Taxatie-topic overige rassen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:28

Ik ben ook wel benieuwd

Blue
afstamming onbekend, zit Welsh NWR in
1.30, groeit nog
cremello
2,5 jaar oud

Heel brave merrie, doet graag dingen voor je en is erg mensgericht. Prachtige bos manen, steekt goed in elkaar, makkelijk op gewicht te houden. Leuke kinderpony voor de toekomst. Goede ruime bewegingen met veel knieactie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Buenootje
Berichten: 467
Geregistreerd: 01-08-13

Re: Taxatie-topic overige rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 00:22

diego zou ik rond de 900 zeggen leuk paard maar geen conditie, hengst is ook een "minpuntje" voor sommigen.

Blue leuke pony :) vanwege jonge leeftijd en stamboom onbekend zou ik zeggen rond de 700 euro momenteel

Bedankt tot nu toe voor de taxatie van Lunabelle...

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 00:35

Cool
1.85
7 jaar oud
Santano x flemmingh
Z1 dressuur, wissels om de 4 pas bevestigd, basis pirouette zit erin. Wordt op trens je gereden.
Kan een sprongetje maken en ook cross
Verkeers mak en fijn te rijden
Luchtzuiger (nooit problemen mee gehad)
Heel eerlijk, knuffelkont.

AfbeeldingAfbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110671
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Taxatie-topic overige rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 06:27

Blue:
Pfoe.. moeilijk.. Zal wel een mooie C maat worden en die zijn redelijk gewild. De kleur is dan -iig mijn ervaring- minder gewild ivm vele poetswerk :P Nog jong. Momenteel 700 euro vind ik ook een mooie prijs. Ik zou haar later ook in het tuig beleren. Gok dat ze dan wel meer gaat opbrengen. Lijkt me ook een chique menpony namelijk.


Zantano:
Jemig wat een joekel. Mooi niveau op nog jonge leeftijd. Potentie voor toekomst, jammer van het luchtzuigen (ook al geeft het nog geen problemen, het drukt toch wel flink de prijs). Ook zijn formaat zal wat mensen afschrikken wanneer hij te koop zou staan. 5.000 euro.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Taxatie-topic overige rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:39

Diego : geen papier, nog hengst (wat in dit geval een groot nadeel is), wat gebreken op zijn bouw, uit conditie : 750 max

De cremello daar zou ik wel 900 voor veil hebben. Mooie pony, gewilde grootte, speciaal kleurtje.

Het dressuurpaard : mooi aansprekend paard, goed gereden, gezien de leeftijd nog veel potentieel, ik zou zeggen min 7500.

Luna2006

Berichten: 3161
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 10:45

Cc's Casper
nmprs, rheinisches pferdenstammbuch
Is een kerspel Casanova x Miraculix
79 cm
Snowcap appaloosa
13 jaar oud
2de permie
Bewezen dekhengst.

Casper is ondanks dat hij hengst is een enorm braaf dier, loopt met kleine kinderen rond, kan prima omgaan met gehandicapten, etc... Hij is dol op knuffelen en blijft zo uren staan. Is altijd als eerste bij je als je op de weide gaat. Casper zijn veulens zijn allemaal luxe en dekt de merrie alleen op het hoogtepunt van hun hengstigheid, zodra de merrie drachtig is, negeert hij haar. Een gentleman dus als het gaat om fokken.

Afbeelding
Afbeelding

Amazone7
Berichten: 24
Geregistreerd: 02-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 09:34

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels te groot voor mijn c-pony. Daarom moet ik haar jammer genoeg verkopen, om ruimte te maken voor mn eigen paarden die ik dit moment rijd |(
Mijn vraag is, wat vinden jullie een redelijke vraagprijs? Ik zit zelf tussen 200-500 euries

Over mijn pony
Geboren : 02-05-1993 (nu 21 dus)
Afstammeling : Alrick x chancley narrator
ras: NWPS
Hoogte: 1.35,5 (c)
Niveau: training B dress L spring
Kleur: vos (beetje grijs haha)
Geslacht: merrie

Super lieve pony, niet voor de echte beginners. Maakt graag een buitenritje en crosst graag door het bos. Vind springen erg leuk, springt altijd! Heeft nog nooit zomaar gebokt, gesteigert etc. Is moelijk nagevelijk, en gaat vaak wat harder (heeft nooit ander gedaan, niet hinderlijk). Verder is ze verkeersmak, en kent andere paarden. Op vreemd terrrein is ze eerst nog erg kijkerig en druk, maar daarna niks mee te doen. Loopt zo de trailer en vrachtwagen in. Is gewend om in de wei getraind te worden. Van leeftijd is niks te merken, dierenarts+hoefsmid schatte haar rond de 14/16 jaar, ook met rijden zo fit, heeft alleen last van lichte bronchitus, heeft daar met inrijden soms wat last van, daarna merk je er niks van. Het is dus wel belangrijk dat je haar lang warm stapt en uitstapt
Verkoop incl; zadel, hoofdstel, halster + touw, dekens, dekjes, beschermers etc

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110671
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Taxatie-topic overige rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 11:15

Voor een 21 jarige zonder verder noemenswaardige prestaties zou ik rond de 150 tot 200 euro gaan zitten.
Inclusief alle spullen op 300 :)

ChelseavdW
Berichten: 67
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 15:34

Cayenne schreef:
Voor een 21 jarige zonder verder noemenswaardige prestaties zou ik rond de 150 tot 200 euro gaan zitten.
Inclusief alle spullen op 300 :)


Inclusief de spullen slechts 100 euro meer? Ik vind het een beetje vreemd dat je een oordeel kan vellen over de waarde van de spullen zonder dat je weet in wat voor staat, welk merk etc :) Als dat zadel gewoon in echt goede staat nog is en van een goed merk kan het gerust zijn dat je er 500 incl voor kan vragen lijkt mij dan :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110671
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Taxatie-topic overige rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 15:38

Ik ga er vanuit dat het allemaal gemiddelde kwaliteit is. Een nieuwe koper gaat natuurlijk niet meer voor de toebehoren betalen als dat de pony waard is, maar dat is mijn mening, en daar gaat het hier om :) Niemand is hier een professional en voor een 21-jarige (per 1 januari 22) ga je echt geen honderden euro's meer vangen.

Luna2006

Berichten: 3161
Geregistreerd: 03-04-13

Re: Taxatie-topic overige rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 15:39

Kan de mijne ook even geschat worden?
Die onder mij, zo'n 500 - 550 inclusief spullen

ChelseavdW
Berichten: 67
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 15:45

Cayenne schreef:
Ik ga er vanuit dat het allemaal gemiddelde kwaliteit is. Een nieuwe koper gaat natuurlijk niet meer voor de toebehoren betalen als dat de pony waard is, maar dat is mijn mening, en daar gaat het hier om :) Niemand is hier een professional en voor een 21-jarige (per 1 januari 22) ga je echt geen honderden euro's meer vangen.


Nuja, daar heb ik wel een andere mening als je die spullen als koper 2ehands gaat kopen, ben je sowieso meer dan 100 euro kwijt (zeker wat zadel en dekens betreft). Heb ook nergens beweerd dat hier iemand een professional is? Uiteraard zal je voor een 21-jarige geen honderden euro's meer vangen, maar ik zou eventueel als verkoper wel overwegen om bepaalde spullen die echt gewoon nog in goede staat zijn en van degelijke kwaliteit apart van de pony te verkopen :) Nuja, denk sowieso dat het voor de eigenaar gewoon belangrijk is dat ie goed terecht komt :)

ChelseavdW
Berichten: 67
Geregistreerd: 01-01-14

Re: Taxatie-topic overige rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 15:48

Luna2006, sorry, maar ik heb écht geen idee hoe het zit met de prijzen bij nmprs, laat staan bij dekhengstjes haha :p Het is alleszins wel een groot voordeel dat hij zo braaf is als hengst!

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:17

Topic is al oud, maar zou ik misschien een aantal mensen mogen PB'en om een pony te schatten? Ligt nogal gevoelig om dit openbaar op het forum te gooien namelijk :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110671
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Taxatie-topic overige rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 07:07

Ja hoor, stuur maar :)

Baby_Lucky
Berichten: 383
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:29

Wie wil mijn paardje taxeren?

Cliff
9 jaar (16-07-2007)
Zangersheide
1.63m
Cracky Z X Leader M
Ruin

B/L springen en M1 dressuur

sensibel paardje dus niet geschikt voor onervaren ruiter.
wil heel graag voor je werken maar heeft wel het vertrouwen van de ruiter nodig

elkedortmans
Berichten: 174
Geregistreerd: 14-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:12

En mijn lieve pony?
Pleuntje
116,9 officieel gemeten.
Alle knoppen tot het M2 zitten erop. Omdat ik te groot ben helaas nooit kunnen uitbrengen alleen onderling door bijrijder.
Ideale pony in het parcour, springt altijd en geniet ontzettend.
Broertje van 5 springt er via de kont achterin de wei op. Bomproof.
10 jaar, goed aan het been, licht in de mond met een gouden karakter.
Zowel met neckrope en bitloos te rijden.
Bekend met vrijheidsdressuur: steigeren, jambette, op het blok, kusje, achterwaards, rondje.
Met alle spullen erbij.
Afbeelding



Ik ben erg benieuwd *\o/*