Wat moeten we doen aan de vele rassenpraat op PP.
Gewoon laten staan. Ik heb er geen last van. 18%  18%  [ 48 ]
Vanaf nu verbieden! 28%  28%  [ 74 ]
Er moet een nieuw forum komen met rassenpraat. 53%  53%  [ 139 ]
Totaal aantal stemmen : 261

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 7 [ 175 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie is het rasenpraat ook zo beu!

 
Profiel   

Kleintje schreef
Ik heb even zitten denken... offtopic gaan mag officieel niet.
Dus waarom kunnen deze topics niet gewoon strenger gemoderate worden? Even veel werk, maar dan weten mensen dat als ze willen ouweh**ren dat ze naar slowchat moeten, een mailinglist opstarten of via pb. En echte informatieve dingen of rastechnische dingen kunnen wel in dat topic. Denk dat we er dan opeens minder moeite mee hebben om rond zulke topics heen te lezen!


wij hebben onze eigen tinker-moddie al, genaam Marjolein, en zij is streng hoor! Haha!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-03 19:54 



 
Profiel   

Riëtte schreef
Begint idd aardig te vervelen. Toch kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die graag van gedachten willen wisselen over hun ras. Vandaar een nieuw forum....

ja daar ben ik het mee eens dat er daarvoor een forum komt want bijvoorbeeld ijslanderpraat kunnen de mensen die geen ijslander hebben of kennen niet op antwoorden en anderen wel en dan komen er veel topics over andere rassen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-03 20:01 



 
Profiel   

Apart forum

Het ergste is nog dat er van die figuren rondlopen die een rassenpraat op nieuw starten terwijl dit twee weken geleden ook al gebeurt is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-03 20:42 



 
Profiel   

Ik vind persoonlijk een forum voor rassenpraat nuttiger dan het zoveelste boktmeeting forum.

En als er dan per ras een modje word aangwezen, die daar actief meeleest, denk ik dat er geen probleem meer is...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-03 20:54 



 
Profiel   

Dennis schreef
Ik word er ook een beetje(erg) moe van. Ik heb nog niet een keer op een van de rassen praat zitten kijken. Van mij mag het allemaal weg.

oftewel: doe maar gewoon weg, want JIJ gebruikt het niet Verward Verward

Dat jij er niet in kijkt wil niet zeggen dat niemand er naar kijkt Scheve mond

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-03 21:11 



 
Profiel   

Ik snap trouwens ook niet waarom iedereen het zo'n probleem vind als er een nieuw forum komt voor die rassenpraat (misschien bang voor een muisarm voor die ene centimeter extra scrollen Scheve mond:\ Haha!:D)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-03 21:14 



 
Profiel   

Tha_Niekje schreef
Ik snap trouwens ook niet waarom iedereen het zo'n probleem vind als er een nieuw forum komt voor die rassenpraat (misschien bang voor een muisarm voor die ene centimeter extra scrollen Scheve mond:\ Haha!:D)

Omdat een forum met maar een stuk of 20 topics niet uitnodigt om erin te gaan neuzen! Want veel meer rassen zullen er niet besproken worden. En andere topics zouden ook in andere forums kunnen.

Er is ook al lang vraag naar een manegeforum en dat komt er ook niet.

Ik denk persoonlijk dat als jullie niet offtopic gaan en niet slowchatten dat er geen probleem meer is. De topics blijven dan niet onnodig steeds bovenaan staan.

Slowchatten doe je maar ergens anders. Op het slowchatforum, op msn, de gewone chat, icq... waar dan ook. In zo'n topic heb je het gewoon over rastypische dingen en wissel je ervaringen uit. Klaar, geen onzinnig geneuzel.

Verbieden van zulke topics vind ik te ver gaan, het gaat toch over paarden. Maar het gebruik ervan beter controleren en aan banden leggen vind ik wel goed! Waarom... omdat je met zulke topics ook enorm aan kliekjes vorming gaat doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-03 23:07 



 
Profiel   

Heel veel reacties en dus ook heel veel meningen Knipoog Ik persoonlijk vind dat er op dit Paardenforum een Rassenforum zal moeten komen, kan me best voorstellen dat mensen die PP bezoeken zich hier aan ergeren. Eigenlijk zouden deze Rassengesprekken op FA geplaatst moeten worden maar daar is het KWPN de baas, dus daar worden dit soort topics gelijk ondergesneeuwt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-03 07:35 



 
Profiel   

Ik ben het ermee eens dat specifieke raseigenschappen best op FA besproken kunnen worden,
maar dan moet het dus wel inhoud hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-03 07:44 



 
Profiel   

Citaat
Ik denk persoonlijk dat als jullie niet offtopic gaan en niet slowchatten dat er geen probleem meer is. De topics blijven dan niet onnodig steeds bovenaan staan.

Slowchatten doe je maar ergens anders. Op het slowchatforum, op msn, de gewone chat, icq... waar dan ook. In zo'n topic heb je het gewoon over rastypische dingen en wissel je ervaringen uit. Klaar, geen onzinnig geneuzel.


dit was niet de opzet van deze topic, er wordt alleen geklaagd over de teveel aan rassenpraat topics... de inhoud deed er niet toe.

zo kun meerdere mensen wel polls aanmaken waar ze zich aan storen op bokt, kies iets lucratiefs uit en er is altijd wel een kudde bokkers die volgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-03 08:31 



 
Profiel   

De rassenpraat-topics storen mij niet zo direct... Maar is een subforum op paardenpraat dan geen oplossing, je gaat naar paardenpraat en in paardenpraat ga je dan naar rassenpraat als je hierin geïnteresseerd bent...
De topics storen me niet echt, wat me niet interesseert sla ik over. Dat heb je op andere fora hier toch ook, dat een topic je niet echt aanspreekt, dat lees je dan gewoon toch niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-03 08:49 



 
Profiel   

Ik vind het wel vrij irritant en vol staan.
Je kan door de 'rassenpraten' de andere topics haast niet meer zien, die vallen niet meer op.
Ik heb in het begin al eens aangegeven dat er misschien beter een nieuw forum voor kon komen , maar toen werd er gezegd dat het vast zo'n 'rage' zou zijn die na verloop van tijd wel weer over ging.

Nou het is blijkbaar vrij populair en er komen nog steeds meer rassen bij.
Ik vind het onoverzichtelijk worden, dus van mij mag het ook weg, zodat we gewoon de topics weer kunnen zien en niet alleen maar de cijfertjes die aangeven hoe lang de rassenpraat topics zijn waar sommige mensen toch niet komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-03 08:53 



 
Profiel   

Pellie schreef

dit was niet de opzet van deze topic, er wordt alleen geklaagd over de teveel aan rassenpraat topics... de inhoud deed er niet toe.

zo kun meerdere mensen wel polls aanmaken waar ze zich aan storen op bokt, kies iets lucratiefs uit en er is altijd wel een kudde bokkers die volgt.


Mee eens, Pellie !

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-03 09:01 



 
Profiel   

Bijna iedereen die zegt zich te storen aan de inhoud zegt later dat ze er toch niet komen dus dat het wel weg mag. Beetje vreemd niet? En idd. Zo gauw je geen KWPNer hebt val je buiten de boot. Als je een topic start over een ander paardenras mag je blij zijn als je een stuk of 5 reacties krijgt. En idd. Hij is wel heel stevig ofzo. Alsof dat niet bekend is. Als de andere topics naar de volgende pagina verdwijnen kijk je toch een beetje verder dan je neus lang is, naar bijv pagina 2? Het is dan toch bekend dat daar ook nog topics staan? Zet het anders als dat teveel moeite is in een apart forum. Maar verbieden? Dan kan het net zo goed verboden worden om te zeggen wat voor ras je hebt. Krijg je misschien ook nog wat reacties op je topic!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-03 09:03 



 
Profiel   

Ik vind het nogal flauw om te zeggen dat ze wel de mesthoop op mogen! Heb je enig idee hoe veel mensen er in heel nederland zijn met een shire of clyde? Nou heeeel erg weinig. Zo kunnen we toch nog een beetje met elkaar praten. Om dat weg te gooien vind ik weer zo'n typische "ik heb een KWPN en dit hoort er niet" reactie. Zelf heb ik ook een KWPN erbij, maar ik vind het heerlijk om over de shires te kletsen. Als jullie je daaraan storen, jammer dan. Laat ons toch even lekker kletsen over onze hobbies. Rassenpraat is leuk, en dat is alles, dus niet informatief. Ja bij de shires vaak wel, omdat er veel mokproblemen zijn. Maar laat ons toch lekker, en ga je aan iets anders zitten ergeren Boos!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-03 11:11 



 
Profiel   

Amen !!
Lang leve de trekpaarden !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-03 11:20 



 
Profiel   

Ik snap het nog steeds niet,
jullie hebben het gevoel er niet bij te horen en vervolgens willen jullie dus eigen topicjes.
Dan ga je toch zelf zo'n sfeer creëren cq aanmoedigen?

En om dan met zulke leuzen af te sluiten vind ik al helemaal kinderachtig, dat zal je mij nooit zien doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-03 12:29 



 
Profiel   

Sjuimpje schreef
Ik snap het nog steeds niet,
jullie hebben het gevoel er niet bij te horen en vervolgens willen jullie dus eigen topicjes.
Dan ga je toch zelf zo'n sfeer creëren cq aanmoedigen?

En om dan met zulke leuzen af te sluiten vind ik al helemaal kinderachtig, dat zal je mij nooit zien doen


Je wilde zeggen dat je die sfeer zelf ook niet aanmoedigde?! Nou dan wel heel toevallig dat je precies de stukjes uit onze twee (ohw ohw wat veel Scheve mond ) topics hebt gekopieert en geplakt....

Ik voel me toch echt niet buiten de rastopics geaccepteerd....

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-03 13:01 



 
Profiel   

Daar kan je ook zelf voor zorgen, mijn ervaring is dat mensen die zo reageren vaak heel snel op de teentjes getrapt zijn.. Is meestal helemaal niet nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-03 14:28 



 
Profiel   

Ik voel me absoluut niet buitengesloten, zeker niet. Maar ik voel me prima thuis op de rassenpraat. Ik kijk overal op, en reageer op veel topics. Alles is leuk, maar waar deze topic nou op moet slaan? Ik vind het onzin, laat ons toch lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-03 15:08 



 
Profiel   

Sjuimpje schreef
Ik heb een uittreksel gemaakt van een topic wat bovenaanstond,
dit is van de laatste 2 pagina's.

Even zien hoeveel info en weetjes er over het ras worden uitgewisseld: Tong uitsteken

Heb jij een foto?
Nee, moet eerst met kat naar da
Kan je bij huppeldepup uploaden
Schup, ik schop het weer even naar boven
Ik heb mijn profiel bijgewerkt
Leuk!
Ja is nu helemaal af
Ja echt heel leuk
Goeiemorgen, moest weer even kijken
Ja doe ik ook 5 x per dag, morgen komt er een merrie om te dekken
Spannend!
Roken is ongezond, onze merrie gaat volgend jaar misschien ook
Ja, ik heb een heerlijk beroep
Ben gek op Noorse boskatten
Hebben jullie mijn profiel nu al gezien
Ja inderdaad lekker beroep, blivjen de paardne op de wei?
Na het maaien krijgt de wei 2 weken rust, Tyrza geeft mij tips
Ja over Tyrza lees ik goede dingen
Ja, paarden zijn binnen
Slechte timing
Nu hier 9 paarden en daar 2
Volgende week doe ik mee aan de clinic van Tyrza
Kijken op itp daar heb ik rijfoto's
Dan kom ik een keer langs
Is al weer een paard verkocht
En dat was juist die leuke
Kijk op FA en foto van een zwarte
De vader van de mijne is ook zwart
bladiebla
Mijn kat is dood
Oh wat erg (Edit: niet dat het niet erg is hoor!)
Nou, id heel erg
Hier een fotootje
Oh ja mooi paard
Mooi kleurtje
Hoe oud is die?

En dit vind ik dus niet echt kunnen. Ten eerste heb je niet de hele stukjes opgeschreven, maar pik je er zinnen tussenuit die idd erg oninterresant zijn. Ten tweede is dit hoogst waarschijnlijk even een pagina geweest die idd niet al te veel rassen info bevatte. Ga eens even wat kijken, dan zie je ook heel veel info staan over dit ras. Ik denk dat menig een op dit topic wel even wat kan vinden over de shire, clyde en belg.
Niet echt aardig om dit zo neer te zetten, zet er dan alles neer wat er gezecht wordt, of helemaal niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-03 15:17 



 
Profiel   

Sjuimpje schreef

En om dan met zulke leuzen af te sluiten vind ik al helemaal kinderachtig, dat zal je mij nooit zien doen



Over kinderachtig gesproken....waar moet ik beginnen !?
Wat is daar nou erg aan ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-03 16:44 



 
Profiel   

De enige oplossing die volgens mij bevredigend is voor alle partijen is een nieuw forum met rassenpraat. Kunnen diegenen die zich ergeren het lekker overslaan (enige nadeel is inderdaad een halve cm verder scrollen)en wordt paardenpraat niet langer bezet gehouden door de rassenpraters.

Maar jemig zeg wat kunnen mensen moeilijk doen!!!!!! Als je iets niet leuk vind lees je het toch gewoon NIET?

Persoonlijk kijk ik altijd als eerste op Tinkerpraat (inmiddels al 86 pagina's dus er is behoefte aan), het is een reuze gezellige club en we wisselen nuttige tips en ervaringen uit over onze Tinks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-03 17:03 



 
Profiel   

ik vind het zelf te zot voor woorden dat als er 1 klaagt meer schapen over de dam zijn. had heike dit onderwerp nooit aangesneden was er niks aan de hand geweest... ik kan nu een rare vergelijking trekken maar doe het niet. ik ben bang dat ik dan gebanned wordt. Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-03 17:54 



 
Profiel   

Ik ben al begonnen te zeuren over dit onderwerp toen er nog maar 5 rassenpraten stonden, maar toen werd het nog door iedereen afgewimpeld, terwijl ik toen al zoiets had van : kunnen we daar geen speciaal forum voor maken?

Dus het is geen schaapiegedoe, maar als iedereen er een topic over maakt word het wel een beetje erg vol, dus als er eentje is waar iedereen zijn mening kan geven, wat is dan het probleem?

Dit is gewoon Rassenpraathaat Knipoog Tong uitsteken
Kom jongens, we starten een RPS club op , Rassen Praters Haters ! }> Haha!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-03 18:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 7 [ 175 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen