Wie is het rasenpraat ook zo beu!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat moeten we doen aan de vele rassenpraat op PP.

Gewoon laten staan. Ik heb er geen last van.
48 (18%)
Vanaf nu verbieden!
74 (28%)
Er moet een nieuw forum komen met rassenpraat.
139 (53%)

Totaal aantal stemmen: 261


Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 12:35

Ik ben nog niet zo lang hier maar als je het niet lezen wil kijk je er toch over heen!!!
En dan denk ik omdat het er onoverzichtelijk uitziet er idd maar een aparte forum voor de rassenpraters moet komen hoeven we daar niet heen als we dat niet willen toch!!!!
Iedereen moet wat kunnen hier op bokt vind ik dus ik stem voor eigen forum
Gr.

carin
Berichten: 312
Geregistreerd: 08-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 12:48

Sjuimpje schreef:
Carin,

Ook al gaat het over paarden, dan wil het nog niet zeggen dat het informatief is
Wat jij nuttig lijkt te vinden vind ik, en de meeste schijnbaar met mij, nog steeds geouweh**r.


Hoi Sjuimpje, er staat toch ook niet dat dit topic informatief is ? Wel zijn er zat mensen te vinden die informatie kunnen geven over dit ras en ondertussen ouwe..... wij rustig door en dan scrol jij er gezellig langs of je gaat naar een topic wat voor jou dan misschien nuttiger is, maar laat ons dit gewoon doen ?? Groetjes.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 12:56

Wat ik nu zeg klinkt misschien wel wat drastisch, maar is het niet een soort discriminatie? Een haflingerdag, buiterritten voor fjorden? Dit vind ik eigenlijk wel discriminatie. Misschien zijn er ook mensen met een paard waarvan het ras onbekend is, mogen zij dan niet mee?
Zelf heb ik er geen problemen mee, maar misschien voelen mensen met een 'ras-loos' zich buitengesloten......

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 13:00

Tja, ik vind het ook wel irritant. Kijk daarom ook nauwelijks meer op PP. Maar verbieden vind ik ook wel wat drastisch. Een apart forum lijkt mij wel de oplossing.

mytgard

Berichten: 185
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Lage Vogezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 13:07

Emeraldo schreef:
Wat ik nu zeg klinkt misschien wel wat drastisch, maar is het niet een soort discriminatie? Een haflingerdag, buiterritten voor fjorden? Dit vind ik eigenlijk wel discriminatie. Misschien zijn er ook mensen met een paard waarvan het ras onbekend is, mogen zij dan niet mee?
Zelf heb ik er geen problemen mee, maar misschien voelen mensen met een 'ras-loos' zich buitengesloten......

dan komt er een topic.. rasloos Knipoog
iedereen tevreden..
en discriminatie.. nee hoor.. ik surf lekker langs iedereen..
vind alle paarden bijzonder en geniet van alle verhalen die ik open klik... alhoewel...
sommige zijn wel heel erg zonder leestekens.. en toen.. maja..
maja.. daar kan ik door lezen.. of ik sluit hem
ik stem voor een apart forum. voor alle rassen.. kruisingen.. vuilnisbakjes..
dag doei

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 13:21

Eigenlijk staat mijn optie er niet bij: verhuizen naar Slow Chat.
Ik heb dus nu maar gekozen voor verbieden. Geen apart forum, er zijn er al zoveel.

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 13:24

Ik vind ook dat het er nou veel te veel worden, op het begin was het nog wel leuk. Sommige zijn wle leuk omdat heel veel bokkers zo'n ras hebben..
Maar ik zou het op prijs stellen als er vanaf nu geen nieuwe meer bijkomen.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 13:56

Citaat:
Wat ik nu zeg klinkt misschien wel wat drastisch, maar is het niet een soort discriminatie? Een haflingerdag, buiterritten voor fjorden? Dit vind ik eigenlijk wel discriminatie. Misschien zijn er ook mensen met een paard waarvan het ras onbekend is, mogen zij dan niet mee?
Zelf heb ik er geen problemen mee, maar misschien voelen mensen met een 'ras-loos' zich buitengesloten......
_________________


snap niet wat er erg aan is als een groepje mensen met fjorden of een ander ras eens gezellig met elkaar een buitenrit willen maken.
En daarbij lekker over hun fjordenbeesten willen praten.
Laatst probeerde ik een rit te organiseren voor westernruiters en gelijk werd ik aangevallen dat mensen zich gediscrimineerd voelde omdat ze toevallig dressuur reden.
Beetje zwak.

Ik heb alles nog eens doorgelezen en ben van mening dat onze raspraters maar een eigen forum moeten krijgen.
Ik irriteer me er niet aan , maar ik vind het vervelend dat andere topics hierdoor zo snel wegvallen.

carin
Berichten: 312
Geregistreerd: 08-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 14:01

Fitzroy schreef:
Eigenlijk staat mijn optie er niet bij: verhuizen naar Slow Chat.
Ik heb dus nu maar gekozen voor verbieden. Geen apart forum, er zijn er al zoveel.




Noujjjjaaaaaaaa! Niet goed gelezen, Fitzroy, staat er al bij hoor ! Enne.....wat nou verbieden ??? En wat maakt het uit dat er veel forums zijn ?? Ik snap werkelijk je probleem niet !

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 14:25

Als alle rassentopics nu een overzichtelijke titel krijgen dan heb je meer overzicht...het is maar een ideetje Knipoog

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 14:34

carin"]
[quote="Fitzroy schreef:
Eigenlijk staat mijn optie er niet bij: verhuizen naar Slow Chat.
Ik heb dus nu maar gekozen voor verbieden. Geen apart forum, er zijn er al zoveel.




Noujjjjaaaaaaaa! Niet goed gelezen, Fitzroy, staat er al bij hoor ! Enne.....wat nou verbieden ??? En wat maakt het uit dat er veel forums zijn ?? Ik snap werkelijk je probleem niet !
[/quote]

beter lezen Carin! Bij de poll staat die optie dus NIET! En het probleem is dat het overzicht aardig verloren gaat zoals al meerderen hier hebben opgemerkt.

Citaat:
Gewoon laten staan. Ik heb er geen last van.
17% [ 25 ]
Vanaf nu verbieden!
33% [ 49 ]
Er moet een nieuw forum komen met rassenpraat.
49% [ 73 ]

Totaal aantal stemmen : 147

Aifa

Berichten: 1037
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 14:37

Er moet een nieuw forum komen met rassenpraat, daar heb ik dus voor gekozen

ik vind paardenpraat nogal onoverichtelijk worden zo met al die rassenpraat er tussen. kijk er zelf nooit op, dus een apart forum lijkt me wel handig. hoef je niet te openen als je er geen interesse in hebt, dus je hebt er geen last van....toch Verward

carin
Berichten: 312
Geregistreerd: 08-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 14:55

Lielle schreef:

beter lezen Carin! Bij de poll staat die optie dus NIET! En het probleem is dat het overzicht aardig verloren gaat zoals al meerderen hier hebben opgemerkt.

Citaat:
Gewoon laten staan. Ik heb er geen last van.
17% [ 25 ]
Vanaf nu verbieden!
33% [ 49 ]
Er moet een nieuw forum komen met rassenpraat.
49% [ 73 ]

Totaal aantal stemmen : 147

Sorry, ik had het niet over de poll, maar over de reacties, daar staan ze wel bij......excuses.
Maarre.....bij die poll gaan we goed he, voor een nieuw forum......YES !!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 15:06

Ik heb even zitten denken... offtopic gaan mag officieel niet.
Dus waarom kunnen deze topics niet gewoon strenger gemoderate worden? Even veel werk, maar dan weten mensen dat als ze willen ouweh**ren dat ze naar slowchat moeten, een mailinglist opstarten of via pb. En echte informatieve dingen of rastechnische dingen kunnen wel in dat topic. Denk dat we er dan opeens minder moeite mee hebben om rond zulke topics heen te lezen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 16:10

he en ik heb gemerkt dat we nu op de nieuwe toer gaan. I.p.v. .... praat krijgen we "wie heeft er allemaal een ......"? ZUCHT.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 16:17

Franca schreef:
Ik vind het fijn om met mede-arabierenliefhebbers over dat ras te praten. is hartstikke interessant en leerzaam. Op welk forum het staat maakt mij geen bal uit! Knipoog


Mee eens Ik vind het ook fijn om met mede-arabierenliefhebbers over de arabier te praten!

carin
Berichten: 312
Geregistreerd: 08-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 16:27

Ja, ik ga ook gezellie door met trekpaardenpraat....we zien wel of er een apart forum over komt......we hebben het naar ons zin, da's het belangrijkste !!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 16:39

carin schreef:
Maarre.....bij die poll gaan we goed he, voor een nieuw forum......YES !!

Wil niet zeggen dat BartVB of Heike dit ook gaan uitvoeren }>
We weten niet wat de moderators zelf hier over gezegd hebben op het Modforum en hun stemmen tellen het zwaarst

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 17:27

carin schreef:
Ja, ik ga ook gezellie door met trekpaardenpraat....we zien wel of er een apart forum over komt......we hebben het naar ons zin, da's het belangrijkste !!


En anders gaan we maar naar slowchat! Als het daar wel mag....

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 17:33

Ik vind ook dat het naar een nieuw forum moet, dat went zomaar. Idd worden andere topics heel erg ondergesneeuwd op deze manier

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 18:35

Emeraldo schreef:
Wat ik nu zeg klinkt misschien wel wat drastisch, maar is het niet een soort discriminatie? Een haflingerdag, buiterritten voor fjorden? Dit vind ik eigenlijk wel discriminatie. Misschien zijn er ook mensen met een paard waarvan het ras onbekend is, mogen zij dan niet mee?
Zelf heb ik er geen problemen mee, maar misschien voelen mensen met een 'ras-loos' zich buitengesloten......


aan de ene kant is dat ook wel een beetje waar, maar ik heb gewoon gemerkt dat mensen met een ander ras dan een kwpn er in andere forums gewoon ook al snel uitliggen.Ik ben nou eenmaal gek van trekpaarden en in het begin kwam ik hier bijna nooit meer, want ik kreeg gewoon het gevoel dat ik hier niet gewenst was Scheve mond Gewoon die felle reacties die je dan krijgt op een topic die daar helemaal niet over gaat. Ik hoef niet te weten dat mijn paard dik en lomp is, niks kan en geen staart heeft, als ik en topic plaats met foto's dat mijn paardje drievoudig kampioen is geworden!!! Ik was super trots op haar en wou dat gewoon laten zien...Iedereen mag een mening geven, maar soms vind ik gewoon dat het een beetje ver gaat en dat vind ik pas discriminatie, omdat je er mensen enorm mee kan kwetsen en beledigen!
Ik heb nu sinds de koudbloeden-fans zich verzameld hebben in een topic eindelijk weer een beetje zin in bokt en ik snap best dat het vervelend kan zijn voor anderen, maar als er ' trekpaardenpraat' staat en je bent niet geintereseerd, dan weet je dat je daar niet hoeft te zijn. Natuurlijk mag het altijd....
Daarom zou het eerlijker zijn als rassenpraatjes een ander plekje zouden krijgen...dat is positief voor de mensen die ze niet willen zien en positief voor de mensen die daar juist wel graag komen. je hoeft ze toch niet te lezen......daarom een nieuw rassenpraat-forum kan de uitkomst bieden. Iedereen happy!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 18:42

Waarom zou een niet-slowchat-topic naar slowchat moeten? Ik schrijf dan in tinkerpraat en op een paar pagina's na is daar absoluut geen sprake van SC.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 18:43

Ik vind het niets, dat hokjesgedoe over rassen. Het mag wel een apart topic worden maar er zijn er al teveel... Dusss... vuilnisbak!
Neehoor, zo gemeen ben ik nu ook weer niet, maar op pp vind ik het wél irritant! Dus gaarne een andere oplossing...

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:15

Tis zo jammer als een iemand ermee begint, de rest volgt, daarom loopt t uit de hand. Tinkerpraat was gewoon een split van ITP die heel gezellig werd. Daarna volgde de rest van de rassen. Natuurlijk kan ik daar niks over zeggne eigenlijk, want wie weet hadden wij t ook wel na gedaan als een ander ras begon, maar toch vind ik t jammer.
Het probleem met als het op slowchat komt is niet alleen dat t bij veel topics geen slowchat is, maar ook dat als er een nieuwe eigenaar van dat ras op bokt komt, die er niet bij kan....

carin
Berichten: 312
Geregistreerd: 08-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 20:46

Ik snap alleen nog steeds niet wat het probleem zou zijn als er een apart forum komt voor rassen ? Omdat er al zoveel zijn ? En ?? Verder kunnen we er hier inderdaad met z'n allen lang of kort over discuseren, zo'n poll slaat dus ook nergens op als we er voor de rest niks aan kunnen doen dan afwachten wat er gaat gebeuren.......tot die tijd ; doorbeppen !!