Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 46 van de 46 [ 1135 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46
Plaats een nieuw onderwerp

Taxatie-topic kruisingen

 
Profiel   

Ik wil wel een poging wagen.

New forest kruising onbeleerd maar lijkt me voor de fanatiekere ruiter juist leuk om te kijken hoever je kunt geraken. Ik schat 3500 a 4000 euro.



Kruising connemara x ish
Stokmaat 1m57
Ruin 4,5j
Goed berijdbaar in 3 gangen. Fijne aanleuning. Dapper paard onderneemt graag.
Gaat goed de trailer op.



[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 22:46 



 
Profiel   

Neem mijn gok met een korrel/bus zout want ik ben hier niet goed in.

@amber_anne ik zou zeggen €4000?
@kitobeer ik zou zeggen €5500 wanneer geklasseerd iets hoger.

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn merrie denken.

Kruising waarschijnlijk iets met paso fino / Andalusier / nrps
Merrie
1.65m
Rontgen goed
9 jaar
L2 geklasseerd, kent oefeningen van het M
Buiten poepiebraaf, strandritten bosritten niets te gek.
Kan zo een beginner op, dan heel mak, maar met ervaren ruiter (dus echt aan het werk) goed pittig te rijden.
Kan zonder zadel, hoofdstel, neckrope en alle gekkigheid. :)

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 23:20 



 
Profiel   

Jeetje vierduizend wauw

Kitobeer ik denk dat die van jou rond de 6000 zou opbrengen momenteel

Mcjv die van jou zou het denk ik heel goed doen in de huidige markt als ik de topics hier lees.
Braaf met een mooie kleur.
Ik schat hem toch wel rond de 9.000

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 09:00 



 
Profiel   

Amber_anne schreef
Jeetje vierduizend wauw

Kitobeer ik denk dat die van jou rond de 6000 zou opbrengen momenteel

Mcjv die van jou zou het denk ik heel goed doen in de huidige markt als ik de topics hier lees.
Braaf met een mooie kleur.
Ik schat hem toch wel rond de 9.000


Daarom tipte ik even, neem het met een korrel/bus zout. Ik ben echt niet op de hoogte van de huidige markt :Y)

Edit: alhoewel ik even niet weet of ik het als positief of negatief moet interpreteren :=

Thanks voor je reactie! Leuk om te horen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 12:12 



 
Profiel   

Mcjv inderdaad richting de 9000 euro.
Moet wel kunnen.
Het is een leuk kleurtje interessante kruising.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 22:14 



 
Profiel   

Amber 6000 euro voor paddy dat zou nice zijn. Hij komt rechtstreeks van Ierland als net geen 2jarige gekocht.
De rontgen keuring en het transport samen waren even duur als paddy.
Ik ben super blij met hem en hij is helemaal mijn maatje dus gaat voor geen geld van de wereld meer weg bij mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 22:18 



 
Profiel   

Mcjv ik denk inderdaad dat zij wel richting de 8 of 9000 zou gaan. Zeker in de huidige markt.

Ik dacht dat er een actief topic was over taxeren maar die vind ik zo niet dus probeer het hier ook even.

Pony komt in de nabije toekomst te koop maar weet écht niet wat ik hiervoor kan vragen.

Shetlander (kruising?) ruin, 16 jaar maar wel 1.10 groot ongeveer.
Nooit bevangen geweest, altijd op de wei gestaan.
Lichte zomereczeem maar dit is met simpele supplementen en een zalfje al 2 jaar volledig onder controle (hele zomer zonder deken gestaan)!!
Geen dure grasmaaier, wil aan het werk. Niet een typische kinderpony want dan heeft hij wel streken maar is braaf in de hand en omgang (als hij altijd door een kind gehanteerd wordt, gaat hij wel met de aan de haal denk ik :+ )
Kroelkont maar lekker eigenwijs.
Staat voor de kar, recreatief. In het verleden wel onder het zadel geweest en dat deed hij super.


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 20:24 



 
Profiel   

Nyaleti ik heb geen idee welke prijs je hiervoor zou kunnen vragen.
€1000 euro denk ik, misschien iets minder door de leeftijd?

Ik moet wel zeggen dat ik hem zo ontzettend leuk vind, als ik op zoek was zou ik meteen komen kijken <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 21:52 



 
Profiel   

Ik ben ook wel benieuwd wat de mijne zou opbrengen nu

Andalusiër (Ouders waren beide PRE gefokt, maar geen papieren bij deze). Zomer 2014
Merrie, schimmel

Is superbraaf in de hand, grote knuffelkont, basis grondwerk volgens academische dressuur zit er op (handwerk, longewerk, schoudervoor, travers in stap en draf, appuyement in stap), onder het zadel is ze basis gereden, zowel op dubbelgebroken bitje als sidepull, kan aan beide kanten stappen,draven en galopperen, zit een goed stuur en rem op, pasje verruimen en verkorten, begin van de schoudervoor en travers onder het zadel.

Altijd blootsvoets gestaan, fijne harde voeten, wel beetje week op de gewrichten, maar heeft nog nooit gemankt.

Staat goed in de kudde, Entingen en tanden worden jaarlijks gedaan + osteo.


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-22 12:30 



 
Profiel   

Hi! Ik heb vanochtend een vraag op Bokt gezet die ongeveer overeen komt met wat er in deze topic wordt besproken. Ik heb al enkele zeer bruikzame reacties gehad, maar ben toch wel benieuwd of er nog meerdere reacties/meningen komen. Bij dezen nogmaals de tekst die ik in mijn topic had geplaatst over wat ik voor mijn paard eventueel zou kunnen vragen..

''Langzaamaan begint de gedachte toch in mijn hoofd te kruipen of zowel mijn paard als ik niet beter af zijn als onze wegen scheiden. Het idee dat dat moet gebeuren maakt mij alleen al misselijk (het is echt een beestje dat begrepen moet worden en de kans dat hij van hand tot hand gaat is groot), maar soms is het mischien maar beter. Hij heeft voor mij een tijd lang echt het plezier in paarden en rijden ontnomen en na een aantal buitenritten gemaakt te hebben op een braaf paardje is die vlam deels weer aangewakkerd. Ik ben daarom toch oriënterend aan het nadenken of het na 3 jaar proberen toch niet beter is, maar hierin vraag ik mij af wat een realistische prijs zou zijn op basis van onderstaande informatie. Wat zouden jullie vragen?

- Paard is 13, een ruin en geboren in Spanje, heeft geen super stamboom of wedstrijdhistorie o.i.d. Puur recreatief gereden.
- Paard heeft neiging tot Kissing Spines (nog niet officieel als Kissing Spines te benoemen door DA, kans dat het er wel kan komen op den duur mits hij correct gereden wordt)
- Paard is lastig te rijden, zit veel geschiedenis + oude pijnen + aangeleerd gedrag. Momenteel is alle pijn verholpen en zijn wij na 3 maanden niet gereden te hebben nu 1 a 2 keer per week het rijden langzaamaan aan het oppakken. Hierbij 'hertrainen' wij zijn gedrag als het ware, natuurlijk op een vriendelijke manier. Opstappen is vanaf 1e moment al een ding. Dus echt een projectpaard/trainingstraject. Het zal nooit opstappen en wegrijden zijn bij deze.
- Zeer verkeersmak, maar zenuwachtig als hij alleen van de groep gaat. Terug naar stal kan hij wat frisser worden.
- Dominant, staat overdag in groep van 15+ paarden waarvan hij de de kuddeleider is.
- Paard is recent rontgologisch dus bekeken op nek en hals, zadel is recent nagekeken, hoeven en tanden zijn recent gedaan en is door twee verschillende erkende fysiotherapeuten behandeld.
- Zadel en evt. dekens zouden meeverkocht worden met paard.
- Kan een leuke sprong maken, maar op wedstrijden zou hij denk ik te gestresst raken

Dan is er nog de optie hoe hij verkocht zou worden.. Doe ik dit als gezelschapspaard/niet gereden paard met kans dat er alsnog geprobeerd wordt gereden te gaan worden? Hij wordt snel dik en dus niet per se gelukkiger van heel de dag op een wei/paddock staan, tenzij hij met vriendjes staat (waar hij soms echt dominant naar kan zijn, niet iedereen vind dat fijn). Is het een projectpaard? Wordt hij dan niet te snel gepushed en is er uberhaupt de kans dat hij nog de stempel 'recreatiepaard' op zich kan nemen? Of verkoop je hem als rijpaard met rugzak aan iemand die de tijd en zin heeft om hem te leren te begrijpen en af en toe de discussie met hem onder het zadel aan wilt gaan? Ik zit echt met mijn handen in de haren.. Je hoort zoveel nare verhalen over valse beloftes en paarden die heel het land doorverkocht worden als 'makkelijk te berijden paard'..''
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 11:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 46 van de 46 [ 1135 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen