat ontwikkeling. Gun je zo van harte een heel erg fijn rijpaard!!

Verder, voor de niet fb gangers: EK heeft vandaag haar Z2 debuut gehad. Het was een beetje blufpoker om dat de wissels nog niet helemaal bevestigd zijn. Het ene moment springt hij ze super simpel helemaal perfect, en het andere moment is het toch even wat lastiger. Past heel erg bij zijn ontwikkelingsfase nu, maar we vonden het toch leuk om te gaan. Gewoon kijken waar we staan.

En joh, wat ben ik trots op ze. Tussen de dressuurkastelen vandaag nog geen winstpunt, maar wat ze lieten zien was helemaal niet verkeerd. Wel wat gerommel met de vliegende wissels ( tijdens het losrijden heel fijn, en ook in de proef een hele mooie), en je ziet natuurlijk zo hier en daar het gebrek aan routine op dit niveau, maar twee mooie, constante proeven met een heel, heel, heel fijne aanleuning. Jou kan zich nog wel eens sterk maken, wat gaan hangen als hij het moeilijk vind ,maar vandaag bleef hij supernetjes in de aanleuning. Een debuut wat naar meer smaakt dus!!
Kortom: voor nu heel erg tevreden , lekker verder oefenen met de wissels en dan hopelijk op naar het eerste winstpunt!

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 22:39

Goed hoor Ria! En ach, je kan ook niet altijd winst hebben. Tussen de paarden blijft het lastig. Ik vind dat je terecht trots bent :D

Punz

Berichten: 8583
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 23:16

Dank je!!

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 07:53

Ik vind het zo ontzettend knap wat EK en JouJou doen! Ik snap dat je er supertrots op bent!

Saaams

Berichten: 13282
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:48

Iemand een leuke connemara schimmel kopen? Oooh wat kon ik er achter het behang plakken vandaag. Ze was zoooo stout. Kleine marmot := :+

Eline moet weer een keer starten bij laseur. Dan kom ik papparazi spelen :D

Punz

Berichten: 8583
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 23:18

Saams.. euhmmm
Als je haar als monstertje uitdost, kan heeft ze niet veel andere keuze dan een monstertje te zijn ... toch :D :+