Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 112 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Garrano eigenaren gezocht.

 
Profiel   

heb net even snel het helle topic door gelezen en vind het allemaal wel heel erg intressant,,
en wat zijn nog ong de kosten om ze ter transport naar nederland te laten komen? en LUSTINA heb je alle paardjes die nu te koop staan in je profiel staan?

ik hou dit topic zeker wel even in de gaten,
gr natascha
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-10 18:48 



 
Profiel   

Ik betaal via BSS paardentransport 850 euro, dan komt hij op voordeeltransport te staan. Dit betekent dat hij met meerdere paarden komt te staan, hierdoor deel de kosten. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-10 18:53 



 
Profiel   

Transport is bijna altijd ene verzameltransport, maar niet alle bedrijven rekenen dan voordeel. Meestal betaal je gewoon per kilometer per paard. Je bent meestal rond de 1000 euro kwijt. Nu staan de meeste Garranos in het noorden, dat scheelt wel weer in kilometers.
Ik kan zelfs paardjes een paar dagen hier op vangen voor transport als ze uit het zuiden zouden komen bv.
Ik woon op een klein boerderijtje.

Ik ga de ponies op commercieel in een topic zetten, want mijn profiel heeft al veel foto's en laadt als zo langzaam. Zal een link in mijn onderschrift zetten.
Als mijn site weer bij gewerkt is zal ik ook een pagina voor de Garranos te koop reserveren daar en later dus ook eventueel voor vakanties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-10 22:36 



 
Profiel   

Lusitana @ [EA-CO] Garrano ponies te koop

Ik heb hier de ponies geplaatst die te koop staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-10 23:42 



 
Profiel   

Lusitana, die fokker onder Lissabon, waar zit die precies?
Ik zit zo'n 100 km. onder Lissabon, aan de Alentejaanse kust.

Ook wij hebben nog 4 hec. ongebruikt land waar eventueel Garrano's zouden kunnen verblijven, in afwachting van verder transport.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-10 00:08 



 
Profiel   

gekvanfleur schreef
ben ik toch wel benieuwd of jij een foto hebt van een volwassene op een shetpony.. ik denk dat je die moeilijk vindt. het heeft namelijk weinig zin op een pony te klimmen als je daarna alsnog mee kunt lopen en met je knieen in je nek 40 KM afleggen gaat het ook niet worden.
shetlanders zijn LAST dieren en geen rijpony's van oorsprong. ze werden gebruikt om karren te trekken en beschikken dan ook over een enorme trekkracht. ook gingen er lasten op hun rug, maar dat isniet te verglijken.

Van http://www.shetlandponystamboek.nl/images/File/Site_Jong_NSPS_Gebruik.pdf

Citaat
De pony’s werden ook als vervoermiddel voor mensen gebruikt. Zo gingen de volwassen mannen op
een shetlander naar de kerk.
Hun benen sleepten over de grond, maar hun gewicht was voor deze
sterke pony geen probleem. De pony’s hadden ook een goed karakter. De kinderen reden met de
pony’s naar school, daar aangekomen werden ze vastgezet aan een ketting in de grond en aan het
eind van de schooldag konden ze weer mee naar huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-10 00:54 



 
Profiel   

countrygirl schreef
Lusitana, die fokker onder Lissabon, waar zit die precies?
Ik zit zo'n 100 km. onder Lissabon, aan de Alentejaanse kust.

Ook wij hebben nog 4 hec. ongebruikt land waar eventueel Garrano's zouden kunnen verblijven, in afwachting van verder transport.

Bedankt voor het aanbod :)) , maar dat zet geen zoden aan de dijk. Ze staan daar nl ook gewoon op het land.
Maar ik woon zelf in de Minho, district Braga, en voor transport maakt dát wel veel uit.

Ik zou er eventueel wel gebruik van willen maken als ik Lusitanos uit de Algarve heb voor transport. Dat scheelt dan nl wel kilometers. Maar dat kunnen we wel even per pb bespreken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-10 11:43 



 
Profiel   

De link naar de ponies die te koop staan doet het niet. (zegt dat het onderwerp niet bestaat)

Voordat ik zou overwegen aan een nieuw ras te beginnen, zou ik toch eerst zelf naar Portugal willen, al is het maar om te zien waar ze vandaan komen en hoe ze er leven etc.
Ik vind het gewoon echt geweldige ponies.
Toen ik mijn zoektocht begon naar een gangenpaard, was mijn eerste keus de IJslander, aantal keer les gehad en met ze gereden maar toch niet wat ik zocht. Ik ben wel een echte pony gek, vandaar ook dat ik altijd Fells gehad heb, maar behalve de IJslander heb je meer echt gangenpaarden, dan ponies, helaas.
Nooit geweten dat de Garrano ook een extra gang had, dan had ik allang meer verdiept in dit ras.
Ik heb nu een kleine Rocky merrie, 1m50 maar toch vind ik dat al groot. Heb toch meer met ponies.
Ik hou dit ras zeker in gedachte, wie weet, in de toekomst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-10 13:00 



 
Profiel   

Ze hebben idd het topic verwijderd omdat je op bokt niet paarden van een ander mag verkopen. Dat ik degene ben die alles regelt maakt niks uit. Nu moet ik ze alsnog in mijn profiel zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-10 14:23 



 
Profiel   

Lusitana schreef
countrygirl schreef
Lusitana, die fokker onder Lissabon, waar zit die precies?
Ik zit zo'n 100 km. onder Lissabon, aan de Alentejaanse kust.

Ook wij hebben nog 4 hec. ongebruikt land waar eventueel Garrano's zouden kunnen verblijven, in afwachting van verder transport.

Bedankt voor het aanbod :)) , maar dat zet geen zoden aan de dijk. Ze staan daar nl ook gewoon op het land.
Maar ik woon zelf in de Minho, district Braga, en voor transport maakt dát wel veel uit.

Ik zou er eventueel wel gebruik van willen maken als ik Lusitanos uit de Algarve heb voor transport. Dat scheelt dan nl wel kilometers. Maar dat kunnen we wel even per pb bespreken.


Is goed Lusitana, je weet me te vinden. Ik zit niet in de paardenhandel of zo, en ben dit ook niet van plan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-10 15:39 



 
Profiel   

Wij hebben ook veel Garrano's gehad waaronder ook Tessy maar helaas hebben we ze allemaal moeten verkopen. Ik kan je wel in contact brengen met garrano mensen.
Ik ken nog wel wat mensen met garrano's hier in Nederland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-10 10:38 



 
Profiel   

Juangi @ [VVDD] Morgen komt een Portugese droom uit...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-10 20:03 



 
Profiel   

Ook even spammen:

[BRT] Excursie wilde ponies in de Gerês

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-10 15:12 



 
Profiel   

Wat een interessant topic dit! Ik kende dit ras helemaal niet zo goed, alleen van naam. Ik ga het topic beter doorlezen als ik meer tijd heb, want ik wil zeker meer weten over deze pony's. Ik las wel dat ze ook over speciale gangen beschikken? Ik ben zelf weg van IJslanders en barokke paarden, dit lijkt mij een leuke combinatie - ik val op kleine maatjes. :D
Mijn vriend zijn familie woont in (Noord) Portugal, hij heeft zelf niks met paarden maar misschien ga ik binnenkort een keertje mee met hem die kant op, dan ga ik mijn ogen zeker openhouden. Het klinkt namelijk als een goed ras om in gedachten te houden voor de toekomst, als er ooit nog een eigen paardje komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-10 16:47 



 

ik heb in mei een pony gekocht die uit Hongarije komt,van oorsprong.
Heb het sterke vermoeden dat er iets 'baroks'inzit qua ras,helaas zitten er geen papieren bij en heeft hij ook geen brandmerk.
Qua uiterlijk komt hij heel erg overeen met deze garrano's.
Qua karakter ook,hij is erg sensibel,leergierig,vlotjes,wat eenkennig maar cool en aanhankelijk.
Fijn dier,al kan ik hem heel af en toe achter het behang plakken,haha :+

Zijn er in Hongarije ook Garrano's?
Dit zou ook goed een bastaard kunnen zijn,wat me niets uitmaakt hoor,maar vind het ergens wel jammer dat ik niet weet welk(e)ras(sen)er in zit...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-10 08:33 



 
Profiel   

Elk land heeft zijn eigen inheemse bergponies en die hebben allemaal zo hun overeenkomsten doordat ze immers aangepast zijn aan hun leefgebied.
Garranos komen buiten Portugal zeer weinig voor en zijn aangekocht.

Barok is een type (wat schoonheidsideaal was in barokke periode van de geschiedenis en in een ras wat toen al bestond), geen ras, en heeft ook geen specifiek land als oorsprong.

De Garrano is een oerras dat al tig duizenden jaren voor de barokke periode bestond.
Ze stonden aan de wieg van het barokke paard omdat bv de Andalusiër en Lusitano er uit ontstaan is. En de Lippizaner weer uit de Andalusiër etc.


Laatst bijgewerkt door Lusitana op 03-09-10 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-10 11:21 



 
Profiel   

Hoi ik heb na lange tijd weer eens dit topic doorgespit.

Wat ook super is met mijn pony en ik weet niet of meerdere Garrano's daar gevoelig voor zijn.
Als ik weer eens pijn heb dan helpt ze me altijd.

Voorbeeldjes: - Vroeger toe we nog reden en ik pijn had stond ze stil.
- Met de hoeven als ik het niet goed kan door de pijn helpt ze me.
- Als ik niet veel kan hebben met mijn rug en polsen zorgt ze ervoor dat er geen druk op
haltstertouw komt.
- Als ik pijn aan men knieen hebt kan ik op der leunen en blijft ze stil staan.

Kortom echt een super maatje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-10 11:34 



 
Profiel   

Dat komt oa door hun zeer hoge intuïtie omdat ze nog zo dicht bij de natuur staan.
Overigens vind je dat ook wel bij andere rassen. Een van de redenen waarom paarden zo fijn zijn voor therapie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-10 11:38 



 
Profiel   

Ben alleen bang dat ik nooit meer zo'n betrouwbare rijpony krijg.

Ze is zo super betrouwbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-10 11:42 



 
Profiel   

Tja, dat is altijd maar hopen.. Maar zelf heb je daar ook wel wat invloed op. Hoop dat Cas ook zo word. Heb hem Casanova genoemd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-10 11:53 



 
Profiel   

Ik wil nog even kwijt dat ik het geweldig vind dat dit topic zo'n wending heeft gekregen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-10 12:09 



 
Profiel   

Ik vind het een prachtig gebruikspaardje. Vind ze wat betreft bouw ook erg goed en functioneel in elkaar zitten. En qua bouw ook te vergelijken met andere ponyrassen/paardenrassen uit soortgelijke ecotopen/leefgebieden. Heel functioneel en daardoor extra mooi. :)
Ik zou er zelf nooit 1 kopen, maar dat komt omdat mijn hart verder in het Oosten ligt. :))

Darkchrystal: stuur me even een PB met goede foto's van je pony, dan kan ik je mogelijk eea vertellen over hem. Er waren en zijn diverse inheemse ponyrassen in Hongarije.
Het is net wat Lusitana zegt een misvatting te denken dat barok een bepaald ras zou inhouden. Dat ligt historisch, esthetisch en qua gebruiksdoel net wat anders dan het waanbeeld dat bij velen tegenwoordig bestaat over barok.
Overigens is er wel divers 'barok bloed' gebruikt in Hongarije zoals Neapolitaner of Lippizaner bloed. Ik zou je graag verder proberen te helpen maar dat kan voor dit topic veel beter via PB.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-10 13:17 



 

Ik bedoelde ook eigenlijk 'een barok type',kom nooit zo goed uit mijn woorden.
Moet even nieuwe foto's maken van het mannetje,dan zal ik je een pb sturen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-10 15:52 



 
Profiel   

Anoniem schreef
ik heb in mei een pony gekocht die uit Hongarije komt,van oorsprong.
Heb het sterke vermoeden dat er iets 'baroks'inzit qua ras,helaas zitten er geen papieren bij en heeft hij ook geen brandmerk.
Qua uiterlijk komt hij heel erg overeen met deze garrano's.
Qua karakter ook,hij is erg sensibel,leergierig,vlotjes,wat eenkennig maar cool en aanhankelijk.
Fijn dier,al kan ik hem heel af en toe achter het behang plakken,haha :+

Zijn er in Hongarije ook Garrano's?
Dit zou ook goed een bastaard kunnen zijn,wat me niets uitmaakt hoor,maar vind het ergens wel jammer dat ik niet weet welk(e)ras(sen)er in zit...


Aangezien hij uit Hongarije komt denk ik eerder aan iets met Noniusbloed bijv, volgens mij zit daar ook wel een scheut Spaans doorheen. Er zijn meerdere rassen in Hongarije waarvoor ze barok bloed gebruikt hebben.

Edit: JoSav was me voor zie ik. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-10 17:17 



 

Ik heb wel gezocht op Nonius,maar lijkt mij niet heel erg overeen te komen...sowieso qua schofthoogte en dergelijke.
Zal er wel nooit achterkomen wat hij exact voor ras(sen)in zich heeft.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-10 21:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 112 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen