Taxatie-topic overige rassen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 20:53

Veritas 3000
Dekar 2500
hinke98 1750

Ik meld Johnny nogmaals aan, omdat hij weer de verkoop in is gegaan :)
Naam : Johnny Van Stal Arcoza
Geslacht : ruin Stokmaat : 1m47
Ras : Belgische Rijpony
Afstamming : v. Top-Nantino (Nantano)
Leeftijd : 6 jaar (01/05/2005)
Niveau : bij de LRV hier in België dressuur B1 en springen Licht (komt overeen met M in Nederland!)

Loopt reeds wedstrijden van z'n 3 jaar. Wordt niet volop getraind dus heeft zeker potentie om meer en beter te presteren. Zeker bij dressuur omdat z'n amazone een springruiter is. Loopt praktisch vanzelf op de vrachtwagen. Doodbraaf zowel ohz als in de omgang. Verkeersmak. Kijkt nergens van op op vreemd terrein.

Afbeelding

Afbeelding

hinkewal
Berichten: 1095
Geregistreerd: 22-06-11

Re: Taxatie-topic overige rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 20:57

3000 @joycebunny

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:30

dekar : 1500 onbeleerd, leuk paardje
johny : 2500 potentie om te springen!

Chardon
ruin
1.63 laatste meting is ong. jaar geleden
kwpn(zit iets van Goodwill in)Xfries
B maar springpotentie
B maar dressuurpotentie
5 jaar (officieel pas in april)

Chardon is een lief paard! in stal dominant, stal is ZIJN plekje, maar als hij eenmaal weet wie de baas is is het goed, tijdens het rijden gaat hij door het vuur voor je, mits hij je kent en als je elkaar begrijpt
hij doet graag zijn ding en je moet even een knopje vinden om met hem te communiceren
als je dat knopje gevonden heb is het een super paard
een leuk paard voor een buitenrit, heeft in januari een ongeluk gehad waardoor hij lang uit de running was
sinds paar dagen weer onder het zadel, en dat pikt ie snel op
leergierig, nieuwsgierig en een tikje brutaal
chardon is verkeersmak, word bekapt zonder dat hij erg lastig is
een paard dat makkelijk M kan lopen onder de juiste begeleiding in allebei de categorien
chardon is nogal eenkennig en zal vreemde mensen snel de kont toekeren en de oren plat in de nek leggen maar als hij je kent is het een schat <3

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:40

ik zal de mijn eens met foto laten zien (is niet te koop hoor):

naam: Rahere
ras: engelse/ierse volbloed (ierland geboren, rengefokt)
afstamming: vader: king's best. moeder: ascot cylone
geslacht: rui,
leeftijd: 6 maart 2005 dus 7 jaar
hoogte: 1m68 denken we (hij is zeker groter an het paard van men moeder dat 1m63 is)

kent basis dressuur, springt 1 meter hoog, loopt over straat alleen of in groep, is super braaf in het bos, heeft eingelijk alleen beetje bang van honden & vuilniszakken

Afbeelding
Afbeeldingja hij staat wat mager, hoef ik geen commentaar over

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Re: Taxatie-topic overige rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:55

is hij nog steeds zo dun als op de onderste foto?
als je al aan het bijvoeren bent goedzo
en anders zou ik er heel snel wat aan gaan doen, want het ziet er niet zo gezond uit

schat hem rond de 1000 euro

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Taxatie-topic overige rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:59

Chardon : 2500 leuk beestje om te zien, veel potentie gezien zijn leeftijd maar gezien de dominantie toch iets lagere prijsklasse :)
Rahere : rond de 1000. leuk recreatiepaardje maar niet echt wat bijzonders. idd erg mager en dat oogt niet echt gezond..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:01

karin1994 schreef:
is hij nog steeds zo dun als op de onderste foto?
als je al aan het bijvoeren bent goedzo
en anders zou ik er heel snel wat aan gaan doen, want het ziet er niet zo gezond uit

schat hem rond de 1000 euro


we zijn goed aan het bijvoeren & hij is helemaal onderzocht door dierenarts & was niks te vinden

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Taxatie-topic overige rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 21:29

Gipsy, leuke pony maar vanwege zomereczeem 950,-
Bengali, 3500,- tot 4000,- maar mis nog of het om een ruin of merrie gaat.. dat maakt voor mij enig verschil.
Acorde, 2250,- maar naar mate die ouder wordt en meer presteerd kan dat nog fix omhoog.
Abinjone, 1500,- niet mijn type paard :o en nog niet hoog geklasseerd.
Roc, 6500,- zeer aansprekend paard, hoog geklasseerd. Maar ‘al’ 15. Hoewel 15 natuurlijk nog best jong is.
Chonor-Z, helemaal mijn type, 5000,- zou hoger worden als die ook in de dressuur wordt uitgebracht.
Wat is het ras van Dekar?
Welshje 450,- puur om de huidige crisis en er verder nog niet bekend is hoe zet het gaat doen.
Johnny, 3500-4500,- mooie maat voor een pony, zo valt hij nog precies in de D-categorie. Mooie leeftijd en goed geklasseerd.

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Taxatie-topic overige rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:11

Karin 1994, 3000 euro
Chalinka, 1500

Mijn merrie
Stamboek, NAS
Vader, Peru´s Scen Tao
moeders vader Taro
Komt uit predicaat rijke lijn
Klaar om mee op wedstrijd te gaan
Braaf op de trailer
Verkeersmak
4 jaar
Sociaal naar andere paarden en geen gebreken.
Voor meer foto´s zie profiel
Afbeelding

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 16:23

Chardon, 2000 euro.
Rahere, rond de 1000 euro.

Naam: Ignofor van 't Welthof
Ras: BWP ( Cyber van berkenbroeck x Wundermeyer )
Geslacht: Ruin
Leeftijd: Net 4 jaar
Niveau: Vanwege zijn leeftijd mag hij pas vanaf deze maand in het L uitgebracht worden en hij is nu dan ook L1 geklasseerd. Hij loopt op concours eigenlijk zelden onder de 200 punten, komt bijna altijd met prijs thuis, is braaf op ander terrein en is in januari op zijn eerste wedstrijd reserve kring kampioen geworden. Hij beheerst alle zijgangen, laat een beginnende wissel zien en kan een paar pasjes richting passage. Hij toont erg veel aanleg voor het hogere werk. Daarnaast kan hij ook een aardig houtje springen, maar is hier vanwege zijn leeftijd nog niet in uitgebracht.
Klinisch + Röntgenologisch goedgekeurd.

Afbeelding
http://6.media.hyves-static.net/1485561613/6/Kamr/0/img1485561613.jpeg
Afbeelding

kathysjonny
Berichten: 11
Geregistreerd: 18-03-12

Re: Taxatie-topic overige rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:05

pony van paardjes123 : 2000??
Ignofor van 't Welthof : 5000, mooi paard <3

omdat ik in het andere topic niet echt antwoord kreeg zet ik het hier maar neer.

Naam:pepper
geslacht:hengst
vader & moeder:onbekend
ras:onbekend
7 jaar
hij ik 1,48 ongeveer
toen ik hem kocht heb ik hem alles zelf aangeleerd.
is 100% verkeersmak trailermak etc.
in de dressuur loopt hij L1 en met springen B (heeft ook L gestart op wedstrijden)
heeft mooie rustige gangen (vind ik zelf) accepteerd beginners en is een zeer goede leer pony.
schrikt nergens van en let goed op als je aan het rijden bent.

filmpje springen thuis:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... doYla5W2pU
(let niet op mijn springhouding;$)
http://www.youtube.com/watch?v=VYFj0FDM ... re=related
(let niet op die stem)

foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

VanillaIce
Berichten: 57
Geregistreerd: 10-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:51

Ignor van 't Weltof: Volgens mij is hij zeker 7000 waard of meer. Hij is nog jong maar heeft volgens mij veel potenieel!
Pepper: Rekening houdend met dat hij geen afstamming heeft en als hij net groter is dan 1m48 is dat een lastige grootte (of hij is misschien toch net 1m48). Ik denk 2000. Oh ik vind dit moeilijk hopelijk is het niet te verkeerd!

Mijn paardje:
Naam: Iceman Van het Pallieterhof
Geslacht: Ruin
Kleur: Donker bruin
Grootte: ik schat 1m60 zeker nog niet groter maar zal uiteraard nog wel iets groeien
Afstamming: BWP (Vader: Sandro hall - vader moeder Don bedo (zoon van Donnerhall))
Leeftijd: 3,9 jaar (wordt 4 in augustus)
Niveau: Kent grondwerk (targetten, wijken voor druk enz..). Verder zadelmak. Heeft mooie ruime gangen en een hele zachte zit.
Paard heeft wel een ervaren ruiter nodig die voor hem een zelfzekere leider kan zijn. Paard wordt anders dominant doordat hij onzeker is maar met de juiste aanpak is het een super paard zeker in omgang! Komt ook heel goed overeen met andere paarden, braaf bij hoefsmid, kent trailer.
Afbeelding

Dit is een foto van zijn moeder die ik een jaar heb gereden en hij begint hard op haar te lijken!
Afbeelding

VanillaIce
Berichten: 57
Geregistreerd: 10-05-11

Re: Taxatie-topic overige rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:13

niemand? :?

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Taxatie-topic overige rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 22:14

kathysjonny: Ik heb geen pony maar een paard :=
Vannillaice: 2500 max is vrij klein en nog niet op niveau lees ik uit de tekst. Verder moeilijk te beoordelen vanaf een fototje

VanillaIce
Berichten: 57
Geregistreerd: 10-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:57

Bedankt voor de reactie! Ik kan er alleen maar bij vertellen dat ik hem al meer heb betaald toen ik hem kocht als 2 jarige (misschien te veel?! :p)
Hij is idd nog niet op niveau omdat hij nog niet lang zadelmak is dus dan kan ook helemaal niet. Dit ook omdat hij tov andere paarden van zijn leeftijd achter staat omdat hij van eind augustus is en dus later als zijn leeftijdgenoten. En ik persoonlijk 3jaar te jong vond om al zadelmak te laten maken. (wat zijn prijs tov niveau en leeftijd misschien wel wat laat dalen) En hij zal zeker nog groeien aangezien hij nog niet eens 4 jaar is maar ja je weet uiteraard nooit hoe groot hij zal worden :)

kathysjonny
Berichten: 11
Geregistreerd: 18-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:35

paardjes123 schreef:
kathysjonny: Ik heb geen pony maar een paard :=
Vannillaice: 2500 max is vrij klein en nog niet op niveau lees ik uit de tekst. Verder moeilijk te beoordelen vanaf een fototje



haha sorry zeg altijd pony automatisch ;$

@VanillaIce aankoop prijs 1500 hij kon niks dus 2000 vind ik een redelijke prijs :)

VanillaIce
Berichten: 57
Geregistreerd: 10-05-11

Re: Taxatie-topic overige rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 22:04

bedankt voor u mening.
Hij komt uit een goede bloedlijn wat maakt dat hij wel een mooie toekomst voor hem heeft dus daarom vind ik niet dat hij als 2 jarige toen ik hem gekocht heb maar 1500 waard is. Maar dat is uiteraard een andere discussie, niet voor hier :D Er zijn genoeg paarden die uit een goede bloedlijn komen en als jong paard, onbeleerd, voor hogere bedragen verkocht worden :)

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Taxatie-topic overige rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 22:21

Ik vind dat 2000 voor die van mij ook te kort, heb een jong goed dressuurpaard met een leuk kleurtje erop. Maarja de handel is slecht en de prijzen waar paarden vaak op dit moment worden verkocht is vele malen minder als 5-6 jaar terug. Het is niet anders....

VanillaIce
Berichten: 57
Geregistreerd: 10-05-11

Re: Taxatie-topic overige rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 22:33

ja de markt is momenteel echt niet goed. Maar dat vond ik juist het leuke hier aan de taxatie. Ongeacht hoe de markt nu is taxeer je een paard. Het is niet omdat een paard bv 5000 euro waard is dat hij ook voor dat bedrag verkocht wordt, maar dan mag het paard dat nog altijd wel waar zijn vind ik! Ik vind die van mij ook veel meer waard, en heb ook al rond gehoord bij mensen die in mijn ogen hier veel van af weten en zij zeggen ook allemaal veel meer. Maar ik ben realistisch en weet ook dat ik hem bv niet voor die prijs verkocht zal kunnen krijgen. En uiteraard is het moeilijk om van een foto te taxeren, maar vind het toch altijd leuk om andere meningen te lezen die horen daarom niet altijd correct te zijn :)

JoyceSpirit

Berichten: 28
Geregistreerd: 15-03-11
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:51

Ik ben niet van plan mijn pony weg te doen, maar toch handig om te weten

Naam: Spirit
Ras: kruising?
Leeftijd: April 2008
Stokmaat: 1,51
Niveau: B dressuur klaar, nog niet uitgebracht, maakt een mooie sprong.
Kleur: donkerbruin
Geslacht: Ruin
Ontwormt, Altijd optijd bekapt

http://twitpic.com/ar30dq

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 14:26


Arista
Berichten: 79
Geregistreerd: 16-07-09
Woonplaats: Franeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:15

Iceman Van het Pallieterhof : ik denk ongeveer 2000
Spirit: ongeveer 1500

Nu mijn eigen merrie.
naam: Cindy
Afstamming: Droomwals x Ahoy
Leeftijd 5
Niveau: Ldressuur en B springen
Verder is Cindy beleerd voor de wagen in enkelspan, dubbelspan en met z'n 3en voor de huifkar!
Verder is ze volledig verkeersmak, strandmak en kind vriendelijk. Mijn buurrmeisje van 6 kan haar zelf rijden

Afbeelding
Afbeelding

Len_Stanley
Berichten: 65
Geregistreerd: 09-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:27

Dit zou ik er voor betalen:
Chonor Z: 6000 euro
Faraon: 2500 euro
Roc: 13.000 euro

Stanley, 4,5 jaar, nu 3 maanden onder het zadel!
1,65 en zwart met 4x witte benen en een wit kolletje op hoofd.
Het is een duitse hengst van Sir Liberty (Landadel, Sandro) heeft een uitstekend papier.
Heel veel vermogen, springt buiten uit de weide, hekwerken van 1,60 geen probleem (eigen ogen gezien, uit een paddock)
Springt alleen in de bak een parcour rond, en de eerste sprongen heeft hij onder het zadel ook al gehad zonder moeite.
Ruime goede gangen, komt goed van de grond, een echte allrounder!
Heel cool en relaxed paard, geen kijker of schrikker kortom eerlijk en rustig charakter.
Kan iedereen zo mee weg rijden, wil graag werken en neemt alles snel op!
Hier in Berlijn zijn te prijzen erg hoog, niet veel goede paarden te koop in deze streek.
De markt is hier redelijk 'goed' en anders als in Nederland maar zou graag willen weten wat jullie zeggen!
Hier Stanley bij HAW: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1719441
Afbeelding
Afbeelding

yeye

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-11-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:01

Om het topic hopelijk weer wat op gang te krijgen..
stanley: 9.000 euro

Naam: Calice van het hobos Z
Ras: zangersheide
Afstamming: Clintissimo Z X Cappucino v berkenbroek. (heeft ook concorde in mama's bloedlijn)
Leeftijd: februari 2010
Stokmaat: 1,50 ongeveer
Niveau: Nog niet zadelmak (wel al mee gereden maar is 3 maanden geleden)
Kleur: donkerbruin
Geslacht: merrie

Calice is een compacte merrie van 4 jaar. Ze zou een laatbloeier zijn en pas doorgroeien na haar 4 jaar. Ze is wel nog aan het groeien. Ze laat echt een goede sprong zien met veel techniek en is zeer werkwillig. Ze zal keer op keer een goede techniek laten zien. Heeft in de omgang een lief en rustig karakter maar kan ook een heethoofd zijn. Is met veel bloed gefokt en is zeer lenig, behendig, snel en licht. Ze is 4 maanden geleden zadelmak gemaakt en was rustig en koel in het hoofd. Na 5 keer los gereden te hebben is ze terug op de weide gegaan om nog wat te groeien. Paardje heeft veel bloed en is moeilijk moe te krijgen wat voor de sport positief is. Kent longeerwerk, wandelen, poetsen,... Geeft alle 4 de voetjes als je zachtjes op haar been wrijft en voetje vraagt. Zeer sociaal naar andere paarden en naar honden en katten. Is 19/06/12 volledig rontgonlogisch goedgekeurd en 30/08/13 klinisch goedgekeurd.

Vrijspringen (2de keer dat ze ooit sprong)
Afbeelding

Afbeelding

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Taxatie-topic overige rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:32

Calice zo'n 3000 euro? (echt geen verstand van)

Stanley 4000? prachtig paard. maar wederom, geen verstand van.

Naam: Blue
Ras: onbekende kruising met Welsh NWR bloed, rijpony type
Afstamming: onbekend
Leeftijd: maart 2012, bijna 2
Stokmaat: 1,25 maar groeit nog, C-pony
Niveau: onbeleerd, handmak en braaf maar te jong om veel mee te doen
Kleur: cremello
Geslacht: merrie

Blue is een net geen 2 jarige merrie, C pony maar groeit nog. Ze heeft alleen een paspoortje, ouders onbekend. Heeft al een mooie bouw en verhoudingen voor haar leeftijd, aanleg voor een dikke bos manen.

Afbeelding

Afbeelding

https://lh6.googleusercontent.com/-dHLI ... 8-no/6.jpg
de linker

https://lh5.googleusercontent.com/-TjII ... %25202.JPG
schoon en zomervacht