Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

welsh cob praat!!

 
Profiel   

In de Mensport van vorige maand (?) stond een heel artikel over Welsh Cobs, over dat het geen beginnerspaardjes zijn enzo. Ook gek dat ze hier niet veel voorkomen - in Engeland struikel je erover.

Ze zijn daar heel populair voor het mennen, en dat kan ik wel begrijpen. Rowan was samen met Elvis (halfbroer) ook een onverslaanbaar team, echt twee van die onvermoeibare bikkeltjes. Vind het nog steeds zonde dat we Elf niet ook konden kopen.

Ze hebben wel meer pit dan de gemiddelde haflinger/fjord/tinker, en ik denk dat dat 'geen beginnerspaard' kwam omdat iemand er 1 kocht omdat het zo'n leuk koudbloedje was, en bedrogen uitkwam omdat ze veel pittiger zijn dan hij dacht. In de Mensport stond ook dat iemand eerst mende met Haflinger hengsten, maar overging op Welsh Cobs omdat die veel voorwaardser waren, veel meer voor 'm wilde vechten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-03 11:12 



 
Profiel   

Dat stond er volgens mij al een hele tijd geleden in. Dat artikel heb ik namelijk gekopieerd. Dat ging erover dat je een Cob ook nooit moet beledigen.
WelshCobs zijn als je hoger in de mensport komen veel beter als een Haflinger vaak. Wij starten nu voor de kar M dressuur en vaardigheid, en dat doet de Cob prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-03 17:20 



 
Profiel   

Nou mijn Cobje heeft in ieder geval een hele hoop mensen gecharmeerd op de Dorine dag, wat is het toch een flirt, hij maakt makkelijker vrienden als ik!

("Wat is dat er voor een?" "Ooohh wat is 'ie leuk" "'t is toch een Welsh Cob heh?" "Oh, zo een wil ik ook wel" "wat een geweldige staart zeg" "wat is 'ie lekker rustig"...)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-03 11:58 



 
Profiel   

haha dat komt me bekent voor dat iedereen gecharmeerd is van een cob paard
ik merk het als ik hier in het bos rij en bij de bokt buitenrit in appelscha Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-03 17:37 



 
Profiel   

Ook mijn Cob is in trek, ik rijd 1-2x per jaar een mini-streekwedstrijdje en krijg altijd de vraag wat het is. En dat ze hem fantastisch vinden.
Ook heb ik zelfs wel eens zo een bod gehad op hem, wat niet gering was, terwijl hij alleen maar eigenwijs was die dag.
Maar het is altijd wel cool die Cobs.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-03 18:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen