Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Euridicey

Berichten: 703
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 13:53

Echt super fijn dat Nobli weer wat kan doen onder het zadel, ik hoop dat hij heel snel weer helemaal oke is!!

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9344
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 14:04

@Sintara, dat maakt een stal ook niet goed of slecht. Net wat je zegt, het past alleen niet bij jouw paard.
Ik ben wat dat betreft zooo blij dat ik iets voor mijzelf heb.
Ook heel veel werk en verplicht iedere dag daar, maar kan nu (bijna) alles doen zoals ik het wil.
En ook dan zie je gewoon heel goed dat je echt niet alles op dezelfde manier kan doen. Daarom hier in de avond allemaal op stal om bijvoorbeeld rustig te kunnen eten en slapen.

Sintara

Berichten: 7462
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 17:30

Ja dat is wat dit soort dingen natuurlijk ideaal, alles in eigen beheer. Al zitten ook daar wel weer nadelen aan :P

Desi_2409

Berichten: 902
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 18:48

Alwaysh: Fijn dat jullie weer kunnen opbouwen met Nobli

Sintara: wat frustrerend, je wilt het beste doen voor je paard, denkt zij er weer anders over

Hier ook alles in eigen beheer, erg fijn inderdaad. Wij hebben zelf ook hooi/kuil en kan dit onbeperkt geven, net als stro, niemand die zeurt dat ik teveel gebruik. Ook kan ik enorm genieten als ik 's morgens vroeg op mijn camera kijk en zie dat ze heerlijk ligt te slapen:

Afbeelding

Afbeelding


Maar inderdaad, een vakantie of weekendje weg, zit er niet in. Net als uitslapen, voel me al schuldig dat ik in het weekend later op stal ben, dan door de weeks..

Katyatje

Berichten: 1866
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 22:00

Fijn dat jullie weer kunnen rijden Always!

Vind het altijd interessant dat sommige mensen zweren bij paarden in eigen beheer terwijl ik er echt niet meer naar terug wil. Zo heeft ieder zijn ding :)

Ennnn, ook wij hebben ons eerste ritje gemaakt vandaag na 10 weken niet rijden. Willy was het braafste paard ooit, die had zeker al een maand niet meer gewerkt door die hoest. We hebben het dus ook kort en rustig gehouden. Ik ben zo blij nu. Het deed zoveel deugd.

Afbeelding

Avalanche

Berichten: 16272
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 22:08

Ik vind het echt heerlijk, eigen beheer.

Ik was ontzettend gefrustreerd over het voerbeleid op sommige stallen, nu doe ik het zo ik het zelf wil, paarden zien er geweldig uit en zijn heel gelukkig <3

purple

Berichten: 2139
Geregistreerd: 17-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 12:25

Wat een heerlijke foto met Willy!

Vorige week donderdag is de osteopaat bij Moos geweest. Hij zat op best wat plekken vast, maar het voornaamste probleem was zijn zenuwstelsel volgens haar. Zij denkt dat hij constant in het sympathische zenuwstelsel zit, waardoor hij overal overprikkeld van wordt. Wat zij vertelde klonk wel erg logisch.
Zij behandeld ook cranio sacraal en daar reageerde hij heel heftig op.

Voor de komende tijd heb ik een olie gekregen om zijn zenuwstelsel weer wat tot rust te brengen. De eerste 3 dagen na de behandeling hebben we langs de weg gewandeld, dat vond hij spannend (huffend en puffend naaste me gelopen de eerste dag) maar was wel braaf en keek vrolijk om zich heen.

Ik hoop dat we hierna weer wat positiefs kunnen opbouwen!

Verder gebeurt er de laatste dagen echt een hoop in zijn hoeven. De zolen van alle 4 de voeten zijn vervangen en zijn stralen beginnen nu ook.

Sintara

Berichten: 7462
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 13:01

Een olie voor het zenuwstelsel? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord hahaah.

Hopelijk helpt het jullie :)

Ik heb gisteren gelezen dat paarden die erg hengstig zijn ook erger verlatingsangst laten zien. Die link had ik nog niet gelegd, maar het is wel zo dat het met golven een stuk erger is en eigenlijk kan het best kloppen dat dat dat altijd met hengstig zijn is. Hoe toevallig is dat? Dus ik ga eens kijken of monnikspeper geven uitmaakt voor mel :)

purple

Berichten: 2139
Geregistreerd: 17-06-04

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 13:24

Verlatingsangst is zo vervelend! Hopelijk keert de rust snel weer terug ;)

Ja die olie bevat een aantal stoffen die invloed hebben op stress. Ik weet het ook niet precies, maar ik wil het wel proberen, wie weet heeft het het gewenste effect.

Sintara

Berichten: 7462
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 14:27

Dankjewel, ik kan het allicht een keertje proberen. Wie weet :P
Misschien is het magnesium olie? Daar ken ik wel goede ervaringen mee wbt stress

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9344
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 17:36

Ik denk etherische oliën, vooral bij de cranio peuten veel gebruikt.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 17:50

Ik ben vanochtend ook gaan rijden. Die stierlijk vervelende zenuwachtige continu bewegende bok bij het poetsenen opzadelen , is veranderd is een bejaarde aan een touwtje die geduldig een beetje staat te suffen tot ik klaar ben.
Als ik opstap treed er een ongekeerd effect op. Van bedaarde doorstappende hinnekende chocoprins veranderd hij in een stevig de pas er in zettende "zijn we nou nog niet thuis" zenuwpees.
Ik vind het geweldig, wat een ontwikkelingen en wat een plezier,
By the way, zijn ribben zijn zo goed als verdwenen, geen uitstekende heupbotten meer. trots op Chocoprins Moene

Avalanche

Berichten: 16272
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 17:55

Klinkt goed!

Desi_2409

Berichten: 902
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 20:47

Nou ik word gek van dan onrustige gedrag en gedribbel. Ik hoopte dat Gentle het door vaker naar buiten te gaan, meer afwisseling en grote wei wat rustiger zou worden met rijden.. helaas... ze gaat ze juist nog meer opwinden, dus ik heb de knoop doorgehakt... ik ga haar verkopen...
We hebben beiden anderen ideeën over een lekker buitenritje en van dressuur in de bak wordt ze ook niet gelukkig, dus wij matchen niet... en na 2 jaar geprobeerd, denk ik dat het ook niet beter wordt... Iemand interesse?

Afbeelding

Verder is ze super braaf relax in de omgang, kun je alleen naar buiten, maar ook met meerdere, kent trekkers, groot verkeer en koeien, honden, loopt zo de trailer op, braaf bij de hoefsmid enz enz

Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 21:04

Hoi! Ik ben even een tijdje niet actief geweest, heb ondertussen wel wat meegelezen hier.

Wat ontzettend jammer Desi. Het is dat wij (nog) geen plek hebben… ik vind Gentle echt n ontzettend gaaf paard! <3

Ik wil je iniedergeval sterkte wensen, vast geen gemakkelijke keuze geweest.

Mrie; fijn dat er zo’n positieve verandering zichtbaar is!

Always: super fijn dat jullie weer iets kunnen doen!

Katyatje

Berichten: 1866
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 23:02

Wat jammer Desi. Maar als het niet klikt en je haalt er geen plezier meer uit dan is dat de beste keuze. Ik hoop dat je een fijne nieuwe thuis voor haar vindt :)

Ik ben gisteren een erg leuk paard gaan testen. Moet eerlijk zeggen dat het zo fijn was om nog eens op een paard te zitten waarop het allemaal wat makkelijker gaat, ondanks dat hij nog maar 4 is. Hoewel ik Willy doodgraag zie wordt het voor mij toch geen volbloed meer. Ik heb voor Willy 10 jaar een paard gehad met 0 medische problemen en Willy heeft de balans op nog geen 3 jaar helemaal de andere kant uit geduwd. Niet alles daarvan was eigen aan volbloed, maar het zijn toch tere zieltjes.

Sintara

Berichten: 7462
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 07:46

Wat jammer dat het toch niet goed klikt desi.

Ik ben benieuwd waar je mee thuis komt katyatje :)

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9344
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 08:01

Hier eigenlijk helemaal geen problemen met medische kwaaltjes. Niet alleen bij Roi niet, maar ook niet in overdreven mate bij de andere volbloeds die ik ken.
Denk wel dat er ook genoeg mensen zijn die een volbloed in een systeem willen houden of voor dingen gebruiken wat niet bij ze past.
Als er iets is waarbij ik het wel snel verkeerd heb zien gaan is het op die manier en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat op dagelijkse basis voorbij zie komen. Eigenaren die dan weer bij mij om hulp komen vragen terwijk ik denk, maar hoe in godsvredesnaam kun je dit verzinnen.

Paarden op de maiskuil, slecht passend tuig, totaal geen leiding kunnen geven, met name stapritjes willen maken, ruggen die compleet vastzitten door compensatie voorvoeten maarja men zegt dat ijzers slecht zijn, weinig voeren anders wordt hij druk.....

En heel eerlijk bij het grote gros van deze problemen vallen mij 2 dingen hoofdzakelijk op. Over het algemeen zijn het mensen met weinig ervaring en kennis, die wel het beste voor hebben met een dier, die gewoon totaal niet bij het dier passen.

Over het algemeen mensen die niet de volbloed, maar met name de lage prijsklasse zochten.

Buiten wat simpele honingzalf en een verbandje is hier op de stallen dan ook niet echt iets te vinden.

Sintara

Berichten: 7462
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 09:57

Gelukkig ik het laatste jaar ook niet meer.
Ik denk ook dat jij ze misschien houdt zoals ze het hun hele leven al gewend zijn geweest kyrkelover, bij mij bijvoorbeeld moest mel echt wel schakelen naar het buiten leven. Uiteindelijk doet ze het er goed op maar het ene paard is het andere niet :)
En soms heeft iemand gewoon pech... Zoals de ijzers, in dit topic heeft vrijwel iedereen ijzers en alsnog hebben sommigen nog problemen met hoeven. Vaak zijn ze ook druktemakers, en die lopen eerder wat op dan een pony die gewoon altijd in stap wat rondscharrelt buiten..

Euridicey

Berichten: 703
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 10:18

Wat heel jammer om te lezen Desi, je hebt er vast goed over nagedacht. Heel veel sterkte gewenst. Ik duim voor jullie op een goed nieuw thuis.

Hier is er ook weer chaos. Ik ga verhuizen van deze stal, zo weinig communicatie van de eigenaar.. Ik sta bij iemand aan huis waar één paard van haar staat en mijn vorige bijrijdpaard. Toen mijn vorige paard ging rollen in de elektrische bedrading en gewond raakte, hoorde ik dit viavia en op stal vertelde de eigenaar mij dat er niks aan de hand was (ze liep rustig 2 weken onregelmatig daarna..). Nu heeft ze mijn nieuwe paard zonder overleg samen met de andere twee paarden gezet. Ik ben niet boos dat ze het gedaan heeft, maar overleg het. Ik had al aangegeven dat ik schimmel vermoed en niet de andere twee wil infecteren. Naast het feit dat ik nu al bovenaan de wachtlijst ergens sta.. We zijn echt niet moeilijk staan altijd voor de stal klaar, maar vertel het ons gewoon.. Baal hier wel van. Ik heb het vertrouwen compleet verloren en wil echt zsm weg.

Enige nadeel: als ik nu verhuis, gaan we in juli wéér verhuizen voor een maandje in Duitsland. Ik moet haar echt even op de CBD zetten denk ik XD Wat een drama weer
Om dit bericht wel positief af te sluiten: Ik heb gisteren twee zadels gekocht, zowel een dressuur als een springzadel. Een klein ribje uit mijn lijf, maar we hebben we nu wel twee mooie zadels die lang mee zullen gaan (hopen we dan maar :))

Morgen heb ik een gesprek met de staleigenaar van mijn trainster. Echt een hele mooie nette plek. Daar waar zij wél ruim staan en voldoende hooi krijgen. We gaan het zien :D

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 10:23

Wat jammer Desi! Maar als het niet klikt kan je beter iemand zoeken die wél blij van haar karakter wordt en haar dus ook wat terug kan geven.
Of dat nou een Volbloed is of niet. Als het niet gaat, dan gaat het niet.

Oehh, Euridicey, let us know! Hopelijk kan je een fijn plekje vinden.

Hier gaat alles wel lekker nog. Nobli is zo blij. Iets te enthousiast nog soms; hij moet zich immers gedeisd houden. :') Vanaf vandaag gaan we de draf weer opbouwen. Gisteren en van de week liep hij op hard en zacht wel goed. Dus dat durven we nu ook. Maar we doen rustig aan en gaan ook verder met de lange lijnen (ipv op een kleine volte longeren). En uiteraard ohz.
Ben blij dat hij zich zo goed voelt, maar vind het wel nog spannend…

Avalanche

Berichten: 16272
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 10:37

Ik heb geen plek voor een merrie helaas. En geen tijd ook vrees ik. Ik vind haar wel erg leuk :)

Thioro

Berichten: 4003
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 10:40

Jammer Desi, maar als het voor beiden geen plezier meer is, is het een begrijpelijke beslissing.

Ik begrijp het ergens wel. Dat gedribbel en gedramaqueen kan je ook gewoon zat worden. Ik krijg het er soms ook van op m'n heupen.
Heeft verder niet veel te maken met rijkunsten of management (in de veronderstelling dat dat in orde is), dat hittepetit moet je ook gewoon liggen.

Ik neem er iig geen hittepit bij, 1 volstaat :+.

Avalanche

Berichten: 16272
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 10:43

Ik wel hoor, ik vind dat leuk :D en we doen hier ook zot genoeg met ze :')

Maar geen plek. Ik heb een stabiele groep nu en dat hou ik zo.

Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 12:00

Wat voor zadels heb je gekocht euridicey? Ik ga binnekort met sullie naar country mill! Hopelijk kunnen zij ons aan een fijn dressuurzadel helpen.