Zijn hier nog Connemara fans?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SilverSan

Berichten: 202
Geregistreerd: 17-06-09
Woonplaats: In België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:45

Ik heb al op verschillende andere fora een vraag geplaatst, zal hier een samenvatting geven:

Toen ik Owen twee weken had begon hij te schuren, staart en manen. Vliegendeken gekocht, maar heel fijn helpen zijn vriendjes op de paddock om die binnen een kwartier uit te werken. Heeft echt geen nut dus. Ook kapot maken zijn ze een ster in. Knoflooksnippers gehaald om tenminste nog een beetje te ondersteunen. Eerst dacht ik dat het de dazen waren, die kende hij tot hij hier kwam nog niet. Uiteindelijk toch bloed laten prikken om een en ander uit te laten zoeken. Eiwit was goed, alle waarden waren in orde en buiten dat hij een klein virusje had (? had hij geen last van, dus waarschijnlijk was hij er al overheen en ik had ook niks gemerkt aan hem en daarna ook niet, hoefde er volgens de da ook geen zorgen om te maken) was hij gewoon helemaal in orde. Er waren ook geen sporen gevonden van allergie, in welke vorm dan ook. Affijn, maar hopen dat het dan ook met de stress te maken had: eerst emigreren vanuit Ierland, dan drie maanden in NL en dan weer door naar België. Het ging ook over! Maar helaas: sinds een week schuurt hij weer. Eerst staart en als ik poets spelen de manen ook weer op. Maar wat nu? Toch weer bloed laten nemen om de oorzaak te achterhalen, ook al konden ze vorig jaar geen allergie ontdekken? Hij staat weer op de knoflooksnippers, maar ik wil hem verder ook wel graag een beetje paard laten zijn. Ik wil hem niet de hele dag binnen houden want hij vind het zo fijn om met zijn vriendjes te spelen. Een deken gaat ook gewoon niet werken met 7 andere ruinen, dat gaat bakken geld kosten zonder effect. Ik ben zeker niet te beroerd om geld uit te geven, maar graag wel iets dat een beetje effect gaat hebben.

Iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen? Zou een drainage-compositum / groene leem kuur (hij is wel gechipt) hem kunnen helpen? Bij vorige verzorgpaarden hadden we wat homeopatische druppels, maar die vond ik niet afdoende werken. Zou ik preventief hertshoornolie kunnen smeren om de beestjes weg te houden? Op 18 september wil ik graag met hem naar de keuring en het zou toch fijn zijn als hij dan nog een beetje manen en staart zou hebben...

Ik heb hem laten checken op zijn bloedwaardes ivm eiwit enzo. Er is in zijn voedingspatroon niks veranderd en hij krijgt: hooi uit grote balen die wel in plastic gepakt zijn, maar het is geen voordroog of kuil (het hooi kan wel nat regenen), minder dan 1 kg muesli per dag en er ligt een mineralensteen (met vanalles, speciaal om te ontgiften enzo) in zijn bak, maar die vind hij maar niks. Ik laat hem met wandelen wel van vanalles snoepen en de laatste paar weken mag hij soms een paar minuutjes op gras van me, maar dat is niet meer dan 10 minuten / kwartier per week ofzo. Kan me niet echt voorstellen dat het daarvan is. In Nederland stond hij ook op gras en voerden ze brok. Vandaar dat ik dacht dat het misschien door al die veranderingen kwam, maar het is weggegaan en nu dus weer terug, wat het dus niet geweest kan zijn. Het lijkt dus echt verband te houden met de insecten! Die rotbeestjes pakken zelfs de mensen op het moment, ze zoemen zelfs om je eigen hoofd.

De hygiëne is goed en ik weet dat ik een gezond paard heb gekocht (hij is ook gekeurd) maar ik kan me wel goed voorstellen dat hij een verminderde weerstand had van de stress, is ook niet niks wat hij heeft meegemaakt. Op stal hebben we een tinker met Mijt gehad, eigenaresse deed er niks aan, maar die stond absoluut niet in de buurt van Owen in zijn eigen paddock en eigen schuilstal. Verder is het op stal netjes genoeg en wordt het netjes onderhouden. Het is ook goede kwaliteit hooi en fatsoenlijk voer.

Ik ga hem komend weekend eerst wassen met Sanacuran (Sebacil in NL) om beestjes uit te sluiten. Even afwachten wat dat gaat doen en dan ga ik weer verder dokteren als dat het niet is. Maar ik hoop het maar wel, dat hij door verminderde weerstand toch iets opgevist heeft ergens en dat ik, maar vooral Owen, er dan vanaf is. Hij heeft namelijk wel wat schilfers, maar dat kan ook van nieuwe huid zijn. Eerst dit maar uitsluiten. En arm paard, want het is nog niet echt zomer!

Maar goed, wil verder het topic over Connemara's niet veranderen in een jeuk - topic, dus zal gewoon mijn bevindingen wel posten. De zoekactie is weer gestart en ik stop niet tot ik mijn pownie heb kunnen helpen :Y)

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:54

Die connemara crossdag lijkt me echt gigantisch gaaf, maar ik heb wel een paar vraagjes. Is het zuiver voor de lol en ervaring of is het in wedstrijdverband? In hoeverre moet je springervaring hebben om mee te kunnen doen? Waar is het? Wat zijn de kosten? Is er evt. een box of stuk land te huren waar ik hem in de pauzes oid op/in kan zetten? Mag je stoppen wanneer je wilt? -Met het oog op Moon zijn spat en onze nihile springervaring?- (Ik zou bijv. dolgraag mee willen doen voor de ervaring, ik ben zo benieuwd wat poown ervan vindt.. En daarbij natuurlijk ook wat ik ervan vind en we vinden het zeker allebei leuk om te leren. Maar ik moet ervan uit kunnen gaan, dat als ik merk dat het teveel wordt voor zijn been of wat dan ook, we zonder gemok gewoon kunnen stoppen..). Gave foto's trouwens, maak je die elke keer Inez?

San: Probeer eens Equifit- Natural Base. Sinds Moon daarop staat, zijn alle huidprobleempjes, zoals mok, jeuk etc. helemaal over. Ik geef het zelf icm - Quarter, speciaal voor de westerngereden paarden. Is geloof ik een redelijk natuurlijk voer welke ingredienten elk seizoen veranderen. Dus supplementen bijvoeren is ook verleden tijd. Ik heb het een keertje op de gok gekocht en ben er helemaal verslaafd aan. Als je hier op bokt zoekt, is er denk ik wel eea over te vinden. Nadeel is hier in Nederland dat het niet overal verkrijgbaar is, maar ik spreek bijv. een punt af waar zij en ik heenkomen... Ik weet niet hoe dit in Belgie is.

Onwijs gave foto's van die ukkies :D!
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 11-05-10 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

SilverSan

Berichten: 202
Geregistreerd: 17-06-09
Woonplaats: In België

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:56

De muesli die gevoerd wordt is al een speciale "western". Er staan daar bijna 40 paarden en alleen de mijne heeft weer last hoor... Ik mocht het eens niet treffen weer zeker?

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:01

Ik had het ook niet over de western ;), misschien heb ik het niet zo handig neergezet. Die achterste beschrijving gaat om de Natural Base...
Citaat:
Is geloof ik een redelijk natuurlijk voer welke ingredienten elk seizoen veranderen. Dus supplementen bijvoeren is ook verleden tijd. Ik heb het een keertje op de gok gekocht en ben er helemaal verslaafd aan. Als je hier op bokt zoekt, is er denk ik wel eea over te vinden. Nadeel is hier in Nederland dat het niet overal verkrijgbaar is, maar ik spreek bijv. een punt af waar zij en ik heenkomen... Ik weet niet hoe dit in Belgie is.

Google anders even op Equifyt, dat is misschien wat makkelijker :).

En misschien is juist het westernvoer wel funest voor hem. Meestal zitten daar veel meer eiwitten in dan bij een ander voer. Maar dat moet eigenlijk ook niet uitmaken, gezien je het bloed al hebt laten testen en daar niets bijzonders uitkwam.

SilverSan

Berichten: 202
Geregistreerd: 17-06-09
Woonplaats: In België

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:06

Precies... En er staan daar bijna 40 paarden, en geen enkele andere jeukt... Terwijl ze wel allemaal hetzelfde voer, hetzelfde hooi krijgen... Heb ik net weer pech! Of eigenlijk Owen. Daarom heb ik ook bloed laten trekken, maar de waardes, ook eiwit, was niet eens licht verhoogd, was gewoon allemaal normaal. En dat terwijl er per ongeluk 1 pak voordroog tussen had gezeten, dat nog meer eiwit had. Ik heb inderdaad al goede verhalen gehoord over Equifit. Maar deze muesli die ze voeren bevat ook al weinig eiwit, omdat ze moeten uitkijken voor sommige paarden met hoefbevangenheid. Zucht... Maar goed, we gaan gewoon zoeken!

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:19

Nee, maar uitgaan van andersmans paarden heeft eigenlijk vrij weinig zin he... Er hoeft maar net 1 dingetje in te zitten waar de rest geen last van heeft, maar waar jouw paardje net gevoelig voor is... En nu heb ik het niet perse over het voer, want het kan ook iets in het land zijn, het kan ook een stofje in de lucht zijn, snapje?

Het is zeker wel een lastige kwestie, zeker gezien de bloedwaardes niets te melden hadden. Is hij misschien vanuit de kust verhuisd naar een bossige omgeving? Daar willen ze ook nog weleens moeite mee hebben..

Ik zou persoonlijk niet aan die buitenaf-middeltjes beginnen, ik ben er met de tijd wel van overtuigd geraakt dat dat van binnenuit komt, op beestjes natuurlijk na. Maar als ik je verhaal zo lees, is dat zo ongeveer uit te sluiten? Laat de DA anders een huidafkrabsel nemen, die onderzoeken ze en dat weet je écht wat er wel of niet op/in zijn huid leeft. Heb je meer aan dan zomaar met een sterk middel te gaan wassen... Weet alleen niet wat dat moet kosten.

Heb je trouwens een fotootje van hoe zijn hoofd nu is? Volgens mij had Moon dat namelijk ook: leeg op strontvlekken op zijn kaken :=. Uiteindelijk werd dat bij hem steeds witter en nu zijn het allemaal kleine, bruine stipjes.

SilverSan

Berichten: 202
Geregistreerd: 17-06-09
Woonplaats: In België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:42

Mijten zijn vaak niet te vinden in huidafkrabsels... Kunnen zich ook onder de huid ingraven. Omdat Shire's het andere ras is wat ons erg interesseert komt er heel veel voorbij over mok, mijt, rasp, schimmels en noem alle huidproblemen maar op.

Ik ben ook een heel grote voorstander van van binnen uit oplossen, echt waar, maar ik wil eerst dit uitsluiten. En aangezien er toch een paard heeft gestaan met mijt... Daarnaast is het seizoensgebonden: het is pas weer sinds een week, het was eind oktober gedaan met jeuken en hij begon net weer een fatsoenlijke staartaanzet te krijgen. En die muggen zitten in de lucht want zelfs wij mensen hebben er last van, zoveel zijn er, ze kruipen bij de staleigenaar ook onder zijn haar! Hoe hij in Ierland stond weet ik niet, in NL in de omgeving van Zwolle vrij beschut eigenlijk en nu aan de bosrand, het hol van de leeuw, dus erger had hij het niet kunnen treffen...

De meest recente foto's heb ik net geplaatst, staan ook in mijn profiel. Verder hoop ik binnenkort met Inez een afspraak te kunnen maken voor een heuse fotoshoot, dan zal ik wel even pochen met mijn pown :Y)

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 18:51

Yv_ schreef:
Die connemara crossdag lijkt me echt gigantisch gaaf, maar ik heb wel een paar vraagjes. Ik ben niet zo'n kliekjestype :+, is het daar gewoon 1 grote gezellige boel of ontstaan er toch allemaal kliekjes? Is het zuiver voor de lol en ervaring of is het in wedstrijdverband? In hoeverre moet je springervaring hebben om mee te kunnen doen? Waar is het? Wat zijn de kosten? Is er evt. een box of stuk land te huren waar ik hem in de pauzes oid op/in kan zetten?


Het is niet zo dat je de hele dag aan het crossen bent, maar je volgt gewoon 1 les. Omdat het een hele dag met Connemara's is, hebben we het Connemara crossdag genoemd, maar het is gewoon lekker een uur lessen met daarna nog 10 minuutjes door de waterbak. Het is geen wedstrijd. De lessen deel ik zoveel mogelijk in naar ervaring van pony/ruiter en naar maat van de pony en ik probeer ook rekening te houden met van hoever iemand moet komen. Er rijden 3-5 combinaties in 1 les, afhankelijk van de hoeveelheid deelnemers. Omdat het geen hele dag is, heb je niet echt een stal nodig.
Het is in Hernen (bij Nijmegen) en de lessen kosten 12,50 euro per combinatie.

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:59

Sjips, je was te snel ;), had m'n bericht net even iets aangepast...
Yv_ schreef:
Die connemara crossdag lijkt me echt gigantisch gaaf, maar ik heb wel een paar vraagjes. Is het zuiver voor de lol en ervaring of is het in wedstrijdverband? In hoeverre moet je springervaring hebben om mee te kunnen doen? Waar is het? Wat zijn de kosten? Is er evt. een box of stuk land te huren waar ik hem in de pauzes oid op/in kan zetten? Mag je stoppen wanneer je wilt? -Met het oog op Moon zijn spat en onze nihile springervaring?- (Ik zou bijv. dolgraag mee willen doen voor de ervaring, ik ben zo benieuwd wat poown ervan vindt.. En daarbij natuurlijk ook wat ik ervan vind en we vinden het zeker allebei leuk om te leren. Maar ik moet ervan uit kunnen gaan, dat als ik merk dat het teveel wordt voor zijn been of wat dan ook, we zonder gemok gewoon kunnen stoppen..). Gave foto's trouwens, maak je die elke keer Inez?


Na je uitleg lijkt het me eigenlijk nog leuker dan ik dacht... Betreft het stoppen is het dan geen vraag meer, gezien het 'maar' een uurtje is. Even tussen aanhalingstekens ,gezien een uur waarschijnlijk als een dag aan zal voelen haha! Waar en wanneer kun je je inschrijven?

San: Oh dat wist ik niet, dacht dat mijten wel te zien waren op afkrabsels. Okee, met bovenstaande tekst klinken de beestjes toch wel het meest logisch he.. Zou dan gewoon gaan wassen met dat middel, mocht daar nou niets uitkomen, kun je altijd nog de DA inschakelen.. Wel vervelend hoor!

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 19:06

Oh, ik was het stukje ervaring vergeten. Je kunt ook zonder ervaring mee doen, alhoewel je moet natuurlijk wel je pony onder controle hebben en blijven zitten als je pony springt :D . En als je het niet meer ziet zitten, mag je altijd stoppen. Of zeggen dat je niet hoger wilt, maar gewoon lekker over de lage boompjes wilt blijven springen. Rob ziet heel snel wat een combinatie aan kan en houdt daar dan ook rekening mee.

En de foto's................jaaaaaa die maak ik altijd op die dag. Dat is voor mij nou genieten :+ .

SilverSan

Berichten: 202
Geregistreerd: 17-06-09
Woonplaats: In België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:13

Ja, het is vervelend. Maar goed, we werken er aan en de DA zal zeker weer ingeschakeld worden. Het is dat ik het voer uitsluit omdat dat dus ook in de winter hetzelfde gebleven is, en hij toen dus niet jeukte vandaar. Mijn konijnen hebben schurftmijt gehad en de beestjes waren ook niet te vinden in de afkrabsels (plakbandjes eigenlijk) maar ze hadden ze wel fdegelijk. Twee keer behandeld en klaar. Maar ik vrees dat het de knutjes zijn, maar dan vind ik het weer raar dat er geen allergische reactie terug te vinden was in zijn bloed. Vandaar zo even uitsluiten. Maar toch heel erg bedankt voor het meedenken!!!

Owen en ik gaan zeker eens meedoen aan de crossdag, reken maar! Maar dan moet Owen eerst sterk genoeg zijn om mij een uur al springend te kunnen dragen, dus dat zal pas voor het najaar zijn, en anders volgend jaar. Maar we gaan zeker komen, ook al is het een enorm pokke-eind rijden voor ons... (ruim 2 uur) maar dat het vaak op zondag is, is al een ENORM pluspunt! Veel handiger voor een zelfstandige als ik. :D En dan wil ik ALLLLLLEEEEEEEE foto's die er van ons gemaakt worden, want dan ben ik natuurlijk super de puper trots op mijn pown. (Hij gaat het misschien wel beter kunnen dan ik, ha ha ha! :Y) )

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 19:32

Ja, voor crossen moet je vaak een eind rijden. Wij gaan in augustus naar de wedstrijd in Wieringerwerf: dat wordt ook weer een fikse autorit.

@ Silversan: Ik kan je verder niet echt helpen met het jeuk verhaal. Je hoort ook vaak verhalen dat het door te rijk gras komt. Mochten het vliegjes zijn, dan kan ik je Endure aanraden. Wil je meer weten, geef maar even een pb'tje of een mailtje.
Wij hebben met dit koude rot weer gelukkig even geen last van vliegen en muggen. Maar echt blij ben ik nou ook weer niet met deze kou.
Laatst bijgewerkt door Leliaardje op 11-05-10 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

susasan

Berichten: 507
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:09

Leliaardje schreef:
Oh, ik was het stukje ervaring vergeten. Je kunt ook zonder ervaring mee doen, alhoewel je moet natuurlijk wel je pony onder controle hebben en blijven zitten als je pony springt :D . En als je het niet meer ziet zitten, mag je altijd stoppen. Of zeggen dat je niet hoger wilt, maar gewoon lekker over de lage boompjes wilt blijven springen. Rob ziet heel snel wat een combinatie aan kan en houdt daar dan ook rekening mee.

En de foto's................jaaaaaa die maak ik altijd op die dag. Dat is voor mij nou genieten :+ .



Ik denk dat ik dat wel leuk zo vinden :D De crossdag

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:31

De crossdagen zijn echt superleuk!! Ik baal al dat wij de volgende er niet bij kunnen zijn.

Wat vervelend Sandra dat Owen zo'n jeuk heeft... ben zo blij dat ik er nog nooit een met exceem heb gehad.

Juangi

Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Bureaustoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:40

Leliaardje schreef:
Ja, voor crossen moet je vaak een eind rijden. Wij gaan in augustus naar de wedstrijd in Wieringerwerf: dat wordt ook weer een fikse autorit.

@ Silversan: Ik kan je verder niet echt helpen met het jeuk verhaal. Je hoort ook vaak verhalen dat het door te rijk gras komt. Mochten het vliegjes zijn, dan kan ik je Endure aanraden. Wil je meer weten, geef maar even een pb'tje of een mailtje.
Wij hebben met dit koude rot weer gelukkig even geen last van vliegen en muggen. Maar echt blij ben ik nou ook weer niet met deze kou.



En dat is dus voor mij wel weer erg dicht bij!

Maar weet niet of het wat gaat worden, hebben nog nooit samen gesprongen. Bij springen trekt ze erg op de sprong af. Tempocontrole is nog steeds moeilijk, vooral in de galop...

Juangi

Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Bureaustoel

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:41

Ik kom dan wel kijken! Desnoods zonder pony!

emilia80
Berichten: 20
Geregistreerd: 07-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:58

Hoi Hoi ik heb ook een Connemara. Heb hem gekocht als 3 jarige en is nu inmiddels 19 jaar.
Het is een Valk, supermooie kleur en zijn vader is Carna Gold.

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 23:00

emilia80 schreef:
Hoi Hoi ik heb ook een Connemara. Heb hem gekocht als 3 jarige en is nu inmiddels 19 jaar.
Het is een Valk, supermooie kleur en zijn vader is Carna Gold.


Hé wat leuk. Ik heb een valk-dochter van Carna Gold.
Hoe heet je pony?

emilia80
Berichten: 20
Geregistreerd: 07-05-10

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 23:06

Hij heet Jolly Joker van Graaf Janshog

emilia80
Berichten: 20
Geregistreerd: 07-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 23:06

van graaf Janshof dus :D

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 23:10

Die ken ik niet. Vlug in het studboek gekeken: ik zie dat het een kruisling is: z'n moeder is een NRPS-merrie.
Rij je ook met hem?

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 09:08

rohotje schreef:
Inez, wat heb je toch een schattig veulen O:) , helaas niet helemaal scherp.
Afbeelding

Maar ze kan ook heel lief een kusje geven om het goed te maken :P <3
Afbeelding


Oh, helemaal vergeten hier op te reageren :o .
Ik dacht dat ik een merrie bij jullie gebracht had, maar het is blijkbaar een hengstje geworden :D . Wat een lekker ding :Y) .

Stoere foto hoor!!

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:45

Okee, dank je voor je uitgebreide antwoord :). Zijn er nog verplichtingen gesteld tov harnachement? Zat net even op de site te kijken om me in te schrijven, maar zie dat dat nog niet kan..?

Heb je een fotootje Emilia? Ik vind valk ook altijd zo gaaf :j!

Princesspres

Berichten: 789
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:53

leukz eg dat ik dit topic vind. zie allemaal namen voorbij komen die ook in de stamboom van mijn pony staan :D
zijn er mensen die foto's hebben of deze paardjes kennen?
Wannahave ( hengst, verkocht naar amerika) pappa van mijn baby
Proud married van de kibboets ( mamma van mijn baby )
en marvel van graaf janshof (schijnt echt een onwijs gaaaf paard te zijn! ) ik ben benieuwd, zal zo even een foto van mijn knappe man proberen op te zoeken!

niet heel recent , heb even niets beters ;) dit is vorig jaar juli (3 jaar)
Afbeelding

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 13:58

Princesspres schreef:
leukz eg dat ik dit topic vind. zie allemaal namen voorbij komen die ook in de stamboom van mijn pony staan :D
zijn er mensen die foto's hebben of deze paardjes kennen?
Wannahave ( hengst, verkocht naar amerika) pappa van mijn baby
Proud married van de kibboets ( mamma van mijn baby )
en marvel van graaf janshof (schijnt echt een onwijs gaaaf paard te zijn! ) ik ben benieuwd, zal zo even een foto van mijn knappe man proberen op te zoeken!

niet heel recent , heb even niets beters ;) dit is vorig jaar juli (3 jaar)
Afbeelding


Marvel staat hier een stukje voor: begint met een steigerfoto van een stoere witte pony.
Wannahave heeft volgens mij Flashlight in zijn afstamming: staan ook al foto's van hiervoor.
Proud heeft volgens mij Snoopy in haar afstamming en die staat ook al ergens.
Van Proud zelf heb ik ook nog wel foto's, maar daar moet ik thuis even naar kijken.

Heb jij geen zin om met het ONCK mee te doen?

Stevige pony!! En nog lekker donker!