Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

welsh cob praat!!

 
Profiel   

ik heb sinds drie weken een welsh cob en vind dat ze zo anders zijn dan kwpn ers ligt dat nu aan mij of is het karakter van zo n paard anders dan van kwpners Schijnheilig Schijnheilig
veel rustiger en braver en niet dol te krijgen

zijn er nog meer bokkers met een welsh cob??
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-03 13:55 



 
Profiel   

Dyonne op bokt heeft een cob, en volgens mij Ilindra ook dat weet ik niet zeker. Heike heeft er ook een verder weet ik eigenlijk niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-03 14:39 



 
Profiel   

Hee Alja, gaat het goed met Sir Thomas? (ik heb hem jaren geleden weleens gereden)

Wij hebben ook een welshcob thuis, Lucky Jim, een ruin van 5 jaar. (wel een heel ander type als de jouwe trouwens) Het is de pony van m'n broertje.
Bij deze is het zeker niet dat hij niet gek te krijgen is, Jim is vrij gevoelig en kan zich behoorlijk opfokken. Wat wel opvallend is, is dat die spanning ook heel snel weer afvloeit. Maar er is op wedstrijden weleens gevraagd of we een hengst bij ons hadden Lachen
Verder is het een schat van een beest en donders slim.
Hij kan lekker draven en ook goed springen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-03 16:14 



 
Profiel   

Ik rij op een cob hengst.. Seven Morging's Brenin (zie profiel)
Je kan ook kijken op www.borgstijn.net en zie onderschrift voor een zoontje van hem!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-03 16:36 



 
Profiel   

Hoi,

Ik heb anderhalve Welsh Cob Haha!

De hele, dat is Emmickhoven's Voice (v. Nebo Comet), inmiddels bijna 23 jaar en bijna 10 jaar bij mij. We rijden hem onder het zadel (nu voornamelijk recreatief) en voor de wagen.

Taliesin is half Welsh Cob (m. Cobtain Desert Queen) en half rijpaard (v. Flemmingh) en net drie jaar oud.

Ik ben zeker met je eens dat het karakter van een Welsh Cob (ik denk van pony's in het algemeen) anders is dan van paarden. Pony's zijn naar mijn idee wat cooler, alhoewel dat natuurlijk ook niet voor allemaal geldt. Ik beleef in ieder geval erg veel plezier aan mijn Cobs en vindt in de omgang een prettig ras.

De mensen waar mijn paarden staan hebben ook nog een Welsh Cob (Tessels Roy, v. Fronarth Telynor) en ik heb tot een paar jaar geleden op de hengst Cobtain Roderick gereden, ook een prachtbeest. Ja, mijn ervaringen met de Welsh Cob zijn zeker positief.

Groeten,
Judith

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-03 16:52 



 
Profiel   

he rieja
ik had je al een pb gestuurd maar wat leuk en toevallig dat jij sir thomas ook hebt gereden..
bij vlietstede dan nog of bij iemand anders?
kom net weer van een buitenrit met hem en siinds dat hij in nederland staat (3 jaar nu) was dit de tweede keer dat hij naar buiten ging maar hij was zo braaf en schrok nergens van alleen heeft net zo goede conditie maar daar gaan we wat aan proberen te doen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-03 18:24 



 
Profiel   

Ik meld me!!
WelshCobs zijn superdieren!! Ik heb er zelf eentje. Hij heet Rhiannon Taran.

En ik verzorg er 4! We verwachten daar binnenkort een veulentje bij.

In die 5 Cobs zijn vele typen. Taran heeft een goede sportconditie, maar is wel vrij zwaar. Mijn ene verzorgruin is vrij luxe, heeft wel heel wat weg van Julius. Mijn verzorgmerrie is een leuke merrie, is vrij zwaar, korte benen. Dan heb ik nog een jaarling als verzorgpony, nog weinig van te zeggen, maar super gaaf koppie.
En als laatste heb ik nog een verzorghengst. Die is nog jong en moet nog uitzwaren.

Dan wat over de karakters. Mijn eigen WelshCob lijkt qua karakter sprekend op de KWPN van mijn instructrice. Allebei eigenwijze draken Haha!
Mijn verzorgmerrie was altijd heel heftig, maar nu ze drachtig is gaat het beter. En dan nog een ruin, lieve pony. En de jaarling ook een lieve voorwaartse pony. En de hengst ook verschrikkelijk lief voor een hengst.

Op Bokt zijn er meerdere Cobs, maar niet zo heel veel helaas. Albert (man van Ilindra) ment met o.a. de hengst Sparkling Boy, die de vader is van onze jaarling en ons veulen wat op komst is.
En Heike heeft Karan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-03 19:10 



 
Profiel   

Ik heb 7 cobs waarvan 4 zelf gefokt.
2 fokmerries, 3 jaarlingmerries, 1 merrieveulen en een ggk hengst.
De 2 merries zijn als het goed is (komende week scannen) dragend van mijn eigen hengst.
In mijn profiel staan foto's.

De cobs worden op dit moment uitsluitend gebruikt voor de fokkerij en shows.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-03 19:51 



 
Profiel   

Ik wist dat ik meer namen kon noemen van Bokkers met WelshCobs, maar dat ik net Marije zal vergeten Lips are sealed Bloos
Die wil ik nog steeds een keertje bezoeken, alleen is het zo ver weg, helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-03 20:30 



 
Profiel   

Hoi, we (Ilindra en ik) hebben zelf geen Cobs. Ik men, ben niet zo'n rijder, met de Welshcobs van combinatie Elskamp. Ik men met de dekhengsten Fronarth Tellynor en idd Sparkling Boy. Boy heb ik samen met Jos beleerd, over zijn karakter niets dan lof, nooit een poot verkeert gezet. Zelfs nu in het dekseizoen is het van stal poetsen en inspannen, vervolgens ben ik dan niet met een dekhengst op stap, maar met een erg mooi, talentvol paard dat nergens voor terugkomt en graag voor mij wil werken. Zonder overdrijven is hij een van de pony's (1.54 m) waar ik een ontspannen bosrit mee kan maken zonder dat hij een keer last heeft van zijn Hengst zijn. Hij dekt nog niet zo lang, toch herken ik al veel van het fijne karakter in zijn nakomelingen.
Tellynor is een echte hengst, die wat complexer is qua karakter, meer pony dan Boy. Ik rij hem enkelspan, maar het is geen makkelijk heerschap. Je kan hem niet beledigen, dan doet hij niets meer voor je. Hij is aangespannen veel heter dan Boy, heeft veel meer de vechtersmentaliteit heeft waarvoor de Welsh bekend staat.
Die vechtersmentaliteit geeft hij ook door aan zijn nakomelingen, waarvan ik er al een aantal heb beleerd. Ze gaan voor je door het vuur en werken zich dood voor je, mits je ze niet onterecht bestraft. Tellynors nakomelingen zijn topsportpony's. Klein van stuk, maar groot van karakter.
Jos heeft een aantal nakomelingen van hem, de combinatie met de merrie Bimbergs Brenines is qua exterieur en show erg geslaagd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-03 23:27 



 
Profiel   

Hoi,

Ik heb 2 jaar lang Welsh Cobs verzorgd op een fokkerij in Werkendam, dat ligt in Noord-Brabant. Ik verzorgde daar ongeveer 10 cobs, van veulen tot 12 jarig oud ongeveer. Ik reed daar altijd op 1 merrie. Sommige waren wel beleerd, maar werd uitsluitend mee gefokt.

Wel leuk dat er nu steeds meer mensen zich hier melden met een Welsh Cob. Ik ben net zoals Dyonne, er helemaal weg van. Maar helaas verzorg ik er nu geen meer.

Groetjes Dian

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-03 11:09 



 
Profiel   

hai,

Ik heb er drie gekend en alle drie hebben ze voor mij een onuitwisbare indruk achtergelaten,

Jazz, Puzzle en Kwynfor Echt geweldige peerden, Ze zijn van Theo Pauw. Jazz is naar zijn ex vrouw gegaan na de scheiding en Kwynfor zal ondertussen wel overleden zijn.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-03 11:17 



 
Profiel   

en zijn er ook nog mensen die hier een foto van hun cob kunnen plaatsen (dan heb ik vergelijkingsmateriaal)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-03 13:08 



 
Profiel   

Hoi,

Voor foto s van mijn Cobs kun je terecht in mijn profiel en ook op mijn website, www.vergrootglas.net. Kies daarvoor de paarden en dan zie je er een stel.

Groeten,
Judith

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-03 17:35 



 
Profiel   

Ja, ik heb veel foto's!!
Taran:
[ img ]
Meer springfoto's in: [ITP] Gesprongen met Taran (WelshCob) vandaag!
[ img ]
En zijn koppie (met bit reed ik alleen op het strand)
[ img ]

Dan mijn verzorghengst geef ik even de link naar een topic met allemaal foto's van hem:
[ITP] Mijn verzorgdekhengst!

Mijn verzorgruin:
[ITP] Menwedstrijd vandaag (WelshCob, Friezen, Hackney)

Verzorgmerrie vorig jaar met veulen:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-03 18:14 



 
Profiel   

wat een mooie foto sen wat een leuke paarden ...
ik dacht altijd dat welsh cobs weinig tot geen wit mochten hebben maar dat is zeker dan niet zo als ik die blessen van jouwn paarden zie..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-03 10:59 



 
Profiel   

WelshCobs mogen wel wit hebben. Alleen fokkers willen meestal niet graag hoger als kniehoogte en een te brede bles ook niet.
Onze dekhengst heeft 4 witte bennen en een kol, mijn kennis wilde graag 4 witte benen voor het mennen.
Bij het veulen schrokken we wel, maar de bles valt mee. En ze heeft 2 witte benen, en 2 zwarte.
En Taran heeft 3 witte voetjes en een bles, net als mijn verzorgruin.
Dus teveel wit is niet gewenst, maar dit mag wel gewoon.

Sir Thomas stond toch op een minimanege, waar ook ponykampen zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-03 07:32 



 
Profiel   

ja dat klopt sir thomas stond bij mini manege hippago.. maar omdat hij niet lekker in de groep lag en last had van een pollenallergie is hij bij mij gekomen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-03 09:57 



 
Profiel   

maarre kent iedereen elkaar in de welsh cob wereld??

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-03 09:58 



 
Profiel   

Iris heeft er ook 1 Menno

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-03 10:13 



 
Profiel   

alja schreef
maarre kent iedereen elkaar in de welsh cob wereld??


Nou, dat weet ik niet, maar het wereldje is (nog) niet zo erg groot. En als je dan geinteresseerd bent in Cobs, blijft veel informatie 'hangen', in tegenstelling tot vroeger op school Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-03 18:09 



 
Profiel   

Er blijft idd een hoop hangen. Ik heb mijn WelshCob al heel wat jaren, maar ben de laatste tijd veel fanatieker.
En omdat het wereldje maar klein is, gaat het snel.
Zo waren we op de hengstenkeuring, waar ook wat fokkers waren, die ik allemaal al kende. Alleen Marije heb ik niet gezien, terwijl ze er wel was.
Ook komen er weleens fokkers bij andere fokkers kijken, zo was laatst Jos Elskamp bij mijn kennis, maar die kende ik al, aangezien ik weleens daar ben geweest.
Ook met de WelshCob toerrit leer je weer mensen kennen. En met de WelshCobdag. Moet je wel even lid worden van de WelshCobclub.
Bij ons op de vereniging hadden we heel wat Cobs, helaas zijn er 2 verkocht. Nu is er nog een mooie valk, maar verder geen Cobs meer onder het zadel daar. Alleen mijn kennis nog aangespannen.
Dit jaar ben ik in ieder geval op de keuring in Breukelen, we komen met een jaarling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-03 08:39 



 

Mijn paard is voor 25% Welsh Cob (opa was een welsh-cob sectie D, naam weet ik niet). Maar ik weet niet of je er echt welsh-cob achtige trekjes in terug kan vinden. Mischien het cobbige (kopppige) gedrag af en toe Haha! ?

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-03 09:48 



 
Profiel   

Hoi,

Hier dan toch ook even een paar foto s van mijn Cob:

[ img ]

[ img ]

en mijn halve Cobje:

[ img ]

Groeten,
Judith

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-03 16:21 



 
Profiel   

Katrien, wat zit er verder in jou paard?
Mijn verzorgdekhengst heeft ook al een KWPN gedekt, ben benieuwd wat dat wordt.
Judith, die foto door het water is cool!! En het halve Cobje is ook mooi.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-03 17:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen