Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 45 van de 46 [ 1135 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Taxatie-topic kruisingen

 
Profiel   

Je moet eerst zelf paar taxeren hé:)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-16 21:46 



 
Profiel   

Oké wist ik niet. Zal effe kijken

Finnens, wel lastig om goed te taxeren. Ik zie veel front, maar de achterhand mag verder getraind worden.
Wel loopt ie bergopwaarts, wat men graag ziet en ook wenselijk is.
Braaf te rijden door iets gevorderde kinderen is wel een pluspunt, wat ook in de prijs te merken is.
Zit te denken aan rond de 2500 a 3000 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-16 21:48 



 
Profiel   

Sorry dat ik niet eerst twee paarden zelf taxeer maar ik heb hier helemaal geen verstand van en ik wil mensen geen foute info geven.

Ik zou graag dit het paardje kopen van familie van mij maar ik weet niet hoeveel hij zou kosten daarom vraag ik het hier eens.

Naam: Storm (hengst)
Leeftijd: 1jaar en 1 maandje oud
Moeder: halflinger+quarter (1m 50)
Vader: volbloed arabier (1m 51)
Hij kan al meelopen aan het halster, voetjes geven, geborteld worden, zadeldoekje op de rug leggen. Dus ongeveer alle basic dingen.
Hij is heel lief en gemakkelijk in de omgang. Alleen soms zij hij durven happen en proberen weg te trekken.

Hier een foto van vroeger:
[ img ]

Hier eentje van nu:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-17 18:08 



 
Profiel   

@ambertjeluna Ik denk 800.
Ik zou er in ieder geval absoluut niet meer voor betalen.

@myk-en-shant
Ik zou zeggen 2000. Is wel bereden maar wel spokerig (is vaak bij Harlingers x fries). Heb weinig hoop dat dat ooit 'normaal' wordt.

@finnens
€2500 mooi gebouwd en denk een goed dier ook voor sport en recreatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-17 19:50 



 
Profiel   

@ Finnens : Mensen willen vaak minder betalen voor een draver. Daarom ga ik voor 1500. Dravers waar de tolt in bevestigd is, zijn in Duitsland rond de 3500 euro waard.

@ Albertjeluna: Ik ga voor 900 euro. Nadeel is dat het een hengst is dus nog kosten om te castreren en vermoedelijk niet heel groot wordt.

Nou die van mij hahaha

Merrie, 8 maand, NRPS geen papier
Zeer energiek veulen, bekend met de basis dingen als poetsen, meelopen, voetjes geven.
Moeder is 1.65. Op basis van haar huidige groei wordt ze groter dan 1.70.



[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-17 21:09 



 
Profiel   

Ik zou zeggen €1250. Ik denk een fatsoenlijk prijs voor een veulen, zonder papier en wel braaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-17 19:02 



 
Profiel   

Ambertje luna, ik zou voornongeveer €700-800,- zon jaarling willen kopen. Bijzondere kruising!

Quickie ik zou zeggen €1000,-. Wat is de reden dat ze geen papier heeft bij het nrps? Weer je wel wat er achter zit?

Dan nu mijn ruin eerst maar.

Edelbloed Haflinger (6% Arabisch bloed) loopt officieel M1 met winst maar door studie al een jaar niet uitgebracht. Inmiddels kent hij de Z1 oefeningen en loopt ook makkelijk op stang en trens. Hij kan goed springen en kan mee naar het bos en strand.

Als 3jarige is hij met een eerste premie opgenomen in het KVTH met een 8,5 op gangen en 8 op type. Twee jaar later opnieuw aangeboden voor de keuring en liep opnieuw bovenin mee met een mooie 1C premie.

Zeer zeer ruime gangen. Een paard wat veel looplust heeft en veel potentie toont voor het sluiten en zeer goed kan strekken. Hij stapt op wedstijd voor een 9 en zijgangen voor een 9.

Een paard met zeer veel behang en attent en zeer allert hoofd. Typische kleine ogen, geprikte oren en grote kaken. Mooie langdoorlopende hoge schoft en lange benen.

V: Nobbi (zit Nabucco achter)
Mv: Willem van Steenbergen
Mmv: Star

Naam: Nashville's MG Meadows
7jaar oud
152m groot
Z1 niveau
Allround
Niet voor beginners.


[ img ]

[ img ]

[url][ img ][/url]
[url][ img ][/url]
[url][ img ][/url]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-17 08:02 



 
Profiel   

Hihi dit is toch een halflinger met volpapier?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 13:59 



 
Profiel   

ik ben hier erg slecht in dus sorry als ik het helemaal mis heb :D
finnens leuk paard! €2800
myk_en_shantv €3000
Ambertjeluna €1000.
quickie €1300.
Peelie dit is geen kruising toch? zit papier achter. maar ik zou zeggen €4300

ben benieuwd wat jullie van mijn dikkie vinden :P

naam: Hedwig
geslacht: Merrie
leeftijd: 14
stokmaat: 1.53
niveau: M2, bezig met de Z1

Hedwig is een super nuchtere pony maar wel met pit dus absoluut geen manege pony.
beginners kunnen erop maar zodra je wat meer gaat vragen kan ze wel wat sterk worden dus dan voor een ervaren ruiter.
ze is bomproof buiten en loopt graag voorop.
ze is geen mega goed dressuurpaard maar zet zich wel altijd 100% voor je in.
hedwig is een beetje eenkennig maar zodra je een band met haar hebt doet ze echt alles voor je!
houd niet van springen wel van vrijheidsdressuur en kan dan ook aardig wat kunsten.
ontzettend eerlijk paard, zal nooit gemeen doen.

brand maar los! haha
ben niet van plan haar te verkopen maar altijd leuk om te weten.


[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 15:18 



 
Profiel   

Hij heeft idd papier ja, maar het is toch een kruising? Geen 100% volle haf natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 17:15 



 
Profiel   

Peelie schreef
Hij heeft idd papier ja, maar het is toch een kruising? Geen 100% volle haf natuurlijk.


ohja ik zie het

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-17 11:07 



 
Profiel   

_hedwig: mooi paard! Ik zou daar zeker 3000,- voor neertellen, maar wellicht is die veel meer waard :P afhankelijk van afstamming
Peelie ook minstens 3000,-, en die is toch wel heel erg haf :P Er zit toch vaak wat arabier door hafjes heen gefokt?
Ik ben trouwens aan het twijfelen of mijn pup wel een kruising is. Maar ik zal het nooit zeker weten ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-17 13:06 



 
Profiel   

nessinator schreef
_hedwig: mooi paard! Ik zou daar zeker 3000,- voor neertellen, maar wellicht is die veel meer waard :P afhankelijk van afstamming
Peelie ook minstens 3000,-, en die is toch wel heel erg haf :P Er zit toch vaak wat arabier door hafjes heen gefokt?
Ik ben trouwens aan het twijfelen of mijn pup wel een kruising is. Maar ik zal het nooit zeker weten ;(

Nee, er zit zeker niet vaak arabier doorheen gefokt. En als dat al het geval is, dan zeker niet in deze hoeveelheid ;)

Maar bedankt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-17 13:10 



 
Profiel   

Hedwig: 2500-3000,-



Nyomi:
Kruising
1 jaar
Enorm mens gericht
Verwachte schofthoogte 1.60
[ img ]


[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-17 21:19 



 
Profiel   

Nyomi €800. Denk dat dag voor de meeste kruising jaarlingen wel een beetje hetzelfde ligt.

Peelie: ondanks dat ik het gewoon een haflinger vindt zou die €3750 iig wel kunnen opbrengen al verwacht ik niet dat je m verkoopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-17 22:04 



 
Profiel   

suikermeisje schreef
Nyomi €800. Denk dat dag voor de meeste kruising jaarlingen wel een beetje hetzelfde ligt.

Peelie: ondanks dat ik het gewoon een haflinger vindt zou die €3750 iig wel kunnen opbrengen al verwacht ik niet dat je m verkoopt.

Nee, die gaat niet zomaar weg :D en ook niet voor dat bedrag :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-17 03:10 



 
Profiel   

Ik schop dit topic weer even omhoog aangezien ik geen recenter topic kan vinden :o excuses als die er wel is!

Peelie: €4000 (prachtig paard btw!)
EliseXJoelle: €750
_Joelle: €3500

En hier mijn eigen paard :)

Sundance is een lieve palomino merrie van 6 jaar. Ze is braaf met rijden, maar meer dan stap-draf-galop en wat stukjes nageeflijk lopen is het niet. In een groep is ze hartstikke braaf buiten, in d'r eentje is ze wat onzeker.

Ze is braaf bij de hoefsmid, dierenarts etc. Niet bang voor grote machines. Sociaal naar andere paarden toe. Ras en afstamming onbekend. Stokmaat circa 1,65m.

Ze kan soms wat onzeker zijn en is daarom niet geschikt voor beginnende/onzekere ruiters.

Nog wat foto's:

[ img ]


[ img ]

[ img ]

Haar manen en staart zijn nu trouwens spierwit, was in de tijd van de foto's een beetje lui :o

Alvast bedankt! *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-17 15:35 



 
Profiel   

Volgens mij is er geen nieuwer topic :-)
Omdat ras en afstamming onbekend zijn en ze ook niet op wedstrijdniveau is getraind zou ik 1500- 2000 euro geven (als ze potentie heeft om wel in de sport uitgebracht te worden op den duur)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-17 19:38 



 
Profiel   

Ik schop dit topic ook even omhoog, ben zeer nieuwsgierig naar jullie mening over mijn paarden.

EliseXJoelle - +/- 800, vind het een leuke jaarling en gezien ze redelijk groot word vind ik dat een mooie prijs vanwege haar leeftijd.
Just_bo - Leuk paardje! Ik vind 2000 wel een mooie prijs, Ze is braaf en nog jong.

Mijn dames zijn beide kruisingen, wel met stamboek bij het IHW (Zwaar warmbloed paarden kunnen daar ingeschreven worden, zitten bijna alleen maar kruisingen in heb ik gemerkt :') )

Pandora: Kwpn x Tuiger (Ergens hoogswaarschijnlijk nog gelders bloed)
15 jarige merrie, 1,73 groot. Eerste premie op haar naam.
Hartstikke braaf en laat zich goed rijden, zowel bit als bitloos. Ook met BBP te rijden en zonder tuig, beleerd voor de koets en maakt een leuke sprong. Een uitstekende moeder die mooie veulens geeft met maat.
In de omgang wel erg dominant en geen allemansvriend, in de kudde een merrie die duidelijk van zich laat horen en echt vriendjes uitzoekt.

[ img ]
[ img ]


Makuya: Kwpn x Tuiger x Pools warmbloed
Dochter van Pandora, 5 weken oud op het moment. Ook een eerste premie en dagkampioen op de keuring. Zal rond de 1,65 worden naar schatting.
Lief aanhankelijk veulen, niet snel onder de indruk en wil alles ontdekken. Kan meelopen aan een halster en is gewent aan borstelen/voetjes optillen.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 20:41 



 
Profiel   

paardenkruisingen zijn altijd erg mooi en bijzonder <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-17 20:59 



 
Profiel   

Hoi,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,
Ik ga liever zelf niet taxeren omdat ik egt absoluut niet weet hoe de prijzen liggen etc en ik wil geen verkeerd beeld geven ofiets.
Maar voor de gene die er wel kijk op hebben.
Dit is Lana
Ras: haflinger x Arabier
Leeftijd: 4,5jaar
Stokmaat: 1,40 ongeveer
Papieren: nee
Lana is een heel liefde en makkelijk dier.
Ze is verkeers en trailer mak. Kan makkelijk een parcourtje springen,ze heeft hier talent voor en vind het leuk. In de dressuur zou ze het ook goed doen. Ze is makkelijk nageefelijk te rijden en reageerd licht op het been. Een kind rijd er zo mee weg maar ook uitdaging Kun je met Lana vinden. Verder vind door de bossen crossen geweldig maar ook een stapritje is geen probleem.
Verder geen stal gebreken ofiets
Het is een dier met een gouden karakter maar omdat ik er niet genoeg tijd boor heb en zij egt een pony is die aan het werk wilt moet ze weg.
Wat zouden jullie ervoor geven?
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-17 22:00 



 
Profiel   

Voor Lana zou ik niet meer geven als 1500

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 12:19 



 
Profiel   

Lana idd rond de 1500-2000. Een doodbrave pony waar een kind zo mee wegrijd doet ook wel wat voor de prijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 11:08 



 
Profiel   

Nu dan mijn eigen paard maar eens;

Geslacht: Merrie
Leeftijd: 5 jaar
Ras: Cruzado
Kleur: valk
Stokmaat: 1.65m
Niveau: net een jaar zadelmak/ wel doorgereden

Pluspunten: zeer mooie gangen en zit erg fijn. Aansprekend paard om te zien, geen stalgebreken. Erg nuchter karakter en niet snel onder de indruk. Gaat graag mee naar buiten en maakt een nette sprong. Staat in een kudde van 5 buiten. Heel soepel in haar bewegingen en een erg intelligent paard. Kan oefeningen vrijheidsdressuur en pikt alles snel op. Goede sterke hoeven, geen hoefijzers nodig. Gaat makkelijk op de trailer en is alleen te laden. Tijdens hengstigheid iets gevoelig maar goed te rijden.

Minpunten: Erg sterk en dominant karakter met name met rijden. Echt een paard voor de gevorderde ruiter die zich niet laat intimideren. Lichte zomereczeem maar met deken heeft ze nergens last van.

[ img ]
[ img ]
[ img ]




Ik ben benieuwd wat eruit komt al verkoop ik haar toch niet :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 11:26 



 
Profiel   

Ik ga dit topic een gigantische schop geven in de hoop dat het weer wat actiever wordt. Als er een actief topic loopt hoor ik het ook graag

Ras: kruising onbekende afstamming X nieuw forest
Leeftijd: 6
Heeft een onderbeet en is hierdoor niet meer geschikt voor de fok

Onbeleerd, heeft een aantal keer iemand op gereden en dit deed ze erg braaf.
Is heel dapper en niet snel bang, heeft ook altijd zin om te iets te gaan doen en leert snel.

Heeft op stal wel voernijd dus staat nu in een kudde 24/7 waar ze wel dominant is


[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 19:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 45 van de 46 [ 1135 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen