het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anna224
Berichten: 120
Geregistreerd: 20-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 22:19

Ik ben ook sinds kort trotse eigenaar van 2 schwarzwalder fuchs, ik woon vlak over de grens van Enschede/Glanerbrug. met mijn Duitse vriend we hebben daar een boerderij gekocht :D en ben 3 dagen geleden moeder geworden van een gezond meisje *\o/*

Lizenlotte
Berichten: 417
Geregistreerd: 17-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 22:30

allereerst gefeliciteerd met de Geboorte van je dochter Anna! Wat leuk dat je hier ook in de buurt woont.
Waar heb jij je fuchsen gekocht als ik vragen mag en hoe oud zijn ze?

Anna224
Berichten: 120
Geregistreerd: 20-01-22

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 22:40

Dankjewel lizenlotte! Mijn vriend heeft ze voor mij gekocht bij een erkende fokker in Pleidelsheim, vlakbij Stuttgart. Maar hij is nu helaas niet thuis want hij is militair bij de Bundeswehr (de Duitse krijgsmacht) en is ook niet bij de geboorte van onze dochter geweest, omdat hij vanwege de oorlog in Oekraiene naar de baltische staten is gestuurd. Als hij me weer belt zal ik vragen bij wie die ze precies heeft gekocht, ze zijn 3 jaar oud.

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 22:45

Gefeliciteerd met jullie dochter *\o/* alles goed met jullie?
Dat lijkt me heel moeilijk als je partner niet bij de bevalling is geweest.. moet hij vaak weg als militair?

Wat leuk de Fuchsen, heb je foto's? :D (ben niet nieuwsgierig hoor haha)

Anna224
Berichten: 120
Geregistreerd: 20-01-22

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 22:55

BianCatjee Dankjewel! ik zal morgen foto's maken van Destiny en Whitemane, Mijn vriend is helaas wel veel weg, want hij zit bij een Fallschirmjager eenheid (parachutisten) is zeg maar een speciale eenheid die overal binnen 24 uur ingezet kunnen worden

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 22:57

Anna224 schreef:
BianCatjee Dankjewel! ik zal morgen foto's maken van Destiny en Whitemane, Mijn vriend is helaas wel veel weg, want hij zit bij een Fallschirmjager eenheid (parachutisten) is zeg maar een speciale eenheid die overal binnen 24 uur ingezet kunnen worden


Alleen als je er tijd voor hebt hoor, je moet ook lekker van jullie dochtertje genieten. Foto's kunnen altijd nog :D
Oke, lijkt me erg moeilijk.. is er een soort idee wanneer hij weer thuis komt?

Anna224
Berichten: 120
Geregistreerd: 20-01-22

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 23:07

Soms is hij heel snel weer thuis, maar nu is hij al sinds het begin van de invasie van Rusland in Oekraiene weg. Wel mag hij met verlof over een week om zijn dochtertje te zien, dus dan is die even thuis een paar dagen gelukkig!

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 23:11

Anna224 schreef:
Soms is hij heel snel weer thuis, maar nu is hij al sinds het begin van de invasie van Rusland in Oekraiene weg. Wel mag hij met verlof over een week om zijn dochtertje te zien, dus dan is die even thuis een paar dagen gelukkig!


Oh dat is wel super fijn zeg!
Echt even iets om naar uit te kijken

Anna224
Berichten: 120
Geregistreerd: 20-01-22

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 23:16

Maar eenzaam ben ik niet hoor, :P we hebben een Kangal een Turkse herder die het huis bewaakt en 2 lieve poesen, en mijn schoonzusje woont tijdelijk bij ons in want die heeft het uit met haar vriend sinds 2 weken

Anna224
Berichten: 120
Geregistreerd: 20-01-22

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 23:18

en heb morgen vast wel tijd om wat mooie foto's te maken van mijn 2 mooie schwarzwalders :D

Lizenlotte
Berichten: 417
Geregistreerd: 17-01-20

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 07:36

Dat lijkt me moeilijk Anna dat je vriend juist nu zolang weg is en helemaal rot dat hij niet bij de geboorte van jullie dochter is geweest :-( gelukkig mag hij volgende week een paar dagen naar huis! Ik snap dat je daar naar uit kijkt.
Ik ben heel benieuwd naar je schwarzwalders, 3 jaar is nog best jong. Zijn ze al wel ingereden of wil je dat zelf doen? Of heb je ze meer om voor de wagen te zetten? want dat kan ook natuurlijk..

Anna224
Berichten: 120
Geregistreerd: 20-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 20:27

Meh... paar keer geprobeerd fotos's toe te voegen van mijn 2 mooie schwarzwalders maar krijg elke keer een foutmelding :( Lizenlotte het is ook best moeilijk dat hij niet bij de bevalling is geweest, dat is het nadeel van militair zijn dat hij vaak niet aanwezig is, maar dat wist ik op voorhand natuurlijk al toen ik een relatie met hem kreeg, alleen ja toen de oorlog in Oekraiene uitbrak want daar had ik echt niet op gerekend dacht echt dat het meer een bluf spel was van Rusland maar mijn vriend, zij het een paar dagen van te voren al dat Rusland op het punt stond om Oekraiene binnen te vallen. Mijn 2 schwarzwalders zijn al ingereden. Ik ga weer beginnen met rijden zodra ik er weer de tijd voor heb, begin gewoon rustig bij een manege hier in de buurt want ben er een tijdje uitgeweest 3 jaar ongeveer heb vroeger altijd dressuur wedstrijden gedaan :D

Lizenlotte
Berichten: 417
Geregistreerd: 17-01-20

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 08:46

Wat jammer dat het niet lukt om foto's te plaatsen. Ik ben best benieuwd nl!
Ja natuurlijk wist je wel dat er een kans was dat je vriend veel weg was voor zijn werk, maar dat er anno 2022 nog een oorlog zou uitbreken in onze contrijen heeft lang niet iedereen gedacht denk ik,en dat die oorlog precies uitbrak toen jij hoogzwanger was is gewoon ontzettend ruk voor jou.
Verstandig dat je het rijden eerst weer oppakt op een manege, je zult zien dat je het niet verleerd bent want ik kon het ook nog na 22 jaar niet te hebben gereden, maar je zult ook merken dat je anders op een paard zit nu je moeder bent. Daarom vind ik begeleiding aan het begin van je herintreding op een paardenrug heel goed.

Ik heb inmiddels een fokker redelijk in de buurt gevonden en heb gezien dat er iemand hier 2 dorpen verderop ook fokt met paarden die van die fokker afkomstig zijn dus ik ga daar eens informeren. Hij heeft er nu ook 1 te koop staan maar die is niet ingereden, dus daar begin ik niet aan. Ik heb sowieso liever een iets ouder en uitgegroeide dan een jonkie zodat ik zeker weet dat hij braaf is onder het zadel en dat ik er op pas, ik ben nl. 1.78 groot en weeg 68 Kilo. Ik denk niet dat dat op bijv. een jonkie van 1.45 past of wel? Ik rijdt op de manege wel eens op een tinker, maar heb ook geen idee hoe groot die is. Zou ik eens moeten navragen.

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 09:05

Anna224 jeetje, ja wie had er verwacht dat er oorlog zou uitbreken.. hopelijk komt hij snel veilig thuis en kunnen jullie in ieder geval even die week volop als gezinnetje genieten!
Jammer dat het niet lukt met de foto's, ik wou zeggen je mag ze ook naar mij sturen dat ik ze plaats maar vraag me af of dat dan wel zou lukken. Maar proberen mag altijd :)

Klinkt overigens wel als een gezellige boel in huis met alle gezelschap :D

Lizenlotte dat zou vaak prima passen, maar dat ligt vaak ook aan het paard zelf. Het ene paard toont bijvoorbeeld heel groot waarvan het andere juist klein toont.. en wanneer je erop zit zou dit ook weer heel wisselend kunnen zijn.
Wel fijn dat je een fokker gevonden hebt in de buurt!

Lizenlotte
Berichten: 417
Geregistreerd: 17-01-20

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 09:18

Toch wel ja Biancatjee? Ik vind meer dan 30 cm verschil zo veel klinken, maar het is natuurlijk ook waar dat er veel afhangt van de breedte van het paard.
Anna224 hoe lang woon jij nu in duitsland en bevalt het je? Ik woon hier al 20 jaar en ga niet snel weer terug naar nl, heb mijn werk en school van mijn zoon ook aan deze kant van de grens en ben dus al flink verduitst zeg maar ;-)

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 10:13

Ja zeker weten. Pony van een stalgenoot is groter dan mijn Fuchs. Maar toont veel kleiner, omdat die pony veel smaller is dan Megan, die is heel breed

Lizenlotte
Berichten: 417
Geregistreerd: 17-01-20

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 18:37

Biancatjee ik heb net je profiel bekeken, wat een prachtige paarden heb je en ik zie dat je je huidige fuchs ook zelf hebt gefokt. wat leuk! Weet jij dan ms ook een beetje welke lijn ik moet hebben als ik zeg dat ik een heel brave zoek die geschikt is voor beginners? Ik dacht nl dat er verschil in karakter is per lijn als ik het goed begrepen heb? Of weet iemand anders hier dat? En Anna224 wat is de afstamming van jouw 2 fuchsen als ik vragen mag? Ik ben verder niet nieuwschierig hoor ;-)

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 18:46

Lizenlotte bedankt! :D Ik heb helaas nog maar 1 paardje en dat is Megan. Haar moeder heb ik moeten verkopen omdat ik destijds 2 op pension niet kon betalen en er een kindje op komst was.
Oei kwa lijn vind ik lastig te zeggen. Ik heb vooral ervaring met de M lijn, en mijn ervaring daarin is dat ze heel wisselend kunnen zijn..

Anna224
Berichten: 120
Geregistreerd: 20-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:32

Lizenlotte ik woon hier nu ongeveer 10 maanden, en ja het bevalt me super hier zou ook niet meer wegwillen :D Mijn vriend heeft ook altijd in Nederland gewoond, maar heeft de Duitse nationaliteit (is geboren in Frankfurt am/Main) is op jonge leeftijd bij mij in de stad komen wonen. Zijn vader kon er destijds een hele goeie baan krijgen. Hij is opgeroepen voor de Duitse dienstplicht voor deze in 2011 werd afgeschafd in Duitsland maar het werk beviel hem zo goed, dat die verder is gegaan als beroeps hij is inmiddels opgeklommen tot de rang van Oberleutnant (eerste luitenant) net heeft die me gebeld dat die maandag middag thuis is voor een hele week :D <3 kan niet wachten haha!! Hij heeft me ook ten huwelijk gevraagd nog voor die werd uitgezonden naar de Baltische staten en nu de lockdown er af is kunnen we eindelijk gaan plannen voor de bruiloft <3 ik zelf ben 24 bijna 25 mijn vriend is 32, en ja ik vind het ook Absurd dat er anno 2022 een oorlog plaatsvind op ons continent. Mijn vriend is natuurlijk niet direct betrokken in de oorlog daar, want Oekraiene is geen NAVO lid maar de Baltische staten waar die momenteel zit zijn dat wel en dat word nu bewaakt zodat daar geen inval van Rusland of Wit-Rusland plaatsvind want dat zou een derde wereld oorlog betekenen.....
Laatst bijgewerkt door Anna224 op 09-04-22 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Freekfuchs
Berichten: 122
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Ergens op Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:36

BianCatjee schreef:
Oei kwa lijn vind ik lastig te zeggen. Ik heb vooral ervaring met de M lijn, en mijn ervaring daarin is dat ze heel wisselend kunnen zijn..


Mijn fuchs is van de R lijn, maar dat is ook mijn ervaring. Ik heb niet het idee dat één bepaalde lijn rustiger oid is, dat is echt een beetje fuchs afhankelijk volgensmij

Freekfuchs
Berichten: 122
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Ergens op Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:38

Lizenlotte schreef:
Toch wel ja Biancatjee? Ik vind meer dan 30 cm verschil zo veel klinken, maar het is natuurlijk ook waar dat er veel afhangt van de breedte van het paard.
Anna224 hoe lang woon jij nu in duitsland en bevalt het je? Ik woon hier al 20 jaar en ga niet snel weer terug naar nl, heb mijn werk en school van mijn zoon ook aan deze kant van de grens en ben dus al flink verduitst zeg maar ;-)


Ik ben ook 1.78 en mijn fuchs is 1.49/1.50 en heel rondgeribt, waardoor het naar mijn idee niet misstaat

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 07:04

Anna224 wat fijn dat je het zo naar je zin hebt in Duitsland, altijd fijn! Vaak is dat toch afwachten hoe het zal bevallen als je zo ver gaat verhuizen. En helemaal fijn dat jullie nu jullie bruiloft kunnen gaan plannen :D

Mariskaa3

Berichten: 226
Geregistreerd: 16-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 08:03

Freekfuchs schreef:
BianCatjee schreef:
Oei kwa lijn vind ik lastig te zeggen. Ik heb vooral ervaring met de M lijn, en mijn ervaring daarin is dat ze heel wisselend kunnen zijn..


Mijn fuchs is van de R lijn, maar dat is ook mijn ervaring. Ik heb niet het idee dat één bepaalde lijn rustiger oid is, dat is echt een beetje fuchs afhankelijk volgensmij



Ik heb zelf ook een fuchs uit de R-lijn. Mijn ervaring is met hem in ieder geval dat ik hem niet als beginnerspaard neer zou zetten. Heb niet heel veel ervaring met andere, maar denk dat het idd paard afhankelijk is.

Lizenlotte
Berichten: 417
Geregistreerd: 17-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 08:21

Anna224 idd fijn dat het jou ook goed bevalt aan deze kant van de grens, houden zo! Ik moest Wel een beetje lachen om biancatjees opmerking over zo ver verhuizen, want als ik het goed begrepen heb ben jij ook gewoon een tukker die de grens overgehopt is waardoor je gewoon nog steeds bij je Familie en vrienden in de buurt zit of niet?
Wat een heerlijk vooruitzicht dat je vriend thuis komt morgen, geniet van elkaar. En dan kunnen jullie dus ook eindelijk jullie bruiloft gaan plannen binnenkort, wat een fijne vooruitzichten heb je! :-)

Nu weer even terug naar de fuchsen: ik weet niet waarom maar dat paard wat hier redelijk in de buurt te koop staat blijft steeds door mijn hoofd spoken terwijl hij eigenlijk niet aan mijn plaatje voldoet.. (niet ingereden en toch bang dat hij te klein gaat zijn omdat hij niet zo heel breed is, ondanks zijn 1.50. Ik vind het echt moeilijk inschatten vanaf een Foto merk ik en uitproberen kan dus niet.. Ik kan hem zelf niet inrijden maar heb evt. wel een mogelijkheid om hem daar waar ik hem wil stallen in te laten rijden door de dochter van een vriendin. Help! Wat zouden jullie doen? Ik wil wel een linkje plaatsen maar weet niet of dat mag hier?

Anna224
Berichten: 120
Geregistreerd: 20-01-22

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 08:35

Lizenlotte idd ik ben een tukker haha, ik kom uit Almelooo haha :P en mijn fuchsen zijn ook van de R lijn