Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 117 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Taxatie-topic overige rassen

 
Profiel   

Ik denk dat TS bedoelde te zeggen dat de pony erg braaf is zolang ze genoeg buiten komt en niet op 23/7 op stal staat te verpieteren.
Dus braaf indien genoeg weidegang wordt geboden, niet gemeen in de zin van een gevaarlijke pony in een binnenbak.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-14 11:24 



 
Profiel   

Wat de gek er voor geeft.
Vragen staat vrij, wat je krijgt is een tweede.
Tis een klein paardje en naar wat ik begrijp in de o.p. ingereden Door een 8/9 jarige. Vrij basis ga ik vanuit..
Durf er geen bedrag aan te hangen...
Waar zat je zelf aan te denken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-14 11:24 



 
Profiel   

Ook verkeersmak en braaf met buiten rijden met een jong(er) kind erop?
Ik bedoel ermee; zou een 10 jarige er alleen mee op pas kunnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-14 11:27 



 
Profiel   

Aan de eerste reageerders: Weten jullie het verschil tussen 'mits' en 'tenzij'?

Ondanks dat de OP inderdaad wat lastig leest is het mij duidelijk dat de pony braaf is zo lang ze maar buiten komt (weidegang/paddock zal de TS wel bedoelen).

@TS: echt goede kinderpony's zijn er altijd wel, maar moet je wel goed zoeken. En met prijzen vind ik het nog steeds 'wat de gek ervoor geeft'. Zorg in ieder geval wel dat je verkoopadvertentie goed in elkaar zit. Even wat extra tijd besteden aan de advertentietekst is dan ook wel handig...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-14 11:27 



 
Profiel   

De pony, wat is het voor een ras en heeft het papieren?

Het is vrij standaard en basic van wat deze pony kan, niet zo gek natuurlijk gezien de leeftijd.

Van wat ik hier lees vind ik het niet een zeer brave kinderpony, want het moet altijd lief zijn en niet mits het buiten komt.........

ik denk rond de 800 euro met wat toebehoren, het is nog steeds de slachtprijs waard en de rest is wat de gek ervoor geeft.....

Alleen als het een uitmuntende wedstrijdpony met goede papieren is, kun je in de hogere prijsklasse gaan denken.


Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 24-06-14 11:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-14 11:27 



 
Profiel   

Heb je foto's, afstamming ed?

Leeftijd zou ik niet mee zitten, je hebt brave pubers en je hebt oudere paarden die van elk blaadje schrikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-14 11:31 



 
Profiel   

Met spullen er bij? En braaf.. Dat is heel wat waard... Zit er ook een papier bij de pony. Misschien ben ik "de gek", maar denk dat ik daar wel 800,- voor zou betalen. En misschien is dat veel, maar als mijn kind er veilig mee zou rijden, dan is dat eigenlijk onbetaalbaar.... ;-)

Begrijp overigens niet dat mensen zo moeilijk doen over die regel 'niet gemeen, mits ze buiten komt'. Lijkt me heel logisch omschreven.


Laatst bijgewerkt door Bob1976 op 24-06-14 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-14 11:34 



 
Profiel   

Mijn ideale 'kinderpony' (ik rijd er zelf op :+ ) heeft mij 1500 euro gekost.
Achteraf te duur i.v.m. chronische gezondheidsklachten waar de verkoper mij niet van
op de hoogte heeft gebracht maar dat terzijde. Voor een gezonde pony vind ik 1500 euro
geen gekke prijs. Er zaten trouwens geen toebehoren bij.

Zij is 1.39, 10 jaar oud en breed gebouwd, (Haflinger x Quarter). NQHA paspoort.
Super braaf langs de weg, kan ook alleen op pad.
Bos/strand/duin is geen enkel probleem. Trailermak en kan leuk springen. Kan na een week
rust ook zo weer opgepakt worden zonder problemen.
Imo de ideale kinderpony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-14 11:35 



 
Profiel   

Nou ik ben onlangs op kinderponypad geweest en voor 800 euro kon ik eigenlijk alleen ponies "toch te snel voor mijn dochter/zoon" vinden , of stokoud of met n gebrek. Echt brave ponies en dan ook zo jong (als ze dan echt zo braaf zijn) zijn goud waard en beginnen op marktplaats bij 1250,- ongeveer tenminste voor wat ik zocht. Alhoewel de meeste dan wel wedstrijdervaring hebben bedenk ik me.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-14 11:38 



 
Profiel   

Wat jij denkt er voor te willen hebben. Als je 1500 vraagt zal hij nog wel even te koop staan en voor 500 is hij zo weg. Maar je weet zelf het beste hoe braaf hij is en wat je erbij verkoopt (incl toebehoren of niet) en of je het er voor over hebt om bijv. nog een half jaar stalgeld te moeten betalen (bijv 5*150 is ook nog 750 euro, dus dat 'bespaar' je dan weer)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-14 11:45 



 
Profiel   

Rije schreef
Aan de eerste reageerders: Weten jullie het verschil tussen 'mits' en 'tenzij'?

Ondanks dat de OP inderdaad wat lastig leest is het mij duidelijk dat de pony braaf is zo lang ze maar buiten komt (weidegang/paddock zal de TS wel bedoelen).

@TS: echt goede kinderpony's zijn er altijd wel, maar moet je wel goed zoeken. En met prijzen vind ik het nog steeds 'wat de gek ervoor geeft'. Zorg in ieder geval wel dat je verkoopadvertentie goed in elkaar zit. Even wat extra tijd besteden aan de advertentietekst is dan ook wel handig...

Ja zal ik doen,sorry voor de slecht te lezen tekst. Pony is super braaf inderdaad mits ze genoeg weide gang heeft anders word ze wel vervelend niet gemeen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-14 11:54 



 
Profiel   

Wat versta je onder vervelend?
Beetje stuiteren als ze eruit mag of wat meer nukken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-14 11:58 



 
Profiel   

Als het echt een kinderpony is en iemand van bv 9/10 jaar (met wat ervaring) zou zich volledig alleen met haar zou kunnen redden (dus bij wijze van spreken; alleen uit de wei halen, opzadelen en de weg ermee op).
Dus goed verkeersmak ook voor groot verkeer, dan zal de prijs dichter bij de 1500 (incl) liggen.

Maar vaak hebben de kinderpony's toch een gebruiksaanwijzing (bv mijn Fjord, zolang ik in het gezichtsveld ben doet ze het super, maar zodra ik het hoekje om ga gaat ze rustig gras staan eten).
Wel super braaf en 110% verkeersmak, maar wel eigenwijs wat haar geen 100% kinderpony maakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-14 11:59 



 
Profiel   

Je moet wel zeker weten of het paard wat je aanbiedt als kinderpony wel een echte kinderpony is.. want als hij in een gemene bui is en hij bijt het kindje bij het kijken zijn kinderen er snel klaar mee..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-14 12:08 



 
Profiel   

Misschien verkeerd verwoord is ook lastig zo achter de tablet. Pony is super braaf de kids doen er alles mee springen op de rug met een halster om in de weide etc kinderen pakken de pony zelf ,zadelen haar zelf alles doen ze zelf ,ze gaat mee op bixi wedstrijd dus ook op ander terein braaf.goed verkeersmak kind kan er alleen op buiten rijden. Pony had ik gekocht voor bij mijn andere pony maar voor mij is ze veel te mak en mis het karakter voor mee te mennen op wedstrijd ,toen is ze naar die kennis gegaan en hun dochter van 8 rijd de pony en heeft nooit problemen er mee gehad. Als je haar opsluit in de stal en ze niet buiten komt is ze niet gemeen maar je merkt dat ze dan drammerig is en gewoon niet zich zelf, iemand schreef een kinder pony moet altijd braaf zijn.ben ik niet met je eens paarden mogen best laten merken als ze het niet fijn vinden om opgesloten te zitten 24/7. Ze heeft geen afstammingspapier alleen een paspoort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-14 12:57 



 
Profiel   

Braaf en wat drammerig (na bv langdurige stalling) kan prima samengaan hoor.
Een brave kinder pony zal wat loperiger zijn, een andere pony zal sneller gaan bokken/rennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-14 12:59 



 
Profiel   

Brainless schreef
Braaf en wat drammerig (na bv langdurige stalling) kan prima samengaan hoor.
Een brave kinder pony zal wat loperiger zijn, een andere pony zal sneller gaan bokken/rennen.

Ze is ook braaf bokken stijgeren komt niet voor bij haar,maar je merkt dat ze niet zichzelf is en dat mag ze best laten weten.maar ik zoek ook een plekje waar ze buiten mag en een paard waardig bestaan krijgt.maar ik wilde dit wel even er bij zetten.want verberg nooit iets bij de verkoop van een pony of paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-14 13:02 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Ik heb het desbetreffende topic inclusief (enkele) berichten in dit topic gezet voor het overzicht. Berichten die niet terzake doen aan het onderwerp heb ik verwijderd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-14 14:59 



 
Profiel   

EDIT Oh oeps, verkeerde topic :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-14 01:38 



 
Profiel   

Ik heb niet de vorige disscussie gelezen :p

MaricoGraphy:
Ik vind het een goede prijs inderdaad mss kan je proberen wat af te biedennaar 700-750, mooi veulen trouwens :) ik ben ook vanplan eentje te kopen in de toekomst maar wel een dat wat groter wordt :p

chelseavdW :
Wauw, wat een prachtige haf! En wat een mooi kopje heeft die :) daar zou je toch wel naar mijn mening 1500-2000 voor kunnen vragen.

Ik ben ook wel eens benieuwd naar een taxatietje van mijn lieve viervoeter.

Paspoortje:
- King Jan
- 29 januari 2009 (5jaar)
- Ruin
- Engels Volbloed
- Ex-renpaard
- Proclamation x Rave On
- 1.62-1.64m
- Karakter:
Het is een geval apart. Kwam superschuw en bang van alles en bij mij. Ik wou het bijna opgeven maar ben dan begonnen met grondwerk en vrijheidsdressuur en is nu een superlieve, aanhankelijke ruin geworden.
Hij werkt graag voor en leert super snel. Eenmaal hij het door heeft doet hij alles zo goed!
Hij is zeer nieuwsgierig.
- Geen niveau, hij krijgt rustig de tijd om te groeien en zijn nieuwe spieren aan te maken. Wordtrustig verkeersmak gemaakt wat al aardig lukt. Alleen nog geen grootverkeer gezien, op1x na.
- Hij heeft wel zeer mooie en zachte gangen die zeker in de dressuur nog voorruit kunnen gaan, springen vindt hij ook zeer leuk!
- Er wordt dus momenteel niet superveel mee gedaan omdat ik hem zijn jeugd nu laat beleven.

[ img ]
Galopje!

[ img ]
Kopje !

http://nl.tinypic.com/r/23tkrro/8
Sprongeske.

http://nl.tinypic.com/r/2a8nh8w/8
Spagaat, vd.

http://nl.tinypic.com/r/671ijk/8
Jambette, vd.

http://nl.tinypic.com/r/1676ph0/8
Klassieke buiging, vd.

http://nl.tinypic.com/r/2ns6i4m/8
Kopje.

http://nl.tinypic.com/r/213jdwl/8
Lijfje.

http://nl.tinypic.com/r/dyooq8/8
Drafje.

http://nl.tinypic.com/r/2nh2hzq/8
Drafje.

Dus ik ben benieuwd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-14 20:08 



 
Profiel   

Foktechnisch geen waarde, moet helemaal omgeschoold worden en ook nog niet in optimale conditie. Verder wel een leuk paard! 900 tot 1000 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-14 20:45 



 
Profiel   

Leuk paardje maar ga mee met hierboven. Kent eigenlijk nog weinig.
Ik zou max 900 euro zeggen momenteel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-14 22:12 



 
Profiel   

Ben ook wel nieuwsgierig naar de taxatie van onze merrie

Naam Lunabelle
Ras onbekend type welsh cob (staat in pas)
Leeftijd 6 jaar
Geslacht merrie
schoft 1.48m

Omgang: Nu een brave lieve merrie. Mijn kinderen kunnen haar ook borstelen en van/naar weide brengen. Gaat gemakkelijk op trailer, is zeer braaf bij hoefsmid en veearts

Rijden: Voorwaartse merrie. Kent oefeningen tot en met L. Is braaf, niet bang aangelegd maar wel gevoelig aan het been. Hebben 80 cm met haar gesprongen. Klein parcourservaring. Geen super gemakkelijk te rijden pony maar zit geen kwaad in. Op straat braaf, ook met groot verkeer.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-14 22:20 



 
Profiel   

KingChay : 800 momenteel , hij moet nog volledig omgeschoold worden en ook volledig weer in prima conditie zitten.
Buenootje : 1500

Diëgo
2 april 2011
hengst
1m57
verkeersmak (ook voor groot landbouwmachines), ruiter- en zadelmak , braaf in omgang, loopt in kudde en geen hengstengedrag, is volledig opgevoed met stemcommando's , potentieel voor springen , braaf in trailer en tegenover merries ( kan op trailer staan naast merrie)
Geen gebreken buiten dat hij op een dieet moet leven ( suiker en zetmeelvrij eten)
[ img ]

draf
[ img ]

galop
[ img ]

Vrijspringen ( omheining is +- 1m60/65)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-14 21:00 



 
Profiel   

Lunabelle:
Leuke maat, jammer dat er geen papier bij zit. Makkelijk in de omgang, redelijk geschoold: 1500 euro.

Diëgo: Kleine -en dus moeilijke- maat, is al redelijk opgeknapt maar nog wel uit conditie, moeilijk met dieet etc.
800 euro.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-14 21:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 117 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen