Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 112 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Garrano eigenaren gezocht.

 
Profiel   

Nee, maar de Nonius is maar één ras daar, er zijn er meer en ook kleinere. Je hebt wel kans dat er bloed van inzit, wie weet is het gewoon een mixje.

Ben even gaan Googelen op de Garrano, kwam wat duidelijke foto's en info tegen. Wel veel in het Portugees, maar daar hebben we het vriendje voor. Toch handig, zo'n Portugees in de buurt. :Y) Vind het echt een interessant ras. :j

Deze mag zo hier voor m'n deur staan hoor :9 dat lijf. Als hij dan ook nog kan tölten dan ben ik helemaal gelukkig. :)) Ben zelf gek op IJslanders en PRE's (barok), dan is dit een leuke combinatie in de juiste maat. :D
[ img ]

Vind dat ze ook een erg sympathieke uitstraling hebben.
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-10 11:25 



 
Profiel   

Rola heeft ook super zachte manen.
Ik heb dat nog nooit eerder bij een ander paard of pony meegemaakt.

Rola is door eerdere eigenaars naar Nederland gehaald voor de fok.
Ze heeft heel veel veulens gehad voordat ze bij me kwam.
Ik kan aan aardig wat merken dat ze helaas lang niet altijd goed behandeld is.
Ze is een wat grotere maat namelijk 1,33.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-10 18:04 



 
Profiel   

R.X. schreef
Ik kan aan aardig wat merken dat ze helaas lang niet altijd goed behandeld is.

Of is ze laat uit het wild gehaald? Dat geeft nl ook gedrag waaruit blijkt dat ze mensen niet helemaal vertrouwen.

@fiffil, dat zijn foto's van goedgekeurde dekhengsten die dus helemaal voldoen aan het gewenste uiterlijk. Die vind je veel. Daarnaast zijn er wat uitschieters naar boven en beneden en andere kleuren dus.

Hier een foto waarop je ziet ziet met volwassen ruiters om een idee te krijgen van de verhoudingen:
[ img ]
Bron:www.ecotura.com

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-10 19:22 



 
Profiel   

Lusitana schreef
@fiffil, dat zijn foto's van goedgekeurde dekhengsten die dus helemaal voldoen aan het gewenste uiterlijk. Die vind je veel. Daarnaast zijn er wat uitschieters naar boven en beneden en andere kleuren dus.


Ik denk dat dit eerder "niet veel" moet zijn? Tenminste, het lijkt me niet dat elke pony het gewenste uiterlijk heeft.
En ik zie op internet vooral bruine Garrano's, wel in verschillende tinten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-10 19:27 



 
Profiel   

Nou, ze zijn redelijk homogeen omdat de genenpoel zo klein is.
Zeker binnen de geregistreerde exemplaren vind je bijna uitsluitend dit type.
Donkerbruin en bruin overheersen, maar ze zijn er ook in lichtbruin, vos, zwart en schimmel. Ze bestaan ook met veel wit, maar die worden niet geregistreerd.
Er is ooit een scheut Arabisch bloed in gekomen, heb ik pas geleerd, en daar is dat wit van gekomen.
Ik ben inmiddels verder en preciezer de geschiedenis ingedoken, omdat ik excursies wil gaan doen.


Laatst bijgewerkt door Lusitana op 04-09-10 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-10 19:34 



 
Profiel   

Ah ik snap het. Nou, niet erg dat je vooral dit type vind toch? :D Vooral die eerste spreekt me erg aan. Ik heb zelf niks met schimmels, ik ben wel gek op aparte kleurtjes maar een goed paard heeft geen kleur. Ik ben gek op gangenpaarden, maar ik houd niet van grote maten. Dan heb je wel IJslanders, die vind ik fantastisch maar dit ras klinkt ook erg leuk.

Mocht ik dit jaar nog naar Portugal gaan met mijn vriend dan ga ik zeker goed opletten of ik ze zie. Hij komt ook uit het noorden namelijk. Wel iets lager dan het leefgebied van de Garrano's geloof ik...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-10 19:39 



 
Profiel   

Je vind ze vrij levend in de provincies Minho en Trás-Os-Montes.
Grof weg in een gebied tussen de gemeenten Viana do Castelo en Cabeceiras de Basto horizontaal, en de gemeenten Vila Verde en Monção vertikaal....

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-10 19:46 



 
Profiel   

Zijn familie zit wat meer naar beneden en wat naar rechts geloof ik, ik weet het niet precies (ik vergeet die namen altijd). Ik denk niet dat ze in dat gebied zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-10 19:52 



 
Profiel   

[ img ]
dit was onze hengst

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-10 20:31 



 
Profiel   

Wat een geweldig kopje <3
Lekker ondeugende uitstraling :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-10 20:32 



 
Profiel   

[ img ]
en dit een van onze merries als je goed kijkt zie je het brandmerk

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-10 20:36 



 
Profiel   

[ img ]
dit is onze Qicka(weet niet of je het zo schrijft) Q138 brandmerk

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-10 20:48 



 
Profiel   

Wauw, gave foto's! Zal zo fotos neerzetten van mijn niet geregistreerde Garrano :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-10 20:49 



 
Profiel   

de hengst van de foto is ook niet geregistreerd.
We hadden wel een die geregistreerd was maar daar heb ik helaas zo snel geen foto van kunnen vinden.
maar die van jou is ook heeel mooi.


Laatst bijgewerkt door rabin op 04-09-10 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-10 20:56 



 
Profiel   

Dankjewel!

De foto's! Tis een niet geregistreerde Garrano, heeft een bles en is te groot. Is nog wel aan de magere kant (zie tweede foto)...

(beetje rare stand hiero...)
[ img ]
[ img ]

Ik ben niet nieuwsgierig, ik ben niet nieuwsgierig.... :D
[ img ]
[ img ]
[ img ]


Laatst bijgewerkt door Juangi op 04-09-10 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-10 21:05 



 
Profiel   

hij is inderdaad heel mooi. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-10 21:15 



 
Profiel   

Zo, heb de foto's even beter neergezet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-10 21:39 



 
Profiel   

rabin schreef
dit is onze Qicka(weet niet of je het zo schrijft) Q138 brandmerk

Quika of Quica, beide varianten bestaan. Na een Q volgt altijd eerst een u en ck kennen we hier niet. De i wordt altijd uitgesproken als IE.

Ze zijn mooi hoor, leuk zoveel foto's. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-10 22:29 



 
Profiel   

Weet iemand hoeveel Garrano's er ongeveer in Nederland zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-10 22:43 



 
Profiel   

Ik weet niet hoe groot de aanfok is geweest, rabin kan daar wellicht meer van vertellen. Maar ik denk dat het een vrij selecte groep is.
Stuk of twintig wellicht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-10 22:53 



 
Profiel   

Dat denk ik ook. Een stuk of 20 want wij hebben er 15 gehad en er zullen vast nog ergens meer Garrano's rond lopen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-10 09:01 



 
Profiel   

Lusitana schreef
rabin schreef
dit is onze Qicka(weet niet of je het zo schrijft) Q138 brandmerk

Quika of Quica, beide varianten bestaan. Na een Q volgt altijd eerst een u en ck kennen we hier niet. De i wordt altijd uitgesproken als IE.

Ze zijn mooi hoor, leuk zoveel foto's. :D

Heb het even nagekeken en het is Quika

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-10 09:04 



 
Profiel   

Wat een leuke foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-10 09:06 



 
Profiel   

Wat ontzettend leuk om jullie communicatie te lezen over de Garrano's!

Ik ben zelf in het bezit van een Garrano merrie, niet geregistreerd, 8 jaar, en zij is nu 5 jaar in NL.

Ik rijd haar om de dag fanatiek in het bos. Helaas kan zij het Hollandse weer en daarmee de voeding (gras) slecht verdragen.

Wanneer mensen geïnteresseerd zijn in het ras, jullie zijn altijd welkom om te komen kijken.

Dan nog een vraag aan Lusitana:
Is het mogelijk om een Garrano merrie te laten dekken door een Lusitano? In NL is geen Garrano hengst te vinden namelijk, en
ik heb paarden genoeg, dus ik hoef geen eigen hengt haha...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-10 20:32 



 
Profiel   

Ik dacht dat er wel 1 hengst was. En er komt binnenkort waarschijnlijk een goedgekeurde dekhengst naar België. Dat geeft wel weer mogelijkheden.
En er komen wellicht in de toekomst meer hengsten, het ras is nu een beetje in opmars. Dus als het voor volgend voorjaar is, is er nog hoop.

Buiten dat, kun je uiteraard de Garrano door een Lusitano laten dekken, dit doen ze hier redelijk vaak, je krijgt dan een cob achtig product. Al gelang naar hoe de genen liggen kun je een paardenmodelletje krijgen of een "propje", wat dan als barok door gaat, met "D-E pony" stokmaat.
Mijn vriendin had er twee van twee verschillende moeders, zelfde vader en ze kreeg toevallig allebei de modellen. De een, de grootste van het paardenmodel was een nerveus dier, de ander (kleiner en een propje) een sulletje.
Ik heb een Garrano in de verkoop die gedekt is door een Alter Real...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-10 20:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 112 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen