Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 117 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Taxatie-topic overige rassen

 
Profiel   

Dit taxatietopic is bedoeld voor raspony's -en paarden die niet in een ander taxatie-topic passen.
De lijst met welke taxatie-topics er zijn vind je hier.

Het topic is bedoeld voor paarden en pony's die ook daadwerkelijk in een stamboek staan geregistreerd, en niet enkel een paspoort van een stamboek hebben gekregen omdat het stamboek is gebruikt als zijnde PUI.

De regels voor dit taxatietopic:

* Maximaal 2 foto's plaatsen, de rest in linkjes
* Geen foto's quoten
* Voordat je zelf een paard erop zet, eerst minimaal 2 andere paarden taxeren
* Geen discussies over de hoogte van taxaties
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-09 12:12 



 
Profiel   

Ja eindelijk! :D

Ik wil wel graag beginnen! :o

Ik had een pony, gipsy. Ze was 8 jaar oud.
Gipsy liep in de B. Ze was een echte kinderpony, ze is nu ook verhuist naar een famillie met veel kleine kinderen....
Ben benieuwd wat jullie vfan haar vinden!


Naam: Gipsy van Lochhuizen.
Moeder: Lady Loes
Vader: Gosh
Geslacht: Merrie
Stokmaat: 1.17 (??)
A pony
Ras Dartmoor


[ img ]
[ img ]

Springen:
http://i339.photobucket.com/albums/n468 ... C10183.jpg
http://i339.photobucket.com/albums/n468 ... C10178.jpg


Helaas lijd Gipsy aan zomerExceem wat haar snel veel minder waard maakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-09 18:03 



 
Profiel   

Gypsy: rond de 1000 ? ik ben absoluut neit thuis in de pony's



Naam: Bengali
Leeftijd: 8 (net geworden)
Stokmaat: 1.67
Ras: BWP
Afstamming: Randall Z x Heartbreaker
Niveau: Net B gestart maar loopt op L2 niveau en kent enkele M oefeningen
Springt op L niveau


verder is het een lief paard en erg werkwillig paard heeft geen stalgebreken en is het afgelopen jaar nog goed gekeurd

[ img ]

[ img ]

Galopje
http://i136.photobucket.com/albums/q163/nikkie-ben/WedstrijdBengali28060911.jpg?t=1247039908

zn koppie
http://i136.photobucket.com/albums/q163/nikkie-ben/Bengali14dec46.jpg?t=1247040752

ik ben benieuwd :o

ik vergeet erbij te zetten dat hij ingereden is op zijn 5e

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-09 09:32 



 
Profiel   

Hmms.. 3.500 ? of 4000.
Leuk paardje, mooie leeftijd, geen gebreken, goed gekeurd. En loopt netjes, ook al wat hoger.

Gipsy heb ik voor 1250,- verkocht met toebehoren :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-09 10:17 



 
Profiel   

Mag je hier ook niet-raspaardjes laten taxeren?
Het ras van mijn pony is namelijk onbekend en ik kan geen ander geschikt topic vinden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-09 14:58 



 
Profiel   

Bengali: 3400-4000.
Hij is 'al' 8: B niveau op wedstrijd is dan nog niet heel hoog (L springen redelijk).
Verder is het een mooie leeftijd, nog in de bloei van zijn leven en een heel mooi paard, geen gebreken en goedgekeurd.
Beheerst wel al moeilijkere oefeningen. Ook zullen de meeste het zeker goedkeuren dat hij zo lang paard heeft mogen zijn (pas met 5 ingereden).

Wat is BWP voor een ras? :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-09 15:02 



 
Profiel   

CCindy schreef
Mag je hier ook niet-raspaardjes laten taxeren?
Het ras van mijn pony is namelijk onbekend en ik kan geen ander geschikt topic vinden..


Die kan in [RPA] Taxatie kruising *lees eerst de regels goed door!* geplaatst worden.

BWP is Belgisch Warmbloed Paard, het belgische KWPN zeg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-09 18:42 



 
Profiel   

Bengali : 4500-6000 euro, hij is erg veelzijdig en ik vind het vaak een pluspunt als ze wat later onder het zadel zijn gekomen, erg mooie bouw en chique paard. succes ermee

gipsy: 1000 euro, heeft een gebrek en niet geklasseerd.

dan kom ik ook mijn bwp'er laten zien:

Naam: Acorde
geslacht: merrie
leeftijd: 4 jaar
stokmaat: 1.65
ras: Aes, BWP
afstammeling: Boston van de Rechni x Noncorde (zie onderschrift)
Niveau: in januari willen we gaan starten. ze laat een perfecte sprong zien, met veel vermogen en dressuurmatig zitten we op B niveau.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-09 12:23 



 
Profiel   

ik kan nie taxeren ben geen prof fsow maargoed,..
gipsy €1000
bengali €3000
acorde €3500

Naam: Abinjone
Leeftijd: 2003
Stokmaat: 1.80
Ras: zweibrücker
Afstamming: A L'amour x No Limit
Niveau: dressuur B - springen L (heeft er veel ambitie voor, goed aangelegt ervoor laat mooie sprongen zien)
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-09 23:01 



 
Profiel   

deniess 6000
Dyana 4000


Moderatoropmerking:
Te taxeren paard verwijderd, friezen horen in het topic [BKR] Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-10 19:37 



 
Profiel   

Prijzen ook gebaseerd op de huidige crisis situatie:

Gibsy: 900,- vanwege zijn zomer exceem en maat.
Bengali: 4500,- dit omdat hij wat niveau betreft toch nog iets mist op de leeftijd. Wel een mooi paard, mooie maat, goede uitstraling en gezond.
Acorde: 4000,- nog groen, net genoeg maat, erg leuke uitstraling. Prijs mits goedgekeurd.
Abinjonne: 4000,- loopt voor de leeftijd iets achter, volgens mij wel een springer gezien zijn bouw, wat ik zo kan zien. Had iets sjieker gemogen. Wel mooie maat.

Nu mijn paard:

Roepnaam: Roc
Geboren: 10 mei 1997
Geslacht: ruin
Hoogte: 1,70 m.
Kleur: Donkerbruin
Ras: Deense Warmbloed
Predikaat: Stamboek
Stamboeknr: 97.02842
Afstamming: Comeback II (v. Cor de la Bryere) x Royal Z (v. Ramiro Z)
Huidig niveau: Z1+25, maar beheerst de oefeningen voor het hogere werk (aardige wissels, galopappuyementen, halve pirouettes en er is een begin gemaakt aan de passage)

Roc is een heel eigenwijs maar vooral grappig paard dat ik sinds eind 2006 in mijn bezit heb. Hij is echt de leukste op stal, heeft altijd zijn oortjes naar voren staat en is gek op spelen en aandacht trekken. Met rijden is hij wat overijverig waardoor hij zichzelf wel eens in de weg zit, maar wel een paard met capiciteiten. In 2007 klinisch en röntgelogisch goed gekeurd. Verkeersmak en trailermak. Kan ook een hele goede sprong maken en vind dit ook leuk om te doen. Heel moedig en grote concoursen vind hij prachtig.

[ img ]

[ img ]

Galop

Op concours

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-10 10:13 



 
Profiel   

Gibsy: 1000,-
Acorde: 4000,-

Moderatoropmerking:
Te taxeren paard verwijderd, afstamming onbekend hoort in het [RPA] Taxatie kruising *lees eerst de regels goed door!*.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-10 11:37 



 
Profiel   

gisby: 950,- zomerexceem
bengali: 4450,- leuk beestje
acorde: 3500,- kleine maat wel leuk paardje
abinjonne: 3850,- niet echt mijn type maar wel volgensmij een spring vermogen



Laatst bijgewerkt door Neonlight op 04-04-10 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Te taxeren paard verwijderd, deze staat ook al in het KWPN-taxatietopic waar die ook thuis hoort


Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-10 14:30 



 
Profiel   

KG Image: € 12.500, wat een mooi paard!
Deniies: € 4000


Moderatoropmerking:
Te taxeren paard verwijderd, afstamming onbekend hoort in [RPA] Taxatie kruising *lees eerst de regels goed door!*.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-10 14:29 



 
Profiel   

Hmm toch maar even dit topic raadplegen :)

Naam : Johnny Van Stal Arcoza
Geslacht : ruin
Kleur : donkerbruin met 4 witte voetjes en aftekening
Ras : Belgische Rijpony
Vader : Top-Nantino (v. Nantano)
Stokmaat : ongeveer 1m47 (grote D-pony dus)
Geboren : 1 mei 2005
Niveau : Hier bij de LRV in België is hij B dressuur en L springen geweest. Hij is een jaar op een lager niveau gereden omdat ik hem gekocht heb maar met training rijdt hij gemakkelijk enkele niveaus hoger. Met springen is hij ook praktisch altijd foutloos!

Johnny is eigenwijs en levendig, maar tegelijk heel lief en een echt maatje. Met rijden wil hij echt voor je werken en hij heeft echt veel sportpotentieel. Hij zou nooit bokken, steigeren of zomaar aan de kletter gaan. Hij is 100% vrachtwagenmak. Hij staat wekelijks op de vrachtwagen om te trainen en ik (meisje van 15) kan hem er helemaal alleen opzetten, loopt er praktisch vanzelf op. Buitenrijden is er niet veel gedaan met hem, maar vroeger gingen ze regelmatig met hem buitenrijden. Hij is braaf, maar wel wakker. Op tornooi (vreemd terrein) is hij doodbraaf. Daar zijn zo'n 200 andere pony's, vrachtwagens, vlaggetjes, krijsende kinderen, partytent, hij kijkt nergens van op. :)

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-11 18:39 



 
Profiel   

Roc: 5500
Johnny: 2500

Naam.
Geslacht. Merrie
Leeftijd. mei 1996 (15)
Ras. belgisch trekpaard
Stokmaat. 1.65
Afstamming( met papier of zonder, evt keuringsresultaten).Met papier, vader = Udo van de helse galop, geen keuringen gelopen.
Prestaties( onder zadel of voor de kar en welk niveau).
Is beleerd geweest op kordeel en voor de kar. voor kordeel wilde ze niet werken, en de kar is ook geen groot succes (paard is nogal heet in het koppie, en is bang voor de kar). bij iemand met veel geduld zou dit misschien nog goed kunnen worden.
Is beleerd onder het zadel, loopt ong B-L niveau (zachte mond, heel goed aan het been, loopt nageeflijk) springt met gemak parcours 60 cm, losse hindernis ong 80 onder de ruiter,maar nog niet hoger geprobeerd wegens zwaar paard.
met een ervaren ruiter loopt ze ook langere buitenritten (gemiddeld 1-2 uur, vooral stap met lange stukken galop ertussen) grootste prestatie totnutoe: 85 km in twee dagen, zonder hoefijzers, en zonder greintje last nadien.
paard heeft wel CPL en altijd last van mijten in het seizoen. CPL is min of meer onder controle, maar zoals geweten wel progressief.
heeft inmiddels drie gezonde veulens gegeven, is een goede moeder, laat mensen makkelijk toe, vlotte geboorte (iedere keer binnen 20 min), laat zich ook melken.
Maximaal 2 foto's.
[ img ]
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JXYJNFBB.jpg
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-11 17:13 



 
Profiel   

Roc: 10.000 euro
Johnny: 5000 euro
Belgisch trekpaard: (je bent haar naam vergeten!) Geen verstand van dit ras: 2000,- euro?

Faraon heb ik nu drie maanden, hij is vooral recreatief gereden, is springgefokt en heeft een super koel karakter, alleen de galop blijft lastig.
Hij is goed verkeersmak en nergens bang voor.
Hij is net 7 jaar en met 5 jaar beleert. Hij is op 5 jarige leeftijd gemeten op 1,68 en is nu ongeveer 1,70.
Op z'n 5e is hij geopereert aan een OCD in zijn spronggewricht, hij heeft hier niks aan over gehouden op een minimaal klein beetje vocht na, hij is hierna ook zowel rontgenlogisch als klinisch goedgekeurt voor de sport.
Ik had hem perongeluk in het KWPN topic gezet, hij is half KWPN maar staat ingeschreven in Polen bij het Poolswarmbloed stamboek. Hij is dus een Pools warmbloed paard. Ben er nog geen tegen gekomen veder.
Afstamming:
Pa: VIP
Ma: Fraza
Opa: Le Voltaire (v. Voltaire)

Hij springt nu met mijn zusje zo' n 80 cm parcourtjes, we bouwen langzaam op naar de 1.00 m. Ook gaat de galop steeds beter, in zijn eerste onderlinge dressuur wedstrijd kreeg hij 186 punten. Hij heeft vooral een hele mooie draf. ook heeft hij veel uithoudingsvermogen, in oktober start ik hem in Katwijk in zijn eerste endurance wedstrijd. Volgend seizoen gaan we officieel starten.

Foto's :
[ img ]

Springen: (5e les ongeveer)
[ img ]

graseter

2e springles

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-11 09:45 



 
Profiel   

Gipsy: 1500€
Bengali: 4500€-5000€
Abinjone: 2500€
Acorde: 4000€
Roc: 15000€
Faraon: 2500€
----------------------------------------------------------------------------------------
Nu de mijne:

SPRINGPAARD
*Naam: Chonor-Z
*Leeftijd: 8 jaar (mei)
*Geslacht: Ruin
*Stokmaat: 1m68
*Kleur: Vos
*Afstamming: Zangersheide
--> Zeer goede papieren
V: Chellano-Z
M: Promise
*Niveau: Springen: M (met vorige eigenaar een klein half jaar geleden)
Dressuur: nog geen wedstrijdervaring maar doet toch al moeilijkere oefeningen zoals:
* wijken, schouderbinnenwaarts, contragalop ( 1 keer travers gevraagd en het leek er al wat op), galopwissels,..

Foto's:

1. [ img ]

2. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-11 15:55 



 
Profiel   

Roc: 12000 euro
Faraon: 2700 euro
Chonor-Z: 5000 euro

Naam: Veritas Van nilayam
Leeftijd: 5 jaar
Geslacht: Ruin
Stokmaat: Ongeveer 1m50
Kleur: Grijze schimmel pinto (pintoloosa ofzoiets? :P)
Afstaming: V: Famyr
M: Ramanatha van nilayam ( Vader: indian bogie wogie)

Veritas is een Pintabian. Heeft nog geen wedstrijden gereden maar kent oefeningen van L-M niveau dressuur. Springen kan hij erg goed maar heeft enorme bang van hindernissen. Als hij over de gele balk getraind is springt hij niet over de blauwe. Dit moet dan opnieuw getraind worden :') . Heel erg braaf maar 1 kennig paard. Doet alles voor zijn baas. Heeft 2 keer endurance gelopen waarvan 1 keer gewonnen en 1 keer 2de omdat we (door mij) 1 minuut te laat binnen waren. Is geweldig goed op de zit alleen te rijden!

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-11 14:52 



 
Profiel   

corrina1994:€2375,-
_Michelleee:€5000,-
yeye : €2000,-

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-11 14:58 



 

Gipsy -> 1000 euro
Bengali -> 3000 euro
Acorde -> 2000 euro
Abinjone -> 5000 euro
Roc -> 7000 euro
Johnny Van Stal Arcoza -> 1000 (heb het niet voor ponys)
Duhelo -> 1500 euro
Faraon -> 2000 euro.
Chonor-Z -> 5000 euro
Veritas Van nilayam -> 2000 euro

en mijne? Hij is niet te koop of zo en gaat ook nooit weg hoor:
naam: Rahere
ras: ierse volbloed
afstamming: Kings best x ascot cyclone (een afstamming die heel zeldzaam is in belgie en nederland... is namelijk een paard die geboren is in Ierland)
geslacht: ruin
uiterlijk: vos met bles en 2 witte voetjes... in zijn witte voeten zitten dan nog eens vosse vlekjes
leeftijd: 6 mei 2005 dus 6 jaar
grootte: 1m68
extra: Rahere is een bomproef paard... je kunt er mee naar bos, drukke baan ovestelen, gewoon achter 1 draad in de wei zetten... Hij kent beginselen dressuur, springen, NH en vrijheidsdressuur
mag wel geen fotos plaatsen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-11 11:34 



 
Profiel   

ik taxeer op smaak!
Gipsy €800/1000 super leuk <3 <3 ! Jammer van dat zomerexeem....
Bengali €3500/4000 <3
Acorde €3500/4000 <3
Abinjone €2500/2750
Roc €4000, wat een knapperd! <3 <3
Johnny, foto's doen het niet, taxeerde op tekst €2500/3000
Duhelo €1500/1750, <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
Faraon €2000
Chonor-Z €3000
Veritas €2500 <3 , Ik ken dat probleem met die gekleurde balkjes :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-11 17:05 



 
Profiel   

Chonor-Z € 4.500
Veritas: € 2.000

Naam: Dekar
Leeftijd: 4 jaar
Geslacht: Hengst
Stokmaat: +- 1.60
Kleur: Schimmel bont

Hij is nog niet beleerd

[ img ]
[ img ]
http://www.mijnalbum.nl/Album=636HOE4O

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-11 12:15 



 
Profiel   

https://picasaweb.google.com/1106604103 ... /LadyMyra#

merrie
2,5 jaar oud
welsh
valkkleurig
vader: woldhoeve's bart
is: gechipt, ontwormt, geënt, paspoort en stamboom

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-12 15:06 



 
Profiel   

dekar 3000
vetias 1800
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-12 19:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 117 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen