Taxatie-topic overige rassen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:12

Calice -> 3000-4000 euro
Blue -> 1000-2000 euro

en mijne (mag wel geen foto's plaatsen) gewoon nieuwsgierig :P
naam: Rahere
ras: engelse volbloed
afstamming: v kings best m ascot cyclone vm: RAHY (http://www.pedigreequery.com/rahere)
leeftijd: 06-03-2005
stokmaat: 1m68
niveau: dressuur & buitenrijden
kleur: vos
geslacht: ruin

rahere is een engelse volbloed met renverleden, maar dit zou je niet zeggen als je hem nu ziet, er rijden kinderen op van 12 en 13 en zelfs een meisje van 16 dat nog maar 2 maanden rijd, in de piste, in het bos, overal (zelfs in open veld)
kent basis dressuur en wijken, kan gemakkelijk mee over straat en in het bos alleen of met andere paarden (schrikt NIET!) zou volgens mij ook een ideaal paard zijn voor hippotherapie
kent ook grondwerk (nh) en een beetje vd
1 nadeel: hij heeft artrose dus mag niet meer springen, heeft er voor de rest geen last van

yeye

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-11-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 07:33

Blue: 1000 - 2000 door de jonge leeftijd schat ik eerder rond de 1000 euro.
Rahere: max. 1200 door zijn renverleden, artrose en iets 'oudere' leeftijd. Lijkt mij anders wel een fijn beestje :)

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:49

Chardon: 2000 a 2500
Blue: 1200

Naam: Igesz
Ras: Kwpn x Gelderse (kruising)
Schoft: 1,70 ong
Leeftijd: 16
Afstamming: Geen idee, ik verzorg heb dus heb al die informatie niet
Kleur: Vos
Geslacht: Ruin
Niveau: B

Afbeelding

Rubio

Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:57

Strasshorse: 2000

Niet dat de mijne ooit de verkoop ingaat, maar ik ben heel benieuwd wat jullie hem waard vinden.

Naam: Rubio
Ras: Onbekend, waarschijnlijk gewoon een vuilnisbak.
Schoft: 1,56 (E-pony) maar toont groot.
Leeftijd: 13
Afstamming: Onbekend
Kleur: Palomino, 4 witte benen en een bles en 2 lichtbruine ogen.
Geslacht: Ruin
Niveau: L1, met winstpunten voor de L2. Voorheen
B gesprongen tussen de paarden

Afbeelding

http://i62.tinypic.com/2r6ecfr.jpg
http://i59.tinypic.com/5jtwee.jpg

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: Taxatie-topic overige rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:00

Rubio_lover: erg mooi paardje, sprekend koppie ook.

Ik schat 2500 a 3000

Buenootje
Berichten: 467
Geregistreerd: 01-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:10

@sharlinka rond de 900 euro vanwege de artrose

@ Rubio_lover prachtig beestje ik zou zeggen 2000 euro

Buenootje
Berichten: 467
Geregistreerd: 01-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:11

Ik heb een discussie met de staleigenaar. Niks ernstigs hoor :) Echter onze c begint wat klein te worden voor de twee oudsten en de grote D is nog te hevig voor ze.
Nu heeft hij interesse in onze c. (hij staat nog niet te koop en zijn hier ook nog niet zeker van btw) Hij beweert echter dat hij maar 300 euro waard is....ik heb daar een andere mening over. Geen hoofdprijs maar zeer zeker meer dan 300 euro.

Wat gegevens:
Ras: onbekend
Geslacht: Ruin
Leeftijd: vorige maand 17 geworden
Schoft: 1,34 meter
Kleur: Appelschimmel
Dressuur: L1 laten zien hier maar geen wedstrijden gedaan
Springen: 1.00 meter oefenparcours, 60 cm onderlingen parcoursen
Omgang: De meest vriendelijke schat die er bestaat. Ik heb er een gouden aan met vijf kinderen. Kan ze gerust zelf laten borstelen, zelf laten opzadelen en zelf (ben erbij) van de weide laten halen. De twee oudsten kruipen er zo zonder zadel en met een halster op. Vind alles prima! Bij hoefsmid, veearts, trailer laden een droom zo braaf. Ook met onrustige kinderen (lees die van 1,5 en 4 jaar) blijft hij geduldig en vriendelijk.
Rijden: Voor beginners een sukkelaar. Is enorm voorzichtig en als ruitertje uit balans raakt reageert hij door zelf te stoppen, hoofd omhoog te doen of langzamer te gaan. Voor gevorderde wat heviger en moet je er echt op werken.
Longeren, dubbel lijnen en zelfs slepen vind hij allemaal prima. (is niet getuigd maar begin is gemaakt)

bij deze nog even twee foto's
Afbeelding

Afbeelding

en een derde
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/1231294_589270681136649_2112135162_n.jpg

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:15

Geweldige pony! Als de situatie er naar was had ik hem een pracht plekje kunnen bieden en als leerpony voor mijn dochter van 6:)
Zou er rond de €800 voor willen geven denk ik. Voor €300 niet verkopen hoor!
Is hij ook goed verkeersmak?

Buenootje
Berichten: 467
Geregistreerd: 01-08-13

Re: Taxatie-topic overige rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:26

Oh ja dat was ik vergeten erbij te vermelden haha.
Ja hij is goed verkeersmak. Laat mijn dochter van 9 met begeleiding met een heel gerust hart meegaan op buitenrit :)

Kent ook groot verkeer. Ziet op stal weinig anders.

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:38

Buenootje: 1000 euro
Rubio_lover: 2500 euro

Ik ga never nooit mijn topper verkopen maar ben wel heel benieuwd wat jullie hem waard vinden.

Naam: Victor
Leeftijd: 9
Ras: NRPS
Geslacht: Ruin
Schofthoogte: 1,47
Kleur: Koffie vos
Dressuur: Bij de pony's L2. Paarden nog niet geklasseerd maar oefendressuur B proef gelopen met 2 winstpunten
Springen: M pony's. Paarden nog niet geklasseerd, springt thuis onder de man 1,20
SGW: B pony's. Nog niet geklasseerd bij de paarden wel oefencrossen bij de B paarden, zonder moeite
Omgang: In de omgang is het een super pony. Heel braaf, ook voor kleine kinderen. Als je hem ergens neerzet blijft hij gewoon staan, zal geen pas verzetten tot dat je hem zelf weer mee neemt. Hij is tijdens het rijden is hij voorwaarts. Er is een begin gemaakt met voor de wagen lopen.

Afbeelding

Afbeelding

Buenootje
Berichten: 467
Geregistreerd: 01-08-13

Re: Taxatie-topic overige rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:50

davinci2412 ik zou rond de 1700 zeggen. Leuke pony!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Taxatie-topic overige rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:28

idd 1.700-2.000 denk ik.

Ik wil dit veulen kopen, maar is de prijs wel goed?

Naam: Treasure
ras: Pinto/quarter/appaloosa
ras Moeder: pinto
ras Vader: quarter/appaloosa
Geslacht: hengst
Stokmaat: wordt 1m60
Karakter: lief, knuffelig en braaf bij andere paarden (staat bij een ruin)
Kleur: pikzwart met enkel op de linkerachterkogel een wit vlekje en een kolletje.
Vraagprijs: 800 euro
foto:
Afbeelding
Afbeelding

Buenootje
Berichten: 467
Geregistreerd: 01-08-13

Re: Taxatie-topic overige rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 23:21

Ik vind het persoonlijk een redelijke prijs. Leuk veulen ook. Echter zou ik altijd proberen iets van de prijs af te halen. Het is een vraagprijs ;)
Ik denk als je 650 biedt als je bent gaan kijken je toch redelijk in de richting van de 700 uitkomt en dat is een mooie prijs.

Set_Elkol
Berichten: 14846
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 23:22

Ik denk dat 800 euro een prima prijs is :j 750 zou ik zelf hebben gedacht.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Taxatie-topic overige rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 13:08

Ok dan weet ik genoeg :)

ChelseavdW
Berichten: 67
Geregistreerd: 01-01-14

Re: Taxatie-topic overige rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:31

Voor het veulen indd iets lager bieden, hoewel 800 wrs ook gewoon een faire prijs is :)

Nooit van plan hem te verkopen, maar uit pure nieuwsgierigheid:
Naam: Pinokkio
Ras: haflo-arabier (wel zonder officiële afstamming)
Grootte: 1m43
Leeftijd: 12
Karakter: niet 1 van de gemakkelijkste pony's, zelf veeeeel werk aan gehad om hem te krijgen hoe hij nu is (schrik van mensen en eigenlijk van alles, bokken, wegcrossen etc... Maar dit is nu grotendeels opgelost na veel training). Wel een heel eerlijk paardje en heel erg lief, wat knuffelen en eens een kindje erop zetten zonder of met zadel is hij ideaal voor (wel enkel wanneer er iemand mee loopt, alleen laten rijden is absoluut geen goed idee, durft er vandoor vliegen als je hem verkeerde hulpen etc geeft). Kent overigens de dubbele lijnen en andere soorten grondwerk ;)
Niveau: enkelsprong 1m05 momenteel, geen officiële wedstrijden. Dressuurmatig gewoon basisniveau gereden. Leuke wandelpony ook, durft wel eens schrikken (juist maar eens opzij springen) of wat drammerig zijn, maar voor de rest doet hij niets.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:20

Moeilijk, geen pony voor iedereen dus, geen wedstrijd niveau, middelbare leeftijd.
Ik denk 1000 tot 1200 euro en dan heb je hem nog goed verkocht.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-06-14 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:26

buenootje: goede kinderpony's zijn er weinig! Die is zijn gewicht in goud waard. Mooie grote ook voor een kind..zou daar rustig >1000 voor neerleggen.

ChelseavdW
Berichten: 67
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 11:04

Cayenne schreef:
Moeilijk, geen pony voor iedereen dus, geen wedstrijd niveau, middelbare leeftijd.
Ik denk 1000 tot 1200 euro en dan heb je hem nog goed verkocht.


Hij is niet moeilijk, maar je moet weten hoe je hem moet behandelen en waar je rekening mee moet houden ;) Het is geen pony voor iedereen nee, maar moeilijk is ie zeker niet ;)

Buenootje
Berichten: 467
Geregistreerd: 01-08-13

Re: Taxatie-topic overige rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 11:54

@gekvanfleur.....dank je wel :) Daarom dat hij dus ook (nog) niet weggaat ook al krijg ik vaak vraag of ik hem niet verkoop (en ja vaak ook manege's die dan een lage prijs bieden)

@ Chelsea mooie pony maar inderdaad moeilijk, tenzij je echt een klik ruiter pony vindt zou ik meegaan met hierboven rond de 1100 euro

ChelseavdW
Berichten: 67
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:12

ChelseavdW schreef:
Nooit van plan hem te verkopen, maar uit pure nieuwsgierigheid:
Naam: Pinokkio
Ras: haflo-arabier (wel zonder officiële afstamming)
Grootte: 1m43
Leeftijd: 12
Karakter: niet 1 van de gemakkelijkste pony's, zelf veeeeel werk aan gehad om hem te krijgen hoe hij nu is (schrik van mensen en eigenlijk van alles, bokken, wegcrossen etc... Maar dit is nu grotendeels opgelost na veel training). Wel een heel eerlijk paardje en heel erg lief, wat knuffelen en eens een kindje erop zetten zonder of met zadel is hij ideaal voor (wel enkel wanneer er iemand mee loopt, alleen laten rijden is absoluut geen goed idee, durft er vandoor vliegen als je hem verkeerde hulpen etc geeft). Kent overigens de dubbele lijnen en andere soorten grondwerk ;)
Niveau: enkelsprong 1m05 momenteel, geen officiële wedstrijden. Dressuurmatig gewoon basisniveau gereden. Leuke wandelpony ook, durft wel eens schrikken (juist maar eens opzij springen) of wat drammerig zijn, maar voor de rest doet hij niets.


Edit: vergeten vermelden, heeft bij vorige eigenaresse wel tamelijke dressuur gelopen. Kon onder andere zijn galopwissels, wijken, schouderbinnenwaarts etc (zij kreeg les van een tamelijk bekende dressuurruiter). Maar nadat zij hem noodgedwongen heeft moeten verkopen is hij via een handelaar bij een manège terechtgekomen ;) In de 3-4 jaar die tussen die vorige eigenaresse en mij zat, is het grandioos fout gelopen. Maar "hogere" dressuuroefeningen zitten er dus zeker en vast in! Enkel aangezien ik echt terug van 0 ben begonnen met hem vanwege zijn mensenschuwheid, geen vertrouwen meer in de mensen, schrik van alles, bokken, crossen etc, zit ik daar nog niet aan, maar is hij momenteel enkel basisdressuur gereden :)

Buenootje
Berichten: 467
Geregistreerd: 01-08-13

Re: Taxatie-topic overige rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:26

kreeg gisteren heel spontaan ineens een bod van 1300 op onze Bueno....twijfelt nu sterk daar onze oudste al zo ongeveer uit hem is gegroeid en onze dochter ook al prima op mijn D pony kan rijden....zuchtttt...

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

wat is nu de waarde van een zeer brave kinderpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:17

Ik ga onze c pony verkopen ze is nu 4,5jr zo iets. Loopt vanaf haar 3de onder het zadel met een meisje van 8/9jr,zij herft de pony ook ingereden.pony is echtcheel lief en een erge knuffel.goed verkeersmsk.het is een bruin bonte nerrie van rind de 135cm.is heel voorzichtig met kinderen en vind tutten erg leuk ook springt ze best goed.is super braaf en nooit gemeen met rijden mits ze buiten komt.maar dat vind ik niet meer dan normaal.is netjes geent en ontwormd.heeft een wintec zadel met verwisselbare boom er bij nu 1jr iud en haar hoifdstel en spulletjes mogen mee.wat zou je daar voor kunnen vragen

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:18

Ze is niet gemeen, alleen buiten? Vind ik geen echte kinderpony.
En enters maken het lezen wat makkelijker.

EarthFocus

Berichten: 3233
Geregistreerd: 26-09-08
Woonplaats: In mijn eigen wereldje..

Re: wat is nu de waarde van een zeer brave kinderpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:19

Ik vind het een beetje irritant geschreven, maar zo te lezen is ze buiten wel gemeen? En wat vind jij daar niet meer dan normaal aan?
Ik bedoel, een goede kinderpony is zowel binnen als buiten braaf.